3 grudnia 1992 roku Neil Papworth, pracownik Vodafone, wysłał, jako pierwszy na świecie, wiadomość SMS do swoich kolegów. Zawierała ona życzenia z okazji zbliżających się świąt- „Merry Christmas”.

Wysłanie takiej wiadomości zrewolucjonizowało komunikację na świecie. SMS stał się podstawą do powstawania nowych narzędzi, takich jak MMS czy SMS Voice. Niedługo po tym stały się także popularne usługi SMS Premium, które posłużyły do płatności, udziału w konkursach czy wspieraniu akcji charytatywnych. Mimo, że inne sposoby komunikacji wypierają powoli SMS to ciągle jest on popularny w Polsce. Jak podaje raport Komunikacja SMS w Polsce 2016/17, 97% Polaków uznaje wiadomości od instytucji publicznych za przydatne lub bardzo przydatne, aż 76% osób otrzymuje wiadomości od sklepów a 2/3 osób deklaruje, że chciałaby takie otrzymywać.

Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w platformie SerwerSMS.pl, komentuje:

Największą zaletą korzystania z SMS-ów jest przede wszystkim ich prostota. Dla większości to najbardziej sprawdzona metoda łączności, dostępna niezależnie od posiadanego modelu smartfona czy telefonu, sieci komórkowej i dostępu do internetu. Ponadto każdy wie, jak napisać SMS i jak go wysłać, bowiem proces tworzenia wiadomości jest krótki i intuicyjny.Jego uniwersalność powoduje, że ciągle, mimo rozwoju innych form komunikacji, cieszy się niesłabnącą popularnością.

Źródło: Materiały prasowe

promocja