Madalin Stunt Cars 2 to przeznaczona na przeglądarki internetowe produkcja, w której siadamy za sterami jednego z wybranych samochodów i wykonujemy różne sztuczki, tak zwane stutny, na jedne z trzech dostępnych map, wykorzystując w tym celu porozsiewane na etapie wszelkiej maści rampy, spirale oraz różne inne elementy scenerii. Ta ekscytująca gra została wykonana przez Madalin Studio i obsługiwana jest przez trójwymiarowy silnik graficzny Unity, który pozwolił na całkiem realistyczne odwzorowanie niektórych modeli samochodów oraz obiektów w świecie gry.

Nim przejdziemy do właściwego opisu mechaniki produkcji, warto najpierw przyjrzeć się temu, co proponują nam twórcy gry. Do naszej dyspozycji zostały oddane dwa tryby rozgrywki: jednoosobowy oraz wieloosobowy. W rzeczywistości jednak oba tryby nie różnią się pod względem oferowanych możliwości czy szczególnych zmian w mechanice – pozostaje ona w pełni sandboxowa: produkcja nie stawia przed graczem żadnego konkretnego celu, a to jego wykorzystamy mapę zależy od nas; tak samo, w trybie dla pojedynczego gracza nie znajdziemy czegoś w stylu trybu kariery bądź punktowania wykonywanych stuntów. Tak samo w trybie wieloosobowym to, co będziemy robić zależy od nas i uzgodnień z pozostałymi graczami – możemy zorganizować zarówno tradycyjny wyścig, jak też spróbować swoich sił w wykonywaniu różnych ewolucji przy użyciu przeznaczonych do tego elementów scenerii. Jednocześnie brak „formalnego”, przewidzianego przez grę systemu dostosowania elementów rozgrywki w tym celu oraz monitorowania ich rzuca się w oczy, zwłaszcza w rozgrywce wieloosobowej.

Samych map do wyboru mamy trzy i różnice pomiędzy nimi polegają przede wszystkim na wystroju scenerii: znajdziemy, między innymi, typowy miejski motyw oraz pustynny. Obiekty jak rampy czy spirale oraz wiele innych występują na każdej z nich a różnią się przede wszystkimi „materiałem” z jakiego zostały wykonane – w mieście są to specjalnie wykonane elementy natomiast na pustyni specyficzna formacja skalna.

Najważniejszym elementem gry o samochodowych stuntach są, rzecz jasna, same samochody. Pod tym względem produkcja wypada nie najgorzej, przynajmniej jeśli chodzi o ich liczbę, gdyż do naszej dyspozycji oddano ich około stu. Jednocześnie, poszczególne modele różnią się od siebie wyglądem, ale przypominają niektóre znane w rzeczywistości auta jak Ford GT. Warto jednak dodać, że z racji tego, iż twórcy gry nie posiadają licencji uprawniających ich do korzystania z nazw produktów poszczególnych marek, to wszystkie modele zostały pogrupowane liczbami porządkowymi od jednego do stu. Wygląd jest także jedyną właściwością, która odróżnia poszczególne samochody od siebie – pod względem prędkości czy zwrotności każdy z nich prezentuje się identycznie. Skoro o wyglądzie mowa, warto również dodać, że każdy samochód możemy pomalować na dowolny kolor dostosowując natężenie barwy czerwonej, zielonej lub niebieskiej (czyli klasycznego układu RGB) wykorzystując w tym celu suwaki umieszczone w górnym lewym roku ekranu podczas wyboru naszej maszyny.

W Madalin Stunt Cars 2 nie uświadczymy również modelu zniszczeń czy szczególnie realistycznego odwzorowania praw fizyk, jeśli chodzi o poruszanie się naszym autem. Ten pierwszy właściwie w grze nie istnieje – nieważne ile razy zderzymy się z przeszkodami czy spadniemy z rampy bądź innego obiektu, nasz pojazd pozostanie na zewnątrz zupełnie nietknięty. Nie występuje tutaj również żaden prowizoryczny ekwiwalent tego systemu, jak choćby punkty wytrzymałości. Jeśli chodzi natomiast o odwzorowanie fizyki to najlepiej zilustrować to przykładem – nawet gdy rozpędzimy się do prędkości ponad dwustu kilometrów na godzinę i zderzymy, przykładowo, z metalowym ogrodzeniem występującym na jednej z map, nasz samochód zamiast dosyć brutalnie roztrzaskać się na nim czy choćby odbić, po prostu stanie w miejscu i pozostanie nietknięty, podobnie jak zresztą samo ogrodzenie. Jeśli chodzi natomiast o relację szybkości do sterowności to prezentuje się zadowalająco – przy większej prędkości trudniej nam wchodzić w zakręty i samochód ogólnie może zachowywać się wówczas nieprzewidywalnie. Twórcy przewidzieli również możliwość driftowania, które z kolei również wypada zaskakująco dobrze. Nieco zastrzeżeń może budzić z kolei zachowanie się samochodu podczas spirali, gdyż auto wydaje się do niej sztucznie przyklejone przy niewielkiej prędkości, z którą nie powinno móc nawet na nią wjechać, oraz w przypadku ramp, gdzie samochód spada w dziwny, „płaski” sposób.

Podsumowując, Madalin Stunt Cars 2 to raczej prosta i niezbyt angażująca produkcja przeglądarkowa, która niezbyt wiernie oddaje realia kaskaderskich przedsięwzięć z udziałem samochodów. Jednocześnie, gra potrafi być całkiem przyjemna i wciągająca w trybie wieloosobowym, który pozwala graczom na trochę większą swobodę oraz możliwość ciekawszego spędzenia czasu niż grając w pojedynkę.