W 2015 roku do polski trafił smartfon Huawei P8 lite. Wtedy nikt nie spodziewał się, że ten produkt zawojuje nasz rodzimy rynek. W ciągu ostatnich dwóch lat firma sprzedała aż 1,55 miliona sztuk smartfonu co jest niebywałym sukcesem.

Telefon trafiał do użytkowników głównie dzięki operatorom. W ten sposób zostało sprzedanych 81% urządzeń. Za pomocą zwykłych sklepów do rąk użytkowników trafiło 290 tysięcy sztuk P8 lite. Premiera smartfonu miała miejsce dokładnie w maju 2015 roku. P8 lite posiada ośmiordzeniowy procesor Kirin 620, 2GB pamięci RAM i 16GB pamięci wewnętrznej. Tą ostatnią można rozszerzyć za pomocą kart SD. P8 lite obsługiwał także dwie karty SIM oraz miał świetny aparat. Huawei zadbał także o oprogramowanie – aktualizacje systemu pojawiają się regularnie. Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group Polska, komentuje:

Sukces sprzedażowy Huawei P8 lite potwierdza, że Polacy cenią dobre smartfony w atrakcyjnej cenie. Ponad 1,5 miliona dostarczonych urządzeń to ogromny sukces Huawei w Polsce. Bardzo cieszymy się i dziękujemy, że konsumenci docenili świetną jakość P8 lite. Drogą utartą przez P8 lite podążają kolejne modele – P9 lite, P9 lite 2017 oraz P10 lite. To dla nas bardzo ważne, aby każdy flagowiec z serii P miał swój odpowiednik w linii „lite”. Dzięki temu każdy może znaleźć odpowiedni dla siebie smartfon.

Huawei z pewnością osiągnął ogromny sukces sprzedażowy co pozwoliło na wybicie się firmy w Polsce. Następcy smartfona są także ciekawymi konstrukcjami i zapewne nadszedł czas aby to ich sprzedaż rosła teraz w górę.

Źródło: Materiały prasowe