Sekcja: Gry

Tak wygląda Metal Gear Solid na silniku Unreal Engine 4

Nie oszukujmy się; pierwszy Metal Gear Solid ma już swoje lata, co zresztą widać na pierwszy rzut oka zaraz po jego uruchomieniu. Owszem, gra miała już swój remake w postaci edycji Twin Snakes na GameCube’a, ale ta nie wyszła poza tę platformę. Stąd też fani domagają się bardziej współczesnego remake’u, który wykonany by został z użyciem najnowszych technologii. Tego jednak na horyzoncie nie widać, dlatego miłośnicy serii postanowili wziąć sprawy w swoje ręce.

Program EA Access zmierza na PC

Cyfrowa dystrybucja gier ma się świetnie na naszych pecetach, głównie dzięki niewiarygodnie niskim cenom sporej części tytułów. Królem w tym segmencie nadal pozostaje Steam (chociaż nie należy zapominać też o naszym rodzimym GOG-u), ale Origin wychodzi mu naprzeciw z całkiem ciekawą ofertą, którą jest Origin Access.

Piracenie gier na PC jest coraz trudniejsze – wszystko przez Denuvo

Piraci zawsze muszą borykać się z przeszkodami w postaci zabezpieczeń, a te z roku na rok potrafią robić się coraz bardziej upierdliwe. Póki co najwięcej problemów sprawiają hakerom te o nazwie Denuvo – a większość najnowszych premier właśnie z nich korzysta. Wystarczy powiedzieć, że w ciągu 18 miesięcy tylko nieliczne tytuły dostały swojego „cracka”.

Fotki „lotnicze” z Wiedźmina 3 wyglądają jak prawdziwe satelitarne zdjęcia

Właściwie to nawet dziwne, że nikt nie pokusił się o zrobienie tego nieco wcześniej. Dopiero teraz, użytkownik NeoGAF-a (czyli jednego z największych forów growych na internecie) o nicku EatChildren zrobił zrzuty widoku świata Wiedźmina 3 obserwowanego ze znacznej wysokości. Jak się okazuje, krainy są tak dokładnie zaprojektowane, że z większej odległości mogą z powodzeniem udawać „real”.

Recenzja gry Just Cause 3

Niechaj podsumowaniem mojej przygody z Just Cause 3 będzie to, że musiałem sprawdzić, czy moja recenzja poprzedniego „dzieła” Avalanche Studios, a więc Mad Maxa, przypadkiem nie zaczynała się tak, jak pierwotnie chciałem rozpocząć ten tekst.

Data miner odkrył, że powstanie DLC do GTA V

Znany sieciowy szperacz dokonał niecodziennego odkrycia. Jak donosi GTA5Cheats, jest niemal pewne, że w nieokreślonej przyszłości powstanie  fabularne DLC do Grand Theft Auto V. LondonTown2004, doświadczony i poważany data miner dokopał się do nowych plików, które zdają się podlegać strukturze systemu zarządzania DLC trybu gry jednoosobowego.

Co Liga Odkrywców wniosła do Hearthstone?

Czasem człowiek zaczyna wątpić w to, że twórcy jego ulubionej gry w ogóle słuchają jego odzewu. Po wypuszczeniu nowych paczek z The Grand Tournament, społeczność Hearthstone’a zaczęła narzekać na brak szczególnych zmian. Blizzard nasłuchał się tego lamentu i chyba coś do firmy w końcu dotarło, bo w listopadzie zapowiedziana została przygoda zatytułowaną „League of Explorers”. Ta, pomimo wesołej otoczki wprowadziła do gry sporo świeżości i nagle Hearthstone zaczął nie tylko dostarczać dobrej zabawy, ale też stał się zróżnicowany. Coś tu wreszcie zaczęło się dziać.

Riot Games zostało w pełni nabyte przez chiński Tencent

W 2011 roku chińska firma Tencent ostro zainwestowała w studio Riot Games, czyli w twórców jednej z najpopularniejszych MOBA na rynku gier wideo – League of Legends, wykupując znaczną część ich akcji (a dokładniej 70%). Od tamtej chwili nie minęło jeszcze zbyt wiele czasu, lecz Chińczycy poszli właśnie za ciosem i całkowicie nabyli kalifornijskie studio.

Recenzja Football Manager 2016

Podejście ludzi do Football Managera 2016 zawsze mnie bawi: tak naprawdę mało kto jest w stanie powiedzieć, że ta gra miała pozytywny wpływ na jego życie. W każdej recenzji któregokolwiek z przedstawicieli tej serii znajdziecie akapit przeznaczony na to, aby ponarzekać na fakt, że FM to paskudny złodziej czasu, energii, kontaktu z rodziną i znajomymi, a także ogniwo zapalne wielu problemów zdrowotnych. Nie inaczej będzie tutaj.

Recenzja WWE 2K16

Kiedy w tamtym roku recenzowałem WWE 2K15, jeszcze na poprzednią generację konsol, byłem mocno zawiedziony. Wynikało to z dwóch powodów – wersja na nowsze sprzęty była bogatsza pod względem trybów gry i co oczywiste, oprawy audiowizualnej, ale przede wszystkim narzekałem na mechanikę rozgrywki, która była niezależna od platformy. Przestarzały system, nękany głównie problemem z uzależnieniem całej zabawy od nieustannych kontrataków, wypaczających i odrealniających wrestlingowe mecze. Z dość dużą rezerwą podszedłem więc do nowej odsłony produkcji Yuke`s. Na szczęście zostałem pozytywnie zaskoczony, bo wirtualne profesjonalne zapasy znów są grywalne.

Telltale Games zrobi swoją grę o Batmanie

Telltale dosłownie szaleje. Jestem pełen podziwu, że po sukcesie jakim było The Walking Dead, producent robi swoje własne gry przygodowe w praktycznie każdym uniwersum. Mieliśmy już do czynienia z The Wolf Among Us, Tales of the Borderlands, The Game of Thrones, Minecraft: Story Mode. No to teraz pora na Batmana.

Recenzja gry Fallout 4

Rok 2015 jest wypchany masą naprawdę dobrych gier wideo, które przynajmniej dla mnie zapowiadały się na prawdziwe hity dekady. Są to chociażby Batman: Arkham Knight, Star Wars: Battlefront, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wśród tych tytułów znalazło się też miejsce dla czwartego Fallouta. Z nich wszystkich tylko dwa spełniły moje oczekiwania i żebyście się specjalnie nie wysilali z główkowaniem, to powiem, że wśród nich nie ma na pewno amerykańskiej, postapokaliptycznej przygody. Nie będę na niej wieszał psów, bo nie jest to gra kiepska, ale też nie wykrztuszę z siebie, iż powaliła mnie na kolana. […]

RPG, w którym wraz z postępem rozgrywki, stajemy się coraz słabsi

Kyle Ballentine to terapeuta behawioralny z Kalifornii, oraz autor gry RPG na Windowsa i Maca zwanej „To Ash” („W proch”). Tradycyjnie w grach komputerowych, zwłaszcza RPG, nasza postać wraz z czasem, jaki inwestujemy w grę – na postępy w fabule, czy choćby pospolity „grind” – staje się silniejsza. Akumulujemy doświadczenie, rozwijamy umiejętności, znajdujemy lepszy oręż, gromadzimy fortunę, budujemy imperium. Od pucybuta do milionera, od zera do bohatera. To Ash jest inne. Im bardziej zagłębiamy się w rozgrywkę, tym nasza postać staje się coraz słabsza. Skąd wziął się taki pomysł? Otóż gra ma odgrywać bardzo konkretną rolę, mianowicie pomagać w zaakceptowaniu […]

Hearthstone – sekret sukcesu Czyli kilka słów o tym, czemu prosta karcianka szturmem zdobyła serca milionów użytkowników.

Przyznam się do czegoś – czuję się lekko uzależniony. Uzależniony od przywoływania Stronników, rzucania Sekretów, wykonywania zadań dziennych czy ciułania powolutku złota, które da mi dostęp do Areny, a zwycięstwa na niej – kolejne pakiety kart. Otwieranie tych pakietów z kolei to kolejne uzależnienie. Ten dreszczyk emocji, co też tym razem sprezentuje mi los i czy pozwoli mi to jeszcze bardziej ulepszyć moją talię. Taki właśnie jest Hearthstone. Uzależniający w każdym calu. Jeśli ktoś powie teraz: „Hej, zagraj w Magica, to dopiero jest karcianka!”, odpowiem: tak. grałem. I owszem, bardzo lubię i cenię, jednak jakoś nigdy nie wciągnął mnie tak, […]

Recenzja Star Wars: Battlefront

Wraz z premierą Star Wars: Battlefront maszyna hype’u konsekwentnie budowanego od kilkunastu miesięcy wokół premiery siódmej części Gwiezdnych Wojen, miała rozpędzić się do maksimum. Nic dziwnego, ma to być jedno z największych wydarzeń w historii rozrywki. Czy gra, tworzona przez niezwykle doświadczone studio DICE, pozwala marce nabrać gigantycznego rozbiegu, czy może jest jej hamulcowym?

Valve zmienia zasady swoich wyprzedaży na Steamie

Wszyscy kochamy Steamowe wyprzedaże, w których za cenę paczki papierosów, albo nawet jednego piwka jesteśmy w stanie nabyć świetne tytuły, jakie parę lat wstecz triumfowały w pełnej chwale na półkach gier „świeżo po premierze”. Valve widać coś do końca nie pasuje w formie, w jakiej to święto się odbywa i postanawia lekko zmienić zasady takich promocji. Nie martwcie się, nie na gorsze.

GreenMan Gaming udostępni klientom informacje na temat sprzedawanych kluczy

Sklepy internetowe sprzedające klucze do gier mają to do siebie, że nigdy do końca nie wiemy skąd dokładnie pochodzi produkt. Wielokrotnie przecież zdarzało się, że tysiące użytkowników skarżyło się na zniknięcie zakupionego niedawno tytułu z konta. Jak się potem okazywało, sprzedawcy (nawet nieświadomie) mieli nie do końca autoryzowane kopie w swojej ofercie. GreenMan Gaming reaguje – chce, by klient był świadomy swojego zakupu.

Tak właśnie wyglądają ciosy z Tekkena w rzeczywistości

Tekken jak każda bijatyka ma kilka swoich ikonicznych postaci oraz ruchów, które oszałamiają każdego z obserwatorów tych wyczynów. Akurat bohaterzy tejże produkcji nie mają wachlarzy zmyślonych ciosów, jak choćby te ze Street Fightera, gdzie wszyscy nawzajem okładają się nadnaturalnymi, podchodzącymi pod magię technikami. Nadal jednak odwzorowanie combo z Tekkena jest niezwykle ciężkie i tym samym bardzo niebezpieczne. Nie znaczy to jednak, że niewykonalne.

Recenzja Call of Duty: Black Ops III [Multiplayer]

O ile musiałem wyhodować sobie odpowiednią dozę zaufania wobec trybu dla pojedynczego gracza w Call of Duty: Black Ops III, wiedziałem, z czym będę się mierzyć w przypadku multiplayera. Nie spędziłem zbyt wiele czasu mierząc się z innymi internautami w ostatnich częściach serii, ale moje przygody z Modern Warfare odpowiednio przygotowały mnie do tego wyzwania. Czy się myliłem? Czy Activision, biorąc pod uwagę moją kilkuletnią przerwę zdołało mnie czymś zaszokować?

SteamOS nie jest tak wydajny w grach jak Windows

Steam Machines miały być prawdziwą rewolucją – czymś pomiędzy konsolami i komputerami, urządzeniem które możemy godnie postawić zamiast PS4 w salonie. Valve zapowiedziało je razem ze SteamOS, czyli oprogramowaniem bazującym na Linuxie, pisanym właśnie głównie z myślą o tejże platformie. Wizja piękna, wszystko na papierze wyglądało naprawdę dobrze, ale ostatecznie okazuje się, że coś tu nie domaga. Czynnik kluczowy, czyli wydajność w grach.

Cała mapa ze Skyrima odtworzona w Unreal Engine 4

Modowanie to całkiem przyjemne hobby, choć bardziej wymagające niż inne – wymaga znajomości silnika danej gry, jak również zdolności w kwestii grafiki i programowania. Niemniej, portowanie całej gry na inny silnik, to już zupełnie inny poziom, raczej zamknięty przed amatorami, prawda? Nie w przypadku społeczności modderów Skyrima. Użytkownik Polycount, DRIVEJUNKY95 właśnie to uczynił i rezultaty robią wrażenie.

Recenzja gry Call of Duty: Black Ops III [Kampania]

Kiedy dotarło do mnie, że od pół godziny przeglądam materiały promocyjne dotyczące nowego Call of Duty, a więc przedstawiciela serii, którą przez większość czasu jej istnienia otwarcie gardziłem, zacząłem się zastanawiać, czy aby na pewno wszystko ze mną w porządku. Jestem bowiem jednym z tych ludzi, którzy ze łzą wzruszenia wspominają niemal wszystkie części aż do Modern Warfare 2, po której Call of Duty na dobrą sprawę przestało dla mnie istnieć (z obowiązku udało mi się jednak ograć kilka nowszych CoDów). Seria wbrew opinii wiernych fanów obrała wtedy kierunek znacznie bardziej oderwany od rzeczywistości, nie tylko biorąc pod uwagę przedział […]