Twórcy Star Citizen potwierdzili, że ich niezwykle wyczekiwania produkcja rezygnuje ze wsparcia dla DirectX kosztem wykorzystania coraz popularniejszej technologii Vulkan.

DirectX 12 i Vulkan należą do niskopoziomowych graficznych API, które, jeśli są wykorzystywane w odpowiedni sposób, mogą wykorzystać kartę graficzną znacznie wydajniej niż poprzednie odsłony DirectX czy OpenGL. Dla graczy oznacza to więcej klatek i mniejsze zużycie procesora w grach.

Lata temu wyraziliśmy chęć do zaimplementowania wsparcia dla DirectX 12, ale od kiedy na rynku pojawił się Vulkan, dysponujący tym samym zestawem wymaganych cech i lepszą wydajnością, ten wybór API wydawał się znacznie bardziej logicznym. Istotnym aspektem jest to, że Vulkan nie zmusza użytkowników do zainstalowania Windowsa 10, pozwalając na pracę na 7, 8, 10 czy Linuksie. W efekcie, naszym obecnym stanowiskiem w tej sprawie jest ekskluzywne wsparcie dla Vulkana, a wybór DX12 byłby dla nas opcją, gdyby pojawiły się jakiekolwiek argumenty wykazujące znaczącą wyższość nad tą pierwszą technologią.

Jak widzimy, wsparcie dla DirectX 12 w przyszłości nie jest wykluczone, ale liczą się korzyści, a te nakazują się obecnie stawić po stronie Vulkana. Star Citizen pozostanie w wersji alpha przez jakiś czas, ale oficjalna strona Squadon 42 zapowiada, że moduł dla jednego gracza zostanie wypuszczony w dalszej części bieżącego roku.

źródło: guru3d.com | zdjęcie: starcitizen.wikia.com