Sekcja: Gry

DiRT 4

„Nie bój się pobrudzić” – recenzja DiRT 4 (PS4)

Gatunek gier wyścigowych przeżył dotkliwy podział na symulatory i produkcje skierowane głównie dla niedzielnych graczy. Od tego momentu każdy kolejny tytuł pośród symulacji podnosi wysoko poprzeczkę trudności i realizmu. Nowa część rajdowej serii od Codemasters — DiRT 4, oprócz rozgrywki godnej największych rajdowych wyjadaczy, puszcza na zachętę oko do mniej wprawnych wirtualnych kierowców.

Recenzja gry Coffee Noir Czyli wiedza podana z kawą

W growym półświatku każdy znajdzie dla siebie coś co pomoże mu utonąć w wirtualnej rzeczywistości. Jednakże obok tych czysto rozrywkowych, „kradnących czas” produkcji, istnieje jeszcze jeden gatunek – gry edukacyjne. Produkcje, które pod płaszczykiem rozrywkowej otoczki, skrywają konkretne źródło wiedzy. Do takich gier zalicza się Coffee Noir od Doji Academy.

Recenzja gry planszowej Sabotażysta: Pojedynek Starcie Krasnali

Uwielbiam Sabotażystę. Gra za niecałe 30zł podbiła moje serce. Prosta do wytłumaczenia, dość szybka, a przede wszystkim wredna. Ma jednak jeden minus – do sensownej gry wypadałoby mieć przynajmniej 5 osób. Gra w mniejszym składzie nie daje już tyle satysfakcji. Na szczęście autor gry przygotował także wersję dla dwóch graczy. W ten oto sposób do mojej kolekcji trafił Sabotażysta: Pojedynek wydany przez G3.

Recenzja gry Prey Módl się o to, żeby przetrwać w kosmosie

Czy istnieją osoby, które nie lubią niespodzianek? Z pewnością tak, ale ich procent musi być naprawdę niewielki, zwłaszcza jeśli mamy na uwadze branżę gier wideo. Prey dla mnie jest właśnie takim zaskoczeniem, bo o samym tytule wiedziałem przed premierą niewiele. Jedynie miałem w głębi serca ciche nadzieje, że twórcy genialnego Dishonored – Arkane Studios są w stanie przygotować nieco odmienne dla dzisiejszych czasów doświadczenie. I tak, czyn ten Francuzom się udał, bo przygotowali BioShocka na miarę 2017 roku.

Tekken 7 – recenzja Król zawitał na PCty

Zapewne wyda wam się to dziwne, ale moją pierwszą grą, w jaką zagrałem na własnym PCcie była bijatyka. Na dodatek to nie było Mortal Kombat, ale pełnoprawna bijatyka 3D – Virtua Fighter. Byłem zauroczony grami tego typu. Po Virtua Fighter 1 przyszedł czas na dwójkę i nieodżałowane Last Bronx (może jakaś kontynuacja, co SEGA?). Niestety, to były właściwie ostatnie tytuły w 3D na PC. W tym samym czasie na PSX pojawiła się nowa seria, która z miejsca zdobyła rzesze fanów. Tekken. Sam zacząłem grać w niego u znajomego (Tekken 2) i byłem zachwycony animacjami oraz prostotą wyprowadzanych kombosów.

Farpoint

PS VR Aim Controller i Farpoint – rewolucja w wirtualnej rzeczywistości?

W trakcie żywota każdej konsoli pojawia się do niej multum akcesoriów. Oczywistą oczywistością są różnorakie podstawki, zestawy słuchawkowe, przystawki i najczęściej kupowane — kontrolery. Oprócz standardowych padów zagrać mogliśmy na plastikowych gitarach, teleturniejowych brzęczykach, deskorolkach, na mistycznym Power Glove kończąc. Z pewnością kojarzycie też strzelanie do ekranu telewizora za pomocą plastikowych giwer, czy to w salonach gier, czy w domowym zaciszu. Sony znów postanowiło namieszać, prezentując dedykowany grom w wirtualnej rzeczywistości pistolet PlayStation VR Aim Controller, a wraz z nim kosmiczną strzelankę VR — Farpoint. Wygląd samego kontrolera nie powala, na pierwszy rzut oka prezentuje się jak najzwyklejsza rurka PCV […]

Oto Need For Speed Payback – co wiemy?

Studio Ghost Games oraz Electronic Arts, zaprezentowało Need for Speed Payback. Najnowsza odsłona popularnej serii gier wyścigowych trafi 10 listopada do sklepów na całym świecie. „Need for Speed powróci w tym roku i będzie stanowić niespodziankę dla fanów wyścigów” – mówi producent wykonawczy Marcus Nilsson. „Nie omieszkamy dostarczyć im wszystkiego, co kochają w tej serii – niezrównanych możliwości modyfikacji, imponującej kolekcji samochodów, emocjonujących wyścigów i gonitw w otwartym świecie – ale w Need for Speed Payback wzbogaciliśmy te elementy o zupełnie nową efektowną zawartość. Przedstawiamy nasze spojrzenie na współczesne gry wyścigowe: interesującą opowieść, różne postacie, w które można się wcielić, […]

Recenzja gry Lego City: Tajny Agent

Wraz z kolejnymi generacjami konsol, rozwojem technologii, coraz lepszymi procesorami, większą mocą obliczeniową idzie w parze również ewolucja rozgrywki w grach. Mechaniki, które kilkanaście lat temu stanowiły o sile tytułów, dziś w dobie coraz bardziej skomplikowanych systemów nie są już tak grywalne. Twórcy wpadają na nowe pomysły, których kiedyś nie można było zastosować przez różne ograniczenia, a które dziś co jakiś czas rewolucjonizują to, w jaki sposób gramy.

Gwint – wrażenia z Open Bety Czy jest szansa na międzynarodowy sukces?

Uwielbiam karcianki, niestety nie jest łatwo znaleźć naprawdę dobrą grę w tym gatunku. Po śmierci Duel of Champions zostałem właściwie skazany na kilka tytułów, z których żaden nie zdobył mojego uznania. Hearthstone jest dla mnie zbyt prostacki, Infinity Wars ma zbyt małą bazę graczy (przez co czekanie w kolejce trwa godzinami). Spellweaver jest jedynie klonem nieco już przestarzałego Magic: The Gathering. Dlatego z ciekawością obserwowałem rozwój Gwinta, a od końca października 2016 brałem udział w jego zamkniętej becie (moje wrażenia z niej możecie śledzić TUTAJ).

NeticTech, twórca gry do nauki programowania Scottie Go! przygotował ścieżkę programisty na XXI Piknik Naukowy w Warszawie.

NeticTech został partnerem XXI Pikniku Naukowego, organizowanego przez warszawskie Centrum Nauki Kopernik oraz Polskie Radio. Podczas wydarzenia, które co roku odwiedza ponad 100 tysięcy osób, a które w tym roku odbędzie się już 3 czerwca, dzieci wspólnie z rodzicami będą mogły wykonać pierwszy krok w kierunku rozbudzenia zainteresowania programowaniem i naukami ścisłymi.

Rocznica gry Overwatch

Niedługo Overwatch skończy rok. Uczcimy to naszym najnowszym wydarzeniem sezonowym – Rocznicą Overwatch – oraz wydaniem Overwatch: Game of the Year Edition!

Wyższy framerate potrafi być zabójczy, przynajmniej w Vanquish

Jeśli zagraliście w Vanquish na PC, to zauważyliście zapewne, że gra na Waszym wysokiej jakości sprzęcie jest nieco trudniejsza, niż ją zapamiętaliście. Nagle okazuje się, że Wasza postać pada od zaledwie kilku strzałów. Nie, nie chodzi tu o ustawiony przez Was poziom trudności, a… wyższą ilość klatek na sekundę.

Biznesowy Oskar dla Techlandu Paweł Marchewka zdobywcą nagrody przyznawanej przez Polską Radę Biznesu

Paweł Marchewka – założyciel Techlandu został laureatem nagrody im. Jana Wejcherta przyznawanej przez Polską Radę Biznesu. Wyróżnienie zostało nadane w kategorii „Sukces” za wybitne osiągnięcia biznesowe. Kapituła Nagrody Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta zdecydowała o wyborze finalistów. Z grona kilkuset osób nominowanych z całej Polski wyłoniono dziewięciu wizjonerów, którzy na co dzień zmieniają naszą rzeczywistość. Zwycięzcą w kategorii „Sukces” przyznawanej za wybitne osiągnięcia biznesowe został prezes i założyciel Techlandu, Paweł Marchewka.

Red Dead Redemption 2 zaliczy opóźnienie!

Łzy, smutek i niedowierzanie. Rockstar Games nie wyrobi się z wypuszczeniem Red Dead Redemption 2 w świat, jeszcze w 2017 roku. Przyjdzie nam poczekać jeszcze troszkę dłużej. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło, nieprawdaż?

Destiny 2 nie dostanie swoich serwerów dedykowanych na PC

Premiera Destiny 2 na PC to bardzo wesoła nowina, ale w całej tej słodyczy jest mała łyżka niesmacznego dziegciu. Wersja na komputery osobiste może być bowiem pozbawiona kilku elementów, które entuzjaści PC-towego grania wprost uwielbiają i bez których czysta zabawa jest mocno ograniczona technicznymi aspektami. Na tej niesławnej liście brakujących elementów znajduje się między innymi brak dedykowanych serwerów dla Destiny 2.

Quake Champions Wrażenia z testu technicznego

Był taki czas, kiedy zajadałem się gumami Turbo, a Brazylia miała świetną reprezentację w piłkę nożną. Mniej więcej w tym czasie, tj. w drugiej połowie i końcówce lat 90tych, bój o dominację w świecie FPSów toczyły dwie zasłużone marki – nieco starszy Quake oraz młodszy Unreal. Na przełomie wieku firmy prowadzące oba tytuły dostrzegły potencjał w rozgrywce wieloosobowej.

Zapowiedź Sick City – nowa gra taktyczna Pierwsza produkcja Roccat Games Studio

Pierwsza pozycja, która zostanie wydana pod banderą Roccat Games Studio, to gra taktyczna prowadzona w czasie rzeczywistym Sick City. Premiera tytułu w wersji Early Access odbędzie się podczas Gamescom.

Oficjalnie potwierdzone! Vanquish pojawi się na PC!

Jak to mówią – lepiej późno niż wcale. Vanquish miał swoją premierę na konsolach (Xbox 360 oraz PS3) już w 2010 roku. Mija niecałe 7 lat i SEGA po sukcesie Bayonetty na PC, postanawia wypuścić port Vanquish na tę samą platformę. Czego możemy się po nim spodziewać?

Continuum

Recenzja DLC Contiuum do Call of Duty: Infinite Warfare

W skład przepustek sezonowych gier z serii Call of Duty wchodzą zawsze cztery pakiety DLC, zawierające nowe mapy do trybów multiplayer oraz Zombie. Po udanym Sabotage do Infinite Warfare nadszedł czas na Continuum. Przyjrzyjmy się zatem, czy nowy dodatek do gry studia Infinity Ward jest równie dobry, jak poprzedni. Wiadomo to już od dawna, ale w gwoli ścisłości powtórzę – w skład DLC wchodzą cztery mapy do rozgrywek sieciowych oraz nowy scenariusz do trybu z zombiakami. Tym razem do dyspozycji graczy oddano multiplayerowe krajobrazy — Turista, Excess, Scrap oraz Archive, a także nowy „film” Draka w Shaolin.

Czyżby Dead Island 2 nadal było w trakcie tworzenia?

Po premierze Dying Light niewiele osób pamięta o jednym z pierwszych projektów Techlandu – Dead Island, a konkretniej o kontynuacji tego tytułu, czyli Dead Island 2. Gra przeszła przez prawdziwe piekło developerskie i na zmianę coś w tym temacie słyszymy, by krótko potem stracić z niego zasięg widzenia na kilka dobrych miesięcy. Sam skazywałem już ten projekt na „zaginiony w akcji”, ale wygląda na to, że wciąż ktoś nad nim pracuje.

Jaka jest szansa na wypadnięcie legendarnej karty w Hearthstone?

Blizzard nigdy nie był w pełni szczery ze swoimi fanami i nie chciał ujawnić konkretnych danych czy statystyk dotyczących szansy na wypadnięcie legendarnych zawartości w takich tytułach, jak Overwatch czy Hearthstone. Chińskiemu rządowi udało się jednak wywrzeć odpowiednią presję na firmie, co poskutkowało publikacją tych ściśle tajnych informacji. Jakie są zatem szanse na to, żebyśmy z naszych skrzyneczek otrzymali coś więcej niż rzadki przedmiot?

Jedyny na świecie prototyp Nintendo PlayStation wreszcie jest w pełni sprawny!

Zanim Sony stworzyło potężną markę, bez której wielu nie wyobraża sobie swojej przygody z konsolami, to pierwotnie planowało wspierać Nintendo specjalną przystawką do SNES-a, która miałaby obsługiwać płyty CD. Sprzęt pokazano, ale po paru zawiłościach projekt ostatecznie został zamknięty, zaś temat współpracy obydwu firm szybko jedynie zapisał się na kanwach historii i nigdy nie było nam dane skorzystać z prezentowanego niegdyś prototypu. Do czasu…

Recenzja Sniper: Ghost Warrior 3 Hit czy kit? Polska produkcja potrafi zaskoczyć pozytywnie

Sniper: Ghost Warrior 3 to kolejna polska produkcja na mapie growego świata, z którą wiązano duże nadzieje, szczególnie na zachodzie. Sama marka rozwijana przez CI Games liczy sobie już przeszło siedem lat. Czy trzecie przygody strzelca wyborowego trafiły tym razem w sam środek celu? Przekonamy się za chwilę.

Fallout 4 Was znudził? Ten mod przeniesie New Vegas na nowy silnik!

Jeśli chodzi o generację Falloutów w 3D, to New Vegas przez wielu uważane jest za najlepszą odsłonę dotychczas wydaną. Niedziwne zatem, że ma on aż tak wielu miłośników… i to takich, którzy gotowi są przenieść ją na silnik nowego Fallout 4. Grupa zapaleńców pracuje właśnie nad stosownym modem i trzeba przyznać, że ich progres jest już całkiem niezły.

Overwatch ma już 30 milionów graczy!

Pisałem to już w swojej recenzji, ale z wielką chęcią się powtórzę – czegokolwiek Blizzard się nie dotknie, zamienia to w złoto. Overwatch i jego sukces jest na to chyba najlepszym dowodem. O tytule tym było niezwykle głośno po jego pierwotnej premierze, a społeczność blisko rok po premierze wciąż rośnie.