Kategoria: Gry

Jak wyglądałby Doom 4?

Doom niewątpliwie jest legendą, której niegdyś ciężko było dorównać pod względem jakości i innowacyjności. Nic więc dziwnego, że prace nad czwartą częścią zostały przedwcześnie zakończone, kiedy twórcy uznali, że zmierzają one w kierunku niegodnym serii. Wyciek z „czwórki” zawdzięczamy serwisowi Doomworld, na łamach którego pojawił się ten zlepek cut-scenek, zupełnie oddalonych pod względem fabularnym od tego, czym był Doom. To, co w nich zobaczycie bardziej pasuje do serii Resistance czy Crysis, a nie kultowej strzelanki stworzonej przez Id Software. Całe szczęście, Bethesda pracuje już nad nowym, pełnoprawnym Doomem, który doczekał się nawet swojego kilkusekundowego teasera i zapowiedzi prezentacji na nadchodzącym […]

Każdy może już zagrać w Heroes of the Storm

Pozyskanie klucza do bety Heroes of the Storm, odpowiedzi Blizzarda na rosnące zainteresowanie grami MOBA, potrafiło być upierdliwe, ale ci, którzy polegli w walce o niego, mogą się już przestać zamartwiać. Każdy użytkownik może już zalogować się na swoje konto Battle.net i zwyczajnie pobrać HotS, dołączając do 11 milionów graczy, którzy dostęp do gry zyskali już podczas bety. Zdaniem Blizzarda, to dopiero ułamek ludzi, którzy będą oblegać serwery ich gry. Ta otwarta beta będzie trwała dwa tygodnie, bowiem już na początku czerwca będzie miała miejsce oficjalna premiera Heroes of the Storm. W praktyce będzie ona stricte marketingowa, a obecny stan […]

Gra w kamień-papier-nożyce osadzona w realiach westernu. Czemu nie?

Kiedy myślimy o westernie, mamy na myśli np. Siedmiu Wspaniałych. Kiedy myślimy o grze utrzymanej w konwencji westernu, myślimy np. o Red Dead Redemption, Desperado, czy naszym rodzimym świetnym Call Of Juarez: Gunslinger. Natomiast zdecydowanie nie przychodzi nam do głowy western będący dziwaczną mieszanką gry „rytmicznej” i starej dobrej zabawy w „kamień-papier-nożyce” A jednak komuś to wpadło do głowy. Koncepcja tej tworzonej właśnie gry jest dość dziwaczna, lecz zabawa daje zadziwiająco dużo satysfakcji. Biegnąc po wagonach kolejowych postać gracza musi radzić sobie z kolejnymi rewolwerowcami… i nie za pomocą spluwy, lecz za pomocą pokazania odpowiedniego gestu. Wiadomo – papier owija […]

Niedokończona gra o kończeniu niedokończonej gry

The Magic Circle jest grą wyjątkowo oryginalną. Wykreowana przez byłego współtwórcę Bioshock 2, Jordana Thomasa, od niedawna można ją nabyć we wczesnym dostępie na serwisie Steam. Oznacza to, że generalnie nie jest jeszcze skończona… co w zasadzie nie powinno nas martwić, gdyż wpasowuje się to w jej założenia. Bo przeciwnikami gracza są… developerzy, którym nie chce się skończyć programu. Zresztą oddajmy głos samemu szefowi projektu: Jesteś protagonistą niedokończonej gry fantasy, będącej w pułapce tzw „piekła developerskiego”. Twórcy gry (grają ich James Urbaniak, Ashly Burch, and Karen Dyer) mają w niej siłę niemalże boską, ale są tacy „niepozbierani”, że nie dali […]

Gra ucząca objawów choroby Alzheimera

Kiedy postać prowadzona przez gracza rozpoczyna przygodę w jakimś bliżej niesprecyzowanym pomieszczeniu, nie rozpoznaje większości przedmiotów, nie ma pojęcia jak się znalazła w tym miejscu – to prawdopodobnie mamy do czynienia z ciężkim psychologicznym thrillerem, czy też survival horrorem w stylu Amnezji. Ale nie tym razem, nie w tej grze. W Forget-Me-Knot nie ma  wyskakujących znienacka zza winkla potworów, czy też skomplikowanej mrocznej fabuły. Jest za to coś o wiele bardziej – według mnie – przerażającego, mianowicie postać jest dotknięta chorobą Alzheimera. I celem nie jest pokonanie jakiegoś tajemniczego wroga, lecz poskładanie fragmentów swojego życia ze znajdujących się wokół okruchów […]

Kultowa gra Myst doczeka się swojego serialu na platformie Hulu

Doświadczonym miłośnikom gier komputerowym nie trzeba chyba wyjaśniać czym jest Myst. Ten niespodziewany hit z roku 1993 stał się najlepiej sprzedającą grą wszech czasów (3.5 miliona sprzedanych egzemplarzy), rekord ten pobiły dopiero Simsy w roku 2000. Sama gra doczekała się aż czterech kontynuacji, nie licząc spin-offów i powieści wzbogacających jej świat. Teraz przyszedł czas na szklany ekran. Według TV Line, produkcją zajmie się Matt Tomlach (Niesamowity Spider-Man) oraz Evan Daugherty (Niezgodna), dodatkowo zaangażowana zostanie platforma cyfrowa Hulu oraz Legendary Pictures. Jeżeli projekt wypali, może być sporym hitem, zwłaszcza że mówimy tutaj przecież o Myst – produkcji która jest znana prawie […]

Powstaje pierwsza gra na Apple Watch. Czy taki rodzaj grania się przyjmie?

Apple Watch jako zupełna nowość, cieszy się sporym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród fanów produktów z jabłuszkiem (jak wiadomo, wielu fanatyków kupi wszystko tej marki). Większość osób sceptycznie podchodzi do tego, by zacząć używać go do grania. Oczywiście tak samo kiedyś mówiono o smartfonach – a potem pojawiły się Angry Birds… Londyński developer gier Bossa Studios, odpowiedzialny chociażby za Surgeon Simulator chce być pionierem w tej dziedzinie i pracuje właśnie nad produkcją w którą można by zagrać właśnie dzięki temu nowoczesnemu zegarkowi. Tworzona aplikacja o nazwie Spy_Watch, ma być przystosowana do częstotliwości z jaką używa się urządzenia Apple. A przeciętny jego posiadacz […]

Nowa gra od twórców Banjo-Kazooie ufundowana w niecałe 40 minut

Renoma robi swoje: Playtonic Games musiało ogłosić jedynie, że zbiera kasę na „duchowego spadkobiercę Banjo-Kazooie”, platformówki, której historia zaczęła się w roku 1998, popierając to kilkoma screenami, a wymagana przez nich kwota została osiągnięta w 40 minut. Powiedzieć jednak, że nazbierali oni akurat tyle, ile trzeba, to nie powiedzieć nic, bo w chwili, gdy to piszę Yooka-Laylee udało się uzbierać prawie siedmiokrotność wymaganej kwoty. Byli pracownicy studia Rare, z których składa się Playtonic Games, uznało ich osiągnięcie za „niesamowite”. Odkąd po raz pierwszy rozpoczęliśmy dyskusję na ten temat na początku roku, rosnący entuzjazm fanów jest niezwykły. Są oni powodem, dla którego postanowiliśmy […]

Kontroluj telefon bohatera GTA V przy pomocy własnej komórki

GTA V jako najdroższa gra w historii jest bardzo rozbudowana i oferuje wiele możliwości – oznacza to również, że jak żadna inna poddawana jest różnorakim zmianom przeprowadzanym przez fanów. Tzw „modowanie” gier to w ogóle niezwykle popularny „sport” zaś społeczności modderów liczą sobie miliony użytkowników, niezmordowanie wzbogacających swoje ukochane produkcje. Na ciekawy pomysł wpadł jeden z modderów, który postanawiając wzbogacić frajdę z zabawy przy GTA V stworzył możliwość sterowania telefonem komórkowym bohatera gry przy pomocy… własnego telefonu. Nie wierzycie? Obejrzyjcie poniższe wideo: Co prawda ta słynna produkcja posiada już kilka oficjalnych nakładek na smartfony, dzięki którym można zyskać dostęp do […]

A gdyby Photoshop był… strzelanką?

W najpopularniejszym programie graficznym na świecie można robić wiele rzeczy, ale na pewno nie można w niej postrzelać do płonących czaszek atakujących sterowaną przez gracza postać. Do tej pory nie myślałem, że fakt ten komukolwiek spędzałby sen z powiek – a jednak. Zapraszamy do stworzonej przez brazylijskie studio Big Green Pillow gry Shotophop. Co się stanie, gdy użyjesz narzędzi zawartych w Photoshopie w typowej grze komputerowej? Twórcy odpowiedzieli na to pytanie podczas trwania eventu Ludum Dare 32, gdzie w ciągu 48 godzin tworzyli króciutki programik. Oczywiście, czasu było niewiele, toteż nie jest to jakaś niesamowita, wielka produkcja, lecz – trzeba […]

Porównanie wielkości świata Wiedźmina 3 z innymi sandboxami – Polacy zmieniają znaczenie słowa „Massive”

Wszyscy wiedzą, że chłopaki z CDPROJEKT RED ambitnie planują wypuścić na świat najlepszą grę wszechczasów. Czy im się to uda, czy nie – trudno powiedzieć, jak na razie przeglądając recenzje zachwyconych youtuberów, którzy mieli przyjemność zagrać wcześniej niż reszta świata, nie spotkałem się w zasadzie z żadnym słowem krytyki. Na pewno będzie to gra epicka, doskonała pod wieloma względami (no bo, szczerze mówiąc raczej wątpię aby poziom był gorszy od tego co oferuje Wiedźmin 2 – a to już była produkcja świetna w każdym calu). Natomiast już wiadomo ze stuprocentową pewnością, że świat oparty na twórczości Andrzeja Sapkowskiego będzie naprawdę […]

W tej grze MMORPG, żeby być lepszym od innych musisz zostać… prawdziwym hakerem

Popularność gier MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-Playing Games) od lat jest na całym świecie olbrzymia, chyba każdy gracz zna takie tytuły jak World of Warcraft, Guild Wars czy Everquest. Miliony ludzi zasiadają przed komputerami aby bawić się w fantastycznych światach gdzie można wspólnie przeżywać przygody, handlować, walczyć z potworami czy też tłuc się między sobą. W dzisiejszych czasach jest to przemysł wart gigantyczne pieniądze, zaś waluta używana w grach traktowana jest często na równi z prawdziwą. A tam gdzie pojawia się duża kasa, natychmiast zlatują się też wszelkiej maści oszuści. Wyłudzacze gotówki, piraci używający botów (czyli programów które wykonują pewne […]

Charles Dance uchyla rąbka tajemnicy na temat swojej pracy z Wiedźminem

CD Projekt Red nie przestaje nas zaskakiwać rozmachem swojej superprodukcji. Wiedźmin 3 w obecnej chwili należy chyba do najbardziej wyczekiwanych gier na świecie. Twórcy gry nie przestają nas raczyć kolejnymi filmami które jedynie wzmagają niecierpliwość graczy, którzy chcieliby w końcu dostać w swoje oczekujące łapska kolejne przygody dzielnego Geralta. Znany z serialu Game Of Thrones, czyli Gra o Tron, Charles Dance użycza swego głosu Cesarzowi Nilfgaardu – jednej z najpotężniejszych osób w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Aktor, we właśnie wrzuconym na youtube filmiku, twierdzi, iż po raz pierwszy wciela się w postać z gry komputerowej, przez co traktuje to […]

Skanowanie mózgów graczy ujawnia w jaki sposób usprawiedliwiamy dokonywanie aktów przemocy

Lubisz sobie pograć i postrzelać do wyimaginowanych wrogów na ekranie komputera? Uważasz, że to cię odstresowuje? Zapewne zdziwi cię fakt, że twój mózg wówczas ciężko pracuje, analizując trudne moralnie wybory, które musisz podejmować, nawet jeśli są one tylko i wyłącznie częścią fikcyjnego świata gry. Naukowcy z laboratorium neurobiologicznego Uniwersytetu Monash w Melbourne przeprowadzili interesujące badania, polegające na bieżącym skanowaniu testowej grupy 48 osób różnej płci za pomocą skanerów fMRI (functional magnetic resonance imaging – czyli funkcjonalny magnetyczny rezonans jądrowy). Testowani grali w specjalnie przygotowane FPS-y (first person shooter – czyli strzelanka w której całą akcję widzimy okiem strzelca) w których […]

Wojna przeciw wyłączaniu serwerów leciwych gier

Znacie to rozczarowujące uczucie, kiedy okazuje się, że moduł multiplayer tytułu sprzed lat, w który namiętnie się zagrywaliście, został bezpowrotnie wyłączony? Całe szczęście, są jeszcze organizacje, które starają się temu zapobiec. Działania The Electronic Frontier Foundation, czyli grupy non-profit, zajmującej się obroną wolności obywatelskich w świecie cyfrowym, nie przechodzą jednak bez echa. Ich celem jest przekonanie amerykańskiego Urzędu Ochrony Praw Autorskich, aby ci pozwolili na wprowadzenie ustępstwa od Digital Millennium Copyright Act, ustawy zabraniającej rozpowszechniania technologii naruszającej cyfrowe mechanizmy ograniczeń kopiowania. Wyjątek ten miałby pozwolić graczom na przejmowanie dziedzictwa danej gry w postaci jej kodu, który mogliby ponownie udostępnić wielu użytkownikom na […]

Czy Hideo Kojima żegna się z Konami?

Niewiele osób w świecie gier wideo można nazwać tak zespolonych z marką, którą stworzyli, jak Hideo Kojimę i jego Metal Gear Solid. Na dźwięk którejkolwiek z nazw, natychmiast przychodzi druga. Czyżby drogi legendarnej serii i równie rozpoznawalnego producenta miały się rozejść? Anonimowe źródła GameSpota donoszą, że doszło do kłótni między studiem zarządzanym przez Kojimę i zarządem Konami, po której obydwie strony wywnioskowały, że najlepiej będzie, jak po wygaśnięciu kontraktów (czyli w grudniu) panowie uścisną sobie (lub nie) dłonie i rozejdą się we własne strony. Przyczyną waśni mogły być cięcia, jakie Konami ponoć chciało nałożyć na twórców MGS-a, ograniczając ich nawet […]

Dlaczego Mario nie biegnie w lewą stronę?

Zastanawiało Was kiedykolwiek, z jakiego powodu widok Mario biegnącego z prawej strony w kierunku lewej krawędzi ekranu, jest tak zatrważający dla naszego mózgu? Czy to zaburzenie pewnego schematu, do którego przez lata się przyzwyczailiśmy, czy może stoi za tym bardziej naukowe wyjaśnienie? Grono osób wyjątkowo zaniepokojonych dyskomfortem, jaki powoduje obserwowanie Mario przemierzającego drogę „pod prąd”, postanowiło z konsekwencją godną dwuletniego dziecka zadającego ciągle to samo, pozornie oczywiste pytanie, zająć się problemem nurtującym tak wielu. Okazało się więc, że za tą odruchową reakcją naszego mózgu stoi głębiej zakorzeniona preferencja obserwowania ruchu z lewej do prawej strony. Do takiego wniosku doszedł psycholog Peter […]

Sniper Ghost Warrior 3 i DLC do Lords of the Fallen oficjalnie zapowiedziane!

Dzisiaj w Warszawie miała miejsce konferencja CI Games. Po krótkim wprowadzeniu, w czasie którego prezes CI Games – Marek Tymiński – zachwalał ich największą produkcję Lords of the Fallen, usłyszeliśmy kilka ciekawych informacji. Pierwszym dużym ogłoszeniem, jakie miało miejsce w czasie jego wystąpienia, była wieść, że już w styczniu otrzymamy pierwsze duże DLC do tego tytułu – Ancient Labirynth.

Kolejny Assassin’s Creed zawita do Londynu

Jeżeli nie macie dosyć kolejnych odsłon serii Assassin’s Creed, to kontynuacja przygotowana na jesień 2015 roku osadzona zostanie w 19-sto wiecznym Londynie. Gra trafi na PC, XONE i PS4. Twórcy zdecydowali się pominąć zmęczone już PS3 i X360, nie planują oni nawet wydać osobnego tytułu jakim był Assassin’s Creed Rogue, bardzo dobra decyzja.

Gra pozwalająca na tylko jeden ruch dziennie

Gry wideo zazwyczaj wymagają ogromnej ilości akcji aby przejść do następnego etapu, a w końcu całkowicie przejść tytuł. Projektant z Nowego Jorku zastanawia się jak sprawdzi się gra, która pozwala na wykonanie tylko jednego ruchu w ciągu dnia. Według Ishaca Bertrana, projekt o nazwie Slow Moves nawiązuje do klasycznych tytułów jak Mario i Pong. Ma on uczyć cierpliwości i obserwacji. Każde z małych pudełek ma inny rodzaj wejścia, który pozwala na trzy rodzaje ruchu- skok, kierunek elementów i przełącznik góra/dół. Według autora, dzięki długiemu trwaniu gry są potrzebne różne umiejętności do jej przejścia. Co więcej jeśli aktualnie nie gra się, to elementy mają […]

Czy seksizm zostanie dodany do oceny treści gier?

W świecie w którym 52% graczy to kobiety wydaje się dziwne, że są one tak szorstko traktowane w grach. To właśnie skłoniło Dataspelsbranchen, szwedzką organizację handlową gier wideo, do zastanowienia się nad dodaniem seksizmu jako oceny treści w nowo wydanych tytułach. Organizacja dostała nawet dotację od rządu na wprowadzenie tego pomysłu w życie. Ma ona zbadać również zjawisko równego traktowania płci w grach oraz przyjrzeć się jak wydawcy radzą sobie z kwestią równości płci- do tej pory zaledwie 16% osób zatrudnionych w tym przemyśle to kobiety. Wskaźnik ten ma być zastosowany tylko przy grach tworzonych w Szwecji, czyli można się go […]