BMW Group Classic zakończyła przeprowadzkę do nowej centrali. W zespole budynków w monachijskiej dzielnicy Milbertshofen połączono archiwum firmy, kolekcję samochodów, warsztat i centrum obsługi klientów oraz serwis części do klasycznych aut i motocykli.

Przeniesienie do nowej siedziby w stulecie istnienia firmy jest jednocześnie powrotem do historycznej lokalizacji. Obiekt, położony pod adresem Moosacher Straße 66, zajmujący ok. 13.000 m2, obejmuje jeden z pierwszych budynków produkcyjnych przedsiębiorstwa, które wówczas dopiero zaczynało działalność. Podczas prac restauratorskich zachowano historyczny charakter elementów, takich jak stróżówka, która obecnie znajduje się w rejestrze zabytków i funkcjonuje jako wejście do historii BMW Group.

„Zgromadzenie wszystkiego pod jednym dachem stworzyło idealne warunki do zachowania naszego dziedzictwa historycznego. W nowej siedzibie zorganizowaliśmy już kilka ważnych imprez, takich jak konkurs elegancji Concorso d’Eleganza Villa d’Este, wyścig Mille Miglia i Festiwal Prędkości. Lokalizacja imprez doskonale się sprawdziła, m.in. podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji stulecia firmy”.

– Ulrich Knieps, dyrektor BMW Group Classic

Nowa lokalizacja jest też miejscem spotkań z właścicielami i fanami klasyków marek BMW, MINI i Rolls-Royce. Tutaj wszyscy zainteresowani mogą znaleźć informacje i zamówić usługi związane z konserwacją tudzież pielęgnacją samochodów oraz motocykli. W historycznej hali produkcyjnej są wystawione samochody i inne eksponaty z bogatej kolekcji BMW Group Classic. Obiekty i przestrzenie do organizacji wydarzeń można też zarezerwować na różne imprezy. Przykładowo zamówienie wycieczki z przewodnikiem, który zaprezentuje gościom siedzibę i opowie o historii firmy, nie jest najmniejszym problemem. Ponadto odwiedzający mogą odpocząć w kawiarni „Mo 66”, obserwując przez szklaną ścianę pracę w warsztacie BMW Group Classic Centre.

new-home-of-bmw

W obszernym archiwum firmy można znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące historii, marek i produktów. Personel BMW Group Classic Centre to ludzie z długoletnim doświadczeniem, wiedzą specjalistyczną i pasją do tego, co robią. Zajmują się konserwacją i odrestaurowywaniem zabytkowych samochodów i motocykli, a także służą pomocą w sprawach kupna lub sprzedaży klasycznych pojazdów. Placówka uwzględnia także wynajem klasyków, plus prowadzi sklep z częściami. Oferta obejmuje ponad 55.000 pozycji, i liczba ta stale rośnie. Jest to źródło oryginalnych komponentów, z którego korzystają właściciele zarówno dwóch, jak i czterech zabytkowych kółek.

Muzeum BMW – Historia w praktyce

Od czasu ponownego otwarcia w 2008 r. muzeum eksponuje historię, a także odrobinę przybliża przyszłość firmy. Motyw mobilności wykorzystany w muzeum jest skierowany do młodszych gości, bowiem Junior Museum posiada specjalnie przygotowany program dla dzieci i młodzieży, oparty na koncepcji uczenia poprzez zabawę. Samo muzeum też może się poszczycić historią: jest to jeden z najstarszych obiektów tego typu w całych Niemczech, zbudowany w 1973 r, a ogłoszony zabytkiem w 1999 r.

Więcej o klasykach marki BWM, a także o wszelkich wydarzeniach dowiecie się także na oficjalnym kanale YouTube.

Źródło: BMW Group

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!