Sekcja: Gry

Czas na Steam Summer Sale 2014! [news aktualizowany]

Jedni – ci bogatsi – wypatrują tego dnia z utęsknieniem, aby móc napełnić swoją biblioteczkę tytułami, w które prawdopodobnie nie zagrają, ale które cieszą się pozytywną opinią. Inni, którym z trudem przychodzi wygrzebanie z portfela kilkudziesięciu euro, rozpatrują dwie możliwości: albo będę głodował w ciągu najbliższych kilkunastu dni, albo z boku poobserwuję sobie te igrzyska urodzaju. Nie mniej jednak, odsetek szczęśliwych internautów podniesie się drastycznie już za kilka godzin, bo oto dobroczyńca Gabe Newell rusza na polowanie po nasze zielone. Tak, to właśnie dzisiaj rozpoczyna się trwająca do końca miesiąca rzeź przeprowadzona na naszych kartach kredytowych, po której jednak większość […]

Powrót do przeszłości – sequele i rebooty starych gier skazane na porażkę?

Monobloss: Zaczynając swoją przygodę z grami czy też filmami, każdy z nas powoli wyrabia sobie opinię na temat całego gatunku. Wszyscy z pewnością pamiętacie swoje pierwsze gry i niewyobrażalną frajdę, jaką sprawiało ogrywanie wybranego tytułu zapominając o bożym świecie. Jednak czas przemija, wszyscy się starzejemy a jednak nasze opinie i wyobrażenia pozostają daleko w przeszłości. Nostalgia, bo z takim zjawiskiem właśnie mamy do czynienia, często zmienia wizję rzeczywistości na korzyść emocji i doznań z czasów naszej niewinnej młodości. Wszyscy uwielbiamy wspominać dawne czasy i przy tym narzekać jak to dzisiaj jest beznadziejnie. A teraz pora zastanowić się ile jest w tym […]

Zbieramy do kupy – zakończenie E3 dla Redów Wiedźmin III Dziki gon na E3

Jako, że rozpoczął się mundial, zakończyło E3, na jednej imprezie Polski na szczęście nie ma za to na drugiej była, co na prawdę może napawać radością dlatego podsumujmy absolutnie nieobiektywnie to co się wydarzyło na E3 i czego więcej się dowiedzieliśmy w kwestii nadchodzącego Dzikiego Gonu. CDPRed zaczęło z mocnym przytupem na konferencji Microsoftu, gdzie zaprezentowano już pełnokrwisty(dosłownie) gameplay, który miał udowodnić, że zapowiedzi dotyczące anonsowanych zmian nie są pustosłowiem i można zaufać Redom. Jak zwykle trailer został starannie wybrany tak, żeby zaprezentować maksimum możliwości przy najkrótszym możliwym czasie. Z samego pokazu gry widać, że świat jest otwarty, odrzucono sztuczne […]

Rok, w którym zatrzymała się branża gier wideo

Rok 2014 miał być krokiem naprzód dla gier wideo. Wraz z nadejściem następnej generacji konsol, mieliśmy pójść w stronę nowych, przełomowych technologii. Na półkach miało widnieć czyste złoto. Niestety, obietnice jak w przypadku polityki poszły sobie inną drogą, a konsumenci zostali z niczym. Jak zwykle staliśmy się ofiarami marketingu.

Recenzja gry The Amazing Spider-man 2

Pisałem przy okazji recenzji filmu o tym samym tytule, że dostarcza on najlepszych do tej pory wrażeń, jeżeli chodzi o bujanie się na pajęczynach po Nowym Jorku. Jeżeli film pokazał to tak dobrze, to być może gra jeszcze to przebije? Tak myślałem chwilę przed odpaleniem The Amazing Spider-man 2. Moje nadzieje okazały się jednak płonne. Po zagraniu absolutnie zdania nie zmieniłem.

Ethan znalazł się wśród pikseli (relacja z Pixel Heaven 2014)

Po raz kolejny miłośnicy oldschoolowych komputerów, konsol i gier wideo spotkali się w dniach w Warszawie, na imprezie Pixel Heaven. W dniach 31 maja – 1 czerwca, na miejscu, poza wszechobecnym czarem starych sprzętów do grania, można było m.in. posłuchać wspomnień pionierów polskiej prasy okołogrowej, a także zobaczyć po raz pierwszy w akcji nową grę Adriana Chmielarza – „The Vanishing of Ethan Carter”. Tegoroczna edycja imprezy odbyła się w nowym, większym miejscu – klubie 1500m2 do wynajęcia. Przenosiny okazały się bardzo dobrą decyzją, ponieważ lokal i tak całkowicie się zapewnił. Teren imprezy podzielono na dwie strefy tematyczne – Retro Stories […]

Technologia rusza naprzód, a gry stoją w miejscu… Gdzie podziała się kreatywność?

Monobloss: Czas pędzi naprzód, wszystko co stare idzie w niepamięć… Prawda? Otóż nie. Czas pędzi nieubłaganie, technologia staje się coraz bardziej zaawansowana, a nam żyję się lepiej. Przeszłość jednak jest czymś, do czego lubimy wracać, szczególnie w przypadku gier wideo. Dlaczego tak jest? To proste, im bardziej zaawansowane platformy trafiają na rynek, tym więcej pieniędzy kosztuje produkcja gier. Im więcej pieniędzy kosztuje produkcja gier, tym mniej wydawców chce podejmować ryzyko stworzenia czegoś oryginalnego bez gwarancji sporego zarobku. To błędne koło powstało, dlatego, że wszyscy skupiają się teraz na oprawie graficznej. Gry robią się coraz łatwiejsze, ale niestety przez to bywają […]

Zakłamanie rzeczywistości na przykładzie Gorky 17

Każdy z nas miał wyjątkową grę, która nie dawała nam spokoju – siedziałeś w Kościele, a w głowie nie były Ci kazania i zakonnice, lecz rozmyślanie nad sposobem na pokonanie bossa, który skutecznie zablokował Ci drogę do dalszych etapów. Gdy stałeś w kolejce do sklepu łapałeś się na tym, że zupełnie nie wiesz, co masz kupić, bo Twój umysł zaprzątnęły myśli o pozornej złożoności fabularnej TEJ gry, o losach swoich bohaterów i czyhających na nich niebezpieczeństwach. Jak każde dziecko w dzieciństwie miałem czas na zabawę, na kolegów i koleżanki, nieco później na szkołę, lecz rozrastającą się aż do dnia dzisiejszego […]

Recenzja gry Dead Nation

Dead Nation na Vitę to w skrócie gorszej jakości kopia wersji z PS3. Dostajemy dokładnie to samo, ale gra traci na jakości oprawy graficznej. Jeżeli graliście już w ten tytuł na PS4, to odradzam jego zakup. Wersja na najnowszą konsolę Sony została usprawniona, a odpowiednik na Vitę to przestarzała kalka z PS3. Jeżeli jednak możecie pobrać tą grę dzięki funkcji cross-buy, to oczywiście nie ma się nad czym zastanawiać, bo strzelanie do zombie w podróży może naprawdę umilić nam czas. Tytuł ten już w czasach PlayStation 3 cierpiał na dolegliwości związane ze średnim systemem celowania, zbyt ciemnymi lokacjami itp. Jeżeli […]

Jedi Academy, czyli dzięki ci LucasArts!

Ostatnio wszystkich nas zmroziła wieść o zamknięciu LucasArts. O tak, zły Disney postawił pierwszy krok na drodze do kaczorodonaldyzacji uniwersum Gwiezdnych Wojen przez strzelenie w głowę z bliskiej odległości ostatnim strażnikom równowagi mocy w świecie gier wideo. To tak słowem wstępu. W sumie śmierć LucasArts to dla branży coś, jak ścięcie Neda Starka w „Grze o Tron”. To pozbycie się ostatniego sprawiedliwego, ostatniej nadziei. Teraz, tak samo jak tocząca się po bruku głowa Lorda Eddarda dla miłośników Pieśni Lodu i Ognia, ze zwłok LA zwiastował będzie nadejście długiej i srogiej zimy dla fanów Gwiezdnych Wojen. Serio? Otóż nie, bowiem coś […]

Słów kilka o Dragon Age 1 i 2

Niebawem przyjdzie nam zagrać w Dragon Age: Inquisition, grę mającą być ukoronowaniem lubianej przez wielu graczy, w tym i mnie, trylogii od BioWare. Nim jednak napiszę, a Wy przeczytacie zapowiedź gry, a następnie recenzje by na jej podstawie zagrać, lub nie, w nowego Dragon Age`a, poczytajmy sobie o tym, co można miło wspominać z poprzednich części, a co należy z bagażu doświadczeń, jakie nam zaoferowały wyrzucić oraz pozostawić na cmentarzu partactwa. Zastanawiałem się ostatnio nad konsekwencjami przełożenia premiery trzeciego Wiedźmina. Nie globalnie, ale tak z osobistej perspektywy fana zarówno gry bądź gier, jak i książkowych pierwowzorów. Co mnie zresztą boli najbardziej, to konsekwencje […]

Recenzja gry Transistor

Transistor, dzieło twórców ciepło przyjętego Bastionu z 2011 roku, to piękna, barwna, mała gra na Playstation 4 i PC, która zabiera nas w wir wielopłaszczyznowej historii osadzonej w futurystycznym mieście. O tym, co smakuje wyśmienicie w tym indyku, a co się twórcom nie udało, przeczytajcie w poniższej recenzji. Główną bohaterką gry jest Red – młoda, ruda kobieta, która wchodzi w posiadanie miecza, dzięki któremu może stanąć w szranki z zastępami wrogów. Oręż, o którym mowa, to tytułowy Transistor. Ostrze, które miało śmiertelnie ugodzić naszą protagonistkę, zabija kogoś innego – mężczyznę, którego dusza trafia do miecza, a ten staje się narratorem całej […]

Recenzja gry Wolfenstein: The New Order

B.J. Blazkowicz powraca. Tym razem główny bohater stoi nie tyle w obliczu kolejnej walki dobra ze złem, lecz w obronie świata po tym jak wojna dobiegła końca. Światem nawet nam obcym. Światem, gdzie charakterystyczna swastyka jest symbolem powszechnej władzy na świecie. Zapewne niejedno z nas zadało sobie pytanie „co by było gdyby?”. Jak wyglądałoby życie, w którym hitlerowcy zagarnialiby kolejne miasta, kraje, kontynenty. O tym przekonał się głównych bohater Wolfenstein: The New Order przebudzając się z wieloletniej śpiączki, w której przebywał 16 lat, czyli tuż przed faktycznym zakończeniem II Wojny Światowej. Dzięki prologowi możemy obserwować bezsilne starania aliantów – jak […]

Recenzja gry Lego The Hobbit

Nie wiem, czy można je nazwać przysłowiem, ale istnieje takie powiedzenie, że co za dużo, to i świnia nie zje. Tylko że świnia nie jest jeszcze taka zła. Koza, obecnie najpopularniejsze zwierzę wśród grającej braci, jest dużo gorsza. Zje wszystko, zawsze, nieważne ile tego jest. Grając w Lego The Hobbit czułem się właśnie jak taka koza. Kilka miesięcy temu bawiłem się przy Lego Marvel Superheroes, chwilę później nuciłem “everything is awesome” grając w wirtualną wersję Lego the Movie. Nie zdążyłem ochłonąć, a w mojej konsoli zawirował klockowy Hobbit. Szykując się do gry, myślałem sobie, że to będzie chyba zbyt wiele. […]

Recenzja gry Dark Souls II

Nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz. Nie, to wcale nie jest pamiętnik emo ani opętanego kuca, który czci szatana, to jest fraza, do której musicie się […]

Relacja z pokazu Wiedźmin 3: Dziki Gon

Trochę ponad 10 lat temu powstało w Polsce małe studio tworzące gry. Właściwie samo siebie od razu rzuciło na głęboką wodę, zapowiadając grę, która rozpaliła wyobraźnię tysięcy graczy. Ryzyko opłaciło się, bo wydany kilka lat później tytuł zebrał świetne recenzje i okazał się ogromnym sukcesem. Dziś CD Projekt RED tworzy trzecią część Wiedźmina, a media branżowe na całym świecie obserwują bacznie każde ich posunięcie. Okładka GameInformera, pokaz na konferencji Microsoftu na E3 świadczą o tym, że Dziki Gon to tytuł z najwyższej półki, niezwykle istotny dla całego rynku. Mottem warszawskiego studia jest wiele mówiące hasło o tym, że ich celem […]

Call of Duty, Kevin Spacey, Elysium i teksturki – Czyli jak kupić sobie klientów

Stało się, Activision pokazało nam projekt studia Sledgehammer Games, który ma wnieść zupełnie nową dozę świeżości w sflaczałe już dla weteranów gier FPS, uniwersum Call of Duty. Zacznijmy od samego początku, czyli od dumnej i bez wątpienia niesamowicie oryginalnej nazwy „Advanced Warfare”. Zgadza się, pasuje ona jak ulał, ale biorąc pod uwagę fakt, iż od ostatnich 7 lat męczymy się z tytułem „Modern Warfare”, mogli wymyślić coś bardziej oryginalnego. Z marketingowego punktu widzenia jestem w stanie zrozumieć to zagranie, ponieważ niedzielny gracz, który na półce sklepowej ujrzy nowe Call of Duty z ikonicznym „Warfare” w tytule, bez większego namysłu rzuci […]

Recenzja gry Metal Gear Solid Ground Zeroes

Przyszła pora wypowiedzieć się na temat bardzo kontrowersyjnej produkcji. Kontrowersyjnej nie tylko z powodu samej tematyki, a również zestawienia jakości względem ceny, która może nie być do końca satysfakcjonująca biorąc pod uwagę zawartość gry. Na wstępie zaznaczę, że Metal Gear Solid V: Ground Zeroes to nie pełnowartościowa produkcja, to zaledwie przystawka przed głównym daniem w postaci Phantom Pain. Jeżeli nie graliście w żadną odsłonę Metal Gear Solid, to powinniście wiedzieć, że seria znana jest z niezwykle zagmatwanych militarnych teorii spiskowych, które przyjęte w zbyt krótkim okresie czasu mogą połamać nie jeden mózg. Chwała za to twórcy serii, Hideo Kojima uraczył […]

Wtórne wstrząsy, czyli powrót do Quake II

Już dawno rozglądałem się za własnym komputerem mobilnym, szerzej rozumianym laptopem. Maszyną solidną, wytrzymałą i z całą pewnością nieprądożerną. Taki automat do pisania i przeglądania Internetu niezależnie od miejsca położenia moich czterech liter wygodnie spoczywających przed niewielkim, ale wystarczającym ekranem. Celeron 1.8 GHz i 1 GB RAMu to konfiguracja sprzętu, jaką dziś odkrywa się wyłącznie na wykopaliskach archeologicznych, choć do zadań biurowych sprawdza się idealnie. Ale czy tylko do tego? Korzystając w wolnej chwili postanowiłem wydobyć na światło dzienne skrzętnie ukryte pudło zawierające zabezpieczone z należytą pieczołowitością „gry klasyczne”. Nie poświęcając więcej czasu na zbędne przemyślenia i rozważania podjąłem błyskawiczną decyzję, po […]

Red Faction czyli niech żyje rewolucja!

W roku 2001 THQ, dzisiaj firma wyprzedana, rozprzedana i w ogóle gryząca ziemię, wypuściła na świat jedną z najoryginalniejszych strzelanek w historii. Red Faction – bo o niej mowa, szybko zdobyła serca wielu graczy, a to za sprawą w pewnym stopniu rewolucyjnego silnika odpowiedzialnego za zniszczenia otoczenia oraz, co tu dużo pisać, świetnej mechaniki rozgrywki. W Red Faction po prostu wszystko grało, wszystkie elementy do siebie pasowały i choć trudno uznać, iż była to gra wybitna, najlepsza na świecie, że była samym miodem, zdecydowanie zapisała się w historii gier literkami ze stali szlachetnej. Jeszcze nie złoto, ale już nieźle. Zresztą, pierwsze […]

Nie zostawiajcie szczęścia niebiosom

Właściwie nie wiem czemu kilkanaście lat temu pokochałem Nintendo. Może to ci bohaterowie, charakterystyczni i ponadczasowi. Może to perfekcja, z jaką firma z Kioto tworzy gry. Może te i jeszcze kilka rzeczy naraz. Nie to jest jednak tematem tego tekstu. Wielkie N znajduje się obecnie w bardzo trudnej sytuacji i zdaje się nie bardzo wiedzieć, jak z niej wyjść. Jeszcze kilka lat temu osiągała rekordy sprzedaży i przychodu, święciła triumfy, a jej blask objawiał się w pełnej krasie. Dziś coraz ciężej wypracować zysk, a gracze powoli czują się zniechęceni do tego, co proponuje im japoński gigant. Co dalej, Nintendo? Wydawałoby […]