Kategoria: Recenzje gier

Dark Arcana

Recenzja gry Dark Arcana: The Carnival (PlayStation 4) Czy gra prosto ze smartfonowego ekranu ma szansę na sukces na konsolach stacjonarnych?

Ostatnimi czasy wraz z popularyzacją i błyskawicznym rozwojem smartfonów zaobserwować możemy, jak niedzielni gracze uciekają do ogrywania różnorakich popierdółek na telefonach. Coraz mocniejsze mobilne sprzęty potrafią wygenerować lepszą grafikę i odpalić bardziej złożone programy. Co za tym idzie koncerny zajmujące się masową produkcją gier konsolowych i pecetowych przenoszą kolejne klasyki na Androida czy iOS i jest to w pełni zrozumiałe. Artifex Mundi wraz ze swoim Dark Arcana: The Carnival robi coś zupełnie przeciwnego. Gra idealnie przystosowana do zabawy na dotykowym ekranie została przeniesiona na PlayStation 4 oraz Xbox One. Sprawdzamy, jak wypadł port typowo „komórkowej” produkcji.

Recenzja gry Serial Cleaner Czyli czyściciel wyprany z treści

Zwłoki, krew i niebezpieczne przedmioty, goszczą w grach od dawna. Ba! Dzisiaj ciężko byłoby mi wymienić chociaż trzy tytuły, które stronią od przemocy i zamiast nią, kuszą gracza wąchaniem kwiatków na słonecznej łące. Zamiast tego po głowie chodzi mi masa produkcji, w których skutkiem ubocznym działania protagonisty były przede wszystkim stosy strupów i litry rozlanej krwi. A skoro tak. Kto to wszystko sprząta? 

Get Even

Recenzja gry Get Even (PS4) Miszmasz gatunkowy prosto od gliwickiego studia The Farm 51

Ciężko sprecyzować, do jakiego gatunku gier należy Get Even. Produkcja polskiego zespołu The Farm 51 z założenia balansować ma między budowaniem klimatu a wyjątkową historią. Zapraszamy, więc do zapoznania się z wynikami prosto z naszego redakcyjnego warsztatu.

Portal Knights

Recenzja gry Portal Knights (PlayStation 4) Czy klon ma szansę pobić oryginał?

Minecraft‚owy szał nadal trwa, a popularność wirtualnego świata zbudowanego z sześcianów stale rośnie. Nic więc dziwnego, iż sporo korporacji próbuje wskoczyć w ten dochodowy nurt, bazując na oryginalnej marce (od zestawów LEGO po głupoty jak „Nieoficjalna Biblia dla Minecraftersów”). Są także firmy tworzące gorsze i lepsze klony oryginalnej gry od Mojang. Jedną z nich jest Keen Games i to właśnie ich twór — Portal Knights wrzuciliśmy pod lupę.

Rzut oka na Pakiet Nekromanty dla Diablo 3

Diabełka nie trzeba przedstawiać nikomu, również nikomu nie trzeba mówić o tym że trzecia odsłona cyklu przez wielu fanów nie została ciepło przyjęta, jednakże na przestrzeni lat wciąż jakoś się trzyma ze stałą choć dosyć zamkniętą społecznością. Pełnoprawny dodatek Reaper of Souls wprowadził wiele nowości czyniąc grę jeszcze lepszą. Teraz natomiast Blizzard zadecydował o wypuszczeniu nowej klasy postaci – Nekromanty. Jest on z nami już kilka dni i po kilkunastu godzinach ogrywania go postaram się przybliżyć tego bohatera.

WipEout

Recenzja gry WipEout Omega Collection Futurystyczne wyścigi w odświeżonym wydaniu

Jedną z najstarszych i zasłużonych serii PlayStation jest WipEout. Jej pierwsze odsłony pojawiły się jeszcze na klasycznym już szaraku. Kolejne zawsze wchodziły w skład bibliotek następnych generacji konsol Sony. Niestety w 2012 roku zamknięto Studio Liverpool (dawniej Psygnosis) odpowiedzialne za wszystkie dotychczasowe odsłony antygrawitacyjnych wyścigów. Zwiastowało to rychłą śmierć dość niedocenionej marki.

Thea

Miks strategii i karcianki okraszony baśniowym klimatem – recenzja gry Thea: The Awakening (PS4)

Obecna generacja konsol to raj dla wielbicieli remasterów, reedycji i portów. To właśnie tych ostatnich pojawia się coraz więcej ze względu na zbliżoną architekturę maszynek spod znaku PlayStation i Xbox do klasycznych PeCetów. Kolejną produkcją, którą znajdziemy w cyfrowych sklepach Sony i Microsoftu jest Thea: The Awakening. Gra studia MuHa Games po raz pierwszy ujrzała światło dzienne półtora roku temu, a po sześciu miesiącach zyskała rozszerzenie Powrót Gigantów. Sprawdźmy, czy warto zainteresować się przeniesionym z komputerów osobistych miksem strategii i karcianki.

DiRT 4

„Nie bój się pobrudzić” – recenzja DiRT 4 (PS4)

Gatunek gier wyścigowych przeżył dotkliwy podział na symulatory i produkcje skierowane głównie dla niedzielnych graczy. Od tego momentu każdy kolejny tytuł pośród symulacji podnosi wysoko poprzeczkę trudności i realizmu. Nowa część rajdowej serii od Codemasters — DiRT 4, oprócz rozgrywki godnej największych rajdowych wyjadaczy, puszcza na zachętę oko do mniej wprawnych wirtualnych kierowców.

Recenzja gry Coffee Noir Czyli wiedza podana z kawą

W growym półświatku każdy znajdzie dla siebie coś co pomoże mu utonąć w wirtualnej rzeczywistości. Jednakże obok tych czysto rozrywkowych, „kradnących czas” produkcji, istnieje jeszcze jeden gatunek – gry edukacyjne. Produkcje, które pod płaszczykiem rozrywkowej otoczki, skrywają konkretne źródło wiedzy. Do takich gier zalicza się Coffee Noir od Doji Academy.

Recenzja gry Prey Módl się o to, żeby przetrwać w kosmosie

Czy istnieją osoby, które nie lubią niespodzianek? Z pewnością tak, ale ich procent musi być naprawdę niewielki, zwłaszcza jeśli mamy na uwadze branżę gier wideo. Prey dla mnie jest właśnie takim zaskoczeniem, bo o samym tytule wiedziałem przed premierą niewiele. Jedynie miałem w głębi serca ciche nadzieje, że twórcy genialnego Dishonored – Arkane Studios są w stanie przygotować nieco odmienne dla dzisiejszych czasów doświadczenie. I tak, czyn ten Francuzom się udał, bo przygotowali BioShocka na miarę 2017 roku.

Tekken 7 – recenzja Król zawitał na PCty

Zapewne wyda wam się to dziwne, ale moją pierwszą grą, w jaką zagrałem na własnym PCcie była bijatyka. Na dodatek to nie było Mortal Kombat, ale pełnoprawna bijatyka 3D – Virtua Fighter. Byłem zauroczony grami tego typu. Po Virtua Fighter 1 przyszedł czas na dwójkę i nieodżałowane Last Bronx (może jakaś kontynuacja, co SEGA?). Niestety, to były właściwie ostatnie tytuły w 3D na PC. W tym samym czasie na PSX pojawiła się nowa seria, która z miejsca zdobyła rzesze fanów. Tekken. Sam zacząłem grać w niego u znajomego (Tekken 2) i byłem zachwycony animacjami oraz prostotą wyprowadzanych kombosów.

Farpoint

PS VR Aim Controller i Farpoint – rewolucja w wirtualnej rzeczywistości?

W trakcie żywota każdej konsoli pojawia się do niej multum akcesoriów. Oczywistą oczywistością są różnorakie podstawki, zestawy słuchawkowe, przystawki i najczęściej kupowane — kontrolery. Oprócz standardowych padów zagrać mogliśmy na plastikowych gitarach, teleturniejowych brzęczykach, deskorolkach, na mistycznym Power Glove kończąc. Z pewnością kojarzycie też strzelanie do ekranu telewizora za pomocą plastikowych giwer, czy to w salonach gier, czy w domowym zaciszu. Sony znów postanowiło namieszać, prezentując dedykowany grom w wirtualnej rzeczywistości pistolet PlayStation VR Aim Controller, a wraz z nim kosmiczną strzelankę VR — Farpoint. Wygląd samego kontrolera nie powala, na pierwszy rzut oka prezentuje się jak najzwyklejsza rurka PCV […]

Recenzja gry Lego City: Tajny Agent

Wraz z kolejnymi generacjami konsol, rozwojem technologii, coraz lepszymi procesorami, większą mocą obliczeniową idzie w parze również ewolucja rozgrywki w grach. Mechaniki, które kilkanaście lat temu stanowiły o sile tytułów, dziś w dobie coraz bardziej skomplikowanych systemów nie są już tak grywalne. Twórcy wpadają na nowe pomysły, których kiedyś nie można było zastosować przez różne ograniczenia, a które dziś co jakiś czas rewolucjonizują to, w jaki sposób gramy.

Recenzja gry Dreamfall Chapters (PlayStation 4)

Dreamfall Chapters pierwotnie pojawiało się na PCtach. Gra podzielona została na odcinki wydawane co kilka miesięcy, począwszy od października 2014, kończąc na czerwcu 2016 roku. Ostateczna edycja zawierająca pięć ksiąg wylądowała na konsolach Sony i Microsoftu 5 maja 2017 i właśnie ta wersja trafiła na mój recenzencki warsztat.

Continuum

Recenzja DLC Contiuum do Call of Duty: Infinite Warfare

W skład przepustek sezonowych gier z serii Call of Duty wchodzą zawsze cztery pakiety DLC, zawierające nowe mapy do trybów multiplayer oraz Zombie. Po udanym Sabotage do Infinite Warfare nadszedł czas na Continuum. Przyjrzyjmy się zatem, czy nowy dodatek do gry studia Infinity Ward jest równie dobry, jak poprzedni. Wiadomo to już od dawna, ale w gwoli ścisłości powtórzę – w skład DLC wchodzą cztery mapy do rozgrywek sieciowych oraz nowy scenariusz do trybu z zombiakami. Tym razem do dyspozycji graczy oddano multiplayerowe krajobrazy — Turista, Excess, Scrap oraz Archive, a także nowy „film” Draka w Shaolin.

Recenzja Sniper: Ghost Warrior 3 Hit czy kit? Polska produkcja potrafi zaskoczyć pozytywnie

Sniper: Ghost Warrior 3 to kolejna polska produkcja na mapie growego świata, z którą wiązano duże nadzieje, szczególnie na zachodzie. Sama marka rozwijana przez CI Games liczy sobie już przeszło siedem lat. Czy trzecie przygody strzelca wyborowego trafiły tym razem w sam środek celu? Przekonamy się za chwilę.

Recenzja gry Beat Cop

Beat Cop to świeża produkcja spod skrzydeł polskiego studia Pixel Crow. Gra przenosi nas w policyjne realia lat 80 XX wieku, wyjęte wprost z amerykańskich filmów akcji. Pozwala utonąć w świetnym klimacie, niejednokrotnie wywołując przy tym uśmiech na ustach. Beat Cop to przede wszystkim parodia znanych i lubianych filmów o amerykańskich gliniarzach z lat 80, które prawie każdy z nas pamięta z dzieciństwa i które wciąż co jakiś czas dają o sobie znać w telewizji.

Recenzja gry Mass Effect: Andromeda

Ostatnia dyspozycja studia BioWare, niegdyś należącego do grona moich ulubionych, mogła co prawda nie zachwycać, ale i tak nie przeszkodziło mi to w stopniowym nasiąkaniu ekscytacją w związku z premierą Mass Effect: Andromeda. Logika wykształcona przez lata bolesnych doświadczeń, kazała mi odsunąć na bok emocjonalne przywiązanie do serii, raczej skłaniając się ku chłodnym szacunkom tego, jaką grą Andromeda mogła się okazać. Niestety, najwidoczniej ciągle jestem uczniakiem w temacie gier wideo, więc logika gdzieś mi się po drodze zapodziała.

FlatOut

Recenzja FlatOut 4: Total Insanity (PS4)

PlayStation 4 pod względem ilości gier wyścigowych wypada dość blado. Oczywiście od czasu do czasu, kolejne studio wypuści spod swoich skrzydeł kolejny symulator jak Project Cars, Assetto Corsa, czy chociażby DiRT Rally. A co z typowymi arcadowymi ścigałkami? Tych niestety jest już jak na lekarstwo. Naprzeciw tym niewymagającym realizmu fanom prędkości wyszło studio Kylotonn Entertainment z szóstą odsłoną FlatOut.

Sniper Elite 4

Recenzja gry Sniper Elite 4

Cofnijmy się 12 lat wstecz. Mamy rok 2005. Rebellion wypuszcza pierwszą odsłonę kultowej serii Sniper Elite — Berlin 1945. Od tego momentu marka z każdą kolejną odsłoną nabiera tempa i zbiera kolejne rzesze fanów. Po całkiem udanej „trójce” przyszła pora na rozwinięcie snajperskiej koncepcji. W końcu na sklepowe półki trafia czwarta odsłona cyklu. Jak snajper sprawdza się na polu walki po raz czwarty?

Recenzja gry Torment: Tides of Numenera

Dzięki Kickstarterowi klasyczne RPG z rzutem izometrycznym odżywają swojego rodzaju renesans. Widzimy to chociażby po osiągnięciach Obsidianu, który uzyskał spory sukces wraz ze swoim Pillars of Eternity, a także niedawno wydanym Tyranny. Obydwa tytuły były raczej spadkobiercami Baldur’s Gate oraz Icewind Dale. Przyszła jednak pora na wskrzeszenie kolejnego reliktu z przeszłości, czyli legendarnego Planescape: Torment. Zadania tego podjęło się inXile Entertainment (znane między innymi z Bard’s Tale), ale z jakim skutkiem?

Recenzja gry Horizon: Zero Dawn (PS4)

Czynników wpływających na wybór konkretnej konsoli jest wiele — od zasobności naszego portfela, przez lepiej leżący w naszej dłoni kontroler, przywiązanie do marki, liczbę znajomych korzystających z usług sieciowych, na tytułach ekskluzywnych kończąc. Jednak to właśnie gry dostępne tylko na danej platformie mają tutaj największe znaczenie. PlayStation w swojej ofercie posiada już sporo marek takich jak Uncharted, Killzone, God of War, Ratchet & Clank, Jak & Daxter, czy The Last of Us. Na horyzoncie widać już pełną sylwetkę kolejnej produkcji, której nie powinien ominąć żaden fan „plejstacji” — Horizon: Zero Dawn.

Hitman

Recenzja gry Hitman: Kompletny pierwszy sezon

Wokół ostatniej odsłony historii Agenta 47, było swego czasu dość głośno. Wszystko za sprawą rozbicia całej gry na prolog i sześć epizodów, które pojawiały się kolejno mniej więcej co miesiąc. Wielu zasmucił też fakt dostępności gry tylko i wyłącznie w formie cyfrowej. Pewnym było jednak, iż prędzej, czy później wydana zostanie wersja płytowa gry zawierająca wszystkie odcinki. Po blisko roku oczekiwania na sklepowe półki trafił Hitman: The Complete First Season. Oceniać sposobu wydawania produkcji IO Interactive nie będę, gdyż to właśnie edycja kompletna była pierwszą, z którą miałem kontakt. Sądzę jednak, iż oczekiwanie po kilka tygodni na kolejne etapy musiało […]

Sabotaż

Recenzja DLC Sabotage do Call of Duty Infinite Warfare

DLC to już norma dla każdej większej gry. Activision jak zwykle przygotowało przepustkę sezonową składającą się na cztery paczki nowych map. Pierwszy zestaw pod nazwą Sabotage wylądował już na PlayStation 4, a gracze PeCetowi i posiadacze Xboxów otrzymają rozszerzenie jeszcze w lutym. Nawet bez zapowiedzi mogliśmy przewidzieć, że spora część zawartości to nowe mapy do rozgrywki sieciowej, a także rozszerzenie o kolejny epizod trybu Zombie. Przejdźmy jednak do konkretów. Gra wieloosobowa dzięki dodatkowi Sabotage rozszerzyła się o cztery całkiem ciekawe plansze. Trzy z nich — Neon, Noir oraz Renaissance to zupełnie nowe twory Infinity Ward. Dominion natomiast jest odnowioną wersją Afghan znaną z klasycznego już Modern Warfare 2.

Recenzja gry Dishonored 2

Ostatnie kilka miesięcy minęło mi pod znakiem grania w Dishonored. Postanowiłem ukończyć ponownie część pierwszą, która choć posiada wady, to w mojej pamięci na zawsze pozostanie jednym z najlepszych tytułów gatunku action stealth. Za to, czy Dishonored 2 okazuje się godną kontynuacją dla tytułu z tak legendarnym statusem? Oczywiście, że tak, choć można powiedzieć, że powielono kilka błędów poprzedniczki.

Yakuza 0

Recenzja gry Yakuza 0

Japońskie gry to bardzo niszowy rynek na zachodzie. Jednak dzięki usilnym prośbom graczy kolejne mniej lub bardziej znane produkcje z Kraju Kwitnącej Wiśni otrzymują bardziej zrozumiałe lokalizacje. W ostatnim czasie grupą, która miała powody do świętowania byli fani serii Yakuza serwowanej od lat przez SEGĘ. Po prawie dwóch latach na sklepowe półki trafiła angielska wersja przygód Kazumy Kiryu — Ryū ga Gotoku Zero: Chikai no Basho, czyli Yakuza 0.

We Sing

Recenzja gry We Sing

Ósma generacja konsol nie oferuje zbyt wielu tak zwanych gier imprezowych. W bibliotece PlayStation 2, czy PlayStation 3 znaleźć mogliśmy, takie perełki jak kilkanaście odsłon SingStar. Fani Xbox’a mogli natomiast pośpiewać do Lips. Obecnie jedyną wspieraną serią z wyżej wymienionych jest SingStar, choć i tu widać pewien zastój. THQ Nordic wykorzystując małą konkurencję, zaproponowało swoją wizję domowego karaoke w postaci We Sing.

Recenzja gry Graven: The Purple Moon Prophecy

W dawnych czasach straszny demon znalazł sposób by przedostać się do naszego świata. Druidzi, mistrzowie sił Avalonu powstali przeciw niemu. Wielu z nich poległo w walce przeciwko bestii, która była zbyt silna. W końcu, dzięki czarnemu zaklęciu Arcydruida, demona udało się uwięzić w podziemnej pieczarze. Wtedy Druidom objawiło się proroctwo. „Gdy kometa skryje się w cieniu księżyca, więzy zostaną zerwane, a demon uwolniony. Chaos i terror ogarną świat.”

Robinson: The Journey

Recenzja gry Robinson: The Journey

Robinson: The Journey to połączenie literackiego klasyka – opowieści o Robinsonie Crusoe oraz filmowego hitu lat dziewięćdziesiątych – Jurassic Park, dodatkowo okraszone otoczką nowoczesnego science fiction. Produkcja Crytecu opowiada o przygodach chłopca o imieniu Robin, którego statek kosmiczny rozbija się na planecie Tyson III. Jak łatwo się domyślić ląd zamieszkały jest przez dinozaury. Naszym wiernym kompanem w poszukiwaniu ratunku jest HIGS, robot o wysoko rozwiniętej sztucznej inteligencji. Robinson: The Journey rozgrywkę opiera o eksplorację dziwnej, a zarazem niesamowitej i niebezpiecznej planety Tyson III. Świat widziany ”oczami” PlayStation VR. Wrażenie zupełnie dla nas obcej planety wywołuje zdumienie. Tak jak w powieści […]

Recenzja gry The Last Guardian

Gry wideo przez wielu uważane są za kolejną gałąź przemysłu zabawkarskiego. Co więcej sporo ludzi twierdzi, iż jest to odmóżdżająca rozrywka dla niewyżytych nastolatków, szukających sposobu na rozładowanie agresji. Oczywiście część produkcji pokrywa się z tym według mnie mylnym pojmowaniem branży. Medal ma zawsze dwie strony, oprócz prostej rozrywki, w grach wideo doszukamy się między innymi pokładów wartości artystycznych. Klasycznym przykładem są dzieła Fumito Uedy stojącego na czele Team Ico. Po blisko dekadzie na sklepowe półki trafił następca Ico i Shadow of the Colossus. The Last Guardian, bo taki tytuł nosi rzeczona produkcja to niesamowita przygoda, która pozostawia jednak trochę […]

Recenzja gry Football Manager 2017

Gdybym nie miał szacunku do Was, czytelników, stworzyłbym sobie szablon do recenzji dowolnych odsłon serii Football Manager, z różnie ujętymi bliźniaczo podobnymi wnioskami. Na nieszczęście dla Sports Interactive, algorytm ten nie byłby zbyt skomplikowany, bo nie sposób co roku nie serwować tych samych zarzutów i pochwał, jakie zwyczajowo wrzuca się na konto FMa. Potraktuję Was jednak niczym krewnego z Alzheimerem czy tabulą rasą w głowach i z przyjemnością poczynię honory we wprowadzeniu Was w meandry świata futbolu.

The Dwarves

Recenzja gry The Dwarves (PlayStation4)

Krasnoludy, choć są znaną fanów fantasy rasą występują jako postacie drugoplanowe, czy to w Tolkienowskiej prozie, czy też w naszym rodzimym Wiedźminie. Jednakże są to bardzo ciekawe stworzenia. Zazwyczaj cechuje je hałaśliwość, pociąg do wysokoprocentowych trunków, odwieczna tradycja, a także duma z bujnej brody zazwyczaj zaplecionej w gustowne warkocze. Dobrze wychowany krasnolud, gustujący w piwach, nieznający spuścizny przodków i posiadający mizerny zarost to ewenement zakrawający niemal o absurd. Taki jest właśnie Tungdil, młody krasnoludzki kowal, a zarazem główny bohater The Dwarves. Założenia fabularne to oczywiście standardowo wałkowana przygoda, a zarazem misja najwyższej wagi – uratowanie świata, przez niepozornego bohatera. Choć […]

Darksiders Warmastered

Recenzja gry Darksiders Warmastered Edition

Ponad rok temu Śmierć powrócił w Darksiders II: Deathinitive Edition, tym samym THQ Nordic dało nowe życie przygodowej grze akcji studia Vigil Games. Poprawiono liczbę klatek wyświetlanych na sekundę, odświeżono tekstury, a także znalazło się kilka dodatków. Udany remaster dwójki spowodował, iż wielu fanów serii zaczęło zastanawiać się, czy oryginalne Darksiders doczeka się powrotu w równie dobrej jakości. No i stało się odgrzany Darksiders Warmastered Edition wylądował na naszych talerzach. Kotlet z 2010 roku podany został w sosie z wysokiej rozdzielczości 4K  (PS4 Pro i PC) z domieszką stałych 60 klatek na sekundę. Pytanie, czy aby tak apetycznie wyglądająca gra […]

Recenzja gry WWE 2K17

Grając co roku w kolejne odsłony WWE zawsze spodziewam się jakichś nowości. Przyzwyczajony, że jak zawsze pod koniec października pojawi się nowa wersję, nie śledzę jakoś szczególnie zapowiedzi, trailerów, czy newsów związanych z serią. Za każdym razem jednak jestem pełen nadziej, że nowości pójdą w dobrym kierunku, gra będzie fajniejsza, bardziej rozbudowana i stawiająca krok do przodu. Rok temu moje oczekiwania zostały spełnione, chociaż ten wspomniany krok zrobiono po dość znacznym regresie z lat ubiegłych. Instalując WWE 2K17 liczyłem, że ten trend zostanie zachowany. Marketing w tym roku oparto na rywalizacji dwóch legend zapaśniczej branży, która tak rozpalała wyobraźnię fanów, […]

Killing Floor 2

Recenzja gry Killing Floor 2

Lubicie kooperacyjne pierwszoosobowe strzelanki? Popieracie ideę wyrzynania wszelakich stworów, zombie i innych bestii? Gracie na PlayStation 4? Jeśli na wszystkie trzy pytania odpowiedzieliście ”TAK” to z pewnością zaciekawi Was najnowsza gra studia Tripwire Interactive – Killing Floor 2. 

Recenzja gry Battlefield 1 Seria Battlefield wraca w pełni chwały!

Ciężko nie odmówić Battlefield 1 sporego sukcesu. DICE już podczas zapowiedzi narobiło sobie mnóstwo pozytywnego PR. Wystarczyło pokazać graczom, że potrafią słuchać głosu zmęczenia pierwszoosobowymi strzelankami osadzonymi w realiach konfliktów współczesnych. Później wystarczyło tylko odpowiednie wykonanie zaprezentowanej idei, a to Szwedom wyszło równie dobrze, co ich marketingowe zagrania. Tak, mogę to powiedzieć z czystym sumieniem – dawno tak dobrze nie bawiłem się w Battlefieldzie od czasu Bad Company 2.

Polecamy: Recenzja gry Titanfall 2 Poznajcie pogromcę Call of Duty i Battlefield 1

Na ten tytuł czekałem, jak na żaden inny… no może za wyjątkiem Shadow Warrior 2, który miał premierę niespełna miesiąc temu. Gra Polaków ostatecznie okazała się hitem, a jak w takim razie wypada dzieło studia Respawn? Tytani niestety mają ogromny kłopot związany z własną premierą, bowiem zaplanowana data okazała się całkowicie niefortunna.

Recenzja gry Quantum Break Interaktywny serial od Remedy Entertainment, czyli fuzja Max Payne i Alan Wake

Wokół Quantum Break było wiele szumu nieustannie podsycanego przez Microsoft, promującego tytuł, jako perełkę na wyłączność Xbox One. Od 2014 roku systematycznie na każdej większej imprezie branżowej bombardowano nas newsami, choć ostatecznie to, co miało uskrzydlić ofertę konsoli zapowiedziano również dla PC.

Call of Duty Modern Warfare Remastered WN_header

Recenzja gry Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered

Call of Duty: Modern Warfare Remastered to powrót przełomowej strzelanki pierwszoosobowej. Moim zdaniem takie określenie pasuje do tej produkcji idealnie – niezapomniana kampania i multiplayer miały długofalowy wpływ na kształtowanie się gatunku przez prawie dekadę i trudno znaleźć kogoś, kto by się z tym stwierdzeniem nie zgodził. Wersja Remastered w stu procentach potwierdza, iż Modern Warfare jest grą ponadczasową.  Nawet jeśli nie mieliście okazji zagrać w wydane 5 listopada 2007 roku Call of Duty 4: Modern Warfare to z pewnością znajdą się pośród  Waszych znajomych tacy, którzy sprawdzili produkcję Infinity Ward. Choć GoldenEye 64 i Halo spopularyzowały strzelaniny na konsolach, to tak […]

Recenzja gry Call of Duty: Infinite Warfare

Nowa odsłona Call of Duty każdej jesieni jest bardziej pewna niż śnieg na Boże Narodzenie. Nie każdy zwraca jednak uwagę, iż CoDy robią trzy studia – Treyarch odpowiedzialny za Black Opsy, Sledgehammer Games (Advanced Warfare), a także Infinity Ward. To właśnie Ci ostatni samodzielnie tworzyli serię aż do Modern Warfare 3, a także później potworka, jakim okazał się Ghosts. Po średnio udanych „Duchach” musieli udowodnić, iż nadal potrafią zrobić dobrą grę. Czy się udało? Moim zdaniem i tak i nie.

Recenzja gry Sid Meier’s Civilization VI

Niemal jak w zegarku, po upłynięciu około pięciu lat od premiery poprzedniej Cywilizacji, przyszła pora na debiut kolejnej, w tym przypadku oznaczonej numerem VI. Nad twórcami z Firaxis Games wisiał ciężar dorównania „piątce”, która osiągnęła niewątpliwy sukces finansowy i wraz z głównymi dodatkami „Brave New World” oraz „Gods and Kings” ociera się o doskonałość w swojej kategorii.  Trudno było jednak spodziewać się, że tacy weterani się pod nim ugną.