Sekcja: Gry

Grepolis obchodzi piąte urodziny!

Po dwóch tygodniach zabaw i mini-gier, w Grepolis rozpoczyna się główna część obchodów piątej rocznicy istnienia – wyczekiwane przez graczy wydarzenie Perski Podbój. Wściekła i żądna zemsty Artemizja, królowa Halikarnasu, obwarowała się w swojej twierdzy i zagraża całemu Grepolis. Główne zadanie nie należy do najprostszych! Celem graczy będzie bowiem odbicie miast, w których kontrolę sprawuje Artemizja. Zarówno sojusze, jak i samotni stratedzy mają jednak o co walczyć! Pierwsze przymierze, któremu uda się podbić jedno z miast otrzyma zestaw bogatych bonusów. Na pozostałe zespoły, z miejsc 2-4, również czekają interesujące nagrody. Warto podkreślić, że każda drużyna biorąca udział w wydarzeniu otrzyma […]

Powrót do Motorhead czyli Blade Runner zostaje kierowcą rajdowym

O przywróceniu do łask gatunku literackiego cyberpunk w świecie elektronicznej rozrywki pisałem niejednokrotnie na łamach świętej pamięci GameFaction, a także obecnego portalu zwanego WhatNext. Innymi słowy, twórcy odwołując się do sprawdzonych wzorców raz wykorzystanych w grach akcji, głównie strzelankach, paradoksalnie wnieśli wiele świeżego powierza do branży od dawna domagającej się sporej dozy innowacji. A co, jeśli powiem wam, że to dopiero początek? Bowiem, jak pokazało niegdyś pewne studio klimat poniekąd kojarzony z Łowcą Androidów lub Ghost In the Shell można z powodzeniem przeszczepić od gier niekoniecznie kojarzonych z wartką akcją, ciętymi dialogami i toną zużytego ołowiu. Aby czytelnik zrozumiał głębszy […]

FIFA 15 dzień przed premierą

Pierwsze wyrwy w trawie już zrobione, koszulki ubłocone, zawyły już nie raz gwizdki sędziów. Sezon piłkarski został rozpoczęty, znów jest czym się emocjonować. Znów polska liga jest rozrywką dla nielicznych wytrwałych z tendencjami masochistycznymi, liga angielska kusi szlagierem co tydzień, a hiszpańska pojedynkiem dwóch potęg z dobijającą do czołówki ambitną drużyną.

Tribal Wars 2, następca słynnych Plemion, wchodzi do fazy Open Beta. Polskie serwery już otwarte!

Firma InnoGames, deweloper popularnych gier online, ogłosiła dzisiaj rozpoczęcie fazy Open Beta swojej najnowszej gry, Tribal Wars 2, która od dzisiaj jest dostępna w polskiej wersji językowej. Najnowsza propozycja InnoGames to następca kultowej gry Plemiona, która cieszy się rzeszą 55 milionów zarejestrowanych graczy na całym świecie. Tribal Wars 2 przed oficjalną premierą również wzbudza spore emocje: do tej pory przedpremierowej rejestracji dokonało już przeszło 300,000 osób. Zagraj w Tribal Wars 2 na polskich serwerach już dzisiaj: https://pl.tribalwars2.com Z okazji rozpoczęcia trybu Open Beta Tribal Wars 2, studio InnoGames opublikowało także nowy zwiastun gry, dostępny pod adresem: http://youtu.be/l_0IrHrFS2c Przez kilka ostatnich […]

Recenzja gry Metro Redux

 Najczęstszą odpowiedzią na pytanie: „Czego oczekujesz od ósmej generacji konsol?” jest zapewne: „Nowych, lepszych gier”. Jak na ironię, developerzy zasypują graczy masą odświeżonych tytułów z poprzedniej generacji. Nie jestem fanem takich praktyk. Metro Redux udowadnia jednak, że można zrobić remaster, który nie jest zwykłym skokiem na kasę graczy, a czymś, co pozwala na nowo odkryć znaną już grę.

Recenzja gry The Last of Us Remastered

„The Last of Us to jedna z najlepszych gier poprzedniej generacji konsol.” Co do prawdziwości takiego stwierdzenia nie można mieć wątpliwości. Czy to jednak wystarczający powód do tego, aby nieco ponad rok po premierze wydawać reedycję Remastered na PS4? Warto się nad tym zastanowić.

Witcher: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon to RPG, o którym marzyłeś od lat

Trzecia część przygód Wiedźmina może być kluczową grą w portfolio CD-Projekt RED. Zwieńczenie trylogii opartej o prozę Sapkowskiego pokaże czy studio wciąż potrafi wpaść na świeże pomysły, czy odgrzeje dwójeczkę w rytm znanych skądinąd słów „bigger, better and more badass”. Fani gier i twórczości Sapkowskiego spoglądają z niekrytymi emocjami, ale i rezerwą w stronę „trójki”, gdyż oczekiwania stawiane przed produkcją CDPR są naprawdę wysokie.

EVOLVE logo, GamesCom 2014, fot. Marta Kałuzińska

[GamesCom 2014] Evolve – czy „Best of…” to nowa jakość w PvP?

Hype na Evolve rósł wykładniczo chociaż sam nie do końca wiedziałem dlaczego. Fakt – na fali miażdżącej popularności gatunku MOBA próba wymyślenia czegoś nowego, nowej wariacji warta jest uwagi, szczególnie kiedy twórcami są specjaliści od sieciowej rozwałki, autorzy Left 4 Dead czyli Turtle Rock Studios. Widziałem prezentację, grałem i na podstawie tego co wyniosłem z GamesComu mogę stwierdzić, że wielu z nas ta gra wyrwie kawałek życia. Zacznijmy od podstaw – Evolve to gra, której trzonem rozgrywki jest asymetryczny PvP, dokładniej – 4 vs 1. Czwórka łowców musi zmierzyć się z jednym „bossem”, który jest oczywiście również prowadzony przez żywego gracza. Celem rozgrywki jest ubicie potwora […]

World of Warshpis, artwork

[GamesCom 2014] Wargaming dopina „trylogię”, czyli co słychać w stoczni

Można pomyśleć, że Wargaming to mistrzowie odgrzewania kotletów. Przecież hej – World of Tanks, Airplanes, i Warships to gra wg dokładnie tej samej zasady, a zmieniają się tylko pojazdy. To prawda, ale każdy kto „World of …” spróbował, wie że to pojazdy są mechaniką i zasadami gry – zmieniając je, otrzymujemy coś naprawdę świeżego, chociaż ze znajomym posmakiem. I tym właśnie jest World of Warships – na początku uśmiechasz się na powitanie ze znajomymi elementami, a gdy się wgryziesz na Twojej twarzy maluje się grymas zaskoczenia spowodowany przez nowe odkrycie. Jak się domyślacie podczas targów GamesCom 2014 miałem przyjemność skosztowania w daniu zwanym World of […]

Zwiedzenie każdego zakątka No Man’s Sky zajmie Ci jedyne… ...5 miliardów lat

Studio Hello Games szykuje graczom żądnym eksploracji naprawdę smakowity kąsek – ich najnowsza produkcja, No Man’s Sky, wyróżnia się z całego morza sandboxów tym, że tereny, które zostaną nam w niej udostępnione do zwiedzania, są wytwarzane losowo. Odpowiedzialnym za to jest tak zwany system proceduralnej generacji, który na podstawie nieprawdopodobnie wielkiej liczby parametrów, dotyczących tak flory i fauny na pojedynczej planecie jak i całych konfiguracji gwiezdnych, wczytuje za każdym razem kompletnie odmienny świat.

Nostalgia niczym alkohol

– Ahhh, pamiętacie Ocarina of Time? To była dopiero świetna Zelda, nie to samo co dzisiejsze przygody Linka z kulawym pilotem Wii. A słyszeliście o Devil May Cry? Albo raczej DMC: Devil May Cry, hah! Kto wyjaśnia skrót tytułu w tytule gry, co za palanty to wymyśliły! A ten cały Emo Don’te – kto myślał, że to dobry pomysł by zamienić zajebistego Dantego na tego bachora. – Dobra Franek, starczy tej nostalgii. Odstaw tego pada i weź się zachowuj normalnie. Ludzie patrzą, narobisz nam wstydu. – Miłosz, ja Tobie nie przerywałem, OKEJ? Gdzie to ja byłem, a właśnie LOL – […]

Destiny Activision

Dlaczego Activision wyda 500 milionów dolarów na Destiny

Tak, to prawda, Activision wyda na Destiny pół miliarda dolarów. Według Bungie koszt zrobienia tej gry, razem z marketingiem i pizzami w środę, nie jest nawet bliski tej kwoty. Głowa Activision, Bobby Kotick, tłumaczy to tym, że ta suma nie obejmuje tylko tej wrześniowej gry, ale również całą jej otoczkę, ponieważ jest to inwestycja na lata. Eric Hirshberg, CEO, wyjaśnił wszystko w wywiadzie na Gamescomie. Wszyscy zrozumieli, że chcemy dać tyle pieniędzy na pierwszą grę. Tę kwotę chcemy przeznaczyć na wszystkie wydatki zbliżające się w następnych latach, razem z marketingiem i dodatkami do Destiny bądź zupełnie nowymi odsłonami tej serii, […]

Nieśmiertelny Unreal Tournament

Są gry, na które przemijanie czasu nie ma najmniejszego wpływu. Gry tak znakomite, że ich mechanika świata jak i oprawa wizualna nigdy nie ulegną przedawnieniu. Przez mój komputer na przestrzeni ostatnich lat zdołało się przewinąć wiele kart graficznych, procesorów oraz coraz to nowszego oprogramowania, w celu podołania wybujałej fantazji producentów gier. Ale ten jeden tytuł od zawsze był wręcz integralnym elementem mojego dysku twardego niezależnie od ilości dostępnych teraflopów. Unreal Tournament towarzyszy mi od trzynastu lat, wpływając na to jak postrzegam rozwój nie tylko kolejnych generacji strzelanin sieciowych, ale gatunku FPP jako całość.

Relacja z pokazu 2K: Evolve i nie tylko

Październik miesiącem sponsorowanym przez 2K Games. Uznany wydawca zorganizował dla polskiej braci dziennikarskiej specjalny pokaz, na którym zaprezentował swój line-up na końcówkę roku. Studio ma się czym pochwalić, więc nie dziwi ich wzmożona aktywność. Co ciekawe, wszystkie gry, które wydadzą w 2014, swoją premierę będą miały właśnie w dziesiątym miesiącu roku. Być może spowodowane jest to faktem, że każdy z tytułów trafiał będzie w nieco inne gusta.

Zmysł stratega w Total Annihilation

Pewnie większość z Was, czytelników portalu WhatNext, zdążyła zauważyć powoli zbliżający się koniec wakacji za oknami. Dla graczy generalnie miniony upalny miesiąc zwiastował tzw. sezon ogórkowy, czyli brak premier nowych tytułów oraz zastój medialny charakterystyczny dla okresu pomiędzy dwoma największymi wydarzeniami w branży – E3 i Games Convention. Taki stan rzeczy na pewno doskwiera wielu miłośnikom elektronicznej rozrywki. Lekarstwem na tą przypadłość może być nadrobienie growych zaległości (jeśli takowe nastąpiły) lub powrót do klasyki, co stanowczo rekomendujemy.   W przeszłości byłem wielkim fanem gier strategicznych, a mówiąc dokładniej RTS’ów, dlatego produkcje z stajni Westwood Studios (Dune II, Dune 2000, Command […]

Recenzja gry Secret Files: Tunguska

Staroszkolne przygodówki point and click są już gatunkiem nieco wymarłym. Produkcji tego typu na świecie ukazuje się coraz mniej, a każda premiera dla ich miłośników jest czymś szczególnym. Jednakże Secret Files: Tunguska udowadnia, że dla takich produkcji jest jeszcze miejsce. Znajdzie się ono na sprzętach z ekranami dotykowymi, a w szczególności na tabletach.

Recenzja gry Ratchet & Clank Trilogy

Kiedy usłyszałem o Ratchet & Clank Trilogy zaczęły targać mną sprzeczne emocje. Pozytywne i negatywne odczucia towarzyszyły też przez cały czas, jaki spędziłem z tym tytułem. Jeżeli chcecie poczuć choć odrobinę tej karuzeli doznań, zapraszam do dalszej lektury.

Powrót na ulice Need for Speed Underground 2

Nieważne ile lat upłynęło od ostatniej rozgrywki lub jak stary jest dany tytuł, to właśnie do gier z gatunku wyścigów samochodowych powracam najchętniej. Dlatego myślę, że gry wyścigowe z wiekiem nabierają jeszcze większej wartości. Co więcej, każdy tytuł prezentuje unikalne podejście do tego samego dobrze znanego tematu, przez co dosłownie musimy się wgryźć w mechanikę rozgrywki, poznać od podstaw model jazdy niezależnie od jego stopnia złożoności i przywiązania do odwzorowania rzeczywistości. Wieki temu pewien mądry filozof wygłaszając słynne słowa panta rhei nie przypuszczał zapewne, że jego koncepcję można z powodzeniem wykorzystać na torze wyścigowym. Każdą trasę niezależnie ile razy przejedziemy, […]