Kategoria: Gry

Wargaming nie zapomina o samolotach – przywitajcie World of Warplanes 2.0 Gra otrzymuje ogromny patch

Najpopularniejszą grą Wargaming jest oczywiście World of Tanks. Białoruski developer stara się jednak na wszystkie możliwe sposoby przyciągnąć graczy również do ich pozostałych gier, które nie cieszą się aż taką popularnością, jak czołgi. Aby odmienić taki stan rzeczy, przygotowano największy do tej pory patch dla World of Warplanes, które przemianowano z tej okazji na wersję 2.0. Co nowego przygotowano? Zmieniono całkiem sporo, m. in. przemodelowano klasy samolotów oraz dodano bombowce, którymi gra się zupełnie inaczej, niż dostępnymi do tej pory klasami. Poprawiono też samą rozgrywkę i dodano nowy tryb o nazwie Conquest. Polega on na kontrolowaniu taktycznym mapy przy pomocy […]

Wojna po raz enty! Wrażenia z otwartych beta testów Call of Duty: WWII

Kolejny rok, kolejne Call of Duty. To niemalże równie pewne co nowa odsłona FIFA co roku i nawet pewniejsze niż Kevin Sam w Domu na Gwiazdkę. Czy komuś to przeszkadza? Cóż, na pewno nie Activision, któremu udaje się za każdym razem sprzedać CoD-a w pokaźnej liczbie egzemplarzy. Czy nowemu CoD: WWII również uda się zaliczyć pozytywny wynik sprzedażowy? Można powiedzieć, że multiplayerowa, otwarta beta dostarcza odpowiedzi na to pytanie, przynajmniej w niewielkim stopniu.

Moja próba ucieczki z Tarkova. Wrażenia z zamkniętych beta testów gry Escape from Tarkov

Escape from Tarkov to tytuł, który wręcz powalił mnie swoim pierwszym trailerem. Nie zwykłem polegać na zwiastunach i w sumie rzadko je oglądam, ale krótki pokaz Escape from Tarkov zaszczepił jednak we mnie całkiem niezłą dawkę hype’u. Multiplayerowy shooter w klimatach legendarnego dla mnie Stalkera? Czy może być coś lepszego? Dlatego też krótko po obejrzeniu filmiku szybko zapisałem się do beta testów. Wreszcie swój klucz dostałem, postrzelałem się nieco i wrażenia swoje spisuję w tym tekście właśnie.

Inne spojrzenie na Chaos w Starym Świecie Kupić czy nie kupić - oto jest pytanie.

Rozwód pomiędzy Fantasy Flight Games i Games Workshop stał się faktem. Z tego też powodu nie doświadczymy już dodruków wielu świetnych tytułów. Jednym z nich jest Chaos w Starym Świecie, na chwilę obecną moja ulubiona gra, najwyższa wystawiona przeze mnie ocena (4,5/5 czy jak to woli 9+/10). Ostatnie sztuki znikają ze sklepu i pewnie część z fanów planszówek zastanawia się „czy warto?”.

These aren’t the Guardians we’re looking for…

Wrażenia z bety Destiny 2 PC Krótko o wrażeniach z bety Destiny 2 na dzień przed premierą konsolową

These aren’t the Guardians you’re looking for… Beta Destiny 2 niestety rozczarowuje zawartością. Już chyba mało kto pamięta prawdziwy cel istnienia beta testów – nie miały one wszakże celu marketingowego a jedynie sprawdzić działanie gry, jej stabilność, wytrzymałość serwerów, etc. Czasy się jednak zmieniają i dostępność otwartej bety od dawna jest postrzegane jako możliwość przetestowania gry przed zakupem i miły gest od strony twórców. Szczególnie jeżeli chodzi o tytuły AAA. Jak widać, Bungie żyje w przeszłości i postanowiło w becie pokazać mało. Bardzo mało. Na tyle poskąpiono z zawartością, że zewsząd słychać głosy oburzenia na tą betę. Przyznam szczerze, że […]

Planszówkowe piekło Gry, które były prawdziwą torturą

Na potrzeby tego tekstu przyjmijmy, że Piekło istnieje… zresztą na wszelki wypadek lepiej tak zakładać, niż potem się dziwić. To miejsce wiecznych tortur i męki. Pamiętajmy przy tym, że często fizyczne cierpienia są niczym w porównaniu do psychicznego znęcania. Co byłoby najlepszą torturą w Piekle? Moim zdaniem największą karą byłoby obrzydzenie tego, co lubimy najbardziej.

Tu powinna być recenzja nowego dodatku do Hearthstone – Knights of the Frozen Throne

Od premiery nowego dodatku do Hearthstone – Knights of the Frozen Throne minął już około miesiąc. Wszystkie piętra przygody w przygodzie z Icecrown Citadel w roli głównej zostały odblokowane, gracze poodkrywali już parę ciekawszy talii, więc to chyba dobra pora na skonstruowanie jakiegoś podsumowania. Chciałbym takowe stworzyć, ale tak jak bardzo kocham Hearthstone’a, tak nowe karty zamieniły rozgrywkę rankingową w prawdziwe piekło.

Destiny 2

Nasze wrażenia z bety Destiny 2

Destiny to gra, którą pokochacie od razu lub równie szybko znienawidzicie. Ja zaliczam się do tej pierwszej grupy graczy — sugerować to może między innymi liczba godzin, które produkcja Bungie pochłonęła w moim przypadku (grubo ponad tysiąc). Jak wiadomo, już wkrótce na sklepowe półki trafi druga część tego kosmicznego MMO-FPSa. Podobnie jak w przypadku jedynki gracze z całego świata mogli wziąć udział w beta testach grywalnego kawałka kodu. To, co pokazało Bungie, nie jest niczym przełomowym, ani trochę nie zmieniła się forma zabawy. Wiele osób zarzuca sequelowi, iż mógł być po prostu kolejnym DLC. Nie do końca się z tym zgadzam. […]

Gwint – wrażenia z Open Bety Czy jest szansa na międzynarodowy sukces?

Uwielbiam karcianki, niestety nie jest łatwo znaleźć naprawdę dobrą grę w tym gatunku. Po śmierci Duel of Champions zostałem właściwie skazany na kilka tytułów, z których żaden nie zdobył mojego uznania. Hearthstone jest dla mnie zbyt prostacki, Infinity Wars ma zbyt małą bazę graczy (przez co czekanie w kolejce trwa godzinami). Spellweaver jest jedynie klonem nieco już przestarzałego Magic: The Gathering. Dlatego z ciekawością obserwowałem rozwój Gwinta, a od końca października 2016 brałem udział w jego zamkniętej becie (moje wrażenia z niej możecie śledzić TUTAJ).

Quake Champions Wrażenia z testu technicznego

Był taki czas, kiedy zajadałem się gumami Turbo, a Brazylia miała świetną reprezentację w piłkę nożną. Mniej więcej w tym czasie, tj. w drugiej połowie i końcówce lat 90tych, bój o dominację w świecie FPSów toczyły dwie zasłużone marki – nieco starszy Quake oraz młodszy Unreal. Na przełomie wieku firmy prowadzące oba tytuły dostrzegły potencjał w rozgrywce wieloosobowej.

Gry planszowe – co warto wiedzieć i od czego zacząć? Mały poradnik dla początkującego "planszówkowicza"

Rozpoczynanie nowego hobby nie jest łatwe i szczerze mówiąc – nie ma idealnego przepisu na start w danym kierunku. Każdy z nas jest inny, każdego kręcą inne sprawy. Jak mówią: jeden woli matkę, drugi córkę, a trzeci barszcz z uszkami. Podobnie jest z grami planszowymi. Możemy złapać bakcyla po pierwszej partii, ale równie dobrze dopiero kolejna gra nas pochłonie… lub obrazimy się na nie już od razu.

World of Tanks vs. War Thunder vs. Armored Warfare, czyli wielkie porównanie gier dla fanów pojazdów pancernych Pojedynek pancerniaków

To zadziwiające jak wielkim sukcesem okazały się starcia wirtualnych czołgów. Za sprawą World of Tanks – gry pierwotnie odrzuconej przez niemal wszystkich większych wydawców, miliony użytkowników na całym świecie połączyło się w swojej pasji. Olbrzymie zainteresowanie nie przeszło niezauważone – rękawicę panującemu władcy rzuciły dwie firmy: Gaijin (War Thunder) oraz Mail.ru (Armored Warfare). Która z czołgowych gier jest najlepsza? Spróbuję je porównać, ale pamiętajcie – to co znajdziecie poniżej jest wyłącznie moją opinią, a nie prawdą absolutną.

Kinguin – co powinieneś wiedzieć

Pora przyjrzeć się czym jest Kinguin, a także dlaczego cieszy się tak szeroką popularnością nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Sprawdzimy również empirycznie, jak wygląda proces składania zamówień oraz czy jest on w pełni bezpieczny szczególnie dla kupującego. Zaczynamy!

Prezentownik 2016: Gry wideo

Hoł! Hoł! Hoł! Święta tuż za rogiem, a to oprócz nieskończonego wręcz obżarstwa, oznacza prezenty. Cała magia tych kilku dni w roku polega jednak na tym, żeby umieć rzeczy nie tyle, co dostawać, ale dawać je swoim najbliższym. Jeżeli nadal nie wiecie, jaki podarunek ofiarować pod choinką, to natychmiastowo spieszymy z pomocą. W tej serii artykułów zamierzamy pokazać Wam kilka naszych propozycji na świetny upominek. Na pierwszą linię ognia idą gry wideo!

PGA 2016 okiem dziecka, geeka i ramola Obowiązki, piwerko, gry i zabawa!

Poznań Game Arena 2016 to dowód na to, że te targi naprawdę rozwinęły żagle i ani myślą zawijać do portu. Po tym zaś, co działo się w tym roku, można śmiało zakładać, że kolejne odsłony będą większe, lepsze i w ogóle. Z drugiej strony, stwierdziliśmy, że PGA ma dwa oblicza: dla jednych to impreza branżowa, a dla innych weekendowa wycieczka do świata wyobraźni. Sprawdźcie, jak różnią się między sobą dwa oblicza Poznań Game Arena.

Gry nieśmiertelne… Bo klimat w grach jest najważniejszy!

Suche stepy, pustynie i drewniane miasteczka rozsiane po Dzikim Zachodzie. Słoneczne Miami mieniące się światłem neonów, przyciągające widokiem piaszczystej plaży i intrygujące ciemnymi uliczkami Małej Hawany. Żywe miasta, ponury klimat noir czy królestwo leczące rany po wielkiej wojnie – te obrazy na długo zapadły mi w pamięć nie pozwalając zapomnieć o przeżyciach budowanych przez klimat w grach. Pytanie nasuwa się samo… Dlaczego gry zapadają w pamięć?

Wrażenia z gry WRC 6

Gry traktujące o rajdach samochodowych swego czasu stanowiły o sile całego gatunku. Kilkanaście lat temu to tytułu takie jak Colin Mcrae Rally dawały najwięcej frajdy, oferowały wspaniałe emocje i napędzający adrenalinę model jazdy. Dziś jednak sytuacja na rynku mocno się zmieniła i gry rajdowe nie budzą aż takiego entuzjazmu. Deweloper Kylotonn, próbuje ten stan rzeczy zmienić i od kilku lat ulepsza swój tytuł, wyposażony w oficjalną licencję WRC. Szósta już odsłona reklamowana jest wieloma zmianami na lepsze. Miałem okazję jeszcze przed premierą sprawdzić, jak prezentują się w praktyce. Wspomniana licencja obejmuje wszystko, co łączy się z rajdami – nazwy, samochody, […]

Wrażenia z Uncharted 4: Kres złodzieja Jak amator stał się Nathanem Drake'iem?

Nigdy wcześniej nie grałem w Uncharted. Był to dla mnie „jakiś tam” tytuł z konsoli PlayStation. Ja sam z kolei byłem wesołym pecetowcem, który bez większego żalu nie zważał na konsolowe gry ekskluzywne. One gdzieś tam sobie były, ktoś tam w nie grał, a ktoś jeszcze inny się nimi zachwycał – nie moja bajka, myślałem. Dlatego bez specjalnego podekscytowania zareagowałem na wieść o możliwości przejścia najnowszej odsłony – Uncharted 4.

Społeczność Counter-Strike: Global Offensive i ciemna strona gier online Co jest nie tak z graczami w CS: GO?

Gry wieloosobowe i możliwość zetknięcia się z innymi ludźmi w wirtualnym świecie – rzecz fenomenalna! Istotą gier online są zaś kontakty między graczami i to właśnie te interakcje odróżniają te tytuły od produkcji oferujących rozgrywkę jednoosobową. To gracze stanowią fundament gry, to od graczy bowiem zależy klimat, atmosfera, a nawet prawa, jakimi rządzi się dana produkcja. Niestety, jak uczy życie, czynnik ludzki lubi zawodzić, zwłaszcza w sytuacjach, gdy odgrywa najważniejszą rolę. Jak wygląda w praktyce? Sprawdźmy na przykładzie Counter-Strike: Global Offensive, flagowego tytułu Valve.

Co dolega mobilnym superprodukcjom?

Jestem w szkole. Mam wolną godzinę, naładowany telefon i sporą grę na zabicie czasu. Sięgam do kieszeni, wyjmuję smartfona i gdy mam dotknąć ikonę ulubionego Grand Theft Auto… zmieniam zdanie i odpalam Angry Birds. Co się dzieje, że pojęcie gry mobilne nie idzie w parze z superprodukcjami? 

Powinniście zagrać w Ori and the Blind Forest… ...jeżeli chcesz wiedzieć, jak wygląda perfekcyjna mechanika gry platformowej

Ori and the Blind Forest autorstwa Moon studios to nie gra – arcydzieło. Nie definiuje na nowo gatunku, nie wyznacza nowych ścieżek, no i nie stanie się źródłem inspiracji dla przyszłych tytułów. Nie jest przełomowa i innowacyjna, ale z jakiegoś powodu znajdziecie ją na niemal każdej liście najlepszych gier poprzedniego roku. Dlaczego? 

Graliśmy w Overwatch na PlayStation 4!

Nie da się ukryć, że Overwatch prezentuje się jako próba zaskarbienia sobie serc fanów FPS-ów w stylu Team Fortress. Jest to przerzucenie idei MOBA-like w prosty, przejrzysty i szalenie grywalny sposób w dobrze znanym stylu, który znany jest każdemu miłośnikowi gier Blizzarda.

Superkomputer IBM zostanie wykorzystany do obsługi gry online

Co ciekawe, nikt jeszcze nie połączył ze sobą wirtualnej rzeczywistości i koncentrującego się w okół gier MMORPG anime Sword Art Online. Jak się okazuje, IBM zamierza wykorzystać swoją technologię Watson Cognitive Computing i SoftLayer Cloud Computing do stworzenia Sword Art Online: The Beginning. Gra będzie (oczywiście) MMORPGiem wykorzystującym technologie wirtualnej rzeczywistości. Więcej detali zostanie ujawnionych podczas wydarzenia (w Tokio) odbywającego się od 18 do 20 marca.W jego trakcie, uczestnicy będą mogli skorzystać ze skanera 3D, który sprawi, że ich podobizny znajdą się w grze, jako awatary. Obecnie, twórca anime twierdzi, że The Beginning będzie „zupełnie odmienny od jakiegokolwiek innego doświadczenia growego” – i to by […]

Redakcyjne nadzieje roku 2016

Przełom lat to zawsze czas podsumowań i wytyczania celów lub perspektyw na kolejne, nadchodzące dwanaście miesięcy. Dlaczego tak się dzieje, że ludzie lubią robić takie drobiazgowe analizy akurat w takim momencie swojego życia – to zagadnienie pozostawimy psychologom. Nasza redakcja postanowiła poddać się temu nurtowi i dorzucić swoją cegiełkę do serii artykułów o tym, czego oczekujemy w roku 2016 i na co mamy szczególną chrapkę. Chcąc wprowadzić pewną różnorodność, współpracownicy WhatNext.pl dostali dowolność w kwestii kategorii mediów, z jakimi wiążą się ich nadzieje. Mogło to więc być wszystko: od filmów, przez seriale, komiksy czy gry komputerowe. A oto rezultaty ich […]

Co Liga Odkrywców wniosła do Hearthstone?

Czasem człowiek zaczyna wątpić w to, że twórcy jego ulubionej gry w ogóle słuchają jego odzewu. Po wypuszczeniu nowych paczek z The Grand Tournament, społeczność Hearthstone’a zaczęła narzekać na brak szczególnych zmian. Blizzard nasłuchał się tego lamentu i chyba coś do firmy w końcu dotarło, bo w listopadzie zapowiedziana została przygoda zatytułowaną „League of Explorers”. Ta, pomimo wesołej otoczki wprowadziła do gry sporo świeżości i nagle Hearthstone zaczął nie tylko dostarczać dobrej zabawy, ale też stał się zróżnicowany. Coś tu wreszcie zaczęło się dziać.

Hearthstone – sekret sukcesu Czyli kilka słów o tym, czemu prosta karcianka szturmem zdobyła serca milionów użytkowników.

Przyznam się do czegoś – czuję się lekko uzależniony. Uzależniony od przywoływania Stronników, rzucania Sekretów, wykonywania zadań dziennych czy ciułania powolutku złota, które da mi dostęp do Areny, a zwycięstwa na niej – kolejne pakiety kart. Otwieranie tych pakietów z kolei to kolejne uzależnienie. Ten dreszczyk emocji, co też tym razem sprezentuje mi los i czy pozwoli mi to jeszcze bardziej ulepszyć moją talię. Taki właśnie jest Hearthstone. Uzależniający w każdym calu. Jeśli ktoś powie teraz: „Hej, zagraj w Magica, to dopiero jest karcianka!”, odpowiem: tak. grałem. I owszem, bardzo lubię i cenię, jednak jakoś nigdy nie wciągnął mnie tak, […]

Civilization: Beyond Earth – Rising Tide – zapowiedź

Pięć gier, ponad 30 milionów sprzedanych egzemplarzy, setki godzin na liczniku i miliony kombinacji na to, w jaki sposób mogę podbić świat. Tak w wielkim skrócie mógłbym podsumować swoją podróż z serią Civilization – jedną z najlepszych serii gier strategicznych, zaraz po Anno. Zawsze myślałem, że w przypadku tej gry (jak i również dzieł Ubisoftu) trudno o to, żeby cokolwiek mogło mnie zaskoczyć. Bowiem każde kolejne jej odsłony, choć równie wciągające, są do siebie podobne niemal pod każdym względem, a ewentualne zmiany i nowości są jedynie kosmetyczne. Jednak wszystko miało się zmienić, kiedy seria od Take-Two wyruszyła na podbój kosmosu. […]

Wrażenia z Satellite Reign

Kiedy zagra się już na nostalgii gracza, odwołując się w wizji swojego projektu do klasyków niegdyś stanowiących o sile danego gatunku, zainteresowanie jest gwarantowane. Sztuką jest jednak nie zawieść rzeszy potencjalnych konsumentów, którzy jedną nogą wciąż tkwią w erze strategii turowych, rzutu izometrycznego i nadmiernie wymagających zadań. Często mawia się, że to se ne vrati, że się rzekomo nie da ponownie przeżyć tych samych emocji, związanych z obcowaniem z jakąś gałęzią rozrywki. Przyzwyczajeni do ułatwień i ułomności gier teraźniejszych czasów, powinniśmy boleśnie odbijać się od tytułów oldschoolowych czy zwyczajnie starych – jest jednakże zupełnie odwrotnie. Remake’i, reborny i remastery zagarniają dla siebie coraz […]

Intel Extreme Masters – co straciliście? Finały Intel Extreme Masters już za nami. Co stracili ci, którym nie udało się pojawić w Spodku?

IEM kojarzy się większości graczy głównie z rozgrywkami turniejowymi, w których mierzą się najlepsze drużyny w takich grach, jak Counter-Strike: Global Offensive, StarCraft 2 czy League of Legends. I rzeczywiście, stanowią one główna atrakcję imprezy. Zarówno w tym, jak i poprzednim roku w katowickim Spodku doszło do niebywałego wydarzenia – nie byliśmy (jako kraj) jedynie gospodarzami rozgrywek ligowych, ale tego najważniejszego z najważniejszych turniejów: finałowych meczów. Publiczność dopisała tłumnie, o czym świadczyły ciągnące się na setki metrów (albo i więcej) kolejki do głównego wejścia. Niektóre osoby czekały dobre kilka godzin, zanim dostały się do środka. I nie, nie była to […]

Nie macie prawa nas krytykować! Czyli o tym, kto może być recenzentem

Złożyło się ostatnio, że zetknąłem się z kilkoma przypadkami kwestionowania prawa recenzentów/krytyków do wyrażania jednoznacznych opinii o ocenianym dziele. Najpierw, włócząc się gdzieś po ciemnych zakamarkach Youtube`a trafiłem na dyskusję pomiędzy redaktorem Michałem Walkiewiczem z Filmweba a reżyserką filmu Big Love. Z kolei całkiem niedawno, na pewnie większości znanym serwisie Kotaku, pojawił się artykuł byłego dziennikarza growego, który po przejściu do pracy w studiu developerskim wstydzi się swoich szykan, które wygłaszał pod adresem twórców zanim zmienił pracę. Posłuchałem, przeczytałem i wezbrała we mnie złość. Wspomniana dyskusja odbyła się na prośbę samej reżyserki, całkiem już dawno temu, bo chyba w 2012 […]

Cyfrowy śmietnik Szybka przebieżka po produktach dostępnych na Steam pokazuje, jak wielki śmietnik zapanował w kategorii gier niezależnych.

Od jakiegoś czasu na Steam dostępne są „Kolejki Odkryć”. O co w nich chodzi? Otóż system od Valve prezentuje nam po kilka gier, dobranych na bazie naszych preferencji, wcześniejszych zakupów i ocen na Metacritic. Przeglądając je, możemy niektóre dodać do listy życzeń, do ulubionych lub do ignorowanych. W ten sposób, z założenia, mamy możliwość poznania produktów, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia, a które mogą nas zainteresować. Kolejka zawiera jedenaście pozycji, a po skończeniu jednej, możemy albo czekać do kolejnego dnia, albo natychmiast wygenerować drugą – i tak w nieskończoność (lub do wyczerpania gier na Steam ;) ).   Inicjatywa […]

1080p / 60 fps – miły dodatek czy niezbędny standard? Czyli kilka słów o tym, dlaczego dążenie do coraz wyższych rozdzielczości i większej liczby klatek na sekundę jest branży potrzebne.

W kontekście ostatnich wydarzeń na rynku gamingowym jasne stało się, że konsole tzw. „nowej generacji” mają poważny problem z osiągnięciem pułapu wyświetlania 60 klatek na sekundę przy natywnej rozdzielczości 1080p. Twórcy i wydawcy prześcigają się w bardziej lub mniej kreatywnym usprawiedliwianiu swoich produktów: jedni twierdzą, że między 1080p a 900p nie widać różnicy, inni postulują, że 30 fps daje bardziej filmowe odczucia, jeszcze inni robią dobrą minę do złej gry i krzyczą, że liczy się gameplay, a nie jakość wyświetlanego obrazu. Znamiennym jest to, że w przypadku ostatniego z wymienionych argumentów, sami gracze przyklaskują twórcom, choć jeszcze niedawno, przed wyjściem […]

Powrót do Motorhead czyli Blade Runner zostaje kierowcą rajdowym

O przywróceniu do łask gatunku literackiego cyberpunk w świecie elektronicznej rozrywki pisałem niejednokrotnie na łamach świętej pamięci GameFaction, a także obecnego portalu zwanego WhatNext. Innymi słowy, twórcy odwołując się do sprawdzonych wzorców raz wykorzystanych w grach akcji, głównie strzelankach, paradoksalnie wnieśli wiele świeżego powierza do branży od dawna domagającej się sporej dozy innowacji. A co, jeśli powiem wam, że to dopiero początek? Bowiem, jak pokazało niegdyś pewne studio klimat poniekąd kojarzony z Łowcą Androidów lub Ghost In the Shell można z powodzeniem przeszczepić od gier niekoniecznie kojarzonych z wartką akcją, ciętymi dialogami i toną zużytego ołowiu. Aby czytelnik zrozumiał głębszy […]

Nostalgia niczym alkohol

– Ahhh, pamiętacie Ocarina of Time? To była dopiero świetna Zelda, nie to samo co dzisiejsze przygody Linka z kulawym pilotem Wii. A słyszeliście o Devil May Cry? Albo raczej DMC: Devil May Cry, hah! Kto wyjaśnia skrót tytułu w tytule gry, co za palanty to wymyśliły! A ten cały Emo Don’te – kto myślał, że to dobry pomysł by zamienić zajebistego Dantego na tego bachora. – Dobra Franek, starczy tej nostalgii. Odstaw tego pada i weź się zachowuj normalnie. Ludzie patrzą, narobisz nam wstydu. – Miłosz, ja Tobie nie przerywałem, OKEJ? Gdzie to ja byłem, a właśnie LOL – […]

Nieśmiertelny Unreal Tournament

Są gry, na które przemijanie czasu nie ma najmniejszego wpływu. Gry tak znakomite, że ich mechanika świata jak i oprawa wizualna nigdy nie ulegną przedawnieniu. Przez mój komputer na przestrzeni ostatnich lat zdołało się przewinąć wiele kart graficznych, procesorów oraz coraz to nowszego oprogramowania, w celu podołania wybujałej fantazji producentów gier. Ale ten jeden tytuł od zawsze był wręcz integralnym elementem mojego dysku twardego niezależnie od ilości dostępnych teraflopów. Unreal Tournament towarzyszy mi od trzynastu lat, wpływając na to jak postrzegam rozwój nie tylko kolejnych generacji strzelanin sieciowych, ale gatunku FPP jako całość.

Zmysł stratega w Total Annihilation

Pewnie większość z Was, czytelników portalu WhatNext, zdążyła zauważyć powoli zbliżający się koniec wakacji za oknami. Dla graczy generalnie miniony upalny miesiąc zwiastował tzw. sezon ogórkowy, czyli brak premier nowych tytułów oraz zastój medialny charakterystyczny dla okresu pomiędzy dwoma największymi wydarzeniami w branży – E3 i Games Convention. Taki stan rzeczy na pewno doskwiera wielu miłośnikom elektronicznej rozrywki. Lekarstwem na tą przypadłość może być nadrobienie growych zaległości (jeśli takowe nastąpiły) lub powrót do klasyki, co stanowczo rekomendujemy.   W przeszłości byłem wielkim fanem gier strategicznych, a mówiąc dokładniej RTS’ów, dlatego produkcje z stajni Westwood Studios (Dune II, Dune 2000, Command […]

Powrót na ulice Need for Speed Underground 2

Nieważne ile lat upłynęło od ostatniej rozgrywki lub jak stary jest dany tytuł, to właśnie do gier z gatunku wyścigów samochodowych powracam najchętniej. Dlatego myślę, że gry wyścigowe z wiekiem nabierają jeszcze większej wartości. Co więcej, każdy tytuł prezentuje unikalne podejście do tego samego dobrze znanego tematu, przez co dosłownie musimy się wgryźć w mechanikę rozgrywki, poznać od podstaw model jazdy niezależnie od jego stopnia złożoności i przywiązania do odwzorowania rzeczywistości. Wieki temu pewien mądry filozof wygłaszając słynne słowa panta rhei nie przypuszczał zapewne, że jego koncepcję można z powodzeniem wykorzystać na torze wyścigowym. Każdą trasę niezależnie ile razy przejedziemy, […]