W opublikowanym w ostatnich dniach rankingu 1000 najdynamiczniej rosnących spółek w Europie organizowanym przez prestiżowy dziennik biznesowy Financial Times znalazło się zaledwie 6 polskich firm, wśród nich – poznańska spółka technologiczna Vercom S.A.

W badaniu brano pod uwagę dynamikę wzrostu przychodów w latach 2012-2015 i w tym okresie spółka Vercom zwiększyła swoje przychody aż o 215 procent. To nie pierwszy ranking, w którym poznańska spółka notuje ponadprzeciętne wynik. Przypomnijmy, że w 2015 roku spółka zajęła 9. miejsce w Polsce i 43 w Europie Środkowo-Wschodniej w rankingu najdynamiczniej rosnących firm technologicznych Deloitte Technology Fast 50 notując w latach 2017-2011 wzrost przychodów o 227 procent.

W 2017 roku spółka planuje wygenerować skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 45 mln PLN, a na poziomie skonsolidowanego wyniku EBIDTA przekroczyć poziom 10 mln PLN. Średniookresowa strategia rozwoju (2017-2019) zakłada zarówno dalszy wzrost organiczny, jak i kolejne akwizycje. W wymiarze finansowym w ciągu najbliższych 3 lat spółka planuje przekroczyć poziom 100 mln przychodów oraz 20 mln EBIDTA na koniec 2019 r.

Historia spółki Vercom powstałej w 2005 roku, to doskonały przykład ciekawej metamorfozy biznesowej. Firma, która początkowo była typowym software house’em świadczącym usługi programistyczne dla dużych firm telekomunikacyjnych (Netia, GTS, Inea, Oxylion), z czasem przekształciła się w dostawcę własnych, wysoko wydajnych i skalowalnych platform Saas (software as a service).

Każda z tych platform rozwiązuje konkretne problemy: platforma Redlink.pl – dostarcza klientom rozwiązania w zakresie Email & SMS marketing automation, platforma Emailabs.pl – oferuje najwyższą w Polsce dostarczalność emaili transakcyjnych oraz ich pełną analitykę, platforma Cloudsender.pl – umożliwia realizację kampanii email marketingowych o bardzo wysokiej przepustowości, a platforma SerwerSMS.pl – umożliwia kompleksowe wsparcie w masowej wysyłce SMS oraz MMS.

–  Wsłuchujemy się w istniejące na rynku potrzeby i właśnie w odpowiedzi na nie tworzymy nasze kolejne rozwiązania. Doskonałym przykładem może być platforma ConversionLabs.pl – rozpoznająca anonimowych użytkowników stron www i kierującą do nich komunikację w modelu retargetingowym – informuje Adam Lewkowicz, wiceprezes i główny architekt oferowanych przez Vercom platform. –

O sukcesie spółki decydują przede wszystkim wysokiej jakości usługi, rozwiązujące faktyczne problemy klientów oraz atrakcyjny model biznesowy, wspierany na co dzień doskonałym suportem – dodaj Adam Lewkowicz.

Z usług Vercom korzystają zarówno duże firmy, instytucje (IKEA, Vectra czy choćby Paczkomaty, z których tak chętnie korzystamy), jak i kilkanaście tysięcy małych i średnich firm w kraju i zagranicą, dla których spółka usprawnia i automatyzuje komunikację marketingową i transakcyjną.

  Ciągle jesteśmy na początku drogi. Mamy ambitne plany, ale chcemy je realizować zgodnie z naszymi przekonaniami. Wierzymy w transparentny, otwarty na potrzeby klientów biznes. Jesteśmy przekonani, że w dynamicznie zmieniającym się świecie przewagę konkurencyjną zyskujemy dzięki wysokim kompetencjom naszych pracowników, ich zaangażowaniu i chęci tworzenia. Te cechy staramy się wzmacniać w naszej organizacji, która mimo dynamicznego wzrostu nadal utrzymuje charakter „świeżego” startupu – podkreśla Krzysztof Szyszka, Prezes Zarządu Vercom S.A.

Vercom S.A. zatrudnia ponad 50 pracowników – głównie w swojej centrali w Poznaniu, ale również w  oddziałach i spółkach zależnych w Warszawie i na Śląsku. Ciągle jednak szukamy kolejnych – „fajnych” ludzi. Otwartych na świat, odważnych i chcących się stale rozwijać. Z nimi chcemy rozwijać nasze nowe usługi – podkreśla Tomasz Pakulski, dyrektor zarządzający.

Potwierdzeniem jakości oferowanych usług są liczne nagrody i wyróżnienia otrzymywane regularnie przez spółkę – nagroda Microsoftu za najlepszą aplikację (2008), tytuł krajowego Lidera Innowacyjności (2010), złoty medal na targach telekomunikacyjnych Intertelecom (2014) czy Ecommersy 2016.

W rankingu Financial Times znalazło się jeszcze 5 innych firm z Polski. Są to Codewise (2.miejsce), CD Projekt (66. miejsce, 1259 proc. wzrostu), Netguru (188. miejsce, 644 proc.), IT MAGINATION (280. miejsce, 444 proc.) oraz  i-systems (329. miejsce, 373 proc.) .

Źródło: Materiały prasowe