W rozszerzeniu dla biznesowej wersji usługi 500px pojawi się wkrótce nowa opcja – globalny informator dla fotografów. 

Dzięki 50 tysiącom fotografów z 200 krajów, którzy już zdążyli zgłosić się do usługi, stworzony ma zostać samoobsługowy informator fotograficzny, z którego korzystać ma 8 milionowa baza użytkowników. Początkowo, 500px for Business miało celować raczej w międzynarodowe marki, takie jak Airbnb czy Lonely Planet, ostatecznie jednak dzięki temu narzędziu również mali i niekomercyjni klienci będą mogli znaleźć odpowiedniego fotografa do zlecanej pracy.

Od czasów powstania, 500px przeszło już długą drogę, zaczynając jako zwykła strona do dzielenia się swoim portfolio, obecnie będąc jednym z gigantów fotografii. Wspieranie fotografów jest jednym z kluczowych założeń firmy, a CEO Andy Yang już identyfikuje trzy główne sfery, nad którymi 500px będzie wkrótce pracowało. Należą do nich: edukacja, sieci i marketing.

Informator jest dostępny dla wszystkich użytkowników 500px, również tych, którzy nie płacą za korzystanie ze swojego konta. Narzędzie to pozwala fotografom na prezentowanie swojego portfolio razem ze szczegółami na swój temat, krótką biografią, dostępnością, specjalnościami, a także i sprzętem. Ze strony klienta, możliwe będzie poszukiwanie osób spełniających wymogi lokalizacji i stylu. Następnie, przyjdzie mu zdecydować, który z fotografów będzie najbardziej odpowiedni z perspektywy finansowej.

Yang zapewnia, że aktualna, dosyć prosta idea informatora będzie z czasem rozrastać się do coraz bardziej imponujących rozmiarów. Póki co, na przykład, kwestia płatności i dostarczenia zdjęć musi zostać załatwiona offline przez obydwie strony transakcji.

źródło: digitaltrends.com | zdjęcie: forbes.com

promocja