Kategoria: Recenzje gier

We Sing

Recenzja gry We Sing

Ósma generacja konsol nie oferuje zbyt wielu tak zwanych gier imprezowych. W bibliotece PlayStation 2, czy PlayStation 3 znaleźć mogliśmy, takie perełki jak kilkanaście odsłon SingStar. Fani Xbox’a mogli natomiast pośpiewać do Lips. Obecnie jedyną wspieraną serią z wyżej wymienionych jest SingStar, choć i tu widać pewien zastój. THQ Nordic wykorzystując małą konkurencję, zaproponowało swoją wizję domowego karaoke w postaci We Sing.

Recenzja gry Graven: The Purple Moon Prophecy

W dawnych czasach straszny demon znalazł sposób by przedostać się do naszego świata. Druidzi, mistrzowie sił Avalonu powstali przeciw niemu. Wielu z nich poległo w walce przeciwko bestii, która była zbyt silna. W końcu, dzięki czarnemu zaklęciu Arcydruida, demona udało się uwięzić w podziemnej pieczarze. Wtedy Druidom objawiło się proroctwo. „Gdy kometa skryje się w cieniu księżyca, więzy zostaną zerwane, a demon uwolniony. Chaos i terror ogarną świat.”

Robinson: The Journey

Recenzja gry Robinson: The Journey

Robinson: The Journey to połączenie literackiego klasyka – opowieści o Robinsonie Crusoe oraz filmowego hitu lat dziewięćdziesiątych – Jurassic Park, dodatkowo okraszone otoczką nowoczesnego science fiction. Produkcja Crytecu opowiada o przygodach chłopca o imieniu Robin, którego statek kosmiczny rozbija się na planecie Tyson III. Jak łatwo się domyślić ląd zamieszkały jest przez dinozaury. Naszym wiernym kompanem w poszukiwaniu ratunku jest HIGS, robot o wysoko rozwiniętej sztucznej inteligencji. Robinson: The Journey rozgrywkę opiera o eksplorację dziwnej, a zarazem niesamowitej i niebezpiecznej planety Tyson III. Świat widziany ”oczami” PlayStation VR. Wrażenie zupełnie dla nas obcej planety wywołuje zdumienie. Tak jak w powieści […]

Recenzja gry The Last Guardian

Gry wideo przez wielu uważane są za kolejną gałąź przemysłu zabawkarskiego. Co więcej sporo ludzi twierdzi, iż jest to odmóżdżająca rozrywka dla niewyżytych nastolatków, szukających sposobu na rozładowanie agresji. Oczywiście część produkcji pokrywa się z tym według mnie mylnym pojmowaniem branży. Medal ma zawsze dwie strony, oprócz prostej rozrywki, w grach wideo doszukamy się między innymi pokładów wartości artystycznych. Klasycznym przykładem są dzieła Fumito Uedy stojącego na czele Team Ico. Po blisko dekadzie na sklepowe półki trafił następca Ico i Shadow of the Colossus. The Last Guardian, bo taki tytuł nosi rzeczona produkcja to niesamowita przygoda, która pozostawia jednak trochę […]

Recenzja gry Football Manager 2017

Gdybym nie miał szacunku do Was, czytelników, stworzyłbym sobie szablon do recenzji dowolnych odsłon serii Football Manager, z różnie ujętymi bliźniaczo podobnymi wnioskami. Na nieszczęście dla Sports Interactive, algorytm ten nie byłby zbyt skomplikowany, bo nie sposób co roku nie serwować tych samych zarzutów i pochwał, jakie zwyczajowo wrzuca się na konto FMa. Potraktuję Was jednak niczym krewnego z Alzheimerem czy tabulą rasą w głowach i z przyjemnością poczynię honory we wprowadzeniu Was w meandry świata futbolu.

The Dwarves

Recenzja gry The Dwarves (PlayStation4)

Krasnoludy, choć są znaną fanów fantasy rasą występują jako postacie drugoplanowe, czy to w Tolkienowskiej prozie, czy też w naszym rodzimym Wiedźminie. Jednakże są to bardzo ciekawe stworzenia. Zazwyczaj cechuje je hałaśliwość, pociąg do wysokoprocentowych trunków, odwieczna tradycja, a także duma z bujnej brody zazwyczaj zaplecionej w gustowne warkocze. Dobrze wychowany krasnolud, gustujący w piwach, nieznający spuścizny przodków i posiadający mizerny zarost to ewenement zakrawający niemal o absurd. Taki jest właśnie Tungdil, młody krasnoludzki kowal, a zarazem główny bohater The Dwarves. Założenia fabularne to oczywiście standardowo wałkowana przygoda, a zarazem misja najwyższej wagi – uratowanie świata, przez niepozornego bohatera. Choć […]

Darksiders Warmastered

Recenzja gry Darksiders Warmastered Edition

Ponad rok temu Śmierć powrócił w Darksiders II: Deathinitive Edition, tym samym THQ Nordic dało nowe życie przygodowej grze akcji studia Vigil Games. Poprawiono liczbę klatek wyświetlanych na sekundę, odświeżono tekstury, a także znalazło się kilka dodatków. Udany remaster dwójki spowodował, iż wielu fanów serii zaczęło zastanawiać się, czy oryginalne Darksiders doczeka się powrotu w równie dobrej jakości. No i stało się odgrzany Darksiders Warmastered Edition wylądował na naszych talerzach. Kotlet z 2010 roku podany został w sosie z wysokiej rozdzielczości 4K  (PS4 Pro i PC) z domieszką stałych 60 klatek na sekundę. Pytanie, czy aby tak apetycznie wyglądająca gra […]

Recenzja gry WWE 2K17

Grając co roku w kolejne odsłony WWE zawsze spodziewam się jakichś nowości. Przyzwyczajony, że jak zawsze pod koniec października pojawi się nowa wersję, nie śledzę jakoś szczególnie zapowiedzi, trailerów, czy newsów związanych z serią. Za każdym razem jednak jestem pełen nadziej, że nowości pójdą w dobrym kierunku, gra będzie fajniejsza, bardziej rozbudowana i stawiająca krok do przodu. Rok temu moje oczekiwania zostały spełnione, chociaż ten wspomniany krok zrobiono po dość znacznym regresie z lat ubiegłych. Instalując WWE 2K17 liczyłem, że ten trend zostanie zachowany. Marketing w tym roku oparto na rywalizacji dwóch legend zapaśniczej branży, która tak rozpalała wyobraźnię fanów, […]

Killing Floor 2

Recenzja gry Killing Floor 2

Lubicie kooperacyjne pierwszoosobowe strzelanki? Popieracie ideę wyrzynania wszelakich stworów, zombie i innych bestii? Gracie na PlayStation 4? Jeśli na wszystkie trzy pytania odpowiedzieliście ”TAK” to z pewnością zaciekawi Was najnowsza gra studia Tripwire Interactive – Killing Floor 2. 

Recenzja gry Battlefield 1 Seria Battlefield wraca w pełni chwały!

Ciężko nie odmówić Battlefield 1 sporego sukcesu. DICE już podczas zapowiedzi narobiło sobie mnóstwo pozytywnego PR. Wystarczyło pokazać graczom, że potrafią słuchać głosu zmęczenia pierwszoosobowymi strzelankami osadzonymi w realiach konfliktów współczesnych. Później wystarczyło tylko odpowiednie wykonanie zaprezentowanej idei, a to Szwedom wyszło równie dobrze, co ich marketingowe zagrania. Tak, mogę to powiedzieć z czystym sumieniem – dawno tak dobrze nie bawiłem się w Battlefieldzie od czasu Bad Company 2.

Polecamy: Recenzja gry Titanfall 2 Poznajcie pogromcę Call of Duty i Battlefield 1

Na ten tytuł czekałem, jak na żaden inny… no może za wyjątkiem Shadow Warrior 2, który miał premierę niespełna miesiąc temu. Gra Polaków ostatecznie okazała się hitem, a jak w takim razie wypada dzieło studia Respawn? Tytani niestety mają ogromny kłopot związany z własną premierą, bowiem zaplanowana data okazała się całkowicie niefortunna.

Recenzja gry Quantum Break Interaktywny serial od Remedy Entertainment, czyli fuzja Max Payne i Alan Wake

Wokół Quantum Break było wiele szumu nieustannie podsycanego przez Microsoft, promującego tytuł, jako perełkę na wyłączność Xbox One. Od 2014 roku systematycznie na każdej większej imprezie branżowej bombardowano nas newsami, choć ostatecznie to, co miało uskrzydlić ofertę konsoli zapowiedziano również dla PC.

Call of Duty Modern Warfare Remastered WN_header

Recenzja gry Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered

Call of Duty: Modern Warfare Remastered to powrót przełomowej strzelanki pierwszoosobowej. Moim zdaniem takie określenie pasuje do tej produkcji idealnie – niezapomniana kampania i multiplayer miały długofalowy wpływ na kształtowanie się gatunku przez prawie dekadę i trudno znaleźć kogoś, kto by się z tym stwierdzeniem nie zgodził. Wersja Remastered w stu procentach potwierdza, iż Modern Warfare jest grą ponadczasową.  Nawet jeśli nie mieliście okazji zagrać w wydane 5 listopada 2007 roku Call of Duty 4: Modern Warfare to z pewnością znajdą się pośród  Waszych znajomych tacy, którzy sprawdzili produkcję Infinity Ward. Choć GoldenEye 64 i Halo spopularyzowały strzelaniny na konsolach, to tak […]

Recenzja gry Call of Duty: Infinite Warfare

Nowa odsłona Call of Duty każdej jesieni jest bardziej pewna niż śnieg na Boże Narodzenie. Nie każdy zwraca jednak uwagę, iż CoDy robią trzy studia – Treyarch odpowiedzialny za Black Opsy, Sledgehammer Games (Advanced Warfare), a także Infinity Ward. To właśnie Ci ostatni samodzielnie tworzyli serię aż do Modern Warfare 3, a także później potworka, jakim okazał się Ghosts. Po średnio udanych „Duchach” musieli udowodnić, iż nadal potrafią zrobić dobrą grę. Czy się udało? Moim zdaniem i tak i nie.

Recenzja gry Sid Meier’s Civilization VI

Niemal jak w zegarku, po upłynięciu około pięciu lat od premiery poprzedniej Cywilizacji, przyszła pora na debiut kolejnej, w tym przypadku oznaczonej numerem VI. Nad twórcami z Firaxis Games wisiał ciężar dorównania „piątce”, która osiągnęła niewątpliwy sukces finansowy i wraz z głównymi dodatkami „Brave New World” oraz „Gods and Kings” ociera się o doskonałość w swojej kategorii.  Trudno było jednak spodziewać się, że tacy weterani się pod nim ugną.

Recenzja gry Assetto Corsa

W pewnym momencie pojęcie „gra wideo” czy „gra komputerowa” przestało być wystarczające do określenia, czym jest dana produkcja. Mechanizmy rządzące tym, czym gra jest, a więc wszystkie składowe, czyli silnik graficzny, design, interakcja ze stworzonym otoczeniem stały się nośnikami innych pomysłów, niż gra w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Niezmienną popularnością od kilku lat cieszą się serie Telltale Games, które przecież w istocie są raczej interaktywnymi opowieściami, niż np. przygodówkami. To temat na szerszy artykuł, ale Assetto Corsa wydaje mi się być przedstawicielem tego nurtu – to nie gra wyścigowa, a raczej profesjonalna symulacja. Taka zresztą była geneza produkcji – studia […]

Recenzja gry WRC 6

Przemysław z redakcyjnego zespołu WhatNext miał już przyjemność napisać kilka słów o wyścigach rajdowych WRC 6, ale to mnie przypadła ostatecznie przyjemność recenzji tejże gry. Po niespełna roku doczekaliśmy się następnej odsłony cyklu, która w teorii ma wnieść wiele nowinek do serii posiadającej oficjalny patronat i licencję Rajdowych Mistrzostw Świata. Doświadczenie uczy jednak, że do osiągnięcia sukcesu potrzeba znacznie więcej niż tylko przechwałek wydawcy i twórców.

Recenzja gry FIFA 17

Z biegiem lat, wraz z każdą nową edycją, FIFA rozrastała się na wszelkie możliwe strony. Tryby rozgrywki sieciowej, wspieranie ulubionego klubu, rozgrywanie najciekawszych meczów tygodnia, kariera menadżera, zawodnika, puchary, sezony, wreszcie Ultimate Team, który stał się światowym fenomenem, idealnie wpisującym się w dzisiejsze realia sprzężenia gry ze światem Youtube’a. Zeszłoroczna edycja z numerkiem 16 nie przyniosła na tym polu rewolucji, dodając jedynie zespoły złożone z kobiet. Jednak tym razem, przy okazji FIFA 17, EA uderzyła z pełnym impetem, oferując tryb Droga do Sławy, który na nowo może rozpalić umysły wielu znudzonych serią graczy. Nie sposób nie zacząć opisywani nowej FIFY […]

Polecamy: recenzja gry Shadow Warrior 2 Who Wants Some Wang?!

To zdecydowanie jedna z najbardziej oczekiwanych premier tej jesieni. Flying Wild Hog nie mają jednak łatwego zadania, gdyż tuż za rogiem czai się nowy CoD, Battlefield oraz Gears of War, choć ciepłe przyjęcie pierwowzoru powinno ułatwić zadanie sequelowi. Sprawdzamy, zatem jak wypada w praniu Shadow Warrior 2.

Hard Reset Redux – recenzja

Polska branża gier z każdym kolejnym rokiem rośnie w siłę. Dowodem są nie tylko szacunkowe dochody z tytułu sprzedaży i dystrybucji gier, ale także ilość utalentowanych twórców promujących rodzimy sektor rozrywkowy. W ten nurt zdecydowanie wpisuje się studio Flying Wild Hog, które już za kilka dni zaprezentuje światu Shadow Warrior 2. My zaś przyglądamy się ich pierwszej grze, czyli Hard Reset w odświeżonej wersji.

Recenzja gry Bohemian Killing Uratuj swoją skórę!

Co zrobisz, by uniknąć kary za popełnione morderstwo? Jak daleko posuniesz się w swoich kłamstwach, by uniknąć gilotyny lub więzienia? Może znajdziesz inny sposób na wydostanie się z opresji? Bohemian Killing podsuwa masę odpowiedzi na zadane powyżej pytania. Wybór, którą drogą pójdziesz, zależy już wyłącznie od własnej przebiegłości. Bohemian Killing to sądowa gra przygodowa popełniona przez polskie studio The Moonwalls. Akcja dzieje się pod koniec XIX w. w Paryżu, gdzie nasz protagonista dopuścił się morderstwa młodej kobiety. Główny bohater stety albo niestety został ujęty przez przedstawicieli prawa i musi toczyć batalię w sądzie, by uniknąć ścięcia na gilotynie lub dożywotniego trafienia […]

Recenzja gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości

W moich oczekiwaniach na rok 2016 nie zdołałem ukryć tego, że bardzo czekam na Deus Ex: Mankind Divided (po polskiemu – Rozłam Ludzkości). Gra na pierwszych fragmentach rozgrywki wyglądała jak mocno urozmaicona wersja Human Revolution i tyle mi wystarczyło. Jedyne czego w sumie najbardziej chciałem to dobrej historii oraz zapadających w pamięć postaci. Nadszedł dzień premiery, a gra od czasów pierwszego pokazu zmieniła się nieco na gorsze. Fabuła zaś cóż… okazała się kompletnym rozczarowaniem. Po prostu Rozłam Ludzkości podzielił również i mnie.

Recenzja Crush Your Enemies Zmiażdż swoich wrogów!

Do strategii czasu rzeczywistego zawsze podchodziłem z pewną dozą nieufności. Nie jest to mój ulubiony gatunek, w którym czuję się pewnie i wiem, że w jaką grę bym nie zagrał, będzie mi się podobała. Tylko niektóre strategie zaskarbiły sobie moją sympatię, podczas gdy na całą resztę spoglądam z drobnym niesmakiem. Dlatego obawiałem się położyć swoją rękę na Crush Your Enemies.

Recenzja gry Deponia Doomsday

Deponia Doomsday, humorystyczna gra przygodowa point and click spod skrzydeł Daedalic Entertainment ujrzała światło dzienne 1 marca 2016 roku. W czwartej odsłonie serii Deponia ponownie wcielamy się roztrzepanego Rufusa, który tym razem będzie miał za zadanie powstrzymanie zagłady tytułowej planety. Na wstępie muszę zaznaczyć, że Deponia Doomsday to pierwsza odsłona cyklu, w którą miałem przyjemność zagrać. Nigdy wcześniej nie zwracałem uwagi na tego typu „klikane” przygodówki. Z zewnątrz wydawały się zbyt dziecinne i proste. Z tego też względu poprzednie części serii Deponia nie uraczyły mojej zbytniej uwagi. I muszę przyznać, że dopiero kontakt z Deponia Doomsday uświadomił mi jak bardzo […]

Recenzja gry Overwatch

Blizzard wraz ze swoimi znanymi markami rozgościł się wygodnie w tronie króla dla dużej części gatunków gier wideo. World of Warcraft niezaprzeczalnie dominuje przez blisko 10 lat na rynku MMO. StarCraft II to nadal najpopularniejszy RTS. Żaden hack and slash nie ma tak dużej liczby fanów jak Diablo III. Nie ma też póki co godnej konkurencji dla karcianego Hearthstone’a. Innymi słowy – czysta dominacja. A żeby jeszcze tego było mało, „Zamieć” postanowiła wejść na pole zupełnie sobie obce, którego zresztą sprytnie przez wiele lat unikała. Tak, mowa tu o gatunku strzelanek pierwszoosobowych, który po cudownym dotyku Blizzarda zamienił się dla nich […]

Recenzja gry Homefront: Revolution

Homefront: Revolution to kolejny smutny przypadek w historii branży gier wideo, który określić można mianem zmarnowanego potencjału. Pierwsze zapowiedzi tej produkcji wyglądały naprawdę obiecująco, bo umiejscowienie akcji w okupowanym USA i cała ta „zabawa” w partyzantkę mogły rzucić trochę powiewu świeżości w gatunek strzelanin pierwszoosobowych, albo przynajmniej wyryć się w pamięci dobrą opowieścią. Niestety, moje nadzieje rozwiane zostały po kilku godzinach zabawy z nowym Homefrontem. Szybko zacząłem go mieć serdecznie dość, a pogoń za końcowymi napisami wydawała mi się być czymś w rodzaju podróży do piekła, niczym ta spisana przez Dantego Alighieri.

Recenzja gry Uncharted 4

Na sam początek pragnę uspokoić wszystkich, którzy obawiają się spoilerów. Doskonale zadaję sobie sprawę z tego, iż nikt ich nie lubi, a niektórzy potrafią życzyć za nie śmierci. Może trochę przesadzam, ale z różnymi komentarzami można się w Internecie spotkać :).

Recenzja gry Dark Souls III

Mógłbym zacząć tę recenzję dokładnie tak samo, jak zaczęła się recenzja Dark Souls II na naszym portalu kilka lat temu. Przez ten czas jednak seria stałą się globalnym fenomenem, docenionym przez miliony graczy. Weszła bardzo głęboko w mainstream, co wydawało się chyba niemożliwe u jej zarania, zarówno fanom jak i samym twórcom. Dziś, po ukazaniu się na rynku Demon Souls, trzech części Dark Souls, Bloodborne, klonów typu Lords of the Fallen, po tym jak od nazwy gry powstał niemalże odrębny gatunek gier ochrzczony „soulsami”, mówienie, że Dark Souls jest trudne i często się tu ginie, jest mniej więcej tak odkrywcze, […]

Recenzja gry The Collider 2

The Collider 2 to niezwykle dynamiczna zręcznościówka od polskiego studia Shortbreak, dostępna na platformie Steam od kwietnia 2016 roku. Gra poddaje próbie refleks i sprawność ruchową gracza, wysyłając go w głąb statku kosmicznego nieprzyjaciela, usianego przeszkodami, wrogami i innymi niebezpieczeństwami.

Recenzja gry Battleborn

Mroczna siła Varelsi doprowadza do zagłady niemal wszystkich gwiazd we wszechświecie. Wokół ostatniego ocalałego układu – Solus, skupia się pięć frakcji szukających miejsca do życia. Od teraz, między planetami owego jedynego systemu gwiezdnego, zmuszeni są oni toczyć ze sobą walki o przetrwanie. Kompania bohaterów Battleborn podjęła się obrony ostatniej gwiazdy przed tajemniczym złem przybyłym z odległych zakątków kosmosu. Battleborn wyszedł od studia Gearbox Software na początku maja 2016 roku. Gra dostępna jest na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz na pecetach poprzez platformę Steam. Tytuł jest unikatowym połączeniem FPS’a i gry z gatunku MOBA i mimo, że nie jestem […]

Recenzja gry Bladebound

Bladebound jest niesłychanie dynamiczną grą rpg wydaną na Androida i iOS. Naprawdę, niewiele gier dostępnych na platformy mobilne dostarczy nam tak wyrazistej i odczuwalnej dynamiki, co tytuł od Artifex Mundi. Swoją unikalność i wyrazistość Bladebound zawdzięcza przede wszystkim nowatorskiej mechanice sterowania postacią i ciekawym klimacie, który doskonale współgra z dynamiką. Ale o tym za chwilę.

Recenzja gry Clock Simulator

Od premiery Angry Birds minęło już ładnych kilka lat. Przez ten czas arcade’owe gry mobilne znacznie wyewoluowały. Mieliśmy różnorakie kalki gier z ptakami, klikańce niewymagające nic innego poza bezmyślnym pukaniem w ekran czy te mniej i bardziej proste łamigłówki. Wydawać by się mogło, że w obliczu tylu tytułów już nic nie jest w stanie powiać świeżością i zaprezentować oryginalnej mechaniki. Tak myślałem i jak, przynajmniej do momentu, w którym natknąłem się na Clock Simulator.

Recenzja gry Valhalla Hills

Biorąc do ręki pudełko z Valhalla Hills, zauważyłem rzucający się zaraz w oczy napis „Gra twórców The Settlers 2”. Pomyślałem sobie zatem szybko, że po jej uruchomieniu, będę miał do czynienia z bardzo rozbudowaną strategią ekonomiczną, czasu rzeczywistego, tak jak to miało miejsce przy okazji drugich „Osadników”. Niestety, twórcy tej produkcji poszli chyba nieco inną drogą, niż przy niegdyś tworzonym klasyku.

Recenzja gry Bad Trii

Piłka o pewnym siebie spojrzeniu, zabawne i pyskate sentencje oraz usiane kolcami platformy, które niejednego przyprawią o zawrót głowy! Przyjrzyjmy się bliżej Bad Trii. Mobilnej grze zręcznościowej od rodzimego studia Lazy Sloth Games.

Bloody FInger Jump

Recenzja gry Bloody Finger Jump

Głównym zadaniem gier mobilnych jest umilić czas poza domem. W poczekalni, autobusie czy na szkolnym korytarzu, gdzie nie mamy dostępu do konsoli ani komputera. Mobilne tytuły mają być proste, niewymagające, zabawne, a przede wszystkim grywalne na smartfonach i tabletach z Androidem, iOS czy nawet pewnym systemem od Microsoftu. Innymi słowy, mają być dokładnie tym, czym jest Bloody Finger Jump od studia Sleepless Clinic.

Recenzja Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2

Kiedy dobre kilka lat temu po raz pierwszy grałem w Plants vs. Zombies, przez głowę nie przeszła mi myśl, jakobym właśnie był świadkiem narodzin całkiem sporej franczyzy. Ot, przyjemny zapychacz czasu, doskonale sprawdzający się na urządzeniach mobilnych, ale zagłębianie się w całe to uniwersum? Z tamtej perspektywy to nie mogło się udać, ale całe szczęście marketingowcy z PopCap Games mieli w tej kwestii zupełnie inne zdanie.

Recenzja gry Dying Light: The Following

Powracająca moda na wydawanie dużych dodatków, zamiast DLC w postaci zbroi do konia, trwa w najlepsze. W renesansie dużych paczek ekstra zawartości uczestniczą ostatnio głównie Polacy. Najpierw CD Projekt RED ze swoimi Sercami z Kamienia, a teraz przyszła Techland i ich The Following, które w dużej mierze wywraca mechaniki Dying Light do góry nogami.

Recenzja gry SUPERHOT

SUPER… HOT. SUPER… HOT. SUPER… HOT. Te słowa pobrzmiewają w mojej głowie teraz cały czas i muszę za to obwiniać twórców tej piekielnie wciągającej gry. Stworzyli bowiem szalenie grywalną produkcję, która niestety cierpi na popularny ostatnio syndrom braku dużej ilości zawartości.

Recenzja Clockwork Tales: Of Glass and Ink Artifex Mundi trzyma poziom

Produkcje Artifex Mundi mają trudne do zapamiętania tytuły. Żeby nie popełnić głupiej wpadki, sprawdziłem tytuł poprzedniej gry polskiego studia, która trafiła na Xboxa One – Nightmares from the Deep: The Cursed Heart. Przy okazji drugiego tytułu, który ku mojej uciesze trafia na konsolę Microsoftu, nie jest dużo łatwiej. Ciężko polecić znajomemu grę: słuchaj, naprawdę świetna pozycja: Clockwork Tales: Of Glass and Ink. Jest to pewno niedogodność, na szczęście okazuje się, że można po prostu powiedzieć: wyszła kolejna gra od Artifex Mundi, trzeba brać!

Recenzja gry Rise of the Tomb Raider

Wydany w 2013 roku, reboot przygód Lary Croft o najprostszej na świecie nazwie – Tomb Raider, przyjął się naprawdę ciepło. Nie dziwnym zatem wydaje się fakt, że niecałe 2 lata po jego premierze dostajemy kontynuację „odświeżonych” przygód pani archeolog. Czy jest to idealny produkt, przy którym można spędzić cały sylwester „grając w grę”? Cóż, według mnie niespecjalnie.

Recenzja gry Just Cause 3

Niechaj podsumowaniem mojej przygody z Just Cause 3 będzie to, że musiałem sprawdzić, czy moja recenzja poprzedniego „dzieła” Avalanche Studios, a więc Mad Maxa, przypadkiem nie zaczynała się tak, jak pierwotnie chciałem rozpocząć ten tekst.