Podczas gdy Apple i Samsung biją się o serca amerykańskich konsumentów to Huawei przeskoczył tę pierwszą firmę w globalnej sprzedaży smartfonów. Co ciekawe, Huawei nie ma swojego smartfonu w 10 najlepiej sprzedających się na świecie.

Eksperci mówią, że taki wzrost sprzedaży wynika ze względu na duże inwestycje w rozwój oraz ciekawe kampanie reklamowe (np. telefony dla KFC). Huawei jest liderem na swoim rodzimym rynku (Chiny) oraz na Bliskim Wschodzie, Europie oraz Ameryce Łacińskiej. Jednakże nadal ma on niewielkie uznanie w Ameryce Północnej, Indiach i Azji Południowej. Co ciekawe konkurencja się tym nie przejmuje i nie przyspiesza specjalnie premier swoich produktów.

Huawei wydaje się być gotowy na utrzymanie drugiego miejsca. Ma on jeszcze wiele krajów do podbicia oraz powinien on konkretnie popracować nad flagowcem – brak telefonu w pierwszej dziesiątce nie jest dobrym kierunkiem. Wszystko zależy też od sprzedaży nowego iPhone, który niedługo powinien trafić do rąk konsumentów. Możliwe, że Apple odzyska wtedy swoje drugie miejsce w tym rankingu.

Źródło: https://www.neowin.net/