Wraz z dodaniem cywilizacji Nubii, do Civilization VI wprowadzono także „letnią aktualizację”, która zawarła w sobie zaskakująco dużo usprawnień.

Zmiany w Civilization VI dzielą się zasadniczo na dwie kategorie: te dotyczące ekspansji na początku rozgrywki oraz te obejmujące interfejs. Firaxis zdecydowało się utrudnić dosyć popularną ekspansywną taktykę, gdyż w Civ VI rozciągnąć swoje królestwo na większy teren jest znacznie łatwiej niż w poprzedniej odsłonie. Teraz nacisk będzie położony na rozwój istniejących miast – koszt produkcji osadników został zwiększony o 50%, a na budowanie rożnych dystryktów wprowadzono różne zniżki.

Jeśli zaś chodzi o zmiany w interfejsie, należy do nich choćby wyświetlanie dodatkowych informacji o szlakach handlowych, raportach z miasta czy predykcjach wojennych. Zmiany dotknęły także dyplomację, w której pojawiły się bardziej szczegółowe wyjaśnienia dla sytuacji, w których nie możemy wypowiedzieć wojny danej cywilizacji. Zanim kogoś potępimy, od teraz pojawi się przycisk, za pomocą którego gra upewnia się, że nie zrobiliśmy tego przypadkiem.

I w końcu – zaktualizowano także sztuczną inteligencję. Firaxis twierdzi, że od teraz komputerowi oponenci będą „lepiej radzić sobie z atakami z powietrza”, a także wydajniej planować swoje miasta oraz brać na celownik najsilniejsze jednostki podczas potyczek, zamiast atakować każdego po trochę. Dokładną listę wszystkich zmian możecie znaleźć tutaj.

źródło: kotaku.com | zdjęcie: civilization.com

promocja