Rynek informatyczny w Polsce bardzo prężnie się rozwija. Ciągle jednak większość pracowników stanowią mężczyźni. Łódzki oddział Accenture pokazuje, że większa ilość kobiet wpływa pozytywnie na firmę i są one naprawdę cennymi pracownikami.

Wśród pracowników firmy 18% to kobiety. Accenture podejmuje właśnie działania employer brandingowe, które mają na celu przekonanie jeszcze większej ilości kobiet do podjęcia pracy w IT. Statystyki podają, że globalnie w informatyce kobiety stanowią mniej niż 25% wszystkich pracowników. Wśród menedżerów jest ich dwa razy mniej niż w innych sektorach. W Polsce na kierunkach informatycznych studiuje 9 400 kobiet i aż 63 800 mężczyzn. Liczba studentek wynosi więc około 13% i od 2008 roku, mimo działań typu Dziewczyny na Politechniki, wzrosła zaledwie o 3 punkty procentowe. Firma Accenture postawiła sobie za cel, aby wśród jej pracowników przynajmniej 40% było kobiet, a w 2025 ma to być 50%. Witold Rogowski, Dyrektor Zarządzający prowadzący technologiczne centrum Accenture w Łodzi, komentuje:

Kobiety są uważnymi obserwatorami, potrafią analizować problemy w szerokiej perspektywie. Są przy tym także silnie skoncentrowane na osiąganiu wyznaczonych celów, co mobilizuje je do poszukiwania realnych rozwiązań. Potrafią modyfikować swoje priorytety, dzięki czemu są w stanie rozwijać karierę zawodową, nie zaniedbując przy tym osobistych zainteresowań i obowiązków. To dlatego są tak pożądanymi pracownikami na rynkach, gdzie do tej pory większość stanowisk zajmowali mężczyźni. W Łodzi w ciągu roku zamierzamy zatrudnić nawet 200 specjalistów. Mam nadzieję, że w dużej części będą to kobiety.

Mateusz Trojanowski, Poland Recruitment Marketing Lead, mówi o rekrutacji:

Dziesięć lat temu dobre wynagrodzenie i prestiżowe stanowisko były wystarczającym argumentem, aby przekonać najzdolniejszych pracowników do dołączenia do firmy. Dzisiaj liczy się odpowiedni balans życiowy i takie elementy jak zrozumienie ze strony pracodawcy, że aby pracownik się rozwijał musi nie tylko pozyskiwać nowe umiejętności zawodowe, lecz także realizować swoje pasje osobiste. W lipcu rozpoczęliśmy kampanię employer brandingową One w Accenture akcentującą tę zmianę i co dla mnie bardzo istotne biorą w niej udział nasze pracownice, które chętnie zgodziły się opowiedzieć o swoich doświadczeniach, aby przekonać nowe kandydatki, że naprawdę w to wierzymy i nie jest to działanie na pokaz.

Kobiety stara się teraz przyciągnąć przede wszystkim tworząc przyjazne środowisko pracy, gdzie będa one mogły realizować się zawodowo oraz prywatnie. W szczególności dotyczy to rodzicielstwa, gdzie firmy starają się w tym okresie bardzo wesprzeć swojego pracownika.

Źródło: Materiały prasowe

promocja