Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził analizę wydatków na reklamę w radiu, prasie i telewizji w 2017 roku. Statystyki dotyczą branży farmaceutycznej, finansowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej oraz handlowej.

Największy budżet na reklamę miała branża farmaceutyczna. Jej wydatki stanowiły aż 40% całości. Na drugim miejscu uplasował się handel z 30% a na trzecim finanse z 11%. Wszystkie branże najwięcej inwestowały w reklamę w telewizji – za każdym razem było to powyżej 30% budżetu. Najwięksi reklamodawcy z branży farmaceutycznej to Aflofarm, USP Zdrowie i Polpharma. Najczęściej reklamuje się Ibuprom, Gripex oraz Voltaren. Jak to wygląda w innych branżach możecie zobaczyć w statystykach poniżej.

Wysoka pozycja branży farmaceutycznej nie dziwi. Oglądając jakiekolwiek media można zauważyć ogrom reklam poświęconym lekom czy suplementom. Wiele z nich to zwykłe naciąganie ludzi na pieniądze. Czy uważacie, że  powinno zostać to zmienione i na takie reklamy powinny być nałożone większe kontrole?

Źródło: Materiały prasowe

 

promocja