Przychody z gier komputerowych przekroczyły po raz pierwszy w historii 100 miliardów dolarów za jeden rok, Chiny zaś przeskoczyły Stany Zjednoczone na pozycji lidera pod względem udziału w tym sukcesie.

600 milionów graczy w Chinach wytworzyło 24,6 miliarda dla przemysłu wycenianego na 101 miliardów dolarów w roku 2016. Niewiele w tyle znajdują się Stany Zjednoczone, gdzie klienci wydali na cyfrową rozrywkę 24,1 miliarda dolarów. Rok wcześniej, globalny przemysł gier wideo był wart 91,8 miliarda dolarów, jeśli ufać danym zebranym przez Newzoo. Jednym z najistotniejszych uczestników w chińskim sukcesie był Apple i gry publikowane na ich App Storze. W roku 2016, Chiny były odpowiedzialne za 31% 18 miliardów dolarów wygenerowanych przez gry na iOS, co jest liczbą szczególnie imponującą, gdy porówna się ją z tą sprzed 4 lat wstecz – 3% z 2,4 miliarda dolarów.

W Europie i Stanach Zjednoczonych liczby te rosną, wraz z zaufaniem ze strony inwestorów. Szacuje się, że rynek gier wideo wytworzy 109 miliardów przychodu w bieżącym roku, z czego 42% będzie pochodziło z gier mobilnych. Do roku 2020 liczba ta ma wzrosnąć do 129 miliardów, przy jednoczesnym wzroście udziału gier mobilnych w rynku do osiągnięcia większości (51%).

Z kolei większość tytułów zapełniających chiński rynek gier wideo ma charakter lokalny, z małym uznaniem międzynarodowym. Mówi się, że 93% pieniędzy wydawanych przez chińskich graczy trafia do ich rodzimych twórców aplikacji. Tendencji takiej trudno doszukiwać się w Stanach Zjednoczonych, gdzie ta liczba wynosi 56% i jeszcze trudniej w Europie, gdzie notujemy 36%.

źródło: bloomberg.com | zdjęcie: china.org.cn