Kategoria: Recenzje gier

WRC 7

Recenzja gry WRC 7 FIA World Rally Championship

Na rynku gier wyścigowych zaobserwować możemy już pewien trend. Zamiast kolejnych arcade’owych produkcji fani motoryzacji mogą sprawdzić swe umiejętności w symulatorach. Konkurencja nie śpi i po udanym Dirt 4, czas na licencjonowane przez FIA WRC 7. Za tę odsłonę odpowiedzialne jest francuskie studio Kylotonn Racing Games. Sprawdźmy, czy do czynienia mamy z kolejnym świetnym przedstawicielem gier rajdowych, czy z przeciętniakiem, o którym zapomnimy po ukończeniu kariery.

To Jesteś Ty!

Recenzja imprezowej gry To jesteś Ty! (PlayStation 4) Rozkręcamy domówkę z pomocą PS4 i smartfonów

Imprezowe gry zawsze były broszką konsol. Guitar Hero, SingStar, Buzz, dziesiątki gier na Nintendo Wii z MarioParty na czele zawsze potrafiły rozkręcić nieudaną domówkę. Niestety spadające zainteresowanie tego typu produkcjami oraz drogie kontrolery nie wpłynęły pozytywnie na ten gatunek. Ktoś z obozu Sony wpadł jednak na genialny pomysł. Zamiast dodatkowych akcesoriów użyjmy smartfona, którego praktycznie każdy nosi ze sobą. Tak powstała funkcja PlayLink, z której korzysta To Jesteś Ty!

Grim Legends 2

Recenzja gry Grim Legends 2: Song of the Dark Swan (PS4) czyli ciąg dalszy szturmu Artifex Mundi na konsolach Sony

Polskie studio Artifex Mundi szturmem atakuje stacjonarną konsolę Sony. Po całkiem niezłym Dark Arcana: The Carnival, posiadacze PlayStation otrzymali kolejną propozycję, czyli Grim Legends 2: Song of the Dark Swan. Czy kolejna produkcja prosto z PeCeta i dotykowego ekranu smartfona ma szansę na sukces?

Micro Machines

Recenzja gry Micro Machines World Series czyli jak w łatwy sposób wyciągnąć kasę od fanów oryginału

Micro Machines to, seria gier, której korzenie sięgają początku lat 90. W czasach pierwszego PlayStation była to produkcja należąca do grupy must have, oferująca niezbyt wymagającą rozgrywkę, a także przystępny dla nowicjuszy kanapowy multiplayer. Czy Micro Machines World Series to odcinanie kuponów od legendarnej marki i żerowanie na portfelach fanów, czy jednak produkcja godna naszego czasu i pieniędzy? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w poniższej recenzji.

Dead by Daylight

Recenzja gry Dead by Daylight (XO) Grupa nastolatków kontra seryjny morderca

Jednym z popularniejszych gatunków pośród gier wideo są horrory. Oczywiście możemy także wyróżnić poszczególne nurty i trendy. Przykładowo tematyka zombie lub dziennikarz, który zbiera materiały w opuszczonym szpitalu psychiatrycznym. Podobnie jak pośród filmów pojawiają się odpowiedniki raczej niskobudżetowych produkcji klasy B, gdzie na grupkę nastolatków czyha potwór lub seryjny morderca. Do tych ostatnich nawiązuje Dead by Daylight.

Absolution

Recenzja DLC Absolution do gry Call of Duty Infinite Warfare Co nowego wprowadza trzecie rozszerzenie do ubiegłorocznego CoD'a?

Choć premiera Call of Duty WWII tuż za rogiem, wróćmy raz jeszcze do ubiegłorocznego Infinite Warfare, a dokładniej do trzeciego DLC — Absolution. Trzecia paczka map standardowo zawiera trzy zupełnie nowe plansze, jedną odświeżoną oraz co oczywiste, kolejny epizod do trybu Zombie.

Uncharted Zaginione Dziedzictwo

Recenzja gry Uncharted: Zaginione Dziedzictwo Czyli samodzielny dodatek, który rozrósł się do wielkości normalnej gry

Uncharted to jedna z najbardziej rozpoznawanych i lubianych serii gier na PlayStation. Co więcej, jej twórcami jest legendarne (przynajmniej dla fanów Sony) studio Naughty Dog, odpowiedzialne za takie perełki jak Crash Bandicoot, Jak & Daxter, czy wybitne The Last of Us. Nie zabija się jednak kury znoszącej złote jajka i choć przygoda Nathana Drake’a zakończyła się wraz z epilogiem Kresu Złodzieja, seria Uncharted otrzymała kolejny epizod.

Matterfall

Recenzja gry Matterfall czyli Metroid na PlayStation

Serię Metroid zna przynajmniej każdy fan Nintendo, ale co by było, gdyby podglądnąć platformówki z Samus, coś wyciąć, coś dodać? Na taki plan wpadło Sony wraz z deweloperami z Housemarqe, którego owocem jest Matterfall.

Recenzja gry Observer (PC) Cyberpunkowy Orwell i Kraków przyszłości

Studio Bloober Team po sukcesie zeszłorocznego Layears of Fear nie spoczęło na laurach. Ich najnowsza produkcja zatytułowana Observer zaatakowała 15 sierpnia na konsolach i PC. Czy swoisty miks cyberpunku i dystopijnej wizji przyszłości nawiązującej do książki Rok 1984, jest tym, na co czekaliśmy?

Auta 3

Recenzja gry Auta 3: Wysokie Obroty [Xbox One] Zygzak McQueen powraca, by udowodnić, że gry na bazie filmowych licencji też mogą się udać.

Pamiętacie czasy, gdzie każdej Disnejowskiej i Pixarowej produkcji filmowej towarzyszyła gra wideo? Odcinanie kuponów od znanej marki, żerowanie na dzieciach zapatrzonych w swe ulubione postacie, pewny zysk ze sprzedaży (i to często niskim kosztem) – takimi określeniami mogliśmy swego czasu komentować twory na licencjach rozpoznawalnych animacji. Czy Auta 3: Wysokie Obroty można wrzucić do worka z innymi tego typu tytułami?

Patapon

Recenzja gry Patapon Remastered [PlayStation 4] Czyli jak z kapitalnego oryginału zrobić niegrywalnego bubla.

Patapon to jedna z flagowych serii dostępnych na konsolkach PlayStation Portable. Zgodnie z obecnie panującym trendem, pojawienie się wersji Remastered było pewne. Czy powrót klasycznej już gry rytmicznej był dobrym pomysłem?

Dark Arcana

Recenzja gry Dark Arcana: The Carnival (PlayStation 4) Czy gra prosto ze smartfonowego ekranu ma szansę na sukces na konsolach stacjonarnych?

Ostatnimi czasy wraz z popularyzacją i błyskawicznym rozwojem smartfonów zaobserwować możemy, jak niedzielni gracze uciekają do ogrywania różnorakich popierdółek na telefonach. Coraz mocniejsze mobilne sprzęty potrafią wygenerować lepszą grafikę i odpalić bardziej złożone programy. Co za tym idzie koncerny zajmujące się masową produkcją gier konsolowych i pecetowych przenoszą kolejne klasyki na Androida czy iOS i jest to w pełni zrozumiałe. Artifex Mundi wraz ze swoim Dark Arcana: The Carnival robi coś zupełnie przeciwnego. Gra idealnie przystosowana do zabawy na dotykowym ekranie została przeniesiona na PlayStation 4 oraz Xbox One. Sprawdzamy, jak wypadł port typowo „komórkowej” produkcji.

Recenzja gry Serial Cleaner Czyli czyściciel wyprany z treści

Zwłoki, krew i niebezpieczne przedmioty, goszczą w grach od dawna. Ba! Dzisiaj ciężko byłoby mi wymienić chociaż trzy tytuły, które stronią od przemocy i zamiast nią, kuszą gracza wąchaniem kwiatków na słonecznej łące. Zamiast tego po głowie chodzi mi masa produkcji, w których skutkiem ubocznym działania protagonisty były przede wszystkim stosy strupów i litry rozlanej krwi. A skoro tak. Kto to wszystko sprząta? 

Get Even

Recenzja gry Get Even (PS4) Miszmasz gatunkowy prosto od gliwickiego studia The Farm 51

Ciężko sprecyzować, do jakiego gatunku gier należy Get Even. Produkcja polskiego zespołu The Farm 51 z założenia balansować ma między budowaniem klimatu a wyjątkową historią. Zapraszamy, więc do zapoznania się z wynikami prosto z naszego redakcyjnego warsztatu.

Portal Knights

Recenzja gry Portal Knights (PlayStation 4) Czy klon ma szansę pobić oryginał?

Minecraft‚owy szał nadal trwa, a popularność wirtualnego świata zbudowanego z sześcianów stale rośnie. Nic więc dziwnego, iż sporo korporacji próbuje wskoczyć w ten dochodowy nurt, bazując na oryginalnej marce (od zestawów LEGO po głupoty jak „Nieoficjalna Biblia dla Minecraftersów”). Są także firmy tworzące gorsze i lepsze klony oryginalnej gry od Mojang. Jedną z nich jest Keen Games i to właśnie ich twór — Portal Knights wrzuciliśmy pod lupę.

Rzut oka na Pakiet Nekromanty dla Diablo 3

Diabełka nie trzeba przedstawiać nikomu, również nikomu nie trzeba mówić o tym że trzecia odsłona cyklu przez wielu fanów nie została ciepło przyjęta, jednakże na przestrzeni lat wciąż jakoś się trzyma ze stałą choć dosyć zamkniętą społecznością. Pełnoprawny dodatek Reaper of Souls wprowadził wiele nowości czyniąc grę jeszcze lepszą. Teraz natomiast Blizzard zadecydował o wypuszczeniu nowej klasy postaci – Nekromanty. Jest on z nami już kilka dni i po kilkunastu godzinach ogrywania go postaram się przybliżyć tego bohatera.

WipEout

Recenzja gry WipEout Omega Collection Futurystyczne wyścigi w odświeżonym wydaniu

Jedną z najstarszych i zasłużonych serii PlayStation jest WipEout. Jej pierwsze odsłony pojawiły się jeszcze na klasycznym już szaraku. Kolejne zawsze wchodziły w skład bibliotek następnych generacji konsol Sony. Niestety w 2012 roku zamknięto Studio Liverpool (dawniej Psygnosis) odpowiedzialne za wszystkie dotychczasowe odsłony antygrawitacyjnych wyścigów. Zwiastowało to rychłą śmierć dość niedocenionej marki.

Thea

Miks strategii i karcianki okraszony baśniowym klimatem – recenzja gry Thea: The Awakening (PS4)

Obecna generacja konsol to raj dla wielbicieli remasterów, reedycji i portów. To właśnie tych ostatnich pojawia się coraz więcej ze względu na zbliżoną architekturę maszynek spod znaku PlayStation i Xbox do klasycznych PeCetów. Kolejną produkcją, którą znajdziemy w cyfrowych sklepach Sony i Microsoftu jest Thea: The Awakening. Gra studia MuHa Games po raz pierwszy ujrzała światło dzienne półtora roku temu, a po sześciu miesiącach zyskała rozszerzenie Powrót Gigantów. Sprawdźmy, czy warto zainteresować się przeniesionym z komputerów osobistych miksem strategii i karcianki.

DiRT 4

„Nie bój się pobrudzić” – recenzja DiRT 4 (PS4)

Gatunek gier wyścigowych przeżył dotkliwy podział na symulatory i produkcje skierowane głównie dla niedzielnych graczy. Od tego momentu każdy kolejny tytuł pośród symulacji podnosi wysoko poprzeczkę trudności i realizmu. Nowa część rajdowej serii od Codemasters — DiRT 4, oprócz rozgrywki godnej największych rajdowych wyjadaczy, puszcza na zachętę oko do mniej wprawnych wirtualnych kierowców.

Recenzja gry Coffee Noir Czyli wiedza podana z kawą

W growym półświatku każdy znajdzie dla siebie coś co pomoże mu utonąć w wirtualnej rzeczywistości. Jednakże obok tych czysto rozrywkowych, „kradnących czas” produkcji, istnieje jeszcze jeden gatunek – gry edukacyjne. Produkcje, które pod płaszczykiem rozrywkowej otoczki, skrywają konkretne źródło wiedzy. Do takich gier zalicza się Coffee Noir od Doji Academy.

Recenzja gry Prey Módl się o to, żeby przetrwać w kosmosie

Czy istnieją osoby, które nie lubią niespodzianek? Z pewnością tak, ale ich procent musi być naprawdę niewielki, zwłaszcza jeśli mamy na uwadze branżę gier wideo. Prey dla mnie jest właśnie takim zaskoczeniem, bo o samym tytule wiedziałem przed premierą niewiele. Jedynie miałem w głębi serca ciche nadzieje, że twórcy genialnego Dishonored – Arkane Studios są w stanie przygotować nieco odmienne dla dzisiejszych czasów doświadczenie. I tak, czyn ten Francuzom się udał, bo przygotowali BioShocka na miarę 2017 roku.

Tekken 7 – recenzja Król zawitał na PCty

Zapewne wyda wam się to dziwne, ale moją pierwszą grą, w jaką zagrałem na własnym PCcie była bijatyka. Na dodatek to nie było Mortal Kombat, ale pełnoprawna bijatyka 3D – Virtua Fighter. Byłem zauroczony grami tego typu. Po Virtua Fighter 1 przyszedł czas na dwójkę i nieodżałowane Last Bronx (może jakaś kontynuacja, co SEGA?). Niestety, to były właściwie ostatnie tytuły w 3D na PC. W tym samym czasie na PSX pojawiła się nowa seria, która z miejsca zdobyła rzesze fanów. Tekken. Sam zacząłem grać w niego u znajomego (Tekken 2) i byłem zachwycony animacjami oraz prostotą wyprowadzanych kombosów.

Farpoint

PS VR Aim Controller i Farpoint – rewolucja w wirtualnej rzeczywistości?

W trakcie żywota każdej konsoli pojawia się do niej multum akcesoriów. Oczywistą oczywistością są różnorakie podstawki, zestawy słuchawkowe, przystawki i najczęściej kupowane — kontrolery. Oprócz standardowych padów zagrać mogliśmy na plastikowych gitarach, teleturniejowych brzęczykach, deskorolkach, na mistycznym Power Glove kończąc. Z pewnością kojarzycie też strzelanie do ekranu telewizora za pomocą plastikowych giwer, czy to w salonach gier, czy w domowym zaciszu. Sony znów postanowiło namieszać, prezentując dedykowany grom w wirtualnej rzeczywistości pistolet PlayStation VR Aim Controller, a wraz z nim kosmiczną strzelankę VR — Farpoint. Wygląd samego kontrolera nie powala, na pierwszy rzut oka prezentuje się jak najzwyklejsza rurka PCV […]

Recenzja gry Lego City: Tajny Agent

Wraz z kolejnymi generacjami konsol, rozwojem technologii, coraz lepszymi procesorami, większą mocą obliczeniową idzie w parze również ewolucja rozgrywki w grach. Mechaniki, które kilkanaście lat temu stanowiły o sile tytułów, dziś w dobie coraz bardziej skomplikowanych systemów nie są już tak grywalne. Twórcy wpadają na nowe pomysły, których kiedyś nie można było zastosować przez różne ograniczenia, a które dziś co jakiś czas rewolucjonizują to, w jaki sposób gramy.

Recenzja gry Dreamfall Chapters (PlayStation 4)

Dreamfall Chapters pierwotnie pojawiało się na PCtach. Gra podzielona została na odcinki wydawane co kilka miesięcy, począwszy od października 2014, kończąc na czerwcu 2016 roku. Ostateczna edycja zawierająca pięć ksiąg wylądowała na konsolach Sony i Microsoftu 5 maja 2017 i właśnie ta wersja trafiła na mój recenzencki warsztat.

Continuum

Recenzja DLC Contiuum do Call of Duty: Infinite Warfare

W skład przepustek sezonowych gier z serii Call of Duty wchodzą zawsze cztery pakiety DLC, zawierające nowe mapy do trybów multiplayer oraz Zombie. Po udanym Sabotage do Infinite Warfare nadszedł czas na Continuum. Przyjrzyjmy się zatem, czy nowy dodatek do gry studia Infinity Ward jest równie dobry, jak poprzedni. Wiadomo to już od dawna, ale w gwoli ścisłości powtórzę – w skład DLC wchodzą cztery mapy do rozgrywek sieciowych oraz nowy scenariusz do trybu z zombiakami. Tym razem do dyspozycji graczy oddano multiplayerowe krajobrazy — Turista, Excess, Scrap oraz Archive, a także nowy „film” Draka w Shaolin.

Recenzja Sniper: Ghost Warrior 3 Hit czy kit? Polska produkcja potrafi zaskoczyć pozytywnie

Sniper: Ghost Warrior 3 to kolejna polska produkcja na mapie growego świata, z którą wiązano duże nadzieje, szczególnie na zachodzie. Sama marka rozwijana przez CI Games liczy sobie już przeszło siedem lat. Czy trzecie przygody strzelca wyborowego trafiły tym razem w sam środek celu? Przekonamy się za chwilę.

Recenzja gry Beat Cop

Beat Cop to świeża produkcja spod skrzydeł polskiego studia Pixel Crow. Gra przenosi nas w policyjne realia lat 80 XX wieku, wyjęte wprost z amerykańskich filmów akcji. Pozwala utonąć w świetnym klimacie, niejednokrotnie wywołując przy tym uśmiech na ustach. Beat Cop to przede wszystkim parodia znanych i lubianych filmów o amerykańskich gliniarzach z lat 80, które prawie każdy z nas pamięta z dzieciństwa i które wciąż co jakiś czas dają o sobie znać w telewizji.

Recenzja gry Mass Effect: Andromeda

Ostatnia dyspozycja studia BioWare, niegdyś należącego do grona moich ulubionych, mogła co prawda nie zachwycać, ale i tak nie przeszkodziło mi to w stopniowym nasiąkaniu ekscytacją w związku z premierą Mass Effect: Andromeda. Logika wykształcona przez lata bolesnych doświadczeń, kazała mi odsunąć na bok emocjonalne przywiązanie do serii, raczej skłaniając się ku chłodnym szacunkom tego, jaką grą Andromeda mogła się okazać. Niestety, najwidoczniej ciągle jestem uczniakiem w temacie gier wideo, więc logika gdzieś mi się po drodze zapodziała.

FlatOut

Recenzja FlatOut 4: Total Insanity (PS4)

PlayStation 4 pod względem ilości gier wyścigowych wypada dość blado. Oczywiście od czasu do czasu, kolejne studio wypuści spod swoich skrzydeł kolejny symulator jak Project Cars, Assetto Corsa, czy chociażby DiRT Rally. A co z typowymi arcadowymi ścigałkami? Tych niestety jest już jak na lekarstwo. Naprzeciw tym niewymagającym realizmu fanom prędkości wyszło studio Kylotonn Entertainment z szóstą odsłoną FlatOut.

Sniper Elite 4

Recenzja gry Sniper Elite 4

Cofnijmy się 12 lat wstecz. Mamy rok 2005. Rebellion wypuszcza pierwszą odsłonę kultowej serii Sniper Elite — Berlin 1945. Od tego momentu marka z każdą kolejną odsłoną nabiera tempa i zbiera kolejne rzesze fanów. Po całkiem udanej „trójce” przyszła pora na rozwinięcie snajperskiej koncepcji. W końcu na sklepowe półki trafia czwarta odsłona cyklu. Jak snajper sprawdza się na polu walki po raz czwarty?

Recenzja gry Torment: Tides of Numenera

Dzięki Kickstarterowi klasyczne RPG z rzutem izometrycznym odżywają swojego rodzaju renesans. Widzimy to chociażby po osiągnięciach Obsidianu, który uzyskał spory sukces wraz ze swoim Pillars of Eternity, a także niedawno wydanym Tyranny. Obydwa tytuły były raczej spadkobiercami Baldur’s Gate oraz Icewind Dale. Przyszła jednak pora na wskrzeszenie kolejnego reliktu z przeszłości, czyli legendarnego Planescape: Torment. Zadania tego podjęło się inXile Entertainment (znane między innymi z Bard’s Tale), ale z jakim skutkiem?

Recenzja gry Horizon: Zero Dawn (PS4)

Czynników wpływających na wybór konkretnej konsoli jest wiele — od zasobności naszego portfela, przez lepiej leżący w naszej dłoni kontroler, przywiązanie do marki, liczbę znajomych korzystających z usług sieciowych, na tytułach ekskluzywnych kończąc. Jednak to właśnie gry dostępne tylko na danej platformie mają tutaj największe znaczenie. PlayStation w swojej ofercie posiada już sporo marek takich jak Uncharted, Killzone, God of War, Ratchet & Clank, Jak & Daxter, czy The Last of Us. Na horyzoncie widać już pełną sylwetkę kolejnej produkcji, której nie powinien ominąć żaden fan „plejstacji” — Horizon: Zero Dawn.

Hitman

Recenzja gry Hitman: Kompletny pierwszy sezon

Wokół ostatniej odsłony historii Agenta 47, było swego czasu dość głośno. Wszystko za sprawą rozbicia całej gry na prolog i sześć epizodów, które pojawiały się kolejno mniej więcej co miesiąc. Wielu zasmucił też fakt dostępności gry tylko i wyłącznie w formie cyfrowej. Pewnym było jednak, iż prędzej, czy później wydana zostanie wersja płytowa gry zawierająca wszystkie odcinki. Po blisko roku oczekiwania na sklepowe półki trafił Hitman: The Complete First Season. Oceniać sposobu wydawania produkcji IO Interactive nie będę, gdyż to właśnie edycja kompletna była pierwszą, z którą miałem kontakt. Sądzę jednak, iż oczekiwanie po kilka tygodni na kolejne etapy musiało […]

Sabotaż

Recenzja DLC Sabotage do Call of Duty Infinite Warfare

DLC to już norma dla każdej większej gry. Activision jak zwykle przygotowało przepustkę sezonową składającą się na cztery paczki nowych map. Pierwszy zestaw pod nazwą Sabotage wylądował już na PlayStation 4, a gracze PeCetowi i posiadacze Xboxów otrzymają rozszerzenie jeszcze w lutym. Nawet bez zapowiedzi mogliśmy przewidzieć, że spora część zawartości to nowe mapy do rozgrywki sieciowej, a także rozszerzenie o kolejny epizod trybu Zombie. Przejdźmy jednak do konkretów. Gra wieloosobowa dzięki dodatkowi Sabotage rozszerzyła się o cztery całkiem ciekawe plansze. Trzy z nich — Neon, Noir oraz Renaissance to zupełnie nowe twory Infinity Ward. Dominion natomiast jest odnowioną wersją Afghan znaną z klasycznego już Modern Warfare 2.

Recenzja gry Dishonored 2

Ostatnie kilka miesięcy minęło mi pod znakiem grania w Dishonored. Postanowiłem ukończyć ponownie część pierwszą, która choć posiada wady, to w mojej pamięci na zawsze pozostanie jednym z najlepszych tytułów gatunku action stealth. Za to, czy Dishonored 2 okazuje się godną kontynuacją dla tytułu z tak legendarnym statusem? Oczywiście, że tak, choć można powiedzieć, że powielono kilka błędów poprzedniczki.

Yakuza 0

Recenzja gry Yakuza 0

Japońskie gry to bardzo niszowy rynek na zachodzie. Jednak dzięki usilnym prośbom graczy kolejne mniej lub bardziej znane produkcje z Kraju Kwitnącej Wiśni otrzymują bardziej zrozumiałe lokalizacje. W ostatnim czasie grupą, która miała powody do świętowania byli fani serii Yakuza serwowanej od lat przez SEGĘ. Po prawie dwóch latach na sklepowe półki trafiła angielska wersja przygód Kazumy Kiryu — Ryū ga Gotoku Zero: Chikai no Basho, czyli Yakuza 0.

We Sing

Recenzja gry We Sing

Ósma generacja konsol nie oferuje zbyt wielu tak zwanych gier imprezowych. W bibliotece PlayStation 2, czy PlayStation 3 znaleźć mogliśmy, takie perełki jak kilkanaście odsłon SingStar. Fani Xbox’a mogli natomiast pośpiewać do Lips. Obecnie jedyną wspieraną serią z wyżej wymienionych jest SingStar, choć i tu widać pewien zastój. THQ Nordic wykorzystując małą konkurencję, zaproponowało swoją wizję domowego karaoke w postaci We Sing.

Recenzja gry Graven: The Purple Moon Prophecy

W dawnych czasach straszny demon znalazł sposób by przedostać się do naszego świata. Druidzi, mistrzowie sił Avalonu powstali przeciw niemu. Wielu z nich poległo w walce przeciwko bestii, która była zbyt silna. W końcu, dzięki czarnemu zaklęciu Arcydruida, demona udało się uwięzić w podziemnej pieczarze. Wtedy Druidom objawiło się proroctwo. „Gdy kometa skryje się w cieniu księżyca, więzy zostaną zerwane, a demon uwolniony. Chaos i terror ogarną świat.”

Robinson: The Journey

Recenzja gry Robinson: The Journey

Robinson: The Journey to połączenie literackiego klasyka – opowieści o Robinsonie Crusoe oraz filmowego hitu lat dziewięćdziesiątych – Jurassic Park, dodatkowo okraszone otoczką nowoczesnego science fiction. Produkcja Crytecu opowiada o przygodach chłopca o imieniu Robin, którego statek kosmiczny rozbija się na planecie Tyson III. Jak łatwo się domyślić ląd zamieszkały jest przez dinozaury. Naszym wiernym kompanem w poszukiwaniu ratunku jest HIGS, robot o wysoko rozwiniętej sztucznej inteligencji. Robinson: The Journey rozgrywkę opiera o eksplorację dziwnej, a zarazem niesamowitej i niebezpiecznej planety Tyson III. Świat widziany ”oczami” PlayStation VR. Wrażenie zupełnie dla nas obcej planety wywołuje zdumienie. Tak jak w powieści […]

Recenzja gry The Last Guardian

Gry wideo przez wielu uważane są za kolejną gałąź przemysłu zabawkarskiego. Co więcej sporo ludzi twierdzi, iż jest to odmóżdżająca rozrywka dla niewyżytych nastolatków, szukających sposobu na rozładowanie agresji. Oczywiście część produkcji pokrywa się z tym według mnie mylnym pojmowaniem branży. Medal ma zawsze dwie strony, oprócz prostej rozrywki, w grach wideo doszukamy się między innymi pokładów wartości artystycznych. Klasycznym przykładem są dzieła Fumito Uedy stojącego na czele Team Ico. Po blisko dekadzie na sklepowe półki trafił następca Ico i Shadow of the Colossus. The Last Guardian, bo taki tytuł nosi rzeczona produkcja to niesamowita przygoda, która pozostawia jednak trochę […]