Sekcja: Gry bez prądu

Star Realms tło

Recenzja gry karcianej Star Realms Kompaktowe starcie w kosmosie

Jeśli miałbym wymienić tematykę, która kompletnie mi nie leży, to z całą pewnością wymieniłbym na pierwszym miejscu s-fi osadzone w przestrzeni kosmicznej. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie jednego powodu, dla którego to się komuś podoba. Niemniej nawet w takim klimacie trafiają się dobre dzieła, jak chociażby PCtowy Mass Effect. A jak jest ze Star Realms?

Recenzja gry karcianej Bloodborne Wiktoriański Horror

Bloodborne to gra karciana, dla której inspiracją była japońska gra video o tym samym tytule. Zupełnie z resztą wyjątkowa, ponieważ wszystkie wcześniejsze produkcje: Demon’s Souls i Dark Souls rozgrywały się raczej w fikcyjnym średniowiecznym universum. Tym razem osadzono realia gry w mrocznych wiktoriańskich klimatach XIX wieku. Eric M. Lang postanowił przenieść dzieło Hidetakiego Miyazakiego na karty. Stylistycznie udało się bezbłędnie, ale czy udało się przenieść także duszę tej mrocznej gry video? Przekonajmy się.

MS Batory tło

Recenzja gry planszowej MS Batory Kradzież na polskim transatlantyku

MS Batory bez wątpienia był jednym z najsławniejszych polskich transatlantyków, głównie za sprawą przewozu kosztowności z angielskiego banku. Dzięki tej szczęśliwej podróży, a także kilku innym zdarzeniom, statek otrzymał przydomek Lucky Ship. Jego historia zakończyła się w latach 70tych, kiedy ostatecznie MS Batory został sprzedany na złom… ale nasza historia na tym transatlantyku zaczyna się dzisiaj!

Pan Lodowego Ogrodu okładka

Recenzja gry planszowej Pan Lodowego Ogrodu Polski Chaos w Starym Świecie?

Kiedy ktoś twierdzi, że dany tytuł jest lepszy od twojej ulubionej gry, to zdecydowanie warto się tym zainteresować. Właśnie w ten sposób natrafiłem na Pana Lodowego Ogrodu, który często określany jest jako „lepszy Chaos w Starym Świecie”. Nie mogłem przejść obojętnie obok takiego stwierdzenia, więc przy pierwszej promocji zakupiłem grę planszową na podstawie cyklu książek Grzędowicza. I tak sobie Pan Lodowego Ogrodu przeleżał ponad pół roku. Aż do dzisiaj.

Wojna narodów okładka

Recenzja gry planszowej Wojna Narodów Mało wojny w wojnie

Cywilizacja: Poprzez Wieki to naprawdę fajna gra… w którą nie mam zamiaru więcej grać (dlaczego? Odsyłam TU). Podczas szukania alternatywy trafiłem na Wojnę Narodów. Stosunkowo niska (jak się potem okazało – promocyjna) cena zachęciła mnie do spróbowania. W ten oto sposób gra wydawnictwa REBEL trafiła pod mój dach. Dziś przekonacie się co o niej myślę.

Recenzja gry planszowej Dominion Wiesz jak to jest być Księciem? Ja też nie

Rozpocząłem swoją zabawę z planszówkami stosunkowo późno (okolice 2011 roku zdaje się), dlatego znaczna część gier zupełnie mnie ominęło. Oczywiście staram się poznać co bardziej uznane pozycje. Jedną z nich jest przedstawiany dzisiaj Dominion, który doczekał się już dwóch polskich wydań – Barda z 2009 roku i Games Factory Publishing z 2015. Dziś spojrzymy na tą drugą wersję.

Pory Roku tło

Recenzja gry planszowej Pory Roku Wybieramy Arcymaga Xidit

Trzy lata to szmat czasu, prawda?  Właśnie tyle trwają zmagania czarnoksiężników królestwa Xidit. Trzy lata, 4 długie, trudne Pory Roku. Nagrodą jest tytuł Arcymaga Xidit… staniecie do walki? Ja stanąłem. I nawet wygrałem kilka razy :-)

Recenzja gry karcianej Sherlock Karciana gra dedukcyjna

Sherlock to mała karciana gra dedukcyjna. Tytuł i ilustracje na pudełku obiecują nam zanurzenie się w świcie wykreowanym przez Artura Conan-Doyle’a. GRANNA wydała tytuł jako „Grę z pazurem”. Pazur jest i owszem, nawet całkiem ostry, samego Sherlocka możemy jednak ze świeczką szukać…

Recenzja gry karcianej Diamenty Bądź jak Indiana Jones!

Większość z nas marzyła kiedyś o zostaniu sławnym poszukiwaczem przygód, takim jak Indiana Jones lub Lara Croft. Wyruszyć w nieznane, zdobyć sławę i bogactwo, odkryć niezbadane tereny, a przede wszystkim przeżyć ten ekscytujący dreszczyk emocji, gdzie strach miesza się z odwagą. Stawiać czoła niecodziennym wyzwaniom, to dewiza wszystkich delikatnie szalonych archeologów. Dzięki Diamentom, autorstwa Brunona Faiduttiego (Cytadela, Maskarada, Łowcy Smoków, Magazyn 51) i Alana R. Moona (seria Wsiąść do Pociągu) możemy wcielić się w niestrudzonych odkrywców w nieco bardziej komfortowych warunkach, pośród domowych pieleszy.

Podejrzani lucrum okładka

Recenzja gry planszowej Podejrzani Nie oceniaj książki po okładce

Zapewne nie raz na filmach widzieliście scenę, w której świadek przez lustro weneckie stara się zidentyfikować przestępcę spośród ludzi stojących pod ścianą. Nie życzę nikomu z nas, aby naprawdę uczestniczył w tej czynności (zwłaszcza stojąc pod ową ścianą!), jednak rola odgrywanie roli świadka w formie zabawy może być zabawne. A przynajmniej Podejrzani od Lucrum Games starają się to nam udowodnić.

Ewolucja tło

Recenzja gry planszowej Ewolucja Komu rogi, komu długa szyja?

Czym jest ewolucja? Najprościej rzecz ujmując – jest to proces zmian zachodzących w czasie. Może ona dotyczyć różnych dziedzin, jednak pierwsze skojarzenie z tym słowem jest zazwyczaj jedno. Ewolucja gatunków. Nie będę ukrywał – gra zajmująca się tą tematyką była dość długo w sferze moich zainteresowań. Początkowo przyglądałem się karcianej Ewolucji wydanej przez G3 (ostatecznie w nią nie zagrałem), później większej, pudełkowej wersji. Zbierałem się z zakupem na tyle długo, że ostatecznie pojawiła się polska wersja językowa, którą mam właśnie przed sobą.

Recenzja gry planszowej Kosmopolis Kosmiczna abstrakcja

Podbój kosmosu to wyjątkowo oklepany temat. Popkultura przemieliła go na tysiąc możliwych sposobów. Od jakiegoś czasu szturmem podbija on planszówki w nieco bardziej pokojowej wersji. Zamiast klasycznych wystrzałów wraz z latającymi fragmentami kadłubów, mieliśmy zainteresować się spokojnym życiem naukowca oraz sadzeniem roślinek na nieprzystępnych gruntach odległych planet. Kosmopolis od Elifa Svensonna (Winnica, Doodle City, Mangrovia) i Kristiana Amundsena Østby’ego (Winnica, Doodle City, Automania, Ucieczka:Świątynia Zagłady, Destination X) stawia na budowanie połączone z rywalizacją, chociaż nieskończony wszechświat stroi się tutaj w abstrakcyjne szaty.

Slavika Równonoc tło

Recenzja gry karcianej Slavika: Równonoc Słowiańskie liczenie

Temat mitologii jest dość często wykorzystywany we wszelkiego rodzaju grach, zarówno planszowych jak i wideo. Niestety nasza własna, słowiańska, nie pojawiała się zbyt często. Tytuły wykorzystujące temat wierzeń Słowian można właściwie policzyć na palcach. Dlatego też każdą grę osadzoną w świecie mniej eksploatowanych mitologii staram się prędzej czy później sprawdzić. Jednym z takich tytułów jest opisywana dziś Slavika: Równonoc.

Recenzja gry planszowej H.M.S. Dolores Grafiki to nie wszystko.

H.M.S. Dolores jako gra Erica Langa wydawała się być dobrym tytułem, piękne grafiki także przyciągają wzrok. Wydawnictwo Granna wypuściło ją na rynek, jako jedną z serii „Gry z pazurem”. Czy zatem tak znakomity autor, piękne grafiki i logo przyporządkowane tym ciekawszym i dynamicznym grom wspomnianego wydawcy są w stanie zapewnić sukces? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w poniższej recenzji. 

Spartakus dodatki

Recenzja dodatków do gry Spartakus Węże i Wilk oraz Widmo Śmierci na arenie!

Po zrecenzowaniu Spartakusa moja żądza krwi krzyczała „WIĘCEJ!”. No i dostałem więcej – dzięki uprzejmości wydawnictwa Games Factory w moich skromnych progach pojawiły się dwa dodatki do tej świetnej gry: Widmo Śmierci oraz Węże i Wilk. Co zmieniają? Zobaczcie sami!

Rój tło

Recenzja gry planszowej Rój Owadzia abstrakcja

Czym są gry abstrakcyjne? Według Wikipedii są to gry strategiczne, w których temat jest nieistotny, nie mamy ukrytych informacji, ani losowych elementów. W skrócie – jest to typowa walka umysłów. Najpopularniejszym przykładem takiej rozgrywki są szachy. Dlaczego to wyjaśnienie było potrzebne? Otóż nie tak dawno udało mi się, dzięki Mathandlowi, wymienić jedną z moich gier na Rój – świetną grę abstrakcyjną, która zdobyła nagrodę Mensa Select Award w 2006 roku.

M&M Heroes tło wyróżniające

Recenzja gry planszowej Might&Magic Heroes Komputerowi Hirołsi na planszy

Uważam serię Heroes of Might&Magic za jedną z najlepszych w historii gier komputerowych, ustępującą chyba jedynie cyklowi Need for Speed. Oczywiście mówiąc w ten sposób mam na myśli serie liczące naprawdę wiele tytułów. W przeciwieństwie do większości graczy nie jestem jednak psychofanem trzeciej części „Hirołsów”. Powiem więcej – po prawie 18 latach mam jej już serdecznie dość. Nadal darzę ją dużym sentymentem, ale obecnie chętniej zagram w znienawidzoną przez fanów szóstkę. Właśnie na jej bazie powstało Might&Magic Heroes: Gra planszowa, którą się dzisiaj zajmę. Zawartość pudełka Standardowych rozmiarów pudło wypchane jest po brzegi elementami. Kafli, żetonów oraz planszetek jest całe […]

5 sekund tło

Recenzja gry planszowej 5 Sekund Wymień trzy...

Lubicie oglądać teleturnieje? Ja uwielbiam. Odczuwam dziwną satysfakcję z możliwości szybkiego przetestowania swojej wiedzy i porównania jej stanu z innymi ludźmi. Jednakże siedząc przed telewizorem odpowiada się nam dużo łatwiej. Dlaczego? Odpada nam stres związany z upływającym na odpowiedź czasem. Nie macie pojęcia jak bardzo czas utrudnia nam zadanie. Ja już wiem. Po naprawdę fajnym Tempo! Masz 30 sekund w końcu udało mi się zaopatrzyć w 5 Sekund. I znów okazało się, że jestem głupi :-) Zawartość pudełka z 5 Sekund Dość spore pudełko mieści w sobie planszę, pionki, króciutką instrukcję, specyficzną klepsydrę i całą masę kart z pytaniami. Do […]

Arena of Planeswalkers tło

Recenzja gry Magic: The Gathering – Arena of Planeswalkers Karciany klasyk na arenie

Magic: The Gathering to bez wątpienia najpopularniejsza kolekcjonerska gra karciana jaka kiedykolwiek powstała. Oczywiście można się spierać co do tego czy najlepsza, ale pewien fakt jest niezaprzeczalny – nie sposób nie znać tego tytułu. Nic więc dziwnego, że powstają również zupełnie inne mechanicznie gry pod tym samym szyldem. Jedną z nich jest opisywany dzisiaj Magic: The Gathering – Arena of Planeswalkers, będąca figurkowym skirmishem. Zawartość pudełka z Arena of Planeswalkers Pudło jest naprawdę sporych rozmiarów. W środku zaś znajdziemy całą masę figurek, karty, znaczniki, kostki oraz planszę. Wykonanie elementów gry jest bardzo nierówne. Figurki są… dobra, kogo ja chcę oszukać, […]

Spartakus tło

Recenzja gry planszowej Spartakus: Krew i Zdrada Krwawe starcie na arenie 17+

Kiedy mieszkałem jeszcze w akademiku, często ze współlokatorami oglądaliśmy pewien serial – Spartakus: Krew i Piach, czy raczej „Cycki, Intryga i Walka”, bo tak można było streścić większość odcinków. Klimat filmowych „300”, ciekawa fabuła, tło historyczne… wszystko to sprawiało, że serial ten był dla nas godny uwagi. Niestety, tragicznie zmarł aktor grający główną rolę (Andy Whitfield) przez co, moim zdaniem, kolejne serie nieco się posypały, choć nadal prezentowały wysoki poziom. W tym, 2017 roku, po licznych zawirowaniach udało mi się powrócić do Spartakusa – za pomocą gry planszowej wydanej przez Games Factory Publishing. Przy okazji obejrzałem także zaległy ostatni sezon […]

Skull tło

Recenzja gry Skull Martwy blef

Kwiaty, czaszki… patrząc na pudełko ze grą Skull wydawnictwa Granna miałem skojarzenia z meksykańskim Santa Muerte. Sama gra do owego kultu nie nawiązuje, ale grafika wystarczyła do zainteresowania mnie swoją zawartością.

Recenzja gry Imionki Nazwij stworka z karty

Pudełeczko z grą Imionki powitało mnie z okładki uśmiechniętymi, nieco dziwnymi stworkami. Nieco niżej znalazłem informację o zalecanym wieku: 5+. „Czyli spokojnie dam sobie radę”, pomyślałem. Po przeczytaniu instrukcji i pierwszych rozgrywkach wiedziałem, że wcale nie będzie tak łatwo…

Niezłe ziółka tło

Recenzja gry Niezłe Ziółka Czas poprzesadzać roślinki

Z założenia jestem raczej mięsożerny (zjadam w końcu około 0,5kg mięsa dziennie), więc moja wiedza o ziołach nie jest zbyt rozległa. Właściwie ogranicza się do tego czym mogę posypać mojego kurczaka (od razu mówię – tymianek nie pasuje). Czemu o tym wspominam? Ano dlatego, że wydawnictwo Granna uraczyło mnie grą z ziołami w roli głównej – Niezłe Ziółka… a ja część z nich znałem tylko ze słyszenia.

Inne spojrzenie na Chaos w Starym Świecie Kupić czy nie kupić - oto jest pytanie.

Rozwód pomiędzy Fantasy Flight Games i Games Workshop stał się faktem. Z tego też powodu nie doświadczymy już dodruków wielu świetnych tytułów. Jednym z nich jest Chaos w Starym Świecie, na chwilę obecną moja ulubiona gra, najwyższa wystawiona przeze mnie ocena (4,5/5 czy jak to woli 9+/10). Ostatnie sztuki znikają ze sklepu i pewnie część z fanów planszówek zastanawia się „czy warto?”.

gry Edgard

Recenzja Kieszonkowców wydawnictwa Edgard część pierwsza - "angielskie" Kieszonkowce

Zawsze byłem sceptycznie nastawiony do gier edukacyjnych. Doświadczenia z tytułów komputerowych nauczyły mnie, że większość jest słabej jakości, zbyt prosta lub przekazująca mało wartościowe treści. Dlatego dość sceptycznie podchodziłem do serii Kieszonkowców wydawnictwa Edgard. A jak jest w praktyce?

Recenzja gry planszowej IceCool Idealna gra dla całych rodzin, szczególnie na upalne dni.

IceCool to idealna gra dla całych rodzin, szczególnie na upalne dni. Nasze niesforne pingwinki zrywają się z lekcji i wyruszają na polowanie rybek. Na ich drodze jednak stanie woźny, który tylko czeka by dostać ich w swoje łapska.

Recenzja gry planszowej Small World Ten świat jest zdecydowanie za mały!

Lubię o sobie myśleć jako o wszechstronnym graczu, któremu nie straszny jest żaden gatunek gier. Nie oznacza to jednak, że nie mam swoich ulubionych typów rozgrywki. Jednym z nich jest area control (kontrola obszarów). Gry tego typu zwykle nie należą do najłatwiejszych i co do zasady nie są polecane dla początkujących. Jednym z wyjątków od owej zasady jest Small World, wydany w Polsce przez REBEL… sprawdźmy zatem jak spisuje się tytuł „wejściowy” w świat gier area control.

Recenzja gry karcianej Kłamcianka Towarzyska

Kłamcianka Towarzyska to gra karciana stworzona przez Lans Macabre, osadzona w uniwersum cyklu Kłamca wykreowanym przez Jakuba Ćwieka. Miało czekać na nas powiększanie wpływów, zgarnianie do puli wyznawców niezdecydowanych śmiertelników, niecne ataki oraz niewybredne kłamstwa.

Recenzja gry planszowej Guns&Steel: Historia Ludzkości Cywilizacja w małym pudełeczku?

Nie wiem jak wy, ale ja zawsze lubiłem gry, w których gołym okiem widać mój wpływ na grę i postęp wirtualnego świata. Football Manager, Anno, Cywilizacja – nic tak nie cieszy jak powiększanie swojego imperium (jakie by ono nie było). Gry tego typu, zarówno w wersji planszowej jak i komputerowej, mają zwykle pewną zasadniczą wadę. Są długie. Bardzo długie. Dlatego też Guns & Steel: Historia Ludzkości wydawało mi się ciekawym pomysłem. Zobaczymy jak wygląda „karciana gra cywilizacyjna”.

Recenzja gry planszowej Bąbelsy Bejeweled + Tetris na planszy

Proste pomysły bardzo często są najbardziej chwytliwe. Wystarczy spojrzeć na hula-hoop czy tetris. Nie inaczej było w przypadku wydanego w 2001 Bejeweled (tak, było coś takiego przed Candy Crush). Gra miała bardzo proste zasady – naszym celem jest takie przesuwanie klejnotów, aby przynajmniej trzy jednego koloru sąsiadowały ze sobą. Wówczas znikają one z planszy, a my uzyskujemy za to punkty. Dlaczego o tym wspominam? Dlatego że opisywane dzisiaj Bąbelsy to próba przeniesienia tego mechanizmów Bejeweled i Tetrisa na planszę.

Najemnicy: Nieświęte Przymierze. Czy srebro może być gorsze niż brąz?

Guildhall to gra która odnosi sukcesy, nic dziwnego, że od czasu do czasu pojawia się w nowej odsłonie. Tym razem polskie wydawnictwo Lucrum Games postanowiło zaadaptować tytuł do naszych warunków. Świetnym posunięciem było wydanie całej trylogii na raz, choć nie obyło się bez małych kłopotów…

Recenzja gry planszowej Fuse Bomb has been planted!

„Napastnicy podłożyli bomby na pokładzie statku i tylko elitarny Zespół Rozbrajaczy Bomb jest w stanie je rozbroić” – moim pierwszym skojarzeniem po przeczytaniu wstępu do Fuse była fabuła drugiej części „Speed”. Niestety, ani Sandry Bullock, ani więcej wstawek fabularnych w grze nie uświadczymy. Co nam zatem może zaoferować tytuł wydawnictwa 2pionki?

Recenzja gry planszowej Inis Walka o wpływy w celtyckim klimacie

Mitologia celtycka nie jest najczęściej wykorzystywanym tematem. Szkoda, że opowieści o „psie Ulsteru” czy Diarmuidzie Ua Duibhne mimo sporej wartości kulturowej są mało popularne. Do owego panteonu postanowili sięgnąć twórcy gry planszowej Inis, która niedługo zostanie wydana w Polsce przez Portal. Czy warto zainteresować się tym tytułem? Sprawdźmy!

Recenzja gry planszowej Tokaido Piękna podróż po Japonii

Ładne rzeczy przyciągają wzrok. Mając to na uwadze pewnego grudniowego dnia zakupiłem dwie gry autorstwa Antouine’a Bauza (obym dobrze odmienił) – Takenoko i Tokaido. Pierwszą z nich już zrecenzowałem. Jak wypadła druga?

Recenzja planszówki Plague Inc.: The Board Game Czas zniszczyć Ziemię!

Są z nami od zawsze i nigdy nas nie opuszczą – choroby. Plague Inc.: The Board Game zajęło się tymi najpopularniejszymi i najczęściej kojarzonymi z chorobą przyczynami – o źródle biologicznym. Jest spora szansa na to, że kojarzycie ten tytuł z ekranów aparatów komórkowych lub komputerów – cyfrowa gra swego czasu cieszyła się dużą popularnością. A jak wypada gra planszowa?

Recenzja gry planszowej Craftsmen Jak skutecznie wytwarzać produkty?

Jestem graczem, który stara się przynajmniej liznąć każdy gatunek gier. Dlaczego? Z jednej strony lubię uważać się za wszechstronnego zawodnika, z drugiej – perełki możemy znaleźć wszędzie. Jedną z takich perełek była dla mnie komputerowa seria Anno (Settlers jest dla mięczaków), w której rozwijaliśmy swoją kolonię i spełnialiśmy coraz bardziej wygórowane zachcianki mieszkańców. Czemu o niej wspominam? Ponieważ opisywany dzisiaj Craftsmen wydawnictwa G3 swoimi liniami produkcyjnymi przypomniał mi o tej serii.

Recenzja gry planszowej Takenoko Urocza panda wcina pędy bambusa

W życiu każdego faceta przychodzi taki moment, że przestaje myśleć wyłącznie o sobie, a zaczyna coś planować na przyszłość. Ostatnio stałem się bogatszy o nowego członka rodziny, tj. chrześnicę, dlatego pomyślałem, że zakup jakiejś gry „na przyszłość” to całkiem niezły pomysł. A że akurat była promocja… W ten oto sposób w moim mieszkaniu wylądowała przeurocza panda, witająca się ze mną z okładki gry Takenoko od wydawnictwa REBEL.

Nissan Rouge na gąsienicach

Trzeba mieć wizję, żeby coś zwykłego zamienić w coś całkowicie absurdalnego. Ale to właśnie zrobił Nissan na Montreal Auto Show. Firma poprosiła o pomoc Motorsports in Action, grupę zajmującą się tuningiem, do stworzenia  „Warrior Rouge”, czyli klasycznego Rouge posiadającego gąsienice zamiast kół.

Recenzja gry ,,Amber Route” Słowiańskie wierzenia, potwory i magia

Tym razem wybieramy się do krainy słowiańskich wierzeń, potworów i magii. Biorąc udział w niebezpiecznej wyprawie, mającej na celu dostarczenie jak największej ilości cennych bursztynów do zamku w głębi lądu, będziemy musieli stawić czoło zarówno zwykłym rabusiom, jak i tajemniczym stworom znanym z legend. Na szczęście z pomocą przyjdą nam dobre duchy, jurni górale, a nawet bóg piorunów Światowid czasem zrzuci z nieba dwie dodatkowe kostki, co zwiększy szanse na wydobycie się z pułapki, albo pokonanie straszliwej zmory… W całkiem ładnym pudełku z ilustracją pokazującą jak niebezpieczna jest zapętlająca się droga donikąd znajduje się pięć kostek K6, cztery pionki graczy […]

Recenzja gry „Pan tu nie stał!”

Gry planszowe są świetnym uzupełnieniem imprez domowych. Szczególnie te, które nie wymagają od biorących udział w zabawie osób rozgryzania zasad rozgrywki przez godzinę lub więcej. „Pan tu nie stał!” jest właśnie taką planszówką: prostą i niezwykle przyjemną.

Gra pozwalająca na tylko jeden ruch dziennie

Gry wideo zazwyczaj wymagają ogromnej ilości akcji aby przejść do następnego etapu, a w końcu całkowicie przejść tytuł. Projektant z Nowego Jorku zastanawia się jak sprawdzi się gra, która pozwala na wykonanie tylko jednego ruchu w ciągu dnia. Według Ishaca Bertrana, projekt o nazwie Slow Moves nawiązuje do klasycznych tytułów jak Mario i Pong. Ma on uczyć cierpliwości i obserwacji. Każde z małych pudełek ma inny rodzaj wejścia, który pozwala na trzy rodzaje ruchu- skok, kierunek elementów i przełącznik góra/dół. Według autora, dzięki długiemu trwaniu gry są potrzebne różne umiejętności do jej przejścia. Co więcej jeśli aktualnie nie gra się, to elementy mają […]

Recenzja gry „Abyss” Morskie stwory, drogocenne perły i czające się w mroku mureny w nowej grze autorstwa Bruno Cathali i Charlesa Chevalliera

Nowa gra autorstwa Bruno Cathali i Charlesa Chevalliera „Abyss” zabiera graczy do wodnego królestwa, czyli tytułowej Otchłani, gdzie będą oni mogli walczyć o tron w głębinach oceanu. A droga po koronę z muszli i rafy koralowej nie jest łatwa.