Kategoria: Gry

Nowy rekord świata w przejściu Dark Souls bez otrzymania obrażeń

Speedrunów z Dark Souls już się trochę naoglądałem i przy okazji każdego z nich jestem pod ogromnym podziwem umiejętności grających. Nie dość, że znają produkcję From Software perfekcyjnie, to w dodatku bardzo dobrze władają jej mechanikami. Ten speedrun jest jednak wyjątkowy pod jednym względem – grający nie otrzymał żadnego trafienia od jakiegokolwiek przeciwnika.

KOTOR może powrócić. I to na Unreal Engine 4

Moda na remastery i remake’i gier trwa w najlepsze. Fani wielu kultowych produkcji budzą się z zapałem do odświeżenia swoich faworytów. Metal Gear Solid ma być rzekomo przywrócony przy pomocy silnika Unreal Engine 4, lecz to nie jedyna niespodzianka. Ktoś przypomniał sobie również o kultowym RPG w świecie Star Wars – Knights of the Old Republic. On też uzyska nieco miłości.

Bethesda ulepszy tryb survival w Fallout 4

Survival Mode w Fallout 4 wbrew pozorom nie jest czymś w rodzaju drugiego DayZ, lecz po prostu najtrudniejszym poziomem trudności, w którym przeciwnicy zadają nam więcej obrażeń, w dodatku ciężej ich zabić, a leczenie naszej postaci przebiega wolniej. Brzmi jak podkręcony „level hard”, ale Bethesda zamierza to zmienić.

Infinity Ward wypuści nowe Call of Duty

Call of Duty, żeby utrzymać swój cykl wydawania co raz to kolejnych odsłon strzelanki, musi być tworzone przez 3 różne studia, tak żeby każde z nich miało te dobre 3 lata na stworzenie odpowiedniej gry wideo. Dla nas nie robi to różnicy, bo i tak „CoD” wychodzi co roku, ale warto nadmienić, że każdy z rąk innego dewelopera. Teraz przyszła pora na Infinity Ward.

Wycofana z produkcji gra z serii Saints Row została wypuszczona za darmo

W nocy z czwartku na piątek developerzy z Volition zrobili coś niesamowitego. Zaprezentowali wycofaną z produkcji grę należącą do ich najważniejszej serii – Saints Row… a następnie wypuścili ją za darmo, do pobrania przez każdego Saints Row Undercover, bo o tej grze mowa, miała być przeznaczona na PSP. Na początku miała być portem Saints Row 2, niemniej ostatecznie stała się tworem oddzielnym, a w końcu zrezygnowano z dalszego kontynuowania jej produkcji. Wersja „prototypowa” nie spełniła oczekiwań twórców, niemniej niedawno została ponownie odkryta i zdecydowano o jej wypuszczeniu. Archiwa ISO Saints Row Undercover można pobrać na stronie Unseen64, która zajmuje się archiwizacją i podawaniem wiadomości […]

Wreszcie zagramy na Steamie w parę klasyków rodem z Atari

Maniaków Atari na świecie do dziś nie brakuje i nawet do dzisiaj sporo osób wraca z czystej nostalgii do niektórych tytułów wydanych na konsole/komputery od tej firmy, nawet w 2016 roku. Dzisiaj zostało to jeszcze bardziej ułatwione dzięki platformie Steam, która wprowadziła do swojej oferty 100 gier ze złotej ery tego sprzętu.

Tak wygląda Metal Gear Solid na silniku Unreal Engine 4

Nie oszukujmy się; pierwszy Metal Gear Solid ma już swoje lata, co zresztą widać na pierwszy rzut oka zaraz po jego uruchomieniu. Owszem, gra miała już swój remake w postaci edycji Twin Snakes na GameCube’a, ale ta nie wyszła poza tę platformę. Stąd też fani domagają się bardziej współczesnego remake’u, który wykonany by został z użyciem najnowszych technologii. Tego jednak na horyzoncie nie widać, dlatego miłośnicy serii postanowili wziąć sprawy w swoje ręce.

Program EA Access zmierza na PC

Cyfrowa dystrybucja gier ma się świetnie na naszych pecetach, głównie dzięki niewiarygodnie niskim cenom sporej części tytułów. Królem w tym segmencie nadal pozostaje Steam (chociaż nie należy zapominać też o naszym rodzimym GOG-u), ale Origin wychodzi mu naprzeciw z całkiem ciekawą ofertą, którą jest Origin Access.

Piracenie gier na PC jest coraz trudniejsze – wszystko przez Denuvo

Piraci zawsze muszą borykać się z przeszkodami w postaci zabezpieczeń, a te z roku na rok potrafią robić się coraz bardziej upierdliwe. Póki co najwięcej problemów sprawiają hakerom te o nazwie Denuvo – a większość najnowszych premier właśnie z nich korzysta. Wystarczy powiedzieć, że w ciągu 18 miesięcy tylko nieliczne tytuły dostały swojego „cracka”.

Fotki „lotnicze” z Wiedźmina 3 wyglądają jak prawdziwe satelitarne zdjęcia

Właściwie to nawet dziwne, że nikt nie pokusił się o zrobienie tego nieco wcześniej. Dopiero teraz, użytkownik NeoGAF-a (czyli jednego z największych forów growych na internecie) o nicku EatChildren zrobił zrzuty widoku świata Wiedźmina 3 obserwowanego ze znacznej wysokości. Jak się okazuje, krainy są tak dokładnie zaprojektowane, że z większej odległości mogą z powodzeniem udawać „real”.

Data miner odkrył, że powstanie DLC do GTA V

Znany sieciowy szperacz dokonał niecodziennego odkrycia. Jak donosi GTA5Cheats, jest niemal pewne, że w nieokreślonej przyszłości powstanie  fabularne DLC do Grand Theft Auto V. LondonTown2004, doświadczony i poważany data miner dokopał się do nowych plików, które zdają się podlegać strukturze systemu zarządzania DLC trybu gry jednoosobowego.

Riot Games zostało w pełni nabyte przez chiński Tencent

W 2011 roku chińska firma Tencent ostro zainwestowała w studio Riot Games, czyli w twórców jednej z najpopularniejszych MOBA na rynku gier wideo – League of Legends, wykupując znaczną część ich akcji (a dokładniej 70%). Od tamtej chwili nie minęło jeszcze zbyt wiele czasu, lecz Chińczycy poszli właśnie za ciosem i całkowicie nabyli kalifornijskie studio.

Telltale Games zrobi swoją grę o Batmanie

Telltale dosłownie szaleje. Jestem pełen podziwu, że po sukcesie jakim było The Walking Dead, producent robi swoje własne gry przygodowe w praktycznie każdym uniwersum. Mieliśmy już do czynienia z The Wolf Among Us, Tales of the Borderlands, The Game of Thrones, Minecraft: Story Mode. No to teraz pora na Batmana.

RPG, w którym wraz z postępem rozgrywki, stajemy się coraz słabsi

Kyle Ballentine to terapeuta behawioralny z Kalifornii, oraz autor gry RPG na Windowsa i Maca zwanej „To Ash” („W proch”). Tradycyjnie w grach komputerowych, zwłaszcza RPG, nasza postać wraz z czasem, jaki inwestujemy w grę – na postępy w fabule, czy choćby pospolity „grind” – staje się silniejsza. Akumulujemy doświadczenie, rozwijamy umiejętności, znajdujemy lepszy oręż, gromadzimy fortunę, budujemy imperium. Od pucybuta do milionera, od zera do bohatera. To Ash jest inne. Im bardziej zagłębiamy się w rozgrywkę, tym nasza postać staje się coraz słabsza. Skąd wziął się taki pomysł? Otóż gra ma odgrywać bardzo konkretną rolę, mianowicie pomagać w zaakceptowaniu […]

Valve zmienia zasady swoich wyprzedaży na Steamie

Wszyscy kochamy Steamowe wyprzedaże, w których za cenę paczki papierosów, albo nawet jednego piwka jesteśmy w stanie nabyć świetne tytuły, jakie parę lat wstecz triumfowały w pełnej chwale na półkach gier „świeżo po premierze”. Valve widać coś do końca nie pasuje w formie, w jakiej to święto się odbywa i postanawia lekko zmienić zasady takich promocji. Nie martwcie się, nie na gorsze.

GreenMan Gaming udostępni klientom informacje na temat sprzedawanych kluczy

Sklepy internetowe sprzedające klucze do gier mają to do siebie, że nigdy do końca nie wiemy skąd dokładnie pochodzi produkt. Wielokrotnie przecież zdarzało się, że tysiące użytkowników skarżyło się na zniknięcie zakupionego niedawno tytułu z konta. Jak się potem okazywało, sprzedawcy (nawet nieświadomie) mieli nie do końca autoryzowane kopie w swojej ofercie. GreenMan Gaming reaguje – chce, by klient był świadomy swojego zakupu.

SteamOS nie jest tak wydajny w grach jak Windows

Steam Machines miały być prawdziwą rewolucją – czymś pomiędzy konsolami i komputerami, urządzeniem które możemy godnie postawić zamiast PS4 w salonie. Valve zapowiedziało je razem ze SteamOS, czyli oprogramowaniem bazującym na Linuxie, pisanym właśnie głównie z myślą o tejże platformie. Wizja piękna, wszystko na papierze wyglądało naprawdę dobrze, ale ostatecznie okazuje się, że coś tu nie domaga. Czynnik kluczowy, czyli wydajność w grach.