Kategoria: Publicystyka

Secret Service znów żyje… o rly?

Mam taką teorię. W polityce ostatnio brakowało „ciekawych” tematów, więc Wprost wymyśliło sobie aferę podsłuchową, tak aby każde media, społeczności itp. mogły dać sobie używanie i zawalić ludzi milionem bzdurnych informacji (mój faworyt na dziś – „Tusk wiedział o Amber Gold – Polakom nie powiedział” @WP). A w naszej z kolei skromniejszej trochę branży nagle pojawiła się informacja o Secret Service. Gazeta mojej młodości powstaje z popiołów. No fajnie, cieszę się. Jest to w sumie wydarzenie dość huczne i warte wspomnienia. Ale jak pomyślałem sobie co zaraz zacznie się w naszych „branżowych mediach”, a przede wszystkim „na fejsie”. Noooo iiiii… zaczęło się. […]

Współczesna Gra o Tron: Kasa kontra Gracze

Kroogah: Ja siedzę sobie tu z Mono i robimy taką małą retrospekcję poprzedniej generacji. Jak granie oraz oczywiście gry się zmieniły, czy na dobre, czy też na złe. Czy ten upragniony dostęp do Internetu przyniósł nam więcej korzyści, czy też ograniczył nas i zawiódł? Według mnie, o ile przejście z ery PS1 do PS2 było w każdym stopniu pozytywne, tutaj mam sporo mieszanych opinii, co mnie smuci i niepokoi, gdy spoglądam na nadciągającą generację. A więc zacznijmy prosto – dostęp do sieci w konsolach. Jakie masz zdanie na ten temat, Mono? Monobloss: Patrząc pod kątem marki PlayStation to usługi sieciowe […]

3# Growinki – Co nowego w świecie gier?

Macie dość tech nowinek? Znudziły się Wam odkrycia naukowe i chcielibyście zaczerpnąć nieco świeżych informacja ze świata elektronicznej rozrywki? Służę pomocą w kolejnej odsłonie serii „Growinki”, która zbiera wszystkie najciekawsze wiadomości z całego tygodnia przygotowane specjalnie dla prawdziwych graczy.   Final Fantasy XV nie będzie wcale takie piękne? SquareEnix chwali się nowy silnikiem, który sprawia, że oświetlenie w grach jest niemal tak dokładnie odwzorowane, jak w realnym świecie. Nazwano go Yebis 2. Silicon Studios stworzyło tę technologią i została ona wykorzystana w zwiastunie Final Fantasy XV na E3 2013. Później jednak Masaki Kawase – architekt silnika, wyjawił, iż nigdy nie było […]

Harley Davidson przedstawia elektryczny motocykl! Pora wyzbyć się konserwatywnego myślenia Panowie...

Kto by pomyślał, że to właśnie firma znana z tworzenia motocykli dla prawdziwych twardzieli, postanowiła wprowadzić na rynek pierwszy elektryczny odpowiednik demona szos? Fanatycy dwuśladowców pewnie zaciskają pięść czytając ten post, ale pora wyzbyć się konserwatywnego myślenia. Benzyna i ropa to przestarzałe paliwo. Opinia, którą chełpią się „prawdziwi” mężczyzn mówi, iż wszystkie pojazdy charakteryzujące się brakiem ryku silnika i zapachu benzyny są dla „bab i homoseksualistów”. Powtarzają te słowa dokładnie ci sami Panowie, którzy otwierają piwo oglądając telewizję na zasilanym przez energię elektryczną telewizorze. Do czego zmierzam? W świecie motoryzacji nie było postępu od około 150 lat. Wyobrażacie sobie, aby […]

Powrót do przeszłości – sequele i rebooty starych gier skazane na porażkę?

Monobloss: Zaczynając swoją przygodę z grami czy też filmami, każdy z nas powoli wyrabia sobie opinię na temat całego gatunku. Wszyscy z pewnością pamiętacie swoje pierwsze gry i niewyobrażalną frajdę, jaką sprawiało ogrywanie wybranego tytułu zapominając o bożym świecie. Jednak czas przemija, wszyscy się starzejemy a jednak nasze opinie i wyobrażenia pozostają daleko w przeszłości. Nostalgia, bo z takim zjawiskiem właśnie mamy do czynienia, często zmienia wizję rzeczywistości na korzyść emocji i doznań z czasów naszej niewinnej młodości. Wszyscy uwielbiamy wspominać dawne czasy i przy tym narzekać jak to dzisiaj jest beznadziejnie. A teraz pora zastanowić się ile jest w tym […]

Ziemia przestała się kręcić. Co dalej?

Wyobraźcie sobie scenariusz, w którym to Ziemia przestała się obracać wokół własnej osi. Zwyczajnie zatrzymała się bez żadnego ostrzeżenia. Jak byśmy to odczuli? Każdy z nas poczułby się jak w samochodzie, który jadąc z prędkością 1600km/h wpadł na litą skałę. Innymi słowy wcale byśmy się nie poczuli, ponieważ siła odśrodkowa zmiażdżyłaby nasze ciała. Zaczęłyby one frunąć na zachód z prędkością około 400 metrów na sekundę będąc w formie papki składającej się z kości, mięśni i tłuszczu. Ludzie znajdujący się blisko biegunów mogliby przetrwać, ponieważ Ziemia obraca się na nich wolnej. Pasażerowie lecących samolotów również przeżyliby pierwszych kilka sekund. Po tych […]

Czy jedzenie z McDonalda może wyglądać jak na reklamach?

Założę się, że podczas przeglądania oferty McDonalda lub Burger Kinga, przyciągają Was świetnie wyglądające kanapki, których ilustracje przygotowane zostały przez marketingowców. Niestety w rzeczywistość wygląd kanapki ma się nijak do tego, co przedstawione jest na obrazkach. Wpadliście kiedyś na pomysł, aby zapytać pracowników, czy są w stanie zrobić wam kanapkę wyglądającą zupełnie jak ta z reklamy? Pewnie nie, ale po obejrzeniu poniższego eksperymentu takie pytania będą na porządku dziennym. Jak widać dla chcącego nic trudnego i nawet najbardziej niezdrowe jedzenie może prezentować się apetycznie. [gizmodo.com]

#2 Growinki – E3 Edition

Pora na kolejną dawkę newsów, tym razem będą one najciekawszymi zapowiedziami gier z targów E3 2014. Było tego wiele, ale nie wszystko wywarło na mnie tak ogromne wrażenie, jak tytuły przedstawione poniżej. Nie bójcie się, nie ma tutaj samych produkcji od Sony :D. Bloodborne Wielu fanów Demon’s Souls ostrzyło zęby na oficjalną zapowiedź „Project Beast”, który ostatecznie nosi nazwę Bloodborne. Oprócz wspaniałej oprawy graficznej, Bloodborne wydaje się być tym, czym oryginalnie miało być Demon’s Souls. Na E3 zobaczyliśmy tylko zwiastun CGI, ale potem w sieci pojawiły się pierwsze fragmenty rozgrywki i zwiastun uzbrojony w potężną dawkę gameplayu. Tytuł ten ma wykorzystać […]

Zbieramy do kupy – zakończenie E3 dla Redów Wiedźmin III Dziki gon na E3

Jako, że rozpoczął się mundial, zakończyło E3, na jednej imprezie Polski na szczęście nie ma za to na drugiej była, co na prawdę może napawać radością dlatego podsumujmy absolutnie nieobiektywnie to co się wydarzyło na E3 i czego więcej się dowiedzieliśmy w kwestii nadchodzącego Dzikiego Gonu. CDPRed zaczęło z mocnym przytupem na konferencji Microsoftu, gdzie zaprezentowano już pełnokrwisty(dosłownie) gameplay, który miał udowodnić, że zapowiedzi dotyczące anonsowanych zmian nie są pustosłowiem i można zaufać Redom. Jak zwykle trailer został starannie wybrany tak, żeby zaprezentować maksimum możliwości przy najkrótszym możliwym czasie. Z samego pokazu gry widać, że świat jest otwarty, odrzucono sztuczne […]

Rok, w którym zatrzymała się branża gier wideo

Rok 2014 miał być krokiem naprzód dla gier wideo. Wraz z nadejściem następnej generacji konsol, mieliśmy pójść w stronę nowych, przełomowych technologii. Na półkach miało widnieć czyste złoto. Niestety, obietnice jak w przypadku polityki poszły sobie inną drogą, a konsumenci zostali z niczym. Jak zwykle staliśmy się ofiarami marketingu.

Wolfenstein: The New Order i Ja

Śledząc główne media growe w Polsce widać, że sen z powiek redaktorów oraz czytelników spędza dyskusja o finalną jakość gry Watch Dogs, nieustannie porównywanej z tej okazji do GTA. Ta retoryka jest mi jednak obca i daleka od sedna własnych zainteresowań, bowiem moją uwagę przykuła inna produkcja, mocno uderzająca w sentymentalną nutę.

Ethan znalazł się wśród pikseli (relacja z Pixel Heaven 2014)

Po raz kolejny miłośnicy oldschoolowych komputerów, konsol i gier wideo spotkali się w dniach w Warszawie, na imprezie Pixel Heaven. W dniach 31 maja – 1 czerwca, na miejscu, poza wszechobecnym czarem starych sprzętów do grania, można było m.in. posłuchać wspomnień pionierów polskiej prasy okołogrowej, a także zobaczyć po raz pierwszy w akcji nową grę Adriana Chmielarza – „The Vanishing of Ethan Carter”. Tegoroczna edycja imprezy odbyła się w nowym, większym miejscu – klubie 1500m2 do wynajęcia. Przenosiny okazały się bardzo dobrą decyzją, ponieważ lokal i tak całkowicie się zapewnił. Teren imprezy podzielono na dwie strefy tematyczne – Retro Stories […]

Growinki – Czyli nowinki ze świata gier

Przed Wami Growinki! Nowa seria, w której będziemy podsumowywać najciekawsze zdaniem autora wpisu – newsy z całego tygodnia. Tekst pisany jest w formie bloga z przemyśleniami i subiektywną opinią autora. Zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji i przede wszystkim miłego czytania! Wiedźmin 3 zbawieniem dla gatunku RPG Nie uwierzę, że istnieje ktoś, komu nie spodobał się zwiastun nowego wiedźmina i nie czeka na tą grę, jak dziecko na dzień bożego naradzenia… Oczywiście znajdą się osoby, które na przekór powiedzą, że gra ich nie interesuje, ale w rzeczywistości to one pierwsze złożą pre-order. Aktualnie panuje ohydna choroba, która atakuje większość multiplatformowych […]

Technologia rusza naprzód, a gry stoją w miejscu… Gdzie podziała się kreatywność?

Monobloss: Czas pędzi naprzód, wszystko co stare idzie w niepamięć… Prawda? Otóż nie. Czas pędzi nieubłaganie, technologia staje się coraz bardziej zaawansowana, a nam żyję się lepiej. Przeszłość jednak jest czymś, do czego lubimy wracać, szczególnie w przypadku gier wideo. Dlaczego tak jest? To proste, im bardziej zaawansowane platformy trafiają na rynek, tym więcej pieniędzy kosztuje produkcja gier. Im więcej pieniędzy kosztuje produkcja gier, tym mniej wydawców chce podejmować ryzyko stworzenia czegoś oryginalnego bez gwarancji sporego zarobku. To błędne koło powstało, dlatego, że wszyscy skupiają się teraz na oprawie graficznej. Gry robią się coraz łatwiejsze, ale niestety przez to bywają […]

Garść informacji i analiza nowego zwiastuna Wiedźmina III

Z niewielkim poślizgiem ale za to z dokładną analizą wpadamy i przedstawiamy co ciekawego umieszczono w nowym zwiastunie III części przygód Geralta z Rivii. Jednak najpierw wróćmy do początku i zacznijmy od tego, że znajdujemy się w dość ciekawym momencie dla rynku gier, a w szczególności dla fanów uniwersum wiedźmina. Z jednej strony przedwczoraj odbyła się konferencja, na której zaprezentowano nam to jak wyglądać będzie edycja kolekcjonerska Wiedźmina III – czy zapowiada się imponująco? Każdy sam to oceni, ja czuję się trochę rozczarowany, co jednak nie przeszkadzało mi w zamówieniu EK. Z drugiej strony wczorajszy pokaz jedynie rozpalił wyobraźnię i […]

Zakłamanie rzeczywistości na przykładzie Gorky 17

Każdy z nas miał wyjątkową grę, która nie dawała nam spokoju – siedziałeś w Kościele, a w głowie nie były Ci kazania i zakonnice, lecz rozmyślanie nad sposobem na pokonanie bossa, który skutecznie zablokował Ci drogę do dalszych etapów. Gdy stałeś w kolejce do sklepu łapałeś się na tym, że zupełnie nie wiesz, co masz kupić, bo Twój umysł zaprzątnęły myśli o pozornej złożoności fabularnej TEJ gry, o losach swoich bohaterów i czyhających na nich niebezpieczeństwach. Jak każde dziecko w dzieciństwie miałem czas na zabawę, na kolegów i koleżanki, nieco później na szkołę, lecz rozrastającą się aż do dnia dzisiejszego […]

Co dalej z Xbox One?

Ósma generacja konsol na naszym rodzimym rynku nie przedstawia zbyt ciekawych perspektyw. Z trzech graczy póki co, obecne jest tylko Sony, niepodzielnie rządząc i dyktując warunki. Nintendo jest, ale jakby go nie było a Microsoft dopiero przymierza się do desantu na pole bitwy już zdominowane przez wroga. Akt samobójczy? Przyjrzyjmy się bliżej temu, co prezentuje sobą Xbox One oraz jakie mogą być rokowania względem tej platformy. Fakt, iż gigant z Redmond w ogóle „bawi się” w przemysł rozrywki elektronicznej jest raczej wynikiem przypadku aniżeli przemyślanej strategii biznesowej. Bill Gates nigdy nie był zainteresowany dodatkowymi inwestycjami w tym sektorze. Jednak na […]

A ze swojego komputera nigdy nie usunąłbym… ...Spotify!

Jeszcze całkiem niedawno byłem przyzwyczajony do tego, żeby słuchać muzyki z Youtube, nie wiedziałem nic o dobrodziejstwach, jakie współczesny świat oferuje takim melomanom jak ja, toteż na pierwsze wieści o Spotify zareagowałem raczej neutralnie. Mam się godzić na jakieś reklamy? Instalowanie nowego programu? I dodatkowo nie dostaję gwarancji tego, że znajdę wszystkie interesujące mnie zespoły? Pff…

Jedi Academy, czyli dzięki ci LucasArts!

Ostatnio wszystkich nas zmroziła wieść o zamknięciu LucasArts. O tak, zły Disney postawił pierwszy krok na drodze do kaczorodonaldyzacji uniwersum Gwiezdnych Wojen przez strzelenie w głowę z bliskiej odległości ostatnim strażnikom równowagi mocy w świecie gier wideo. To tak słowem wstępu. W sumie śmierć LucasArts to dla branży coś, jak ścięcie Neda Starka w „Grze o Tron”. To pozbycie się ostatniego sprawiedliwego, ostatniej nadziei. Teraz, tak samo jak tocząca się po bruku głowa Lorda Eddarda dla miłośników Pieśni Lodu i Ognia, ze zwłok LA zwiastował będzie nadejście długiej i srogiej zimy dla fanów Gwiezdnych Wojen. Serio? Otóż nie, bowiem coś […]

Słów kilka o Dragon Age 1 i 2

Niebawem przyjdzie nam zagrać w Dragon Age: Inquisition, grę mającą być ukoronowaniem lubianej przez wielu graczy, w tym i mnie, trylogii od BioWare. Nim jednak napiszę, a Wy przeczytacie zapowiedź gry, a następnie recenzje by na jej podstawie zagrać, lub nie, w nowego Dragon Age`a, poczytajmy sobie o tym, co można miło wspominać z poprzednich części, a co należy z bagażu doświadczeń, jakie nam zaoferowały wyrzucić oraz pozostawić na cmentarzu partactwa. Zastanawiałem się ostatnio nad konsekwencjami przełożenia premiery trzeciego Wiedźmina. Nie globalnie, ale tak z osobistej perspektywy fana zarówno gry bądź gier, jak i książkowych pierwowzorów. Co mnie zresztą boli najbardziej, to konsekwencje […]

Atrybuty boga komiksu – Życie i twórczość Osamu Tezuki

Ogromny wzrost popularności mangi w Japonii nie byłby możliwy bez Osamu Tezuki, który przeszedł do historii jako pionier w dziedzinie komiksu. Posługując się nowatorskimi formami opowiadania obrazem, stworzył nowy i unikalny gatunek. Wyznaczył również styl i techniki, jakimi posługują się twórcy mangi do dzisiaj. W literaturze przedmiotu można spotkać się z przekonaniem, że ze względu na swój ogromny talent przejawiający się w umiejętności opowiadania obrazem i słowem w pełni zasłużył na otrzymanie literackiej nagrody Nobla. To właśnie jego śmierć 9 lutego 1989 r. na raka okazała się dla wielu Japończyków ogromnym szokiem. Przez czterdzieści lat pracy Tezuka pozostawał absolutnym idolem całej […]

Wywiad z Mikołajem Rybackim z Percivala

Twórczość folkowego Percivala i jego metalowego „brata” Percivala Schuttenbacha to powoli jazda obowiązkowa każdego, kto interesuje się polską kulturą. Współtwórcy sukcesu Równonocy Donatana, a w przyszłości zapewne również Wiedźmina 3 od CD Projekt Red koncertują, wydają płyty i zdobywają coraz większą popularność. Lider zespołu, Mikołaj Rybacki opowiedział nam o pracy nad muzyką do gry, ale też o życiu zespołu. What Next: Jak doszło do współpracy pomiędzy Wami a CD Projekt RED? Czy oni sami wyszli z propozycją? Mikołaj Rybacki/Percival: Tak, sami się do nas zwrócili, co nas bardzo ucieszyło. Wcześniej nie myśleliśmy nawet o tym, aby zabiegać o taką współpracę. […]

Profil Mrocznego Rycerza

Kim jest Bruce Wayne – multimilioner i filantrop, znany również jako Batman – obrońca Gotham City, wie każdy, kto choć raz sięgnął po amerykański komiks lub jest na bieżąco z twórczością filmową. Postać Mrocznego Rycerza buduje swoją sławę nieprzerwanie od siedemdziesięciu lat, na stałe wpisując się jako ikona kultury popularnej. Jego obecność rozprzestrzeniła się poza komiks, inspirując wiele produkcji kinowych, telewizyjnych oraz cyfrowej rozrywki, czyli gier komputerowych. I’m BATMAN! Postać Człowieka nietoperza debiutowała na krótko przed wybuchem drugiej wojny światowej, dokładnie w maju 1939 r. na stronach magazynu komiksowego Detective Comics. Za twórców bohatera uważa się Boba Kane’a – dbał on […]

DARK SOULS SAGA

Próbuję kolejny już raz. Nie pamiętam który. Przestałem liczyć, straciło to jakikolwiek sens. Ale poświeciłem tyle czasu, że zwyczajnie głupio byłoby teraz odpuścić. Mam zaplanowany każdy następny ruch, przewiduję, co się wydarzy. Wszystko jest pod moją kontrolą. Wierzę, że tym razem się uda, że w końcu dopnę swego, ale równie dobrze mogę za chwilę zacząć od początku. Przede mną kolejny boss w Dark Souls II. Próbuję kolejny już raz. Nie pamiętam, który. Przestałem liczyć, straciło to jakikolwiek sens. Ale poświeciłem tyle czasu, że zwyczajnie głupio byłoby teraz odpuścić. Mam zaplanowany każdy następny ruch, przewiduję, co się wydarzy. Wszystko jest pod […]

Czy gracze chcą jakości w grach?

Przez długi czas zastanawiałem się co można by ciekawego napisać o Early Access. W końcu jest to temat rzeka, któremu można by poświęcić całą książkę. Dzięki subskrypcji PS+ trafiło do mnie Puppeteer, które chciałem kupić na premierę, ale jednak nie zdecydowałem się licząc na to, że pojawi się kiedyś w ramach tego serwisu (wiem, jestem okropny). I nagle doznałem olśnienia tuż po ukończeniu gry – nam graczom nie zależy na jakości. W momencie pisania tego tekstu premiera Early Access dla gry The Forest została przesunięta o tydzień. Przyznam, że gra wygląda intrygująco (tym bardziej, że wspiera VR), ale bądźmy szczerzy […]

Muzycy, za którymi najbardziej tęsknię

Śmierć nie omija nawet tych najlepszych, czego co roku boleśnie dowiadujemy się na własnej skórze. Nasze wspomnienia powoli stają się jedynym miejscem, gdzie możemy spotkać niektórych członków naszej rodziny czy osoby nam bliskie, ale co z tego, skoro tak szybko zapominamy jak brzmiał ich głos. Muzyka jest medium o tyle wdzięcznym, że zachowuje dźwięk i ukazuje niesione przez niego emocje, dlatego odejście wirtuoza tej dziedziny wcale nie kładzie kresu na dalszym zachwycaniu się jego pracą, często wręcz przeciwnie – pośmiertnie świat zaczyna doceniać takie osoby. Kto więc zostawił nas na świecie jedynie ze swoimi piosenkami? Moje upodobania w logiczny sposób […]

Oda do Rockstara

Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że fenomen jaki znamy dzisiaj, a który nazywa się Rockstar North, wyrósł z niepozornego studia założonego w szkockim Dundee – DMA Design. Historia ta sięga już roku 1988, kiedy grupa kolegów – David Jones, Russel Kay, Steve Hammond i Mike Dailly – postanowili wyciągnąć rękę w stronę gwiazd, wkraczając wtedy w biznes znacznie mniej popularny i mainstreamowy niż teraz. Wystarczy spojrzeć na ich zdjęcie zamieszczone poniżej, niemalże pozbawieni trosk, ciężkich decyzji związanych z zamykaniem wielkich oddziałów i zwalnianiem pracowników, ludzie zapewne szczęśliwi. Nie mieli jednak prawa zdawać sobie sprawy z tego, co też […]

Relacja z konferencji ASRock

W Katowicach 9 maja, na dwa dni przed premierą nowej serii płyt głównych ASRocka odbyła się konferencja, na której przedstawiono zarówno modele mające się w niej znaleźć jak i dedykowane im procesory marki Intel. Co ciekawego przyniesie “dziewiąta” seria?   W 9 series “Super Alloy” ASRock, wedle własnych słów, postawił na jakość wykonania. I trzeba przyznać, że wyszło im to całkiem nieźle. Znajdziemy w niej ulepszone dławiki, układy zasilania Dual Stack MOSFET i TI NexFET oraz polimerowe kondensatory Platinum Caps. Wszystkie te zmiany mają na celu zwiększenie efektywności układu zasilania oraz polepszenie bezawaryjności płyt. Chcąc spełnić oczekiwania również tych najbardziej […]

Kapitan Ameryka 2 – Zimowy Żołnierz

Sequel Kapitana Ameryki nie był dla mnie najbardziej oczekiwanym filmem roku. Cóż, bardziej mylić się nie mogłem…Zanim rozpocznę, chciałbym przestrzec Czytelników przed spoilerami, które mogą się pojawić w poniższym tekście.

Bóg – Co to za zjawisko i dlaczego ludzkość go potrzebuje?

Człowiek został zaprogramowany w taki sposób, że wydaje mu się, iż jest kimś wyjątkowym. Większość ludzi uważa gatunek ludzki za coś więcej niż tylko kolejnym na drodze ewolucji, a to wszystko spowodowane zostało naszą rozległą i niesamowicie rozwiniętą świadomością. To przekonanie o wyższości rasy ludzkiej jest czymś naturalnym i nie mogę mieć pretensji do kogoś, kto nie jest tego świadom, jak już wspomniałem, nasze umysły zostały zaprogramowane w taki sposób, aby dążyć do ciągłego rozwoju i demonstrowania swojej wyższości. Prawda jest jednak inna, nasz gatunek nie jest wyjątkowy. Wszyscy, którzy uważają, że w znanym nam wszechświecie nie ma inteligentnych form […]

Relacja z pokazu Wiedźmin 3: Dziki Gon

Trochę ponad 10 lat temu powstało w Polsce małe studio tworzące gry. Właściwie samo siebie od razu rzuciło na głęboką wodę, zapowiadając grę, która rozpaliła wyobraźnię tysięcy graczy. Ryzyko opłaciło się, bo wydany kilka lat później tytuł zebrał świetne recenzje i okazał się ogromnym sukcesem. Dziś CD Projekt RED tworzy trzecią część Wiedźmina, a media branżowe na całym świecie obserwują bacznie każde ich posunięcie. Okładka GameInformera, pokaz na konferencji Microsoftu na E3 świadczą o tym, że Dziki Gon to tytuł z najwyższej półki, niezwykle istotny dla całego rynku. Mottem warszawskiego studia jest wiele mówiące hasło o tym, że ich celem […]

Electronic Arts z pewnością nie jest królem Midasem

W szkołach uczyli nas o legendarnej postaci – królu Midasie, greckim władcy, który mając możliwość spełnienia jednego ze swoich życzeń przez Dionizosa, wybrał zamianę wszystkiego, czego dotknie w złoto. Koniec końców, stało się to przekleństwem nierozsądnego króla i błagał on o „dezaktywację” daru, lecz cała anegdotka jest na miejscu, kiedy weźmie się pod uwagę zupełnie odwrotny wizerunek EA. Ci z kolei, kiedy położą na czymś swoje łapska, natychmiast zamieniają to w rdzę. Innymi słowy, mógłbym rozpocząć ten artykuł od pytania „dlaczego EA uznawane jest za jedną z najgorszych firm na świecie?”, byłoby to jednak otwarcie znacznie mniej barwne od obecnego. […]

Penny Dreadful – Twórcy Dextera przedstawiają nowy mroczny serial

Rok 2014 przyniósł ze sobą kilka naprawdę dobrych seriali. True Detective to obowiązkowa pozycja dla fanów psychologicznych thrillerów, a Black Sails zadowoli maniaków pirackiego stylu życia. Dzisiaj jednak chciałbym przedstawić wam świeżutką serię, której pilot jest już dostępny w Sieci, a ona sama oficjalnie zadebiutuje 11 maja. Penny Dreadful to serial przeznaczany dla ludzi doskonale odnajdujących się w mrocznym świecie istot niemających prawa istnieć, fanów horrorów i opowiadań. Za scenariusz odpowiedzialny jest John Logan – ma on na swoim koncie takie hity jak Skyfall oraz Gladiator. Sprawdźmy czy Showtime trafiło w dziesiątkę. Amerykańska telewizja zakończyła niedawno emisję swojej największej serii, […]

Czego oczekuję po trzecim Wiedźminie?

Aha, zdaję sobie sprawę, że trzeci Wiedźmin nadchodzi powoli, jego cień rysuje się gdzieś na horyzoncie, ale ciągle mu do nas dalej niż bliżej. Może więc, tak na dziś nie ma co pisać zapowiedzi Wiedźmina trzeciego o podtytule Dziki Gon? Pewnie coś w tym jest i nie ma to większego sensu, gdyż to, co wiemy na dzisiaj, najpewniej zostanie pogłębione i zweryfikowane przez (nie)kontrolowane przecieki oraz oficjalne informacje, jakie pojawiać się będą przez najbliższe miesiące. Załóżmy więc, że niniejszy tekst nie jest zapowiedzią nadchodzącego Wieśka, a jedynie moimi poszerzonymi oczekiwaniami, co do wieńczącego wiedźminią trylogię tytułu, inspirowanymi faktem niedawnego i […]

Call of Duty, Kevin Spacey, Elysium i teksturki – Czyli jak kupić sobie klientów

Stało się, Activision pokazało nam projekt studia Sledgehammer Games, który ma wnieść zupełnie nową dozę świeżości w sflaczałe już dla weteranów gier FPS, uniwersum Call of Duty. Zacznijmy od samego początku, czyli od dumnej i bez wątpienia niesamowicie oryginalnej nazwy „Advanced Warfare”. Zgadza się, pasuje ona jak ulał, ale biorąc pod uwagę fakt, iż od ostatnich 7 lat męczymy się z tytułem „Modern Warfare”, mogli wymyślić coś bardziej oryginalnego. Z marketingowego punktu widzenia jestem w stanie zrozumieć to zagranie, ponieważ niedzielny gracz, który na półce sklepowej ujrzy nowe Call of Duty z ikonicznym „Warfare” w tytule, bez większego namysłu rzuci […]

Metro: Last Light i ja

Nie miałem przyjemności grać w poprzednią (pierwszą?) część Metro 2033. Czy to dobrze, czy to źle pod kątem budowania doświadczenia z obcowania z daną grą, która było, nie było jest jakąś formą kontynuacji, nie mnie oceniać. Zresztą, mimo iż w pierwsze Metro nie grałem, to zjadłem obie książki i Last Light oceniam pod kątem fabularnym, jako niesamowicie przyjemny łącznik między powieściami Głuchowskiego. Przyznam szczerze, że znajomość książek jest genialną bazą z której doskonale i płynnie wchodzi się, wsiąka wręcz w świat gry. Po kilku, dosłownie, chwilach od odpalenia Metra miałem już wrażenie, że jestem w miejscach, które świetnie znam, że […]

Titanfall (Beta) i Ja

Tegoroczne walentynki były bardzo udane. Jednak mój entuzjazm nie wiąże się z miłosnym szaleństwem ogarniającym masy ludzi na całym świecie, ponieważ jak wiecie komunistyczne święta mało mnie interesują. Czternastego lutego wystartowała beta długo oczekiwanej gry Titanfall, z którą to wiąże wielkie nadzieje. O zapisach do testów dowiedzieliśmy się stosunkowo niedawno i mail, jaki przyszło mi znaleźć w piątkowy poranek na mojej skrzynce pocztowej wywołał uśmiech od ucha do ucha. Zapewne tym sposobem osobisty limit szczęścia został wyczerpany na ten miesiąc, jednak nie przejmując się nazbyt przysiadłem do ogrywania produkcji studia Respawn Entertainment. Z wersjami Beta zawsze są jakieś problemy, zgrzyty […]

Masamune Shirow i recepta na cyberpunk Sylwetka i przekrój twórczości jednego z ważniejszych autorów mangi

Mówiąc o genezie i założeniach gatunku cyberpunk, nie można przeoczyć niezwykle ciekawej historii japońskiego twórcy komiksów, który dwie dekady temu rozsławił cybernetyczną wizję przyszłości na cały świat, inicjując tym samym masową ekspansję popkultury kraju Kwitnącej Wiśni. Masamune Shirow to jeden z ważniejszych twórców japońskiego komiksu, który przyczynił się w dużej mierze do światowej ekspansji mangi na przestrzeni dwóch ostatnich dekad XX w. Prawdziwe nazwisko mangaki brzmi Ota Masanori. Masamune Shirow to pseudonim artystyczny pochodzący od imienia legendarnego wytwórcy japońskich mieczy Masamune Okazakiego, żyjącego na przełomie XIII i XIV w. Urodzony dnia 23 listopada 1961 r. w mieście Higashinada, będącego częścią obwodu Kobe, już […]

Gothic 2 i mechanika powrotów

Pierwszy Gothic to jest dla mnie takim porządnie odważonym gramem kocimiętki. Wiecie, zwącham ja to, to zrazu odbija mi kompletnie, zrazu w innym znajduję się świecie, a jest to świat w którym życie mnie bawi i cieszy do tego stopnia, że nawet nasza smutna i szara i brzydko pachnąca rzeczywistość mi nie straszna. Dosłownie, zagrywając się w Gothica jestem na growym haju. Jest mi po prostu dobrze i oprócz błękitnego nieba, nic mi więcej nie potrzeba. Znacie to doskonale. W końcu, każdy ma takiego swojego Gothica O Gothicu jednak coś tam już kiedyś napisałem i przyznam szczerze, nie zamierzam się […]