Właśnie dziś do znanego i uwielbianego Counter-Strike: Global Offensive zawitała nowa aktualizacja. Zmiany skupiły się na systemie dobierania graczy oraz trybach rozgrywki.

Dzisiejszy update zakończył rozpoczętą 23 maja operację Hydra, która w ogromnym stopniu urozmaiciła zabawę na poletku CS:GO. Ze względu na to Valve postanowiło zatrzymać dwa z dodanych wtedy trybów. Wśród nich znalazł się Tryb Skrzydłowego, który oferuje rozgrywkę w dwuosobowych drużynach na stosunkowo małych mapach. Jest on specjalny, ponieważ posiada swoje własne rangi obowiązujące przy dobieraniu przeciwników, a teraz może pochwalić się również oddzielnymi ”Pobliskimi poczekalniami”.

Zachował się również znienawidzony przez wielu Latający Skaut. W tym trybie skaczemy wyżej, niż astronauta na księżycu i walczymy z wrogami za pomocą tytułowych karabinów snajperskich i noży. Do puli wróciła również dobrze znana Demolka i Wyścig Zbrojeń, które od tej pory będą zaliczać się do puli Gier Wojennych. To oznacza, że na końcu każdego meczu gracze będą mogli zagłosować na kolejny wariant rozgrywki. Lekkiej renowacji uległy również ikony rang:

Rangi zmiana

Najciekawszą nowością jest jednak wprowadzenie Współczynnika Zaufania (Trust Factor), który ulepsza sposób dobierania graczy w trybie turniejowym. Szczegóły na jego temat nie zostały ujawnione, ale możemy być pewni, że bierze pod uwagę czas spędzony we wszystkich grach na Steamie oraz liczbę zgłoszeń naszego konta. Aby go poprawić, wystarczy być „pozytywnym członkiem społeczności Steam i CS:GO”, ale i tak nie będziemy w stanie go podejrzeć. Co ważne – podczas grania w drużynie (za pośrednictwem lobby) pod uwagę zostanie wzięty najniższy wskaźnik Trust Factor cechujący jednego z członków.

Jest to drugi, obok statusu Prime, mechanizm, który ulepsza matchmaking. Czy zadziała? Nie mam pojęcia, ale od czasów wprowadzania autoryzacji za pomocą numerów nie natknąłem się na przesadnie toksycznych graczy na rangach w okolicy ”Supreme”. Ze względu na to kieruje pytanie do Was drodzy czytelnicy. Czy możecie uchylić rąbka tajemnicy na temat zachowania społeczności na niższych rangach? Zapraszam do sekcji komentarzy, bo jestem cholernie ciekawy, czy usprawnianie systemu dobierania graczy jest potrzebne w dzisiejszym stanie CS:GO.

Źródło: blog.counter-strike.net