Facebook planuje nakłonić przedsiębiorców do wpuszczenia Workplace do swoich biur, oferując jego darmową wersję.

Usługa nazwana „Workplace Standard” będzie niemal identyczna co wersja płatna, zabraknie jedynie dodatkowych narzędzi analitycznych oraz obsługi administratorskiej. Simon Cross, menadżer produktu w Facebooku, powiedział w rozmowie z CNET, że darmowy model zawsze był częścią planów firmy i ruch ten ma dać posmakować firmom część tego, co oferuje ich platforma. Istotne było również otworzenie się na rynki wschodzące.

Po debiucie Workplace w październiku jasnym stało się, że program ten jest skierowany do zespołów szukających swoistego internetowego biura. Każdy, kto spędza trochę czasu na Facebooku powinien odnaleźć się na łamach Workplace, gdyż usługa ta zawiera kilka podstawowych elementów giganta społecznościowego, takich jak grupy czy news feed. Płatna wersja została wyceniona następująco: 3 dolary za każdego z 1000 pierwszych użytkowników, 2 dolary za kolejne 9000 i 1 dolar za każdego kolejnego. Firmy, które aktualnie korzystają z Workplace to między innymi Starbucks, Booking.com czy Campbell’s.

Walka o miejsce lidera w asystowaniu przy pracy rozpoczęła się w roku 2013, kiedy swój start zaliczył Slack. Niedługo później przyłączył się do niej Google ze swoimi Hangouts, a Microsoft na łamach Office 365 wypuścił Microsoft Teams.

źródło: neowin.net | zdjęcie: workplace.fb.com