Gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift zadebiutować mają na rynku już pod koniec przyszłego miesiąca. Twórca platformy, firma Oculus VR, jest już więc na ostatniej prostej i jej pracownicy powinni mieć już wszystko przygotowane – zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie. Przedsiębiorstwo, należące obecnie do Facebooka, myśli oczywiście o dalszym rozwoju swojego produktu, dlatego pracuje nad projektem OVRLipSync.

Technologia ta jest wtyczką do popularnego silnika Unity przeznaczoną do animacji ust. Dzięki OVRLipSync usta postaci zasiedlających wirtualną rzeczywistość mają poruszać się w bardziej naturalny sposób, tak, aby uniknąć znanej z filmów z kiepskim dubbingiem desynchronizacji obrazu ze słowami. Taka sytuacja wyglądałaby bardzo źle w trójwymiarowym świecie kreowanym przez gogle Oculusa.

Rozwiązanie nie ogranicza się przy tym do animacji ust do wcześniej nagranych dialogów. Technologia działa w czasie rzeczywistym i może generować animację na podstawie dźwięku przechwytywanego przez mikrofon. Możliwe jest więc zastosowanie rozszerzenia nie tylko w grach i filmach, lecz także w wideorozmowach i audycjach na żywo.

Wtyczka OVRLipSync do silnika Unity znajduje się obecnie w fazie beta. Początkowo Oculus udostępnił ją w internecie, jednak z nieznanych przyczyn strona internetowa służąca do jej pobrania zniknęła. Na szczęście kilku developerom udało się ściągnąć rozszerzenie i dzięki temu w sieci pojawiły się filmy pokazujące je w akcji.

[źródło i grafika: engadget.com]