Kategoria: Gry

Wreszcie zagramy na Steamie w parę klasyków rodem z Atari

Maniaków Atari na świecie do dziś nie brakuje i nawet do dzisiaj sporo osób wraca z czystej nostalgii do niektórych tytułów wydanych na konsole/komputery od tej firmy, nawet w 2016 roku. Dzisiaj zostało to jeszcze bardziej ułatwione dzięki platformie Steam, która wprowadziła do swojej oferty 100 gier ze złotej ery tego sprzętu.

Tak wygląda Metal Gear Solid na silniku Unreal Engine 4

Nie oszukujmy się; pierwszy Metal Gear Solid ma już swoje lata, co zresztą widać na pierwszy rzut oka zaraz po jego uruchomieniu. Owszem, gra miała już swój remake w postaci edycji Twin Snakes na GameCube’a, ale ta nie wyszła poza tę platformę. Stąd też fani domagają się bardziej współczesnego remake’u, który wykonany by został z użyciem najnowszych technologii. Tego jednak na horyzoncie nie widać, dlatego miłośnicy serii postanowili wziąć sprawy w swoje ręce.

Program EA Access zmierza na PC

Cyfrowa dystrybucja gier ma się świetnie na naszych pecetach, głównie dzięki niewiarygodnie niskim cenom sporej części tytułów. Królem w tym segmencie nadal pozostaje Steam (chociaż nie należy zapominać też o naszym rodzimym GOG-u), ale Origin wychodzi mu naprzeciw z całkiem ciekawą ofertą, którą jest Origin Access.

Piracenie gier na PC jest coraz trudniejsze – wszystko przez Denuvo

Piraci zawsze muszą borykać się z przeszkodami w postaci zabezpieczeń, a te z roku na rok potrafią robić się coraz bardziej upierdliwe. Póki co najwięcej problemów sprawiają hakerom te o nazwie Denuvo – a większość najnowszych premier właśnie z nich korzysta. Wystarczy powiedzieć, że w ciągu 18 miesięcy tylko nieliczne tytuły dostały swojego „cracka”.

Fotki „lotnicze” z Wiedźmina 3 wyglądają jak prawdziwe satelitarne zdjęcia

Właściwie to nawet dziwne, że nikt nie pokusił się o zrobienie tego nieco wcześniej. Dopiero teraz, użytkownik NeoGAF-a (czyli jednego z największych forów growych na internecie) o nicku EatChildren zrobił zrzuty widoku świata Wiedźmina 3 obserwowanego ze znacznej wysokości. Jak się okazuje, krainy są tak dokładnie zaprojektowane, że z większej odległości mogą z powodzeniem udawać „real”.

Data miner odkrył, że powstanie DLC do GTA V

Znany sieciowy szperacz dokonał niecodziennego odkrycia. Jak donosi GTA5Cheats, jest niemal pewne, że w nieokreślonej przyszłości powstanie  fabularne DLC do Grand Theft Auto V. LondonTown2004, doświadczony i poważany data miner dokopał się do nowych plików, które zdają się podlegać strukturze systemu zarządzania DLC trybu gry jednoosobowego.

Riot Games zostało w pełni nabyte przez chiński Tencent

W 2011 roku chińska firma Tencent ostro zainwestowała w studio Riot Games, czyli w twórców jednej z najpopularniejszych MOBA na rynku gier wideo – League of Legends, wykupując znaczną część ich akcji (a dokładniej 70%). Od tamtej chwili nie minęło jeszcze zbyt wiele czasu, lecz Chińczycy poszli właśnie za ciosem i całkowicie nabyli kalifornijskie studio.

Telltale Games zrobi swoją grę o Batmanie

Telltale dosłownie szaleje. Jestem pełen podziwu, że po sukcesie jakim było The Walking Dead, producent robi swoje własne gry przygodowe w praktycznie każdym uniwersum. Mieliśmy już do czynienia z The Wolf Among Us, Tales of the Borderlands, The Game of Thrones, Minecraft: Story Mode. No to teraz pora na Batmana.

RPG, w którym wraz z postępem rozgrywki, stajemy się coraz słabsi

Kyle Ballentine to terapeuta behawioralny z Kalifornii, oraz autor gry RPG na Windowsa i Maca zwanej „To Ash” („W proch”). Tradycyjnie w grach komputerowych, zwłaszcza RPG, nasza postać wraz z czasem, jaki inwestujemy w grę – na postępy w fabule, czy choćby pospolity „grind” – staje się silniejsza. Akumulujemy doświadczenie, rozwijamy umiejętności, znajdujemy lepszy oręż, gromadzimy fortunę, budujemy imperium. Od pucybuta do milionera, od zera do bohatera. To Ash jest inne. Im bardziej zagłębiamy się w rozgrywkę, tym nasza postać staje się coraz słabsza. Skąd wziął się taki pomysł? Otóż gra ma odgrywać bardzo konkretną rolę, mianowicie pomagać w zaakceptowaniu […]

Valve zmienia zasady swoich wyprzedaży na Steamie

Wszyscy kochamy Steamowe wyprzedaże, w których za cenę paczki papierosów, albo nawet jednego piwka jesteśmy w stanie nabyć świetne tytuły, jakie parę lat wstecz triumfowały w pełnej chwale na półkach gier „świeżo po premierze”. Valve widać coś do końca nie pasuje w formie, w jakiej to święto się odbywa i postanawia lekko zmienić zasady takich promocji. Nie martwcie się, nie na gorsze.

GreenMan Gaming udostępni klientom informacje na temat sprzedawanych kluczy

Sklepy internetowe sprzedające klucze do gier mają to do siebie, że nigdy do końca nie wiemy skąd dokładnie pochodzi produkt. Wielokrotnie przecież zdarzało się, że tysiące użytkowników skarżyło się na zniknięcie zakupionego niedawno tytułu z konta. Jak się potem okazywało, sprzedawcy (nawet nieświadomie) mieli nie do końca autoryzowane kopie w swojej ofercie. GreenMan Gaming reaguje – chce, by klient był świadomy swojego zakupu.

SteamOS nie jest tak wydajny w grach jak Windows

Steam Machines miały być prawdziwą rewolucją – czymś pomiędzy konsolami i komputerami, urządzeniem które możemy godnie postawić zamiast PS4 w salonie. Valve zapowiedziało je razem ze SteamOS, czyli oprogramowaniem bazującym na Linuxie, pisanym właśnie głównie z myślą o tejże platformie. Wizja piękna, wszystko na papierze wyglądało naprawdę dobrze, ale ostatecznie okazuje się, że coś tu nie domaga. Czynnik kluczowy, czyli wydajność w grach.

Cała mapa ze Skyrima odtworzona w Unreal Engine 4

Modowanie to całkiem przyjemne hobby, choć bardziej wymagające niż inne – wymaga znajomości silnika danej gry, jak również zdolności w kwestii grafiki i programowania. Niemniej, portowanie całej gry na inny silnik, to już zupełnie inny poziom, raczej zamknięty przed amatorami, prawda? Nie w przypadku społeczności modderów Skyrima. Użytkownik Polycount, DRIVEJUNKY95 właśnie to uczynił i rezultaty robią wrażenie.

Black Ops III ze wsparciem dla modów

Seria Call of Duty nie zdobyła ostatnio zbyt wielu fanów – nie dość że odbiorcy stają się coraz bardziej wymagający, to od pewnego czasu gra w ogóle się nie rozwija, serwując nam w kolejnych odsłonach w zasadzie ciągle tę samą grę, jedynie na innych mapach. Możliwe, że za sprawą Black Ops III się to wkrótce zmieni.

Activision kupuje twórców Candy Crush za 6 miliardów dolarów

Trzeba to przyznać, że autorzy prostych gier, aplikacji, albo serwisów internetowych w obecnych czasach mają naprawdę mnóstwo szczęścia. Wystarczy spojrzeć na ostatnie zakupy Facebooka (Snapchat) oraz Amazonu (Twitch), oba wykupiono za masę pieniędzy, które nie wiadomo mają szansę się zwrócić. Activision również wybrało się na takie zakupy, celem są twórcy Candy Crush – King.

Z aplikacją do gier na Androida Google będzie można tworzyć Let’s Playe

Po tym jak aplikacja Youtube Gaming uzyskała opcję streamowania gier z Androida na żywo, W Google ogłoszono powstanie podobnej usługi. W nadchodzących dniach Google Play Games posiądzie nowy tryb, pozwalający użytkownikowi tworzyć nagrania z mobilnych gier, razem z komentarzem audio i video. Na początku usługa będzie dostępna tylko w USA i Zjednoczonym Królestwie, w innych krajach pojawi się „wkrótce”.

Twórcy Unity Engine nie pozwolą by silnik zniknął z przeglądarek

Gry przeglądarkowe to lekarstwo na nudę na praktycznie każdej lekcji informatyki. Niestety, te wkrótce mogą zniknąć razem z kolejnymi aktualizacjami popularnych przeglądarek internetowych. Flash powoli znika z sieci, teraz przyszła pora na Unity Engine, na bazie którego działa sporo tytułów webowych – twórcy przeglądarek nie chcą kontynuować supportu dla tej technologii. Taka sytuacja nie podoba się Unity, toteż firma zamierza coś z tym zrobić.