Sekcja: Gry

Smash-a-Ball umili życie cierpiącym na zaburzenia wzroku

Świat najwyraźniej z każdym dniem staje się coraz bardziej przyjazny dla ludzi z zaburzeniami wzroku lub słuchu, bo nie może być przypadkiem, że najpierw ogromną popularność zdobywa reklama Samsunga (poniżej), a w tej chwili pojawia się skierowana do nich gra Smash-a-Ball. Jest to rzecz jasna, tendencja niezwykle pozytywna i miejmy nadzieję, że przerodzi się w coś globalnego, co pozwoli nam wszystkim funkcjonować na tak zbliżonym poziomie, jak to tylko możliwe. Jeżeli jednak jestem pewny, że większość z Was ma już za sobą momenty wzruszenia spowodowane rzeczonym materiałem wideo od Samsunga, tak teraz należałoby przybliżyć, na jakiej zasadzie działa właściwie Smash-a-Ball. Za […]

Dlaczego Mario nie biegnie w lewą stronę?

Zastanawiało Was kiedykolwiek, z jakiego powodu widok Mario biegnącego z prawej strony w kierunku lewej krawędzi ekranu, jest tak zatrważający dla naszego mózgu? Czy to zaburzenie pewnego schematu, do którego przez lata się przyzwyczailiśmy, czy może stoi za tym bardziej naukowe wyjaśnienie? Grono osób wyjątkowo zaniepokojonych dyskomfortem, jaki powoduje obserwowanie Mario przemierzającego drogę „pod prąd”, postanowiło z konsekwencją godną dwuletniego dziecka zadającego ciągle to samo, pozornie oczywiste pytanie, zająć się problemem nurtującym tak wielu. Okazało się więc, że za tą odruchową reakcją naszego mózgu stoi głębiej zakorzeniona preferencja obserwowania ruchu z lewej do prawej strony. Do takiego wniosku doszedł psycholog Peter […]

Cyfrowy śmietnik Szybka przebieżka po produktach dostępnych na Steam pokazuje, jak wielki śmietnik zapanował w kategorii gier niezależnych.

Od jakiegoś czasu na Steam dostępne są „Kolejki Odkryć”. O co w nich chodzi? Otóż system od Valve prezentuje nam po kilka gier, dobranych na bazie naszych preferencji, wcześniejszych zakupów i ocen na Metacritic. Przeglądając je, możemy niektóre dodać do listy życzeń, do ulubionych lub do ignorowanych. W ten sposób, z założenia, mamy możliwość poznania produktów, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia, a które mogą nas zainteresować. Kolejka zawiera jedenaście pozycji, a po skończeniu jednej, możemy albo czekać do kolejnego dnia, albo natychmiast wygenerować drugą – i tak w nieskończoność (lub do wyczerpania gier na Steam ;) ).   Inicjatywa […]

Recenzja gry The Order: 1886

Ósma runda w wielkiej wojnie konsol rozpoczęła się ponad rok temu i nie szczypmy się specjalnie – najważniejszym orężem w niej są gry na wyłączność danej platformy, nawet jeśli Sony i Microsoft w sposób niezwykle radosny obrzucają się garściami błota, złożonymi z cyfr określających rozdzielczość i framerate. W morzu przesunięć, opóźnień i gigantycznych łatek day one, pierwszym tegorocznym mesjaszem spod znaku AAA miało być The Order: 1886, exclusive Sony, nad którym studio Ready At Dawn dłubało ładne kilkadziesiąt miesięcy i kiedy wreszcie premiera jawiła się na horyzoncie… mleko się rozlało. Internety krzyczały o trwającym niespełna sześć godzin głównym wątku, chorej […]

POLECAMY: Recenzja gry Dying Light Good Night and Good Luck

Biegnę. Przeskakuję przez skrzynkę, po czym wspinam się po murze. Spoglądam za siebie, są już coraz bliżej. Zaraz mnie dopadną. Widać już bezpieczną strefę. Dobiegam. Przeskakuję ogrodzenie i…

Recenzja gry WWE2K15

W materiałach prasowych dotyczących najnowszej odsłony WWE 2K15 pojawiały się tylko informacje o wersjach na konsole nowej generacji. Gdzieś tam zawsze na końcu przewijało się logo X360 i PS3, ale nikt na to nie zwracał uwagi, nie podkreślał tego faktu. Uznawano to za oczywistość i zbywano głuchym milczeniem. W międzyczasie uwagę wszystkich miały przykuć system skanowania twarzy wrestlerów przeniesiony z NBA, piękna grafika i nowe tryby gry na nowych sprzętach. Może to i dobrze, bo dzięki temu mniej osób nabrało się na recenzowaną przeze mnie edycję. Nastawiony byłem bardzo pozytywnie, ponieważ wydawało mi się, że mam prawo oczekiwać również po […]

1080p / 60 fps – miły dodatek czy niezbędny standard? Czyli kilka słów o tym, dlaczego dążenie do coraz wyższych rozdzielczości i większej liczby klatek na sekundę jest branży potrzebne.

W kontekście ostatnich wydarzeń na rynku gamingowym jasne stało się, że konsole tzw. „nowej generacji” mają poważny problem z osiągnięciem pułapu wyświetlania 60 klatek na sekundę przy natywnej rozdzielczości 1080p. Twórcy i wydawcy prześcigają się w bardziej lub mniej kreatywnym usprawiedliwianiu swoich produktów: jedni twierdzą, że między 1080p a 900p nie widać różnicy, inni postulują, że 30 fps daje bardziej filmowe odczucia, jeszcze inni robią dobrą minę do złej gry i krzyczą, że liczy się gameplay, a nie jakość wyświetlanego obrazu. Znamiennym jest to, że w przypadku ostatniego z wymienionych argumentów, sami gracze przyklaskują twórcom, choć jeszcze niedawno, przed wyjściem […]

Wrażenia z rozgrywki Survarium Postapokaliptyczne klimaty w słowiańskim wydaniu

Całkiem niedawno na polskim rynku zadebiutował tytuł Survarium – pierwsza produkcja studia Vostok Games, która pod wieloma względami zdążyła bardzo namieszać na growej scenie, napotykając się na sporą dawkę entuzjazmu samych graczy oraz przedstawicieli branży dziennikarskiej.

Recenzja gry Little Big Planet 3

Na nowej generacji konsoli od Sony ponownie pojawił się jeden z najlepszych tytułów ekskluzywnych na Playstation. Panie i Panowie –  Little Big Planet powraca, tym razem z numerkiem 3! Chociaż nie udało się ustrzec błędów, to zasłużenie gra powinna znaleźć wielu koneserów.

Sniper Ghost Warrior 3 i DLC do Lords of the Fallen oficjalnie zapowiedziane!

Dzisiaj w Warszawie miała miejsce konferencja CI Games. Po krótkim wprowadzeniu, w czasie którego prezes CI Games – Marek Tymiński – zachwalał ich największą produkcję Lords of the Fallen, usłyszeliśmy kilka ciekawych informacji. Pierwszym dużym ogłoszeniem, jakie miało miejsce w czasie jego wystąpienia, była wieść, że już w styczniu otrzymamy pierwsze duże DLC do tego tytułu – Ancient Labirynth.

Recenzja gry Far Cry 4

Podczas grania w Far Cry 4 ciągle powtarzałem sobie jedno zdanie: „To najlepsza część serii”. Tak w kilku słowach można streścić szaloną wycieczkę do Kyratu. Nie jest to jednak zasługa nowych, rewolucyjnych rozwiązań. Wynika to raczej z tego, że dzieło Ubisoftu to najbardziej kompletna i dopieszczona formuła rozgrywki, która swoimi korzeniami sięga gry Far Cry 2 i roku 2008.

Recenzja gry Lords of the Fallen

Nie myślcie o Lords of the Fallen jako o klonie Dark Souls. Pomyślcie, że oto na naszych oczach tworzy się nowy podgatunek gier action-rpg, gdzie klikanie we wrogów i podnoszenie statystyk zmieniono na tyle, że to na ten pierwszy element położone zostało 90% nacisku, a na drugi 10%, inaczej niż do tej pory.

Kolejny Assassin’s Creed zawita do Londynu

Jeżeli nie macie dosyć kolejnych odsłon serii Assassin’s Creed, to kontynuacja przygotowana na jesień 2015 roku osadzona zostanie w 19-sto wiecznym Londynie. Gra trafi na PC, XONE i PS4. Twórcy zdecydowali się pominąć zmęczone już PS3 i X360, nie planują oni nawet wydać osobnego tytułu jakim był Assassin’s Creed Rogue, bardzo dobra decyzja.

Recenzja gry Civilization: Beyond Earth

Wobec najnowszej odsłony uwielbianej przeze mnie serii Civilization miałem iście kosmiczne oczekiwania, bo musiała mi ona zaoferować na tyle dużo, aby odciągnąć mnie od „piątki”, do której wciąż powracam. Tegoroczna część miała być alternatywą dla dobrze już znanych ziem i frakcji z poprzedniczek, przenosząc nas tam, gdzie seria do tej pory nie sięgała – do kosmosu.

Recenzja gry This War of Mine

Znane ludowe porzekadło mówi, że „wojna nigdy się nie zmienia”. Guzik prawda. W świecie gier komputerowych zmieniła się ona bowiem diametralnie na naszych oczach, a odpowiedzialnych za to należy szukać w Warszawie, gdzie mieści się siedziba znanego z niezwykle oryginalnych gier studia 11 bit.

Recenzja gry Obcy: Izolacja

Kiedy sięgam po tytuły z Obcym, zawsze z tyłu głowy zapala mi się czerwona lampka. W przypadku niedawnej premiery Obcy: Izolacja było podobnie. Chociaż jest to tytuł gatunkowo kompletnie odmienny od fatalnego Aliens: Colonial Marines, to wciąż była obawa, czy będzie udany, czy ponownie zostaniemy oszukani. Dziś już wiemy, że projekt się udał i chociaż nie jest wolny od błędów, można powiedzieć o nim kilka ciepłych słów.

Recenzja Call of Duty: Advanced Warfare

Advanced Warfare jest najlepszym doświadczeniem w swojej klasie. Ale nie tylko wśród gier. To najlepszy kawałek akcji jaki czeka was w tym roku gdziekolwiek – w kinie, telewizji, na konsolach, nawet w książkach. To świetnie zrealizowany ładunek adrenaliny, emocji i zaangażowania gracza. Okazuje się, że Activision ma głowę na karku i potrafi doskonale wyczuć moment na zmiany.

Czy seksizm zostanie dodany do oceny treści gier?

W świecie w którym 52% graczy to kobiety wydaje się dziwne, że są one tak szorstko traktowane w grach. To właśnie skłoniło Dataspelsbranchen, szwedzką organizację handlową gier wideo, do zastanowienia się nad dodaniem seksizmu jako oceny treści w nowo wydanych tytułach. Organizacja dostała nawet dotację od rządu na wprowadzenie tego pomysłu w życie. Ma ona zbadać również zjawisko równego traktowania płci w grach oraz przyjrzeć się jak wydawcy radzą sobie z kwestią równości płci- do tej pory zaledwie 16% osób zatrudnionych w tym przemyśle to kobiety. Wskaźnik ten ma być zastosowany tylko przy grach tworzonych w Szwecji, czyli można się go […]

Recenzja gry Borderlands: The Presequel!

Borderlands: The Pre-sequel! nie próbuje nikogo oszukać. Nie obiecuje rewolucji, rewelacji, innowacji. Gearbox stworzyło jedną z ostatnich ważnych gier na poprzednią generację, doskonale zdając sobie sprawę ze wszystkich okoliczności z tym związanych. Koło tym razem nie zostało wynalezione na nowo – przyjęto za to formułę „więcej i lepiej”.

Recenzja gry The Wolf Among Us

Do The Wolf Among Us podchodziłem bardzo optymistycznie. Po rewelacyjnym The Walking Dead oczekiwałem równie dobrej gry. Pierwszy odcinek był świetny, ale z każdym kolejnym jakość spadała. Po skończeniu wszystkich pięciu odcinków mogę wreszcie odetchnąć i już więcej nie wracać do tej produkcji. 

Gra E.T. znaleziona na składowisku w Meksyku trafiła na eBay

Zazwyczaj każdy stara się unikać okropnych gier. Jednakże E.T. to gra, która mimo fatalnej jakości, może stać się gratką dla fanów starych gier. Dawno temu projekt został zabity przez Atari, ale krążyły plotki, że jednak gra została wydana. Okazało się to prawdą. Jej egzemplarze zostały znalezione na składowisku w Nowym Meksyku. Teraz, 99 egzemplarzy gry trafiło na portal aukcyjny eBay. Każda z nich posiada certyfikat autentyczności. Najmniej zniszczone egzemplarze mają już cenę na poziomie 500$- jest wiele osób zdolnych do zapłaty takiej sumy tylko dlatego, że gra nigdy nie znalazła się na półkach sklepowych ze względu na jej jakość. Aukcja kończy […]

Recenzja gry #Driveclub

Kontrowersje – tak w łagodny sposób można opisać wydarzenia jakie miały i po części jeszcze mają miejsce w przypadku gry #Driveclub. Obiecywano dużo, łącznie z darmową wersją gry dla użytkowników, a jak jest w rzeczywistości?

Recenzja gry Wasteland 2

Jako gracz mam całą masę gier, w które nie zagrałem. Diablo? Nie ograłem. Baldur’s Gate? Niestety też nie. Fallout? Ominął mnie. Kiedy więc los daje mi okazję, aby w bardziej technologicznie przystępnych warunkach pobawić się na zasadach, które sprawiały, że wcześniej wymieniane tytuły były tak grywalne, natychmiast wsiąkam. Szansą na nadrobienie wszystkiego, co dostarczały pustkowia w grach od Interplay, było dla mnie Wasteland 2.

Recenzja gry The Evil Within

Nie jestem fanem serii Resident Evil, więc fakt iż nad The Evil Within pracował Shinji Mikami niezbyt mnie interesował. Od opisywanego poniżej tytułu oczekiwałem jedynie dobrego horroru z elementami akcji, a jednak dostałem coś więcej.