[Artykuł sponsorowany]

Wiele osób słyszało o pozycjonowaniu stron jako jednej z wielu form promocji firmy. Jednak niewiele osób dokładnie wie na czym polegają działania SEO. Dlatego też postanowiliśmy przybliżyć ten temat.

Cel pozycjonowania strony

Znaczna część społeczeństwa poszukuje usług lub produktów poprzez wyszukiwarkę Google. Dlatego też firmy, które pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania mają szansę pozyskać znacznie większa ilość klientów za pośrednictwem Internetu. I właśnie taki jest cel pozycjonowania stron, wybicie strony wizytówki firmy lub sklepu internetowego wysoko w wynikach, aby generować jak największy ruch.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony to szereg działań, które mają na celu poprawę jej widoczności w wynikach w wynikach organicznych.

Najważniejsze elementy to:

Dobór słów kluczowych – rozbudowywanie widoczności na wielu słowach kluczowych jest kluczem do sukcesu. Pojawiajmy się wszędzie gdzie mogą być nasi potencjalni klienci. Do budowy szerokiego zasięgu najczęściej potrzebny jest również firmowy blog. Niekiedy nie warto także walczyć o najbardziej konkurencyjne frazy takie jak: meble, kredyty, nieruchomości czy pożyczki, ponieważ musielibyśmy posiadać ogromne budżety, aby wygrać z panującą tam konkurencją. Jednak sprawnie analizując słowa kluczowe można znaleźć takie frazy, gdzie konkurencja będzie niewielkie, a sprzedaż usług czy produktów nadal będzie sprawnie generowana.

Optymalizacja strony – optymalizacja składa się z bardzo wielu elementów. Najbardziej zagorzali miłośnicy SEO nie raz na swoich blogach podejmowali się wypisania ich wszystkich. Niektórzy przekraczali nawet liczbę 200 elementów, o które trzeba zadbać. Do najbardziej popularnych z nich zalicza się: poprawę meta znaczników, zbudowanie odpowiedniej struktury linków wewnętrznych, stworzenie przyjaznych linków, sprawdzenie unikalności treści, budowa struktury nagłówków Hx, ustawienie kanoniczności linków, dodanie altów (w celu wypromowania zdjęć w Google grafika), odpowiednie formatowanie tekstu, zoptymalizowanie szybkości ładowania strony, ustawienie odpowiedniego znacznika języka czy zbudowanie mapy strony. Oczywiście to tylko część działań, których doświadczony pozycjoner podejmie się, aby udoskonalić stronę. Niekiedy już po samej optymalizacji można zauważyć solidne wzrosty pozycji, zwłaszcza jeśli strona była wcześniej linkowana. Skoro już przy linkowaniu jesteśmy …

Pozyskiwanie linków zewnętrznych do strony – to drugi czynnik, który ma największy wpływ na pozycjonowanie. Pozyskując linki do swojej strony z innych, wartościowych stron poprawiamy swoją widoczność. Jednak warto położyć mocny nacisk na słowo „wartościowe”. Czasy gdy strony zasypywano śmieciowymi linkami, aby zebrać ich jak najwięcej, już dawno minęły i nie powrócą. Teraz liczy się jakość, tak więc serdecznie zachęcamy do zakupu artykułów sponsorowanych na wartościowych blogach czy portalach, najlepiej o tej samej tematyce co nasza działalność. Pozyskiwanie wartościowych linków czyni z usługi pozycjonowania stron dość kosztowną formę marketingu. Jednak patrząc długofalowo na te działania są one nadal bardzo opłacalne dla firmy.

Może nie do końca opiera się na tym pozycjonowanie stron, ale chciałbym także wspomnieć o analityce ruchu. To właśnie ona staje się coraz bardziej istotna w działaniach marketingowych. Śledzenie ruchu użytkownika pozwala nam sprawdzić czego poszukiwał, czy jakaś podstrona nie spowodowała, że zrezygnował z naszej firmy lub czy nie przeraził go zbyt skomplikowany proces zakupowy.

Artykuł przygotowany z pomocą agencji SEOHeroes

[Artykuł sponsorowany]

promocja