Największy na świecie serwis społecznościowy – Facebook, może się pochwalić ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników w skali miesiąca.

Informacją tą podzielił się CEO firmy, Mark Zuckerberg, a na części pierwsze rozbili ją dyrektor produktu Mike Nowak oraz menadżer produktu Guillermo Spiller w łączonym oświadczeniu prasowym. Aby wyrazić radość z tej imponującej statystyki, Facebook postanowił przedstawić swoje plany na dzielenie się spersonalizowanymi doświadczeniami, co pojawi się w najbliższych dniach.

Zuckerberg rozpoczął inicjatywę, która zmieniła właściwie cały świat, w roku 2004, kiedy studiował jeszcze na Harvardzie. Sieć społecznościowa była wtedy ograniczona do studentów koledżu, ale kilka lat później ograniczenie to zniesiono, pozwalając serwisowi na pełen rozwój. Osiem lat zajęło Facebookowi osiągnąć swój pierwszy miliard użytkowników, a już pięć lat później stuknął mu kolejny miliard. Dla porównania, YouTube może się pochwalić 1,5 miliardem użytkowników logujących się w czasie miesiąca, WhatsApp zaś – 1,28 miliardem. Twitter, który wydaje się całkiem popularnym medium, wypada w tej konkurencji o wiele słabiej, bo w kwietniu bieżącego roku liczba ta wyniosła 328 milionów użytkowników.

CPO Facebooka, Chris Cox, powiedział w wywiadzie dla TechCrunch, że powoli ich serwis osiąga rozmiary, które skłaniają ich do wzmożonego zastanowienia nad tym, do czego mogą się posunąć, aby uczynić media społecznościowe najbardziej pozytywnym doświadczeniem.

źródło: techspot.com | zdjęcie: thenextweb.com