Reuters donosi, że Facebook prowadzi rozmowy z Major League Baseball, aby streamować jeden mecz tygodniowo podczas sezonu 2017.

Baseball może znajdować się w czołówce listy najmniej popularnych sportów w Polsce, ale nie można zignorować imperialnych posunięć Facebooka. Serwis społecznościowy poprzez dopięcie umowy z MLB planuje zdobyć przewagę nad swoimi konkurentami, przyciągając do platformy jeszcze więcej użytkowników.

W przeszłości tak Facebook, jak i Twitter, czynili pewne ruchy, aby nabyć prawa do transmitowania wydarzeń sportowych. Dla platform mediów społecznościowych zainteresowanie sportem jest jednym z najbardziej logicznych posunięć, bo wciąż pozostaje on jedną z niewielu rozrywek, jaką ludzie chcą oglądać na żywo.

Facebook pracuje nad istotną umową, ale Twitter nie pozostaje bierny, nawiązując już współpracę z National Football League (futbol amerykański) w zeszłym roku, zdobywając pozwolenie na transmisję dziesięciu tygodni meczów „Thursday Night Football”. Umowa z MLB powinna jednak pozwolić Facebookowi na wysunięcie się na prowadzenie, gdyż wcześniej serwisowi Marka Zuckerberga udało się zdobyć pozwolenie na streamowanie 46 meczów meksykańskiej ligi piłki nożnej – Ligi MX, w języku angielskim.

źródło: neowin.net | zdjęcie: portada-online.com