Sekcja: Gry

Telltale Games zrobi swoją grę o Batmanie

Telltale dosłownie szaleje. Jestem pełen podziwu, że po sukcesie jakim było The Walking Dead, producent robi swoje własne gry przygodowe w praktycznie każdym uniwersum. Mieliśmy już do czynienia z The Wolf Among Us, Tales of the Borderlands, The Game of Thrones, Minecraft: Story Mode. No to teraz pora na Batmana.

Recenzja gry Fallout 4

Rok 2015 jest wypchany masą naprawdę dobrych gier wideo, które przynajmniej dla mnie zapowiadały się na prawdziwe hity dekady. Są to chociażby Batman: Arkham Knight, Star Wars: Battlefront, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wśród tych tytułów znalazło się też miejsce dla czwartego Fallouta. Z nich wszystkich tylko dwa spełniły moje oczekiwania i żebyście się specjalnie nie wysilali z główkowaniem, to powiem, że wśród nich nie ma na pewno amerykańskiej, postapokaliptycznej przygody. Nie będę na niej wieszał psów, bo nie jest to gra kiepska, ale też nie wykrztuszę z siebie, iż powaliła mnie na kolana. […]

RPG, w którym wraz z postępem rozgrywki, stajemy się coraz słabsi

Kyle Ballentine to terapeuta behawioralny z Kalifornii, oraz autor gry RPG na Windowsa i Maca zwanej „To Ash” („W proch”). Tradycyjnie w grach komputerowych, zwłaszcza RPG, nasza postać wraz z czasem, jaki inwestujemy w grę – na postępy w fabule, czy choćby pospolity „grind” – staje się silniejsza. Akumulujemy doświadczenie, rozwijamy umiejętności, znajdujemy lepszy oręż, gromadzimy fortunę, budujemy imperium. Od pucybuta do milionera, od zera do bohatera. To Ash jest inne. Im bardziej zagłębiamy się w rozgrywkę, tym nasza postać staje się coraz słabsza. Skąd wziął się taki pomysł? Otóż gra ma odgrywać bardzo konkretną rolę, mianowicie pomagać w zaakceptowaniu […]

Hearthstone – sekret sukcesu Czyli kilka słów o tym, czemu prosta karcianka szturmem zdobyła serca milionów użytkowników.

Przyznam się do czegoś – czuję się lekko uzależniony. Uzależniony od przywoływania Stronników, rzucania Sekretów, wykonywania zadań dziennych czy ciułania powolutku złota, które da mi dostęp do Areny, a zwycięstwa na niej – kolejne pakiety kart. Otwieranie tych pakietów z kolei to kolejne uzależnienie. Ten dreszczyk emocji, co też tym razem sprezentuje mi los i czy pozwoli mi to jeszcze bardziej ulepszyć moją talię. Taki właśnie jest Hearthstone. Uzależniający w każdym calu. Jeśli ktoś powie teraz: „Hej, zagraj w Magica, to dopiero jest karcianka!”, odpowiem: tak. grałem. I owszem, bardzo lubię i cenię, jednak jakoś nigdy nie wciągnął mnie tak, […]

Recenzja Star Wars: Battlefront

Wraz z premierą Star Wars: Battlefront maszyna hype’u konsekwentnie budowanego od kilkunastu miesięcy wokół premiery siódmej części Gwiezdnych Wojen, miała rozpędzić się do maksimum. Nic dziwnego, ma to być jedno z największych wydarzeń w historii rozrywki. Czy gra, tworzona przez niezwykle doświadczone studio DICE, pozwala marce nabrać gigantycznego rozbiegu, czy może jest jej hamulcowym?

Valve zmienia zasady swoich wyprzedaży na Steamie

Wszyscy kochamy Steamowe wyprzedaże, w których za cenę paczki papierosów, albo nawet jednego piwka jesteśmy w stanie nabyć świetne tytuły, jakie parę lat wstecz triumfowały w pełnej chwale na półkach gier „świeżo po premierze”. Valve widać coś do końca nie pasuje w formie, w jakiej to święto się odbywa i postanawia lekko zmienić zasady takich promocji. Nie martwcie się, nie na gorsze.

GreenMan Gaming udostępni klientom informacje na temat sprzedawanych kluczy

Sklepy internetowe sprzedające klucze do gier mają to do siebie, że nigdy do końca nie wiemy skąd dokładnie pochodzi produkt. Wielokrotnie przecież zdarzało się, że tysiące użytkowników skarżyło się na zniknięcie zakupionego niedawno tytułu z konta. Jak się potem okazywało, sprzedawcy (nawet nieświadomie) mieli nie do końca autoryzowane kopie w swojej ofercie. GreenMan Gaming reaguje – chce, by klient był świadomy swojego zakupu.

Tak właśnie wyglądają ciosy z Tekkena w rzeczywistości

Tekken jak każda bijatyka ma kilka swoich ikonicznych postaci oraz ruchów, które oszałamiają każdego z obserwatorów tych wyczynów. Akurat bohaterzy tejże produkcji nie mają wachlarzy zmyślonych ciosów, jak choćby te ze Street Fightera, gdzie wszyscy nawzajem okładają się nadnaturalnymi, podchodzącymi pod magię technikami. Nadal jednak odwzorowanie combo z Tekkena jest niezwykle ciężkie i tym samym bardzo niebezpieczne. Nie znaczy to jednak, że niewykonalne.

Recenzja Call of Duty: Black Ops III [Multiplayer]

O ile musiałem wyhodować sobie odpowiednią dozę zaufania wobec trybu dla pojedynczego gracza w Call of Duty: Black Ops III, wiedziałem, z czym będę się mierzyć w przypadku multiplayera. Nie spędziłem zbyt wiele czasu mierząc się z innymi internautami w ostatnich częściach serii, ale moje przygody z Modern Warfare odpowiednio przygotowały mnie do tego wyzwania. Czy się myliłem? Czy Activision, biorąc pod uwagę moją kilkuletnią przerwę zdołało mnie czymś zaszokować?

SteamOS nie jest tak wydajny w grach jak Windows

Steam Machines miały być prawdziwą rewolucją – czymś pomiędzy konsolami i komputerami, urządzeniem które możemy godnie postawić zamiast PS4 w salonie. Valve zapowiedziało je razem ze SteamOS, czyli oprogramowaniem bazującym na Linuxie, pisanym właśnie głównie z myślą o tejże platformie. Wizja piękna, wszystko na papierze wyglądało naprawdę dobrze, ale ostatecznie okazuje się, że coś tu nie domaga. Czynnik kluczowy, czyli wydajność w grach.

Cała mapa ze Skyrima odtworzona w Unreal Engine 4

Modowanie to całkiem przyjemne hobby, choć bardziej wymagające niż inne – wymaga znajomości silnika danej gry, jak również zdolności w kwestii grafiki i programowania. Niemniej, portowanie całej gry na inny silnik, to już zupełnie inny poziom, raczej zamknięty przed amatorami, prawda? Nie w przypadku społeczności modderów Skyrima. Użytkownik Polycount, DRIVEJUNKY95 właśnie to uczynił i rezultaty robią wrażenie.

Recenzja gry Call of Duty: Black Ops III [Kampania]

Kiedy dotarło do mnie, że od pół godziny przeglądam materiały promocyjne dotyczące nowego Call of Duty, a więc przedstawiciela serii, którą przez większość czasu jej istnienia otwarcie gardziłem, zacząłem się zastanawiać, czy aby na pewno wszystko ze mną w porządku. Jestem bowiem jednym z tych ludzi, którzy ze łzą wzruszenia wspominają niemal wszystkie części aż do Modern Warfare 2, po której Call of Duty na dobrą sprawę przestało dla mnie istnieć (z obowiązku udało mi się jednak ograć kilka nowszych CoDów). Seria wbrew opinii wiernych fanów obrała wtedy kierunek znacznie bardziej oderwany od rzeczywistości, nie tylko biorąc pod uwagę przedział […]

Recenzja gry mobilnej Messy Bird

Ptaki opanowały urządzenia mobilne i osaczyły je ze wszystkich stron. Mieliśmy już fenomeny takich produkcji jak Angry Bird czy Flappy Bird, ale wygląda na to, że moda na latające stworzenia jeszcze nie przeminęła. Na horyzoncie ukazał się bowiem Messy Bird – gra polskiego pochodzenia opowiadająca o ptaszysku, które jest prawdziwym mistrzem w „robieniu pod siebie”.

Nowe informacje o filmie Wiedźmin!

Nie ma chyba w polskiej branży rozrywkowej tematu gorętszego od Wiedźmina – marki stworzonej przez Andrzeja Sapkowskiego, a którą wspaniałymi grami wypromował CD Projekt RED. Cieszcie się więc, bowiem ujawniono pierwsze szczegóły na temat filmu tworzonego przez Tomasza Bagińskiego.

Recenzja gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Po latach oczekiwań wreszcie dostajemy kolejne dziecko Hideo Kojimy, które choć z początku zapowiadało się na zdrowego dziedzica rodu, to ostatecznie zrodziło się w bólach, za wcześnie i w dodatku przy pomocy cesarskiego cięcia. Czy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jest pożegnaniem twórcy ze swoją serią, na które czekali fani? Cóż… i tak, i nie.

Black Ops III ze wsparciem dla modów

Seria Call of Duty nie zdobyła ostatnio zbyt wielu fanów – nie dość że odbiorcy stają się coraz bardziej wymagający, to od pewnego czasu gra w ogóle się nie rozwija, serwując nam w kolejnych odsłonach w zasadzie ciągle tę samą grę, jedynie na innych mapach. Możliwe, że za sprawą Black Ops III się to wkrótce zmieni.

Activision kupuje twórców Candy Crush za 6 miliardów dolarów

Trzeba to przyznać, że autorzy prostych gier, aplikacji, albo serwisów internetowych w obecnych czasach mają naprawdę mnóstwo szczęścia. Wystarczy spojrzeć na ostatnie zakupy Facebooka (Snapchat) oraz Amazonu (Twitch), oba wykupiono za masę pieniędzy, które nie wiadomo mają szansę się zwrócić. Activision również wybrało się na takie zakupy, celem są twórcy Candy Crush – King.

The Silent Age – ciekawe podejście do wyeksploatowanego wątku

Jako, że przeżywamy obecnie „złoty wiek” gier indie, jesteśmy wciąż zalewani ogromną ilością niezależnych, powstałych bez pomocy wielkich producentów tytułów. Z jednej strony – dobrze, bo to powoduje, że każdy może znaleźć coś dla siebie za (zazwyczaj) niewielką cenę, z drugiej – nie każda taka produkcja stoi na wysokim poziomie. Widać to zwłaszcza w przypadku gier przygodowych – czyli klasycznych „point-and-clicków”. Stworzenie produktu który pociągałby fabułą, ciekawymi i logicznymi (lecz nie nadmiernie skomplikowanymi) zagadkami i protagonistą z którym gracz może się utożsamić nie należy do rzeczy prostych. Czy twórcy The Silent Age sprostali temu trudnemu zadaniu?

Z aplikacją do gier na Androida Google będzie można tworzyć Let’s Playe

Po tym jak aplikacja Youtube Gaming uzyskała opcję streamowania gier z Androida na żywo, W Google ogłoszono powstanie podobnej usługi. W nadchodzących dniach Google Play Games posiądzie nowy tryb, pozwalający użytkownikowi tworzyć nagrania z mobilnych gier, razem z komentarzem audio i video. Na początku usługa będzie dostępna tylko w USA i Zjednoczonym Królestwie, w innych krajach pojawi się „wkrótce”.

Wiedźmin III „Serca z Kamienia” – DLC O tym, jak robi się DLC w CD PROJEKT RED!

Nigdy nie pomyślałem o tym aby płacić twórcom za DLC. Jakoś nie byłem przekonany do tego, czy w zawartości dodatkowej naprawdę jest coś wartego wydania dodatkowych pieniędzy. Moje podejście zmieniło się gdy okazało się, że niedługo światło dzienne ujrzy rozszerzenie pt. „Serca z kamienia”. Jest to dodatek do gry „Wiedźmin III Dziki Gon” za którego oczywiście odpowiedzialne jest warszawskie studio CD PROJEKT RED. Po zainstalowaniu DLC przed naszymi oczami pojawia się informacja, że możemy kontynuować swą dotychczasową przygodę ( zadania z „Serca z Kamienia” będą wówczas dostępne w dzienniku i w każdej chwili można je rozpocząć), jak i zagrać w […]

Twórcy Unity Engine nie pozwolą by silnik zniknął z przeglądarek

Gry przeglądarkowe to lekarstwo na nudę na praktycznie każdej lekcji informatyki. Niestety, te wkrótce mogą zniknąć razem z kolejnymi aktualizacjami popularnych przeglądarek internetowych. Flash powoli znika z sieci, teraz przyszła pora na Unity Engine, na bazie którego działa sporo tytułów webowych – twórcy przeglądarek nie chcą kontynuować supportu dla tej technologii. Taka sytuacja nie podoba się Unity, toteż firma zamierza coś z tym zrobić.

Recenzja Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today

O śmierci gier przygodowych od dawna mówi się hucznie, lecz ciężko zauważyć, żeby ta pesymistyczna wizja się ziściła. Faktycznie, tytułów tego typu jest mniej niż dawniej, ale wydaje się że gatunek nie tyle,co umiera śmiercią tragiczną, lecz raczej przeżywa swoistą przemianę wizerunku. I właśnie jednym z dowodów na tę przemianę jest Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today.

Star Conflict przedstawia aktualizację 1.2 „Dogs of War”

Star Conflict, darmowe MMO akcji, stworzone przez StarGem Inc. i Gaijin Entertainment, otrzymało dziś aktualizację 1.2 o nazwie „Dogs of War”. Jej tematem przewodnim jest frakcja najemników, czyli graczy nienależący do żadnej korporacji. Nowa aktualizacja przynosi kilka istotnych zmian, w sposób szczególny koncentrując się na udoskonaleniu zabawy graczy niezrzeszonych.   Aktualizacja 1.2 pozwoli najemnikom  dołączyć bezpośrednio do bitew Dreadnoughtów o kontrolę nad sektorami, przy użyciu systemu kolejkowego. Zrezygnowano z wcześniejszego „wołania o pomoc” korporacji, dzięki czemu najemnicy stali się bardziej niezależni. Po bitwie gracze otrzymają raport przyznający nagrody według ich wkładu w bitwę. Co więcej, najemnicy zyskają nowy statek z […]

Mysz dla fanów Counter-Strike: Global Offensive – SteelSeries Rival 300 CS: GO Fade

SteelSeries, producent profesjonalnego sprzętu dla graczy, ogłosił dziś, że mysz dla fanów Counter-Stike: Global Offensive, Rival 300 CS: GO Fade jest już dostępna w sklepach, w sugerowanej cenie 279 PLN. Mysz powstała we współpracy z Valve, społecznością fanów gry CS oraz zawodowymi graczami, m.in. z zespołu Fnatic. Wygląd nowego Rival 300 nawiązuje do znanych z CS: GO skórek Fade. “Mysz Rival jest najlepiej sprzedającą się myszą z sensorem optycznym na rynku. Pasuje do wielu gier, ale największe uznanie zyskała wśród fanów FPS-ów. Dlatego też nawiązaliśmy współpracę z Valve, aby stworzyć coś wyjątkowego dla społeczności CS.” – powiedział Ehtisham Rabbani, CEO w […]

Recenzja dodatku do gry Destiny – „The Taken King”

Destiny jest grą, która zapowiadała się na przełom w kategorii produkcji z rodzaju MMO. Mieszanka genialnej fabuły oraz iście wybuchowej rozgrywki rodem z gier FPS, miała nadać nowej świeżości gatunkowi MMO. Pierwsze zapowiedzi producentów sprawiły, że zamówiłem ten tytuł jeszcze przed premierą w wersji limitowanej z przepustką do dwóch dodatków, które miały ukazać się w przyszłości. Niestety w dniu premiery okazało się, że Destiny cierpi na wiele poważnych bolączek, a gracze doszukując się szczegółów odkryli, iż producenci prawdopodobnie wycięli z gry mnóstwo zawartości przed samą jej premierą. Spekulacji było mnóstwo, a sama gra nie spełniała oczekiwań w 100%. Brakowało zawartości, […]

Recenzja gry Mad Max

Ludzie słusznie zaczynają dostrzegać, że branża rozrywkowa zatacza koło; coraz częstszym staje się sięganie po marki, które bawiły niegdyś, bo na nostalgii bardzo łatwo jest zarobić pieniądze. Tendencja ta głównie jest widoczna w kinematografii – skutki tego są różne. Tak się jednak złożyło, że świat znany z kinowych ekranów w ramach resuscytacji i ekspansji marki Mad Max, trafił na komputery osobiste i konsole. Czy Avalanche Studios – producent znany głównie z serii gier Just Cause – sprostał legendzie i zrównał się poziomem z tegorocznym filmem „Na drodze gniewu”?

Recenzja gry Payday 2 Crimewave Edition

Moda na ponowne wydawanie gier trwa w najlepsze. Odświeżone wersje gier raczej nie znikną z rynku. Z jednej strony ma to swoje wady, jednak są także pozytywne aspekty tego typu praktyk. Payday 2 Crimewave Edition można zaliczyć do drugiej strony medalu. Za nieco niższą kwotę otrzymujemy grę z prawie kompletną listą dodatków jakie ukazały się od czasu premiery, która miała miejsce w 2013 roku.

Recenzja Nightmares from the Deep: the Cursed Heart

Nigdy wcześniej nie mieliśmy na konsolach takiego przekroju gatunków gier, do wyboru do koloru. Jeszcze u początków poprzedniej generacji, dominowały strzelanki, wyścigi i gry akcji. Nie było mowy o różnorodności, którą potrafiły oferować pecety. Rewolucja developerów niezależnych przyniosła całą gamę nowych sposobów rozgrywki, mechanik i pomysłów. Nikt chyba nie ma wątpliwości, że to doskonały stan rzeczy – zwłaszcza, jeżeli w związku z tym możemy zagrać na Xbox one w Nightmares from the Deep: the Cursed Heart od Artifex Mundi. Sara Black, dyrektorka historycznego muzeum na Karaibach, dzięki swoim staraniom wydobywa z dna morza niezwykle cenny eksponat. Są to doczesne szczątki […]

Recenzja Warlocks vs Shadows

Jak współcześnie robi się gry indie? Bierzemy grafikę 2D złożoną głównie ze sprite’ów, dodajemy dobrą ścieżkę dźwiękową, zaś jako rozgrywkę upychamy proste elementy, które złączone razem dają masę beztroskiej oraz relaksującej zabawy. Warlocks vs Shadows to dobry przykład realizacji tych zasad.

Recenzja F1 2015

Grając w F1 2015, czułem się jakbym jadł perfekcyjnie przyrządzoną jajecznicę. Odrobina masła, trzy jajka, sól i wymierzona co do sekundy długość smażenia, tak by całość nie była zbyt pływająca ale i niezbyt się ścięła. Wydawałoby się, że to danie idealne. Jednak już po kilku kawałkach zaczynam sobie zdawać sprawę, o ile lepiej smakowałaby, gdyby znalazło się w niej miejsce na kilka cienkich plasterków boczku. Albo gdyby na koniec posypać ją drobno pokrojonym szczypiorkiem, ewentualnie dodać ćwiartkę pomidora. Kurczę, wystarczyłoby nawet trochę pieprzu. Tam gdzie leży podstawa dobrej gry, rdzeń i bijące serce, nowa edycja serii Codemasters sprawuje się znakomicie. […]

Odnalezione kartridże z (nie)sławną grą E.T. na Atari 2600 podbijają Ebay

Dla tych, którzy nie są obeznani z latami 80tymi ubiegłego wieku – E.T. na Atari 2600 był grą tak złą, tak niegrywalną i wyprodukowaną w tak dużych ilościach, że „położył” na łopatki niemalże cały ówczesny rynek komputerowy. Rynek, który potem dłuuuuugimi latami podźwigał się z tego ciosu (Samo Atari musiało zamknąć jedną ze swoich największych fabryk i zwolnić serki pracowników – wszystko w zasadzie przez jeden produkt i negatywną reakcję klientów na niego). Firma nie nadążała z odbieraniem zwrotów i w końcu duża część „legendarnych” kartridży została wywieziona potajemnie na wysypisko w Nowym Meksyku. Kiedy 18 miesięcy temu odnaleziono miejsce […]