Pomimo tego, że Pokémon Go nie jest już tak gigantycznym fenomenem, jak na samym początku swojej egzystencji, jej twórcy raczej nie narzekają na biedę.

Według informacji zebranych przez Apptopia, Pokémon Go zarobiło już 1,2 miliarda dolarów i przekroczyło liczbę 752 milionów pobrań. W roku 2016, całkowite przychody wynosiły 950 milionów dolarów i mimo tego, że w bieżącym roku aplikacja ta już nie trafia na nagłówki artykułów tak często, ciągle cieszy się dużym zainteresowaniem.

Za taki stan rzeczy odpowiedzialni są sami twórcy, którzy raczą graczy coraz to nowszą zawartością, jak nowe Pokémony czy zbudowanie na nowo całego mechanizmu gymów. Podczas świąt takich jak Halloween, Niantic decyduje się na specjalne eventy i promocje, co przekłada się na liczbę wystąpień danych typów stworków i zarazem, popularność samej gry.

Apptopia poinformowała również, że Pokémon Go zanotowało około 60 milionów graczy w czerwcu, z których 20% gra co najmniej raz dziennie. Jest to wartość wyraźnie niższa niż w szczytowych miesiącach, takich jak ubiegłoroczny sierpień, wciąż jednak robi ona wrażenie.

Udostępniono również informacje o demografii graczy – 57,4 procenta to mężczyźni, a 38 procent wywodzi się z pokolenia milenialnego (od 19 do 34 lat). Pokémon Go to jednak wciąż głównie gra dla młodych – 32,5 procenta użytkowników liczy sobie maksymalnie 18 lat.

źródło: venturebeat.com