Podczas targów Gamescom nie mogło zabraknąć obecności Shadow of the Tomb Raider z (a jakże!) wsparciem dla Nvidia RTX. Czy uwierzycie mi, że GeForce RTX 2080 Ti za 1199$ nie był w stanie zapewnić grze odpowiedniej płynności?

I to nie w rozdzielczości 4K, a w tradycyjnym Full HD przy niewiadomych ustawieniach graficznych i z osławionym ray-tracingiem w czasie rzeczywistym, czyli Nvidia RTX. Zapewne w grę wchodziło również nowy tryb renderowania oparty na sztucznej inteligencji, ale żadne źródło o tym nie wspomina. Samo nagranie trafiło do nas od serwisu pcgameshardware.de, gdzie pokazano, że w takiej jakości gra działała w płynności od 30 do 50 FPSów. Najczęściej jednak utrzymywała się pomiędzy 30, a 40 klatkami na sekundę.  PCGamesN po części to potwierdził i zaraportował płynność od 33 do 48 FPSów.

Niezbyt to wiele jak na coś za ponad 5000 złotych. Należy pamiętać, że zarówno sterowniki graficzne, jak i gra nie posiadają finalnej optymalizacji. Na rynek mają trafić dopiero w przyszłości, więc sprawa oprogramowania może tutaj wiele zmienić. Szkoda jednak, że nikt nie zdecydował się na wyłączenie technologii Nvidia RTX. Ta może i zapewniła te wspaniałe efekty oświetleniowe, ale co w momencie, kiedy obniżała wydajność o dziesiątki procent?

Oto 21 gier, które otrzymają wsparcie dla Nvidia RTX

Źródło: Kitguru
Zdjęcia:  Kitguru

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!