Kategoria: Recenzje gier

Recenzja gry Mad Max

Ludzie słusznie zaczynają dostrzegać, że branża rozrywkowa zatacza koło; coraz częstszym staje się sięganie po marki, które bawiły niegdyś, bo na nostalgii bardzo łatwo jest zarobić pieniądze. Tendencja ta głównie jest widoczna w kinematografii – skutki tego są różne. Tak się jednak złożyło, że świat znany z kinowych ekranów w ramach resuscytacji i ekspansji marki Mad Max, trafił na komputery osobiste i konsole. Czy Avalanche Studios – producent znany głównie z serii gier Just Cause – sprostał legendzie i zrównał się poziomem z tegorocznym filmem „Na drodze gniewu”?

Recenzja gry Payday 2 Crimewave Edition

Moda na ponowne wydawanie gier trwa w najlepsze. Odświeżone wersje gier raczej nie znikną z rynku. Z jednej strony ma to swoje wady, jednak są także pozytywne aspekty tego typu praktyk. Payday 2 Crimewave Edition można zaliczyć do drugiej strony medalu. Za nieco niższą kwotę otrzymujemy grę z prawie kompletną listą dodatków jakie ukazały się od czasu premiery, która miała miejsce w 2013 roku.

Recenzja Nightmares from the Deep: the Cursed Heart

Nigdy wcześniej nie mieliśmy na konsolach takiego przekroju gatunków gier, do wyboru do koloru. Jeszcze u początków poprzedniej generacji, dominowały strzelanki, wyścigi i gry akcji. Nie było mowy o różnorodności, którą potrafiły oferować pecety. Rewolucja developerów niezależnych przyniosła całą gamę nowych sposobów rozgrywki, mechanik i pomysłów. Nikt chyba nie ma wątpliwości, że to doskonały stan rzeczy – zwłaszcza, jeżeli w związku z tym możemy zagrać na Xbox one w Nightmares from the Deep: the Cursed Heart od Artifex Mundi. Sara Black, dyrektorka historycznego muzeum na Karaibach, dzięki swoim staraniom wydobywa z dna morza niezwykle cenny eksponat. Są to doczesne szczątki […]

Recenzja Warlocks vs Shadows

Jak współcześnie robi się gry indie? Bierzemy grafikę 2D złożoną głównie ze sprite’ów, dodajemy dobrą ścieżkę dźwiękową, zaś jako rozgrywkę upychamy proste elementy, które złączone razem dają masę beztroskiej oraz relaksującej zabawy. Warlocks vs Shadows to dobry przykład realizacji tych zasad.

Recenzja F1 2015

Grając w F1 2015, czułem się jakbym jadł perfekcyjnie przyrządzoną jajecznicę. Odrobina masła, trzy jajka, sól i wymierzona co do sekundy długość smażenia, tak by całość nie była zbyt pływająca ale i niezbyt się ścięła. Wydawałoby się, że to danie idealne. Jednak już po kilku kawałkach zaczynam sobie zdawać sprawę, o ile lepiej smakowałaby, gdyby znalazło się w niej miejsce na kilka cienkich plasterków boczku. Albo gdyby na koniec posypać ją drobno pokrojonym szczypiorkiem, ewentualnie dodać ćwiartkę pomidora. Kurczę, wystarczyłoby nawet trochę pieprzu. Tam gdzie leży podstawa dobrej gry, rdzeń i bijące serce, nowa edycja serii Codemasters sprawuje się znakomicie. […]

Recenzja gry Lego Jurassic World

Gry z serii Lego są jak „sezonowa” kanapka w McDonalds, składniki w większej części te same, tylko nazwa i opakowanie jest nowe. Nie ma w tym nic złego, w końcu lubimy to co znamy. Szczególnie że seria Lego pod wieloma względami jest bardzo dobrym daniem, z wystarczającą ilością świeżych „składników”, by nie czuć za mocno smaku odgrzanego kotleta. Jeśli mieliście styczność z jakąkolwiek grą z serii, to doskonale wiecie czego się spodziewać. Kilkadziesiąt etapów, opartych o kluczowe wydarzenia z materiału źródłowego, przedstawione w nieco infantylnym krzywym zwierciadle. Każdy z poziomów zawiera masę elementów do zebrania, kilka specyficznych zagadek, sporo skakania […]

Recenzja gry Invisible, inc.

Przyszłość nie zapowiada się zbyt różowo. Jeśli nie czeka nas jakaś apokalipsa to trzeba liczyć się z wojną, atakiem kosmitów lub buntem robotów. Swoją cegiełkę do tego zbioru dodaje także studio Klei. Cyberafera szpiegowska wydaje się czymś mniej strasznym od ataku zombie, jednak jest czymś zdecydowanie bardziej realnym. Najgorsze jest jednak to, że po kilkunastu godzinach już teraz wyobrażam sobie życie w świecie Invisible, INC. Tylko czy odwiedzenie takiej alternatywnej Ziemi roku 2074 to dobry pomysł? Invisible, INC. prezentuje nam niedaleką przyszłość, gdzie świat rządzony jest przez wielkie bezduszne korporacje, którym to udało pozyskać władzę prawie absolutną. My wcielamy się […]

Recenzja gry Kholat

Debiut ekipy IMGN.pro to gra eksploracyjna z elementami horroru bazująca na prawdziwej historii, która wydarzyła się w 1959 roku w północnej części gór Ural, znanej szerzej jako incydent na przełęczy Diatłowa.

Recenzja Hatred

Internet wiele mnie już nauczył, więc na hasło „kontrowersje” reaguję przeciągłym ziewnięciem, uznając, że w ostatnich latach zrobiono z niego sposób na promowanie produktów. Byle wspomnienie, iż w jakimś tytule znajduje się nieprzyjemna scena, nie daj Boże z udziałem dzieci lub cywili, podsyca w ludziach zainteresowanie i często przekłada się ono na wyniki sprzedaży. Gorzej jednak, kiedy wspomniane kontrowersje są jedynym wątpliwym walorem gry, a ona sama nie ma zupełnie niczego do zaprezentowania. Zupełnie tak, jak w Hatred. Mając nadzieję, że nie uczyni to ze mnie psychopaty, wspomnę na samym początku, iż sama konwencja gry polegająca na wyrzynaniu w pień całych dzielnic […]

Recenzja gry Project CARS Motoryzacyjny mesjasz, czy ofiara rozdmuchanego marketingu?

Nürburgring, przez wielu nazywany „Zielonym Piekłem”. Nade mną słoneczne niebo, choć w oddali, na horyzoncie kłębią się już burzowe chmury. Siedzę za kierownicą BMW w klasie GT3, niczym lew walcząc o pozycję na wąskim i niebezpiecznym torze. Zbliżamy się do zakrętu, Aston Martin przede mną nie chce mnie przepuścić, więc czekam cierpliwie na jego błąd, a gdy już go popełni wykorzystam okazję manewrem po wewnętrznej. Jest! Obroty silnika są idealne, mam zapas mocy, maksymalną przyczepność, a podczas wyprzedzania na ciasnym zakręcie cała rama samochodu aż trzeszczy od nieludzkich sił odśrodkowych. Sukces. Nie mam jednak zbyt wiele czasu by świętować, pora […]

Recenzja gry BRAWL

Bloober Team to polskie studio, które stworzyło jedną z najgorszych gier w bibliotece Playstation 4 – Basement Crawl (wg średnich ocen na Metacritic istnieją tylko dwie gry gorsze niż ta). Po dość zasłużonej fali nienawiści odnośnie do ich poprzedniej produkcji, studio postanowiło postawić krzyżyk na tym nieudanym tytule i zrobić nowy, tym razem bardziej udany. W taki oto sposób powstał Brawl, który w wielu aspektach naprawia błędy poprzednika, ale nie jest tytułem idealnym, a nawet nie jest blisko. Obie wspomniane produkcje opierają się na pomyśle mrocznego klona bombermana. Z linii fabularnej, o ile w ogóle możemy o takiej mówić, dowiadujemy […]

Recenzja gry ,,Amber Route” Słowiańskie wierzenia, potwory i magia

Tym razem wybieramy się do krainy słowiańskich wierzeń, potworów i magii. Biorąc udział w niebezpiecznej wyprawie, mającej na celu dostarczenie jak największej ilości cennych bursztynów do zamku w głębi lądu, będziemy musieli stawić czoło zarówno zwykłym rabusiom, jak i tajemniczym stworom znanym z legend. Na szczęście z pomocą przyjdą nam dobre duchy, jurni górale, a nawet bóg piorunów Światowid czasem zrzuci z nieba dwie dodatkowe kostki, co zwiększy szanse na wydobycie się z pułapki, albo pokonanie straszliwej zmory… W całkiem ładnym pudełku z ilustracją pokazującą jak niebezpieczna jest zapętlająca się droga donikąd znajduje się pięć kostek K6, cztery pionki graczy […]

Recenzja gry Evolve Evolve miało być kołem ratunkowym dla znudzonych stagnacją graczy. Czy Turtle Rock Studios się to udało?

Rynek gier multiplayerowych został ostatnio zdominowany przez wojenne strzelanki w stylu Call of Duty czy Battlefielda i na pewno taka sytuacja utrzyma się jeszcze przez długi czas. Evolve miało być takim kołem ratunkowym dla znudzonych stagnacją graczy. Czy Turtle Rock Studios się to udało? I tak, i nie.

Recenzja gry Ori and the Blind Forest

Po pierwszych zapowiedziach debiutanckiego projektu Moon Games Studio byłem wręcz zakochany w stylistyce, która z marszu zaczęła cechować tę produkcję. Ręcznie rysowane tła, świetna animacja postaci, oraz klimatyczna ścieżka dźwiękowa. Od pierwszych zapowiedzi minęło 10 miesięcy, a „Ori and the Blind Forest” nic nie straciło ze swojego uroku. Ale nie dajcie się zwieść baśniowej grafice, bo to gra dla prawdziwych masochistów, którym nie straszne jest ginąć ponad 500 razy podczas jednego przechodzenia gry. „Ori and the Blind Forest” jest typowym przedstawicielem gatunku gier platformowych. Moon Games Studio pełnymi garściami czerpało inspirację z Super Meat Boya czy ostatnich dwóch odsłon Raymana. […]

Recenzja gry „Pan tu nie stał!”

Gry planszowe są świetnym uzupełnieniem imprez domowych. Szczególnie te, które nie wymagają od biorących udział w zabawie osób rozgryzania zasad rozgrywki przez godzinę lub więcej. „Pan tu nie stał!” jest właśnie taką planszówką: prostą i niezwykle przyjemną.

Recenzja gry Tormentum: Dark Sorrow

Po ukończeniu Tormentum, rozłożyłem się na kanapie z herbatą i przez dobre kilkanaście minut zastanawiałem się nad tym, czego właśnie doświadczyłem. Bowiem produkcja polskiego studia „Oh noo!” to bardzo nietypowy reprezentant gatunku „point and click”. Jedyne co zamyka sam tytuł w obrębie tejże kategorii to sposób prowadzenia rozgrywki. Reszta elementów składowych wprowadziła mój umysł w niemałe zakłopotanie i zapewne nie jestem jedyną osobą z takimi przeżyciami. Wystarczy, że popatrzycie sobie na screenshoty, by chociaż posmakować tejże abstrakcji. Zresztą to idealne słowo na opisanie samej gry w skrócie. Fabuła Tormentum: Dark Sorrow koncentruje się wokół tajemniczej, zakapturzonej persony, którą kieruje gracz. […]

Recenzja gry The Order: 1886

Ósma runda w wielkiej wojnie konsol rozpoczęła się ponad rok temu i nie szczypmy się specjalnie – najważniejszym orężem w niej są gry na wyłączność danej platformy, nawet jeśli Sony i Microsoft w sposób niezwykle radosny obrzucają się garściami błota, złożonymi z cyfr określających rozdzielczość i framerate. W morzu przesunięć, opóźnień i gigantycznych łatek day one, pierwszym tegorocznym mesjaszem spod znaku AAA miało być The Order: 1886, exclusive Sony, nad którym studio Ready At Dawn dłubało ładne kilkadziesiąt miesięcy i kiedy wreszcie premiera jawiła się na horyzoncie… mleko się rozlało. Internety krzyczały o trwającym niespełna sześć godzin głównym wątku, chorej […]

POLECAMY: Recenzja gry Dying Light Good Night and Good Luck

Biegnę. Przeskakuję przez skrzynkę, po czym wspinam się po murze. Spoglądam za siebie, są już coraz bliżej. Zaraz mnie dopadną. Widać już bezpieczną strefę. Dobiegam. Przeskakuję ogrodzenie i…

Recenzja gry WWE2K15

W materiałach prasowych dotyczących najnowszej odsłony WWE 2K15 pojawiały się tylko informacje o wersjach na konsole nowej generacji. Gdzieś tam zawsze na końcu przewijało się logo X360 i PS3, ale nikt na to nie zwracał uwagi, nie podkreślał tego faktu. Uznawano to za oczywistość i zbywano głuchym milczeniem. W międzyczasie uwagę wszystkich miały przykuć system skanowania twarzy wrestlerów przeniesiony z NBA, piękna grafika i nowe tryby gry na nowych sprzętach. Może to i dobrze, bo dzięki temu mniej osób nabrało się na recenzowaną przeze mnie edycję. Nastawiony byłem bardzo pozytywnie, ponieważ wydawało mi się, że mam prawo oczekiwać również po […]

Recenzja gry Little Big Planet 3

Na nowej generacji konsoli od Sony ponownie pojawił się jeden z najlepszych tytułów ekskluzywnych na Playstation. Panie i Panowie –  Little Big Planet powraca, tym razem z numerkiem 3! Chociaż nie udało się ustrzec błędów, to zasłużenie gra powinna znaleźć wielu koneserów.

Recenzja gry Escape Dead Island

Escape Dead Island to spin off serii, który niedawno ujrzał światło dzienne. Chociaż na pierwszy rzut oka wygląda nie najlepiej, rusza się nie najlepiej i brzmi nie najlepiej, to gdzieś tam jest kilka głęboko ukrytych pozytywów, o których warto wiedzieć.

Recenzja gry Far Cry 4

Podczas grania w Far Cry 4 ciągle powtarzałem sobie jedno zdanie: „To najlepsza część serii”. Tak w kilku słowach można streścić szaloną wycieczkę do Kyratu. Nie jest to jednak zasługa nowych, rewolucyjnych rozwiązań. Wynika to raczej z tego, że dzieło Ubisoftu to najbardziej kompletna i dopieszczona formuła rozgrywki, która swoimi korzeniami sięga gry Far Cry 2 i roku 2008.

Recenzja gry Lords of the Fallen

Nie myślcie o Lords of the Fallen jako o klonie Dark Souls. Pomyślcie, że oto na naszych oczach tworzy się nowy podgatunek gier action-rpg, gdzie klikanie we wrogów i podnoszenie statystyk zmieniono na tyle, że to na ten pierwszy element położone zostało 90% nacisku, a na drugi 10%, inaczej niż do tej pory.

Recenzja gry Civilization: Beyond Earth

Wobec najnowszej odsłony uwielbianej przeze mnie serii Civilization miałem iście kosmiczne oczekiwania, bo musiała mi ona zaoferować na tyle dużo, aby odciągnąć mnie od „piątki”, do której wciąż powracam. Tegoroczna część miała być alternatywą dla dobrze już znanych ziem i frakcji z poprzedniczek, przenosząc nas tam, gdzie seria do tej pory nie sięgała – do kosmosu.

Recenzja gry This War of Mine

Znane ludowe porzekadło mówi, że „wojna nigdy się nie zmienia”. Guzik prawda. W świecie gier komputerowych zmieniła się ona bowiem diametralnie na naszych oczach, a odpowiedzialnych za to należy szukać w Warszawie, gdzie mieści się siedziba znanego z niezwykle oryginalnych gier studia 11 bit.

Recenzja gry Obcy: Izolacja

Kiedy sięgam po tytuły z Obcym, zawsze z tyłu głowy zapala mi się czerwona lampka. W przypadku niedawnej premiery Obcy: Izolacja było podobnie. Chociaż jest to tytuł gatunkowo kompletnie odmienny od fatalnego Aliens: Colonial Marines, to wciąż była obawa, czy będzie udany, czy ponownie zostaniemy oszukani. Dziś już wiemy, że projekt się udał i chociaż nie jest wolny od błędów, można powiedzieć o nim kilka ciepłych słów.

Recenzja Call of Duty: Advanced Warfare

Advanced Warfare jest najlepszym doświadczeniem w swojej klasie. Ale nie tylko wśród gier. To najlepszy kawałek akcji jaki czeka was w tym roku gdziekolwiek – w kinie, telewizji, na konsolach, nawet w książkach. To świetnie zrealizowany ładunek adrenaliny, emocji i zaangażowania gracza. Okazuje się, że Activision ma głowę na karku i potrafi doskonale wyczuć moment na zmiany.

Recenzja gry Borderlands: The Presequel!

Borderlands: The Pre-sequel! nie próbuje nikogo oszukać. Nie obiecuje rewolucji, rewelacji, innowacji. Gearbox stworzyło jedną z ostatnich ważnych gier na poprzednią generację, doskonale zdając sobie sprawę ze wszystkich okoliczności z tym związanych. Koło tym razem nie zostało wynalezione na nowo – przyjęto za to formułę „więcej i lepiej”.

Recenzja gry „Abyss” Morskie stwory, drogocenne perły i czające się w mroku mureny w nowej grze autorstwa Bruno Cathali i Charlesa Chevalliera

Nowa gra autorstwa Bruno Cathali i Charlesa Chevalliera „Abyss” zabiera graczy do wodnego królestwa, czyli tytułowej Otchłani, gdzie będą oni mogli walczyć o tron w głębinach oceanu. A droga po koronę z muszli i rafy koralowej nie jest łatwa.

Recenzja gry The Wolf Among Us

Do The Wolf Among Us podchodziłem bardzo optymistycznie. Po rewelacyjnym The Walking Dead oczekiwałem równie dobrej gry. Pierwszy odcinek był świetny, ale z każdym kolejnym jakość spadała. Po skończeniu wszystkich pięciu odcinków mogę wreszcie odetchnąć i już więcej nie wracać do tej produkcji. 

Recenzja gry #Driveclub

Kontrowersje – tak w łagodny sposób można opisać wydarzenia jakie miały i po części jeszcze mają miejsce w przypadku gry #Driveclub. Obiecywano dużo, łącznie z darmową wersją gry dla użytkowników, a jak jest w rzeczywistości?

Recenzja gry Wasteland 2

Jako gracz mam całą masę gier, w które nie zagrałem. Diablo? Nie ograłem. Baldur’s Gate? Niestety też nie. Fallout? Ominął mnie. Kiedy więc los daje mi okazję, aby w bardziej technologicznie przystępnych warunkach pobawić się na zasadach, które sprawiały, że wcześniej wymieniane tytuły były tak grywalne, natychmiast wsiąkam. Szansą na nadrobienie wszystkiego, co dostarczały pustkowia w grach od Interplay, było dla mnie Wasteland 2.

Recenzja gry The Evil Within

Nie jestem fanem serii Resident Evil, więc fakt iż nad The Evil Within pracował Shinji Mikami niezbyt mnie interesował. Od opisywanego poniżej tytułu oczekiwałem jedynie dobrego horroru z elementami akcji, a jednak dostałem coś więcej.

Recenzja gry „Five Tribes – The Djinns of Naqala”

W grze „Five Tribes – The Djinns of Naqala” wkraczamy do Krainy Tysiąca i Jednej Nocy wcielając się w rolę uzurpatora, którego karawana przemierzając egzotyczne tereny trafia do sławnej Naqali tymczasowo pozbawionej sułtana. Naszym celem jest oczywiście przejęcie władzy, aby to osiągnąć musimy zdobyć poparcie tytułowych pięciu plemion: Wezyrów, Starszyzny, Kupców, Budowniczych i Asasynów. Autorem gry jest wybitny w swoim fachu Francuz Bruno Cathala, znany z takich tytułów jak Cyclades, czy Shadows over Camelot.   Do gry zachęca bardzo ładne pudełko ozdobione ilustracjami autorstwa Clementa Massona utrzymanymi w klimacie arabskich baśni. Gra wydana jest w języku angielskim, dostępna jest instrukcja w […]

Recenzja gry Metro Redux

 Najczęstszą odpowiedzią na pytanie: „Czego oczekujesz od ósmej generacji konsol?” jest zapewne: „Nowych, lepszych gier”. Jak na ironię, developerzy zasypują graczy masą odświeżonych tytułów z poprzedniej generacji. Nie jestem fanem takich praktyk. Metro Redux udowadnia jednak, że można zrobić remaster, który nie jest zwykłym skokiem na kasę graczy, a czymś, co pozwala na nowo odkryć znaną już grę.

Recenzja gry The Last of Us Remastered

„The Last of Us to jedna z najlepszych gier poprzedniej generacji konsol.” Co do prawdziwości takiego stwierdzenia nie można mieć wątpliwości. Czy to jednak wystarczający powód do tego, aby nieco ponad rok po premierze wydawać reedycję Remastered na PS4? Warto się nad tym zastanowić.

Recenzja gry Secret Files: Tunguska

Staroszkolne przygodówki point and click są już gatunkiem nieco wymarłym. Produkcji tego typu na świecie ukazuje się coraz mniej, a każda premiera dla ich miłośników jest czymś szczególnym. Jednakże Secret Files: Tunguska udowadnia, że dla takich produkcji jest jeszcze miejsce. Znajdzie się ono na sprzętach z ekranami dotykowymi, a w szczególności na tabletach.

Recenzja gry Ratchet & Clank Trilogy

Kiedy usłyszałem o Ratchet & Clank Trilogy zaczęły targać mną sprzeczne emocje. Pozytywne i negatywne odczucia towarzyszyły też przez cały czas, jaki spędziłem z tym tytułem. Jeżeli chcecie poczuć choć odrobinę tej karuzeli doznań, zapraszam do dalszej lektury.

Recenzja gry Transformers: Rise of the Dark Spark

Wejście Transformersów w świat filmów i gier komputerowych nie można zaliczyć do spektakularnie udanych. Obie formy poznały się ze średnimi opiniami ze strony krytyków. Gry jednak zaczęły stawać się coraz lepsze, dopóki zlecenie na Rise of the Dark Spark nie trafiło do studia Edge of Reality. Tutaj seria znów zeszła na dno.