Brytyjska stacja telewizyjna BBC zapowiedziała plany przeznaczenia 44 milionów dolarów (164 miliony złotych) na zawrócenie dzieci z drogi do przekonania, że jedynym źródłem skierowanych do nich programów jest YouTube i Netflix.

Kwota ta zostanie przeznaczona na tworzenie programów dostosowanych do potrzeb dzieci, do których zaliczają się vlogi, podcasty, quizy, gry, aplikacje czy zwyczajne wideo. Według przedstawicieli BBC, na materiały te będzie składać się „zawartość tworzona na zlecenie, wydobyta z BBC Archive oraz uzyskiwana od zewnętrznych edukacyjnych/kulturowych instytucji”. Programy te będą emitowane równolegle z typową zawartością wyświetlaną na kanałach BBC, takich jak BBC Bitesize czy Cbeebies.

Zmiana w polityce firmy pojawia się w odpowiedzi na gigantyczny wzrost YouTube’a na rynku rozrywki dziecięcej. Według najnowszych ankiet, platforma ta jest wyborem 70% pociech w wieku od 6 do 12 lat, lecz BBC nie zamierza tak łatwo oddawać swojego pola.

źródło: theverge.com