Netflix wyda 7 miliardów dolarów na treści w 2018 roku. Będzie o o 1 miliard więcej, niż firma wydała w tym roku na licencjonowanie i produkcję seriali oraz filmów.

W 205 roku Netflix wydał 5 miliardów więc widać, że firma ciągle się rozwija. Szef firmy mówi, że większość wydatków pochłaniają licencjonowane produkcje. Także duża część pieniędzy zostanie wydana na międzynarodowy rozwój. Tylko w tym roku Netflix ma 17 lokalnych seriali w takich krajach jak Brazylia czy Niemcy. W następny liczba ta ma wzrosnąć do liczby od 70 do 100.

Co ciekawe, większy budżet znalazł się mimo odejścia Disneya od platformy. Sprawia to, że Netflix rzeczywiście musi się skupić na własnych, ciekawych treściach. Konkurencja także nie śpi. Amazon szacuje, że wyda w tym roku 4,5 miliarda dolarów na swoje produkcje a plany na następny rok z pewnością nie będą kosztowały mniej. Także Apple wyda 1 miliard dolarów w następnym roku na nowe treści. W walkę o klienta włączy się także Alibaba, która już zapowiedziała inwestycję 7,2 miliarda dolarów w filmy i seriale w ciągu najbliższych trzech lat.

Źródło: http://www.tubefilter.com/