Sekcja: Gry bez prądu

  • «
  • 1
  • »

Recenzja gry planszowej IceCool Idealna gra dla całych rodzin, szczególnie na upalne dni.

IceCool to idealna gra dla całych rodzin, szczególnie na upalne dni. Nasze niesforne pingwinki zrywają się z lekcji i wyruszają na polowanie rybek. Na ich drodze jednak stanie woźny, który tylko czeka by dostać ich w swoje łapska.

Recenzja gry planszowej Small World Ten świat jest zdecydowanie za mały!

Lubię o sobie myśleć jako o wszechstronnym graczu, któremu nie straszny jest żaden gatunek gier. Nie oznacza to jednak, że nie mam swoich ulubionych typów rozgrywki. Jednym z nich jest area control (kontrola obszarów). Gry tego typu zwykle nie należą do najłatwiejszych i co do zasady nie są polecane dla początkujących. Jednym z wyjątków od owej zasady jest Small World, wydany w Polsce przez REBEL… sprawdźmy zatem jak spisuje się tytuł „wejściowy” w świat gier area control.

Recenzja gry karcianej Kłamcianka Towarzyska

Kłamcianka Towarzyska to gra karciana stworzona przez Lans Macabre, osadzona w uniwersum cyklu Kłamca wykreowanym przez Jakuba Ćwieka. Miało czekać na nas powiększanie wpływów, zgarnianie do puli wyznawców niezdecydowanych śmiertelników, niecne ataki oraz niewybredne kłamstwa.

Recenzja gry planszowej Guns&Steel: Historia Ludzkości Cywilizacja w małym pudełeczku?

Nie wiem jak wy, ale ja zawsze lubiłem gry, w których gołym okiem widać mój wpływ na grę i postęp wirtualnego świata. Football Manager, Anno, Cywilizacja – nic tak nie cieszy jak powiększanie swojego imperium (jakie by ono nie było). Gry tego typu, zarówno w wersji planszowej jak i komputerowej, mają zwykle pewną zasadniczą wadę. Są długie. Bardzo długie. Dlatego też Guns & Steel: Historia Ludzkości wydawało mi się ciekawym pomysłem. Zobaczymy jak wygląda „karciana gra cywilizacyjna”.

Recenzja gry planszowej Bąbelsy Bejeweled + Tetris na planszy

Proste pomysły bardzo często są najbardziej chwytliwe. Wystarczy spojrzeć na hula-hoop czy tetris. Nie inaczej było w przypadku wydanego w 2001 Bejeweled (tak, było coś takiego przed Candy Crush). Gra miała bardzo proste zasady – naszym celem jest takie przesuwanie klejnotów, aby przynajmniej trzy jednego koloru sąsiadowały ze sobą. Wówczas znikają one z planszy, a my uzyskujemy za to punkty. Dlaczego o tym wspominam? Dlatego że opisywane dzisiaj Bąbelsy to próba przeniesienia tego mechanizmów Bejeweled i Tetrisa na planszę.

Najemnicy: Nieświęte Przymierze. Czy srebro może być gorsze niż brąz?

Guildhall to gra która odnosi sukcesy, nic dziwnego, że od czasu do czasu pojawia się w nowej odsłonie. Tym razem polskie wydawnictwo Lucrum Games postanowiło zaadaptować tytuł do naszych warunków. Świetnym posunięciem było wydanie całej trylogii na raz, choć nie obyło się bez małych kłopotów…

Recenzja gry planszowej Fuse Bomb has been planted!

„Napastnicy podłożyli bomby na pokładzie statku i tylko elitarny Zespół Rozbrajaczy Bomb jest w stanie je rozbroić” – moim pierwszym skojarzeniem po przeczytaniu wstępu do Fuse była fabuła drugiej części „Speed”. Niestety, ani Sandry Bullock, ani więcej wstawek fabularnych w grze nie uświadczymy. Co nam zatem może zaoferować tytuł wydawnictwa 2pionki?

Recenzja gry planszowej Inis Walka o wpływy w celtyckim klimacie

Mitologia celtycka nie jest najczęściej wykorzystywanym tematem. Szkoda, że opowieści o „psie Ulsteru” czy Diarmuidzie Ua Duibhne mimo sporej wartości kulturowej są mało popularne. Do owego panteonu postanowili sięgnąć twórcy gry planszowej Inis, która niedługo zostanie wydana w Polsce przez Portal. Czy warto zainteresować się tym tytułem? Sprawdźmy!

Recenzja gry planszowej Tokaido Piękna podróż po Japonii

Ładne rzeczy przyciągają wzrok. Mając to na uwadze pewnego grudniowego dnia zakupiłem dwie gry autorstwa Antouine’a Bauza (obym dobrze odmienił) – Takenoko i Tokaido. Pierwszą z nich już zrecenzowałem. Jak wypadła druga?

Recenzja planszówki Plague Inc.: The Board Game Czas zniszczyć Ziemię!

Są z nami od zawsze i nigdy nas nie opuszczą – choroby. Plague Inc.: The Board Game zajęło się tymi najpopularniejszymi i najczęściej kojarzonymi z chorobą przyczynami – o źródle biologicznym. Jest spora szansa na to, że kojarzycie ten tytuł z ekranów aparatów komórkowych lub komputerów – cyfrowa gra swego czasu cieszyła się dużą popularnością. A jak wypada gra planszowa?

Recenzja gry planszowej Craftsmen Jak skutecznie wytwarzać produkty?

Jestem graczem, który stara się przynajmniej liznąć każdy gatunek gier. Dlaczego? Z jednej strony lubię uważać się za wszechstronnego zawodnika, z drugiej – perełki możemy znaleźć wszędzie. Jedną z takich perełek była dla mnie komputerowa seria Anno (Settlers jest dla mięczaków), w której rozwijaliśmy swoją kolonię i spełnialiśmy coraz bardziej wygórowane zachcianki mieszkańców. Czemu o niej wspominam? Ponieważ opisywany dzisiaj Craftsmen wydawnictwa G3 swoimi liniami produkcyjnymi przypomniał mi o tej serii.

Recenzja gry planszowej Takenoko Urocza panda wcina pędy bambusa

W życiu każdego faceta przychodzi taki moment, że przestaje myśleć wyłącznie o sobie, a zaczyna coś planować na przyszłość. Ostatnio stałem się bogatszy o nowego członka rodziny, tj. chrześnicę, dlatego pomyślałem, że zakup jakiejś gry „na przyszłość” to całkiem niezły pomysł. A że akurat była promocja… W ten oto sposób w moim mieszkaniu wylądowała przeurocza panda, witająca się ze mną z okładki gry Takenoko od wydawnictwa REBEL.

Nissan Rouge na gąsienicach

Trzeba mieć wizję, żeby coś zwykłego zamienić w coś całkowicie absurdalnego. Ale to właśnie zrobił Nissan na Montreal Auto Show. Firma poprosiła o pomoc Motorsports in Action, grupę zajmującą się tuningiem, do stworzenia  „Warrior Rouge”, czyli klasycznego Rouge posiadającego gąsienice zamiast kół.

Recenzja gry ,,Amber Route” Słowiańskie wierzenia, potwory i magia

Tym razem wybieramy się do krainy słowiańskich wierzeń, potworów i magii. Biorąc udział w niebezpiecznej wyprawie, mającej na celu dostarczenie jak największej ilości cennych bursztynów do zamku w głębi lądu, będziemy musieli stawić czoło zarówno zwykłym rabusiom, jak i tajemniczym stworom znanym z legend. Na szczęście z pomocą przyjdą nam dobre duchy, jurni górale, a nawet bóg piorunów Światowid czasem zrzuci z nieba dwie dodatkowe kostki, co zwiększy szanse na wydobycie się z pułapki, albo pokonanie straszliwej zmory… W całkiem ładnym pudełku z ilustracją pokazującą jak niebezpieczna jest zapętlająca się droga donikąd znajduje się pięć kostek K6, cztery pionki graczy […]

Recenzja gry „Pan tu nie stał!”

Gry planszowe są świetnym uzupełnieniem imprez domowych. Szczególnie te, które nie wymagają od biorących udział w zabawie osób rozgryzania zasad rozgrywki przez godzinę lub więcej. „Pan tu nie stał!” jest właśnie taką planszówką: prostą i niezwykle przyjemną.

Gra pozwalająca na tylko jeden ruch dziennie

Gry wideo zazwyczaj wymagają ogromnej ilości akcji aby przejść do następnego etapu, a w końcu całkowicie przejść tytuł. Projektant z Nowego Jorku zastanawia się jak sprawdzi się gra, która pozwala na wykonanie tylko jednego ruchu w ciągu dnia. Według Ishaca Bertrana, projekt o nazwie Slow Moves nawiązuje do klasycznych tytułów jak Mario i Pong. Ma on uczyć cierpliwości i obserwacji. Każde z małych pudełek ma inny rodzaj wejścia, który pozwala na trzy rodzaje ruchu- skok, kierunek elementów i przełącznik góra/dół. Według autora, dzięki długiemu trwaniu gry są potrzebne różne umiejętności do jej przejścia. Co więcej jeśli aktualnie nie gra się, to elementy mają […]

Recenzja gry „Abyss” Morskie stwory, drogocenne perły i czające się w mroku mureny w nowej grze autorstwa Bruno Cathali i Charlesa Chevalliera

Nowa gra autorstwa Bruno Cathali i Charlesa Chevalliera „Abyss” zabiera graczy do wodnego królestwa, czyli tytułowej Otchłani, gdzie będą oni mogli walczyć o tron w głębinach oceanu. A droga po koronę z muszli i rafy koralowej nie jest łatwa.

Recenzja gry „Five Tribes – The Djinns of Naqala”

W grze „Five Tribes – The Djinns of Naqala” wkraczamy do Krainy Tysiąca i Jednej Nocy wcielając się w rolę uzurpatora, którego karawana przemierzając egzotyczne tereny trafia do sławnej Naqali tymczasowo pozbawionej sułtana. Naszym celem jest oczywiście przejęcie władzy, aby to osiągnąć musimy zdobyć poparcie tytułowych pięciu plemion: Wezyrów, Starszyzny, Kupców, Budowniczych i Asasynów. Autorem gry jest wybitny w swoim fachu Francuz Bruno Cathala, znany z takich tytułów jak Cyclades, czy Shadows over Camelot.   Do gry zachęca bardzo ładne pudełko ozdobione ilustracjami autorstwa Clementa Massona utrzymanymi w klimacie arabskich baśni. Gra wydana jest w języku angielskim, dostępna jest instrukcja w […]

Recenzja gry Dixit

Kolejny poranek nad morzem. Jesteśmy w 4 osoby, więc odpadają gry takie jak 7 Ronin. Cywilizacja zbyt skomplikowana jak na ranek, przy Polskim Filmie trzeba za dużo myśleć. Pozostaje nam więc Dixit- gra, która sprawdza się w prawie każdej sytuacji.

Recenzja gry Polski Film

Kojarzycie takie seriale jak „Psie Serce”, „Usta Usta”, „Miś Uszatek”? Orientujecie się z jakiego filmu pochodzi cytat „W takiej sytuacji prawda nie istnieje, liczy się tylko ta wasza solidarność jajników”? Może potraficie powiedzieć gdzie mieszka Plastuś? Są to zagadnienia, które spotkacie grając w Polski Film. Gra została stworzona jako idealna opcja na imprezy. Ale czy rzeczywiście jest ona godna polecenia?

Recenzja gry 7 Ronin

„Jeśli znasz siebie i swego wroga, przetrwasz pomyślnie sto bitew. Jeśli nie poznasz swego wroga, lecz poznasz siebie, jedną bitwę wygrasz, a drugą przegrasz. Jeśli nie znasz ni siebie, ni wroga, każda potyczka będzie dla Ciebie zagrożeniem.” – SUN TZU „Sztuka Wojny”.

Recenzja World of Tanks: Rush

Czasy Eurobiznesu bezpowrotnie minęły. Dziś na naszym rynku pojawiają się pięknie wydane, ciekawe gry planszowe i karcianki. Spotkać można coraz więcej sklepów dedykowanych tego typu rozrywce. Dla kogoś, kto lubi kolekcjonować tego typu rzeczy nastały całkiem dobre dni. Zwyczajnie fajnie jest mieć ładne pudełeczko z grą na półce. Jeszcze fajniej jak gra ma ciekawą mechanikę i z chęcią po nią sięgamy podczas spotkań towarzyskich. Gdy otrzymałem World of Tanks: Rush bałem się najbardziej o to drugie.