Urządzenia mobilne z roku na rok zyskują w naszym kraju na znaczeniu. Coraz więcej osób porzuca komputery osobiste wszelkiej maści na rzecz niewielkich maszyn, jakimi są smartfony. Przeglądamy dzięki nim sieć, udzielamy się na serwisach społecznościowych, a przede wszystkim – komunikujemy się przy ich pomocy ze światem zewnętrznym. Platforma SerwerSMS wystartowała z kolejną edycją badań, których celem jest właśnie analiza aspektu komunikacyjnego telefonów w naszym społeczeństwie.

„Komunikacja SMS w Polsce”, bo tak nazywa się cała kampania, to przede wszystkim cenne źródło wiedzy na temat współczesnych trendów SMS-owej komunikacji w życiu codziennym oraz w biznesie. W samym raporcie znajdą się różnego rodzaju informacje, dotyczące komunikacji przy pomocy naszych mobilnych urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem SMS-ów. Jaką rolę pełnią one w naszym życiu? Jaka jest ich popularność, częstotliwość oraz obszary wykorzystywania? Tego dowiemy się z przeprowadzonych przez platformę SerwerSMS badań. Również wśród analizowanych wątków pojawi się kwestia użyteczności wiadomości SMS w codziennych kontaktach z bliskimi, korzystania z usługi SMS Premium, komunikacji ze strony urzędów i instytucji publicznych, a także sklepów czy punktów usługowych.

Jest to jubileuszowa edycja, a zatem oprócz stosownych wyników badań, opublikowane zostaną też ich odniesienia do trendów z lat ubiegłych, o czym wspomina zresztą Pani Edyta Godziek:

Piąty rok z rzędu kompleksowo analizujemy znaczenie komunikacji mobilnej w Polsce, w tym przede wszystkim SMS-ów. Odpowiedzi ankietowanych z pewnością pomogą nam poznać aktualne preferencje Polaków dotyczące współczesnej komunikacji, a także będą wskazówką dla przedsiębiorców lub instytucji użyteczności publicznej do tego, jak efektownie komunikować się z konsumentami oraz obywatelami. Wyniki badania wraz z analizą porównawczą względem lat ubiegłych opublikujemy w jubileuszowej edycji raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016” ~ Edyta Godziek, PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl

Wszystkie zainteresowane badaniem osoby, mogą wziąć udział w ankiecie, którą możecie znaleźć na stronie: badanie.serwersms.pl. Po przejściu do witryny, należy wybrać odpowiedni wariant, w zależności od tego, czy wykorzystujemy SMS-y prywatnie (badania konsumenckie) czy prowadzimy firmę i komunikujemy się w ten sposób w celach biznesowych, albo akurat rozważamy taką opcję (suplement dla biznesu).

Jako portal WhatNext stale informujemy Was o różnych, ciekawych nowinkach ze świata, a zwłaszcza tych związanych z technologiami czy nauką. Testujemy dla Was szereg urządzeń mobilnych i gdzieś w środku wierzymy, że stanowią one naszą przyszłość. Komunikacja przy ich pomocy wrosła już praktycznie w nasze DNA, co widzimy po naszym otoczeniu, ale próżno szukać danych na naszym rynku, które by to potwierdzały. Dlatego też postanowiliśmy objąć patronat medialny nad całym wydarzeniem i zamierzamy informować Was na bieżąco o badaniach, ich przebiegu oraz końcowych wynikach.

Jeszcze raz serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w ankiecie. Badanie może mieć wpływ na to, jak firmy oraz instytucje publiczne postrzegają komunikację mobilną w Polsce. Jej uzupełnienie nie potrwa zbyt długo, także świeżo uruchomiony filmik ze śmiesznie zachowującym się kotem, Wam nie ucieknie.