Bethesda Game Studios otworzyła nowe studio produkcyjne w kanadyjskim Montrealu.  Na jego czele stanął „weteran” przemysłu growego, Yves Lanchance. Zatrudniono jak do tej pory czterdziestu nowych pracowników.

Gry opublikowane przez Bethesdę odniosły istotny sukces – jak choćby w przypadku Fallouta 4, sprzedanego w 12 milionach kopii. Niemniej, gry z serii The Elder Scrolls, czy nawet gra na komórki Fallout Shelter również zasługują na uwagę.

Todd Howard, reżyser, producent wykonawczy z Bethesda Game Studios, stwierdził, że pracował już kiedyś z utalentowanymi, montrealskimi twórcami gier, i zdecydował, że czas otworzyć tam osobne studio. Bethesda Montreal nie skupi się na żadnej konkretnej platformie, zamiast tego rozwinie potencjał firmy w dziedzinie zarówno gier pecetowych, jak i konsolowych, czy mobilnych.

Lachance do tej pory pracował dla – również montrealskiego – studia Behaviour Interactive, które odpowiedzialne było za niespodziewany sukces Fallout Shelter. Był również starszym wiceprezesem przy produkcji Wolfenstein The New Order.

Kanada jest bardzo przyjaznym miejscem dla firm produkujących gry. Dla przedsiębiorstw tego typu przeznaczone są odpowiednie zniżki podatkowe, nic dziwnego, że zarejestrowano tam aż 472 studiów developerskich. W 2013 roku liczba ta wynosiła „jedynie” 143. Ponadto od tamtego czasu ilość osób zatrudnionych w branży wzrosła o 24 procent, a dochody – o 31 procent.

Co ciekawe, choć Bethesda otwiera nowe biura w Kanadzie, znalazła dość środków, by stworzyć kilka miejsc pracy również w ojczystym Marylandzie. Miejmy nadzieję, że oznacza to dla nas – użytkowników – nowe, świetne produkcje od tejże firmy.

684933c5-a5d5-4b76-b6fb-b419da41b1ae

[źródło i grafika: hexus.net]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!