W poniedziałek pracownicy firmy Microsoft zostali poinformowani, że przejdzie ona reorganizację, która dotknie działy sprzedaży oraz marketingu.

Przetasowania w firmie Microsoft dotkną pracowników podlegających pod CMO Chrisa Caposselę, a także wiceprezydentów wykonawczych Judison Althoffa oraz Jean-Philippe Courtois. Ci uzyskali już odpowiednie informacje na temat tego, jak reorganizacja będzie przebiegać, nie pojawiły się jednak jakiekolwiek wieści na temat planowania redukcji zatrudnienia. Nie znaczy to jednak, że taka nie zostanie przeprowadzona.

Rzecznika Microsoftu powiedział w wywiadzie dla Reuters klasyczną formułkę „firma wprowadza zmiany, aby lepiej służyć swoim klientom i partnerom”. Rzeczywistość może okazać się nieco bardziej skomplikowana, bo doniesienia z prasy sugerują, że tysiące pracowników Microsoftu może zostać zmuszonych do poszukiwań nowej pracy.

Reorganizacja wchodzi w życie rok po tym, jak Courtois i Althoff zostali awansowani do pozycji szefów sprzedaży i marketingu, zastępując na tej pozycji Chief Operating Officera – Kevina Turnera. Od tamtego czasu, Althoff zapowiedział, że jego planem jest uczynienie usługi cloud-computingowej Microsoft Azure centralnym punktem strategii sprzedażowej firmy.

źródło: venturebeat.com