Najwięksi optymiści stracili już prawdopodobnie nadzieję na wydanie jednej z najlepszych gier poprzedniej generacji konsol – Red Dead Redemption w wersji PeCetowej. Całe szczęście, mamy jeszcze modderów.

Grand Theft Auto V to jedna z najlepiej sprzedających się gier w historii i ta popularność gwarantuje jej ogromną aktywność ze strony społeczności modderów. Każda odsłona GTA to też okazja do tego, aby zachwycić świat jakimś ambitnym projektem i nie inaczej jest przy ostatniej iteracji serii, na łamach której ma powstać adaptacja Red Dead Redemption.

Wydany siedem lat temu „symulator kowboja” zachwycił zarówno posiadaczy PS3 jak i X360, nigdy jednak nie trafił na PC, choć plotki takie pojawiały się regularnie jeszcze w zeszłym roku. Dzięki toolkitowi .White, grupa ambitnych modderów była jednak w stanie spełnić marzenia wielu niespełnionych graczy, którzy nigdy nie mieli okazji zagrać w RDR.

Naszym celem było odwzorowanie całej mapy wraz z dodatkową zawartością, którą ogłosimy później. Podstawy już działają, ale ciągle pracujemy nad dopracowaniem metod, za pomocą których konwertujemy pliki .White, aby osiągnąć jak największą zgodność z oryginałem. Ze wszystkich gier wydanych na silniku Rage przed GTA V, RDR jest najtwardszym orzechem do zgryzienia, prosimy więc o cierpliwość.

Pierwsza wersja moda RDRV powinna się pojawić w te wakacje. Póki co jej twórcy pracują jednak nad zwiastunem mającym zaprezentować dotychczas osiągnięty postęp w produkcji.

źródło: venturebeat.com