Kategoria: Recenzje gier

Recenzja gry Need for Speed: Payback Czyli opony całe, choć lekko niedopompowane

Need for speed, to jedna z tych taśmowych serii gier, które na zawsze wpisały się do kanonu tytułów klasycznych. Nie znam ani jednego gracza, który na hasło NFS, nie zacząłby wspominać którejś z najlepszych odsłon. Lecz od kilku lat, seria – cały czas wydawana w taśmowej formie – przeżywa swego rodzaju załamanie. Czy wydany pod koniec 2017 roku Need for Speed: Payback ma szansę przywrócić serii dawny blask i zapisać się w pamięci graczy na dłużej niż dwa dni? Sprawdźmy.

Everybody's Golf

Recenzja gry Everybody’s Golf (PlayStation 4)

Gry wideo o tematyce sportowej (nie licząc piłki nożnej) to w dzisiejszych czasach gatunek bardzo niszowy. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele, jednak do tych najważniejszych zaliczyć można z pewnością malejące zainteresowanie nowych graczy, ale także pewną monotonię, a także ogrom czasu wymaganego do „ogarnięcia” jak ugryźć daną produkcję. Clap Hanz stworzyło jednak Everybody’s Golf, by obalić mit skomplikowanych gier traktujących o sporcie dla bogaczy w dziwnych strojach.

Recenzja gry Star Wars: Battlefront II Gwiezdna katastrofa pełna niedoróbek

Star Wars: Battlefront II to tytuł, o którym w tym roku było całkiem głośno. Wszystko za sprawą zablokowanych treści, mikropłatności i ogromnego grindu, który był niezbędny by zyskać dostęp do wszystkich elementów gry, bez wydawania prawdziwych pieniędzy. Jednakże, po batalii z graczami, EA zdecydowało się znacznie ograniczyć rolę mikropłatności w swojej najnowszej produkcji. A zatem – Czy tegoroczne Star Wars: Battlefront II, to gra warta uwagi? Wszystko okaże się w poniższej recenzji.

Recenzja gry Assassin’s Creed: Origins Skakania po dachach ciąg dalszy

Assassin’s Creed zdążył się już nam przejeść. Ostatnia odsłona, czyli Syndicate, była swojego rodzaju serniczkiem, który dopychamy już na siłę po obfitym, świątecznym posiłku. Ubisoft odczuł, że gracze mają już dość i postanowił wycofać się (chwilowo) z corocznego produkowania tego tasiemca. Dano nam spokój na blisko dwa lata, by później uderzyć w nas Assassin’s Creed: Origins. Czy zatem warto udać się w przygodę do Egiptu, żeby obejrzeć początek legendarnego zakonu Asasynów?

Lost Grimoires 2

Recenzja gry Lost Grimoires 2: Shard of Mystery Kolejna HOPA debiutuje na konsolach ósmej generacji

Polskie studio Artifex Mundi łatwo się nie poddaje. Po raz kolejny uderza do graczy konsolowych portem prosto z PeCeta, tym razem jest to produkcja o wiele świeższa. Lost Grimoires 2: Shard of Mystery zadebiutowało w marcu 2017 roku, czyli stosunkowo niedawno. My natomiast sprawdzamy, czy warto rozważyć zakup wersji na PlayStation 4.

Recenzja gry Elex Gothic w innych szatach

Na wstępie mógłbym zasadniczo napisać, że na nowym dziele studia Piranha Bytes – Elex bardzo się zawiodłem. Żeby jednak gra nie spełniała jakichś oczekiwań, trzeba je wpierw wobec niej mieć, a ja już z praktycznie samego początku spisywałem ten tytuł na niepowodzenie. Czy moja przepowiednia się spełniła? W dużej części tak.

Capital tło

Recenzja gry planszowej Capital Mam tak samo jak ty...

Z czym ci się kojarzy stolica? Mnie osobiście z niczym dobrym. Dziwnym trafem zawsze po przyjeździe do Warszawy spotykało mnie coś nieprzyjemnego. Dlatego też staram się unikać tego miasta jak ognia… ale w końcu mnie odnalazło. Przed Państwem Capital – gra o budowaniu Warszawy!

Recenzja gry Call of Duty WWII Udany powrót do korzeni

Seria Call of Duty to znana wszystkim pierwszoosobowa strzelanka wydawana w formie corocznego taśmowca. Gra, ukazująca się już od 14 lat, zabierała graczy w różne realia, miejsca i czasy. Od drugiej wojny poczynając, przez czasy współczesne idąc, aż na futurystyczno – nieziemskich klimatach kończąc. W tym roku, spod skrzydeł Sledgehammer Games ukazała się kolejna odsłona serii, tym razem sygnowana tytułem Call of Duty WWII – która ponownie, po niespełna 9 latach, zabiera nas do ponurych czasów Drugiej Wojny Światowej.

Recenzja gry karcianej Bloodborne Wiktoriański Horror

Bloodborne to gra karciana, dla której inspiracją była japońska gra video o tym samym tytule. Zupełnie z resztą wyjątkowa, ponieważ wszystkie wcześniejsze produkcje: Demon’s Souls i Dark Souls rozgrywały się raczej w fikcyjnym średniowiecznym universum. Tym razem osadzono realia gry w mrocznych wiktoriańskich klimatach XIX wieku. Eric M. Lang postanowił przenieść dzieło Hidetakiego Miyazakiego na karty. Stylistycznie udało się bezbłędnie, ale czy udało się przenieść także duszę tej mrocznej gry video? Przekonajmy się.

Wrażenia z gry Ruiner Czyli cyberpunk w świetnym wydaniu

Ruiner to strzelanka typu top-down autorstwa warszawskiego studia Reikon Games. Gra zabiera nas do futurystycznego, brudnego i kipiącego cyberpunkiem świata, gdzie jako protagonista w dziwną maskę ubrany, stłuczemy parę korporacyjnych gęb, pokonamy kilku bossów, czy zhakujemy trochę kotów. Tak, kotów. To wszystko ubrane w rytm muzyki elektronicznej, która przyjemnie „waląc” nas po głowie, zachęci do zagłębienia się w zakamarki cyberpunkowego świata, żyjącego w cieniu hiperkorporacji „Heaven” . 

Knack

Recenzja gry Knack 2 (PlayStation 4) Czy twórcom udało się zażegnać bolączki poprzedniej odsłony?

Jednym z tytułów startowych PlayStation 4 był Knack. W odróżnieniu od innych produkcji, które trafiły wraz z konsolą Sony na sklepowe półki, była to gra skierowana głównie dla młodszych graczy. Choć luka pomiędzy poważniejszymi tworami została zapchana, Knack nie cieszył się dużą popularnością. Powodów składających się na dość niekorzystny wizerunek było sporo. Nijaka postać tytułowego bohatera, oklepana schematyczna rozgrywka, czy niewykorzystanie mocy PS4 to tylko kilka z całej sterty wad, jakie można by przytoczyć. Sony jednak nie odpuściło swej ekskluzywnej marce, a tworzony powoli Knack 2 próbuje nareperować wizerunek serii.

Project Cars 2

Recenzja gry Project Cars 2 (PlayStation 4) Klapa, czy pretendent do najlepszej gry wyścigowej 2017 roku?

2017 rok to rok gier wyścigowych. Fani prędkości mogli wybierać spośród naprawdę wielu produkcji. Większość z nich była naprawdę udana. Były oczywiście tytuły lepsze i gorsze. Pośród nich pojawiła się także nowa produkcja Slightly Mad Studios – Project Cars 2.

Recenzja gry Oriental Empires Czyli od plemienia do cesarstwa

Oriental Empires, to turowa strategia zabierająca nas na tereny dzisiejszych Chin, gdzie bierzemy udział w  kształtowaniu się potęgi Państwa Środka. Od małych plemion poczynając, a na wielkim imperium kończąc. Shining Pixel Studios – bo to oni odpowiedzialni są za tego orientalnego pochłaniacza czasu – wyraźnie inspirowali się serią Civilization, ale o ile ten tytuł nie dał rady przyciągnąć mnie do siebie na dłuższą chwilę, to Oriental Empires postawiło pod znakiem zapytania moją edukację, plany zawodowe, życie towarzyskie i regularny sen. No… a przynajmniej to ostatnie, bo w grę Shining Pixel Studios gra się naprawdę bardzo dobrze.

Recenzja gry WWE 2K18 Nierówna walka

Coraz trudniej wyobrazić dziś sobie grę sportową bez pełnego erpegowych elementów trybu kariery, w którym wcielamy się w rolę młodego adepta danej dyscypliny. Rozwijamy swoje umiejętności, prowadzimy dialogi, podejmujemy drobne decyzje, wreszcie śledzimy przedstawioną przez twórców fabułę. Tak jest w od kilku lat w NBA od 2K Games, od dwóch lat podobny tryb oferuje FIFA. Wydawałoby się, że WWE jest idealne pod tego typu tryb, ponieważ w trakcie gal wrestlingu tyle samo czasu co mecze zajmują utarczki słowne między zawodnikami i historia ich konfliktów. Jak to zwykle jednak bywa, teoria z praktyką niewiele ma wspólnego.

Sonic Forces

Recenzja gry Sonic Forces (Xbox One) Sonic Forces, czy raczej Sonic Farces?

Sonic, czyli seria z niebieskim jeżem w roli głównej, to dla wielu marka legendarna. Superszybki główny bohater wystartował już w 1991 roku i był twarzą kultowej konsoli — SEGA Mega Drive. Niestety czas nie działa na naszą korzyść. Przez lata zmieniała się forma gry, by sprostać oczekiwaniom graczy. Ostatnie kilka odsłon pokazuje, iż SEGA obrała najgorszy możliwy kierunek. Sprawdźmy, więc jak wypada Sonic Forces, czy raczej Sonic farsa.

Retribution

Recenzja DLC Retribution do Call of Duty Infinite Warfare Ostatnie rozszerzenie do ubiegłorocznego CoDa

Przepustka sezonowa do każdej z odsłon Call of Duty od lat składa się z czterech rozszerzeń. W przypadku Infinite Warfare w każdym z dodatków znaleźć mogliśmy cztery mapy do trybu dla wielu graczy oraz kolejny scenariusz dla trybu Zombie. Po Sabotage, Continuum i Absolution przyszedł czas na finałowe Retribution.

Recenzja gry Ruiner Soczysty cyberpunk i Dark Souls w jednym

Polska cyberpunkiem stoi. Ciekawe tytuły atakują zewsząd; wszakże pamiętamy bardzo udanego Hardreset, a także z wytchnieniem oczekujemy Cyberpunk 2077. Niewielkie studio Reikon Games także postanowiło spróbować swoich sił w tym temacie. Efekt, czyli gra Ruiner, przeszedł najśmielsze oczekiwania.

Recenzja Destiny 2 PC Więcej i lepiej tego samego

Destiny 2 postanowiłem zrecenzować po wypróbowaniu wszystkich możliwych trybów oraz rozgrywek, w tym Najazd, dlatego na łamach What Next pojawia się ona dość późno po premierze. Zatem, zapraszam na kompletną recenzję Destiny 2 w wersji PC.

Eventide 2

Recenzja gry Eventide 2: Sorcerer’s Mirror (PS4) Kolejny port w portfolio Artifex Mundi

Rozpędzone Artifex Mundi nie przestaje serwować konsolowym graczom swoich produkcji. Kolejny port, który ograć mogliśmy już jakiś czas temu na komputerach i smartfonach trafił na wirtualne półki PlayStation Store. Tym razem jest to kontynuacja jednej z ciekawszych serii polskiego wydawcy, czyli Eventide 2: Sorcerer’s Mirror.

F1 2017

Recenzja gry F1 2017 (PlayStation 4) Król Formuły 1 nie schodzi z podium

Sklepowe półki uginają się od gier wyścigowych traktujących o rajdach samochodowych. Jest jednak tylko jedna seria, gdzie zasiąść możemy za kierownicą bolidu Formuły 1 i choć trochę wczuć się w rolę prowadzącego bestię, którą napędza siedemset pięćdziesiąt koni mechanicznych. Tym razem na redakcyjny warsztat trafiła najnowsza odsłona, czyli F1 2017.

Abyss: The Wraiths of Eden

Recenzja gry Abyss: The Wraiths of Eden (PS4) Kolejna HOPA na maszynce Sony

Artifex Mundi kontynuuje podbój PlayStation 4. Nic w tym dziwnego, gdyż producent trafił w niszę. Dodatkową zachętą na stacjonarnej konsoli Sony jest kompletny brak konkurencji w gatunku HOPA. Tym razem za pomocą pada, zagramy w jeden ze starszych tytułów z portfolio polskiego dewelopera — Abyss: The Wraiths of Eden. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych pięć lat temu, a jego kolejne wersje można było ograć na dotykowych ekranach smartfonów.

Recenzja gry South Park: The Fractured But Whole

Jeden pierd, by rządzić wszystkimi innymi… tak bym napisał, gdyby przyszło mi pisać recenzję South Park: The Stick of Truth. Wprowadziłbym Was wszystkich w klimat fantasy, skąd biegle postarałbym się opowiedzieć nieco o tym tytule. Tak jednak nie będzie. Dzieciaki z miasteczka stwierdziły, że zabawa w elfy jest bardzo lamerska i jest o kilka dni za stara. Dlatego też od teraz bawimy się w superbohaterów w South Park: The Fractured But Whole.

Recenzja gry FIFA 18

Każdy fan piłki nożnej w okolicach września obchodzi swoje małe święto. Nie, nie mam tu na myśli Ligi Mistrzów, bo ta jest do tej pory już zwykle skończona, zaś jej zwycięzca wyłoniony. Chodzi tu raczej o wirtualne boiska, na które mamy o wiele większy wpływ przy pomocy naszego gamepada. FIFA 18 po raz kolejny wprowadza nas na elektroniczne stadiony… tylko jak daje sobie z tym radę? Zdołałem dogłębnie przeanalizować tytuł od EA Sports i swoje wrażenia w tym miejscu spisuję.

Śródziemie: Cień Wojny

Recenzja gry Śródziemie: Cień Wojny (PS4) Kontynuacja idealna zepsuta mikrotransakcjami

Kiedy Śródziemie: Cień Mordoru pojawił się na sklepowych półkach, przeszło to bez większego echa. Dopiero gracze, którzy ukończyli produkcję Monolith Productions, zaczęli kreować wokół gry pozytywny marketing, polecając ją znajomym. Tym razem wydawca zupełnie nie szczędził funduszy na promocję kontynuacji. Zapraszamy do recenzji Śródziemie: Cień Wojny. Śródziemie: Cień Wojny podobnie jak poprzednik z 2014 niszczy rywali w swoim gatunku połączeniem mechanik z innych znanych i lubianych produkcji. Walka została dosłownie wycięta z gier o Batmanie (seria Arkham), a wolność poruszania się po olbrzymich terenach, włącznie z szeroko pojętą wspinaczką nad wyraz przypomina to, co zobaczyć mogliśmy w UbiSoftowych asasynach. Śródziemie […]

Gran Turismo SPORT

Recenzja gry Gran Turismo SPORT (PS4) Nowy zawodnik w wyścigu o tytuł najlepszego symulatora

Seria Gran Turismo to jedna z ikonicznych serii PlayStation. Pierwsza odsłona pojawiła się jeszcze na poczciwym szaraku pod koniec 1997 roku. Od tego czasu wiele się zmieniło. Kolejne odsłony rozszerzały motoryzacyjną perełkę do tego stopnia, iż gra stała się istną encyklopedią. Ogrom ciekawostek potrafił przytłoczyć niejednego fana wirtualnych wyścigów. Po prawie dwóch dekadach na sklepowe półki z piskiem opon wjeżdża Gran Turismo Sport! Gran Turismo Sport od pierwszych beta testów napotkało na wiele głosów krytyki. Polyphony Digital, choć bez wątpienia ma w zespole samych motoryzacyjnych świrów przespało pewien punkt kulminacyjny w gatunku gier wyścigowych. Ni stąd, ni zowąd pojawiła się […]

Destiny 2

Recenzja gry Destiny 2 (PS4) Czyli kontynuacja najlepszego MMOFPS'a

Destiny to uniwersum, które pokochały tysiące graczy. Równie dużo, a może nawet więcej produkcję Bungie, łagodnie ujmując, krytykowało. Powodów do negatywnych opinii było wiele, począwszy od sztucznego nakręcania medialnego szumu, na blokowaniu zawartości osobom bez najnowszego dodatku kończąc. Po trzech latach od premiery pierwszej części na konsolach (a już za kilka dni również na PeCetach) zagościł sequel wydany ponownie przez Activision — Destiny 2 .

Absolver

Recenzja gry Absolver (PS4) Czy chodzone bijatyki powrócą na salony?

Branżę gier wideo porównać można do systemu korzeniowego drzewa. Jedną z większych odnóg są niewątpliwie bijatyki, które dzielić możemy na nawalanki 2D rodem z arcade’owych maszyn, trójwymiarowe mordoklepy z Tekkenem na czele, czy superbrutalne odsłony Mortal Kombat. Nie zapominajmy też o tak zwanych „chodzonych bijatykach”, dawniej lubianych, a dziś trochę już zapomnianych. To właśnie do tego gatunku zaliczyć możemy produkcję małego studia Sloclap — Absolver.

Agents of Mayhem

Recenzja gry Agents of Mayhem (PlayStation 4) Spin-off popularnej serii, czy początek nowego uniwersum?

Pierwsze zwiastuny Agents of Mayhem intensywnie sugerowały, iż do czynienia będziemy mieć z kolejną produkcją z uniwersum Saints Row, tylko pod innym tytułem. Po części jest to prawda, deweloper tym razem stworzył spin-off do znanej serii, wielokrotnie nawiązujący do wątków znanych z wcześniejszych parodii studia Volition. Sprawdźmy zatem, czy warto poświęcić wolny czas Agentom. Historia przedstawiona w Agents of Mayhem ściśle nawiązuje do jednego z alternatywnych zakończeń czwartej odsłony Saints Row. Dzięki temu zyskujemy nowe uniwersum mające swe korzenie w pobocznym dla nowej serii świecie. Nawiązań do poprzednich części przygód rodziny świętych jest od groma, choć zauważą je tylko Ci, […]

WRC 7

Recenzja gry WRC 7 FIA World Rally Championship

Na rynku gier wyścigowych zaobserwować możemy już pewien trend. Zamiast kolejnych arcade’owych produkcji fani motoryzacji mogą sprawdzić swe umiejętności w symulatorach. Konkurencja nie śpi i po udanym Dirt 4, czas na licencjonowane przez FIA WRC 7. Za tę odsłonę odpowiedzialne jest francuskie studio Kylotonn Racing Games. Sprawdźmy, czy do czynienia mamy z kolejnym świetnym przedstawicielem gier rajdowych, czy z przeciętniakiem, o którym zapomnimy po ukończeniu kariery.

To Jesteś Ty!

Recenzja imprezowej gry To jesteś Ty! (PlayStation 4) Rozkręcamy domówkę z pomocą PS4 i smartfonów

Imprezowe gry zawsze były broszką konsol. Guitar Hero, SingStar, Buzz, dziesiątki gier na Nintendo Wii z MarioParty na czele zawsze potrafiły rozkręcić nieudaną domówkę. Niestety spadające zainteresowanie tego typu produkcjami oraz drogie kontrolery nie wpłynęły pozytywnie na ten gatunek. Ktoś z obozu Sony wpadł jednak na genialny pomysł. Zamiast dodatkowych akcesoriów użyjmy smartfona, którego praktycznie każdy nosi ze sobą. Tak powstała funkcja PlayLink, z której korzysta To Jesteś Ty!

Grim Legends 2

Recenzja gry Grim Legends 2: Song of the Dark Swan (PS4) czyli ciąg dalszy szturmu Artifex Mundi na konsolach Sony

Polskie studio Artifex Mundi szturmem atakuje stacjonarną konsolę Sony. Po całkiem niezłym Dark Arcana: The Carnival, posiadacze PlayStation otrzymali kolejną propozycję, czyli Grim Legends 2: Song of the Dark Swan. Czy kolejna produkcja prosto z PeCeta i dotykowego ekranu smartfona ma szansę na sukces?

Micro Machines

Recenzja gry Micro Machines World Series czyli jak w łatwy sposób wyciągnąć kasę od fanów oryginału

Micro Machines to, seria gier, której korzenie sięgają początku lat 90. W czasach pierwszego PlayStation była to produkcja należąca do grupy must have, oferująca niezbyt wymagającą rozgrywkę, a także przystępny dla nowicjuszy kanapowy multiplayer. Czy Micro Machines World Series to odcinanie kuponów od legendarnej marki i żerowanie na portfelach fanów, czy jednak produkcja godna naszego czasu i pieniędzy? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w poniższej recenzji.

Dead by Daylight

Recenzja gry Dead by Daylight (XO) Grupa nastolatków kontra seryjny morderca

Jednym z popularniejszych gatunków pośród gier wideo są horrory. Oczywiście możemy także wyróżnić poszczególne nurty i trendy. Przykładowo tematyka zombie lub dziennikarz, który zbiera materiały w opuszczonym szpitalu psychiatrycznym. Podobnie jak pośród filmów pojawiają się odpowiedniki raczej niskobudżetowych produkcji klasy B, gdzie na grupkę nastolatków czyha potwór lub seryjny morderca. Do tych ostatnich nawiązuje Dead by Daylight.

Absolution

Recenzja DLC Absolution do gry Call of Duty Infinite Warfare Co nowego wprowadza trzecie rozszerzenie do ubiegłorocznego CoD'a?

Choć premiera Call of Duty WWII tuż za rogiem, wróćmy raz jeszcze do ubiegłorocznego Infinite Warfare, a dokładniej do trzeciego DLC — Absolution. Trzecia paczka map standardowo zawiera trzy zupełnie nowe plansze, jedną odświeżoną oraz co oczywiste, kolejny epizod do trybu Zombie.

Uncharted Zaginione Dziedzictwo

Recenzja gry Uncharted: Zaginione Dziedzictwo Czyli samodzielny dodatek, który rozrósł się do wielkości normalnej gry

Uncharted to jedna z najbardziej rozpoznawanych i lubianych serii gier na PlayStation. Co więcej, jej twórcami jest legendarne (przynajmniej dla fanów Sony) studio Naughty Dog, odpowiedzialne za takie perełki jak Crash Bandicoot, Jak & Daxter, czy wybitne The Last of Us. Nie zabija się jednak kury znoszącej złote jajka i choć przygoda Nathana Drake’a zakończyła się wraz z epilogiem Kresu Złodzieja, seria Uncharted otrzymała kolejny epizod.

Matterfall

Recenzja gry Matterfall czyli Metroid na PlayStation

Serię Metroid zna przynajmniej każdy fan Nintendo, ale co by było, gdyby podglądnąć platformówki z Samus, coś wyciąć, coś dodać? Na taki plan wpadło Sony wraz z deweloperami z Housemarqe, którego owocem jest Matterfall.

Recenzja gry Observer (PC) Cyberpunkowy Orwell i Kraków przyszłości

Studio Bloober Team po sukcesie zeszłorocznego Layears of Fear nie spoczęło na laurach. Ich najnowsza produkcja zatytułowana Observer zaatakowała 15 sierpnia na konsolach i PC. Czy swoisty miks cyberpunku i dystopijnej wizji przyszłości nawiązującej do książki Rok 1984, jest tym, na co czekaliśmy?

Auta 3

Recenzja gry Auta 3: Wysokie Obroty [Xbox One] Zygzak McQueen powraca, by udowodnić, że gry na bazie filmowych licencji też mogą się udać.

Pamiętacie czasy, gdzie każdej Disnejowskiej i Pixarowej produkcji filmowej towarzyszyła gra wideo? Odcinanie kuponów od znanej marki, żerowanie na dzieciach zapatrzonych w swe ulubione postacie, pewny zysk ze sprzedaży (i to często niskim kosztem) – takimi określeniami mogliśmy swego czasu komentować twory na licencjach rozpoznawalnych animacji. Czy Auta 3: Wysokie Obroty można wrzucić do worka z innymi tego typu tytułami?

Patapon

Recenzja gry Patapon Remastered [PlayStation 4] Czyli jak z kapitalnego oryginału zrobić niegrywalnego bubla.

Patapon to jedna z flagowych serii dostępnych na konsolkach PlayStation Portable. Zgodnie z obecnie panującym trendem, pojawienie się wersji Remastered było pewne. Czy powrót klasycznej już gry rytmicznej był dobrym pomysłem?

Dark Arcana

Recenzja gry Dark Arcana: The Carnival (PlayStation 4) Czy gra prosto ze smartfonowego ekranu ma szansę na sukces na konsolach stacjonarnych?

Ostatnimi czasy wraz z popularyzacją i błyskawicznym rozwojem smartfonów zaobserwować możemy, jak niedzielni gracze uciekają do ogrywania różnorakich popierdółek na telefonach. Coraz mocniejsze mobilne sprzęty potrafią wygenerować lepszą grafikę i odpalić bardziej złożone programy. Co za tym idzie koncerny zajmujące się masową produkcją gier konsolowych i pecetowych przenoszą kolejne klasyki na Androida czy iOS i jest to w pełni zrozumiałe. Artifex Mundi wraz ze swoim Dark Arcana: The Carnival robi coś zupełnie przeciwnego. Gra idealnie przystosowana do zabawy na dotykowym ekranie została przeniesiona na PlayStation 4 oraz Xbox One. Sprawdzamy, jak wypadł port typowo „komórkowej” produkcji.

Recenzja gry Serial Cleaner Czyli czyściciel wyprany z treści

Zwłoki, krew i niebezpieczne przedmioty, goszczą w grach od dawna. Ba! Dzisiaj ciężko byłoby mi wymienić chociaż trzy tytuły, które stronią od przemocy i zamiast nią, kuszą gracza wąchaniem kwiatków na słonecznej łące. Zamiast tego po głowie chodzi mi masa produkcji, w których skutkiem ubocznym działania protagonisty były przede wszystkim stosy strupów i litry rozlanej krwi. A skoro tak. Kto to wszystko sprząta? 

Get Even

Recenzja gry Get Even (PS4) Miszmasz gatunkowy prosto od gliwickiego studia The Farm 51

Ciężko sprecyzować, do jakiego gatunku gier należy Get Even. Produkcja polskiego zespołu The Farm 51 z założenia balansować ma między budowaniem klimatu a wyjątkową historią. Zapraszamy, więc do zapoznania się z wynikami prosto z naszego redakcyjnego warsztatu.

Portal Knights

Recenzja gry Portal Knights (PlayStation 4) Czy klon ma szansę pobić oryginał?

Minecraft‚owy szał nadal trwa, a popularność wirtualnego świata zbudowanego z sześcianów stale rośnie. Nic więc dziwnego, iż sporo korporacji próbuje wskoczyć w ten dochodowy nurt, bazując na oryginalnej marce (od zestawów LEGO po głupoty jak „Nieoficjalna Biblia dla Minecraftersów”). Są także firmy tworzące gorsze i lepsze klony oryginalnej gry od Mojang. Jedną z nich jest Keen Games i to właśnie ich twór — Portal Knights wrzuciliśmy pod lupę.