WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Biznes

Alibaba, chiński tech gigant, dołącza do grona sponsorów olimpijskich

Podczas odbywającego się w tym tygodniu w Davos Światowego Forum Ekonomicznego, Międzynarodowy Komitet Olimpijski oraz Alibaba Group ogłosili, że rozpoczęli wieloletnią współpracę. Ma ona potrwać do 2028 roku. Alibaba Group ma oficjalnie zapewnić usługi chmury oraz usługi platformy e-commerce jako partner, a także ma współtworzyć Kanał Olimpijski.

„W tym nowym cyfrowym świecie, Alibaba ma wyjątkową pozycję, aby pomóc MKOl osiągnąć szereg kluczowych celów określonych w Agendzie Olimpijskiej 2020, a to pozytywnie kształtuje przyszłość Ruchu Olimpijskiego”, powiedział Thomas Bach, prezydent MKOl. „Jest to przełomowy, innowacyjny sojusz i pomoże prowadzić wydajnie organizację Igrzysk Olimpijskich w 2028, przy jednoczesnym wspieraniu globalnego rozwoju możliwości cyfrowych, w tym Kanału Olimpijskiego.”

Takie posunięcie pozwoli stanąć Alibabie obok największych światowych przedsiębiorstw, takich jak Visa czy McDonald’s. Podczas gdy Międzynarodowy Komitet Olimpijski zyska solidne i pewne wsparcie technologiczne, Alibaba Groups stanie się najpewniej jedną z bardziej rozpoznawalnych firm na świecie. Jest ona znana oczywiście w Chinach oraz w innych azjatyckich krajach, jednak póki co nie ma skutecznej siły przebicia na zachodnie rynki.

Obietnice partnerskie, jakich podjął się Alibaba, to zapewnienie infrastruktury obliczającej oraz usług chmury, które mają wspomóc przebieg Olimpiady, biorąc pod uwagę, ile danych musi zostać przetworzonych podczas każdej z nich. Wspomoże też, dzięki platformie e-commerce, sprzedaż licencjonowanych produktów związanych z Olimpiadą oraz szeroko pojętym sportem, co przyniesie wymierne zyski.

Tsunekazu Takeda, przewodniczący komisji marketingowej MKOl stwierdził: „Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy w dłuższej perspektywie z Alibabą na rzecz Ruchu Olimpijskiego. To strategiczne partnerstwo podkreśla globalny apel wartości olimpijskich i otwiera nowy, ekscytujący rozdział w tej erze cyfrowej”.

Źródło: digitaltrends.com Zdjęcie: Alibaba Group