Druga edycja konkursu FreeGalaktus przyciągnęła uczestników z ponad 17 krajów, którzy zaprezentowali 76 gier i walczyli o pulę nagród równą ponad 40 tysięcy złotych. Edycja ta była więc ogromnym sukcesem i spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów. Nadszedł więc czas na kolejną edycję wydarzenia.

FreeGalaktus organizowany jest przez, jak sama nazwa mówi, Galaktus PR. Jest to agencja obsługująca mnóstwo firm z branży growej i technologicznej. Założeniem konkursu jest wspieranie twórców gier indie. Konstanty Kalicki, Thing Trunk, komentuje:

FreeGalaktus to bardzo dobre rozwiązanie dla małych studiów deweloperskich, które posiadają niewielkie środki na działania marketingowe i nie wiedzą, jak wypromować tytuł. Zwycięzcy konkursu FreeGalaktus otrzymają m.in. stanowiska na targach w branży gier wideo, wsparcie w zarządzaniu profilami Social Media oraz sprzęt komputerowy niezbędny do pracy. Ekipa Galaktus PR pomoże też stworzyć prezentację produkcji podczas międzynarodowych imprez. Jeśli studio chce wyjść do fanów i zacząć budować społeczność, udział w konkursie FreeGalaktus jest najlepszym rozwiązaniem.

W skład jury FreeGalaktus2017 wchodzą specjaliści z branży gier wideo. Są to między innymi wspomniany wcześniej Konstanty Kalicki (zwycięzca zeszłorocznej edycji konkursu), Adam Saczko (były redaktor CD-Action, aktualnie QA Analyst w CD Project Red), Kamil „CTGS” Popielski (polski youtuber) oraz Jan Olejnik (pomaga niezależnym deweloperom we wprowadzaniu gier na rynek). Główną nagrodą konkursu jest kampania PR w Polsce jak i w Europie dla dwóch gier. Zwycięskie zespoły będą mogły także pokazać się podczas targów: East Games United 2017, Pixel Heaven 2018, Casual Connect 2018 i Reboot Develop 2018. Otrzymają oni także prelekcję na Digital Dragons 2018.

Źródło: Materiały prasowe

promocja