[Notka sponsorowana]

Przez ponad 30 lat, Seat Ibiza był jednym z najbardziej popularnych aut wśród młodych ludzi, którzy cenili dynamikę i świetny wygląd tego pojazdu. Na fali mody na crossovery, które pokochała cała Europa, Seat przygotował prawdziwą niespodziankę. Jest nią crossover Seat Arona, nieco wyższy i większy krewny Seata Ibizy.

Seat zrezygnował z produkcji modelu Ibiza w wersji ST, czyli kombi, zastępując ją crossoverem Arona. Miejskie crossovery sprzedają się w Europie jak świeże bułeczki. Auta te mają bardzo ciekawy wygląd zewnętrzny, a wiele z nich, w tym Arona, może mieć przebojowe, dwukolorowe nadwozia.

Miejskie crossovery są kochane przez osoby, które mieszkają na terenie miasta i na jego obrzeżach. Nieco wyższy prześwit zapewnia lepsze bezpieczeństwo w przypadku dziur i elementów miejskiej architektury, takich jak wysokie krawężniki. Samochody napędzane są oszczędnymi silnikami, zatem w żaden sposób ich utrzymanie nie jest droższe, niż typowych aut miejskich klasy B. A do tego, dzięki wyższemu prześwitowi, można wybrać się nimi bez obaw na działkę poza miastem, jadąc po drogach niższej jakości.

Seat Arona świetnie nadaje się na auto zarówno dla singla, jak i dla młodej rodziny, która może je wykorzystywać na co dzień jako auto do pracy i przewozu na krótkich odcinkach, a w weekendy jako samochód sportowo rekreacyjny, idealny do podróżowania na dłuższych trasach.

Seat Arona – przebojowy brat Ibizy

Nowe auto w rodzinie Seata oparte jest konstrukcyjnie o globalną platformę Volkswagena A0 MQB, z której korzysta również najnowsza Ibiza piątej generacji. Arona mierzy 1543 mm wysokości i jest wyższa od mniejszego brata o 99 mm. Dzięki temu producent mógł zastosować wyższy prześwit (o 15 mm w stosunku do Ibizy), typowy dla pojazdów tej klasy.

Arona jest też nieco dłuższy od Ibizy (o 79 mm) i mierzy 4138 mm długości.Nowa konstrukcja nadwozia sprawia, że nad głowami pasażerów Arony jest o ponad 37 mm przestrzeni więcej. Auto jest wyższe, dzięki czemu siedzenia są zamontowane wyżej, niż w Ibizie. Dzięki temu kierowca ma zapewnioną lepszą widoczność, a mniej aut, nadjeżdżających z naprzeciwka, go oślepia.

Arona jest nie tylko wygodna i przestronna. Jej zalety doceni także każda rodzina, albowiem pojazd posiada bagażnik o pojemności 400 litrów. Idealny nawet na bardzo duże zakupy.

Oryginalny wygląd i nowe palety kolorów

Seat Arona pozwala zdecydowanie wyróżnić się na drodze. Nie brakuje w nim typowych elementów stylistycznych, stosowanych we współczesnych Seatach, takich jak ostre krawędzie przednich reflektorów, sportowe zderzaki, a także oryginalny wlot powietrza. Nie mogło zabraknąć szeregu ostrych i ciekawych przetłoczeń, znanych już z Ibizy piątej generacji i Seata Leona. Są też elementy charakterystyczne tylko dla Arony – oryginalna linia okien bocznych i nakładki z tworzywa sztucznego na progi i nadkola.

Jak przystało na modny crossover miejski, auto może mieć dwukolorowe nadwozie. Dach, przednie słupki oraz fragmenty słupków tylnych mogą być, na życzenie właściciela auta, pokryte lakierem w kolorze szarym, czarnym albo pomarańczowym. Naprawdę jest w czym wybierać – istnieje aż 68 kombinacji kolorystycznych lakieru. Jest też inny element, wyróżniający Aronę = wygrawerowana litera X, znajdująca się na słupku C, za tylnymi drzwiami.

Seat Arona to kolejny, po Seacie Ateca, niezwykle interesujący przedstawiciel rodziny SUV i crossoverów. Auto ma mnóstwo zalet i może pochwalić się świetnym wyposażeniem, do czego Seat przyzwyczaił już swoich klientów.

[Notka sponsorowana]

promocja