Kurz po tegorocznych targach E3 opadł, a więc nadszedł najwyższy czas na rzucenie okiem na garść statystyk. Czy jesteście ciekawi, jakie studio, gra, wydawca, a nawet platforma była najczęściej porusza w mediach? Dane przygotował serwis Icopartners.

Mogłoby się wydawać, że to Microsoft skradł serca wszystkim graczom, ale na poniższych wykresach widać, że branża woli solidną dawkę informacji od zapowiedzi i szczątkowych szczegółów na temat produkcji. Widać to na przykładzie gry, o której pisało się najwięcej. Wbrew popularności i rozgłosu, jaki zdobył Cyberpunk 2077 ewidentnym królem jest Fortnite, który nie zaliczył spektakularnego wystąpienia na samych targach. Warto więc go pominąć i uznać Fallouta 76 za zwycięzce, a grę od CD Projekt Red i Anthema za jego godną konkurencję. Rolę informacji widać po Death Stranding, a niska popularność The Last of Us Part 2 i Shadow of the Tomb Raider może nas odrobinę dziwić.

E3

Poniżej podrzucam również garść innych wykresów. Te informują o kolejno: artykułach powiązanymi z platformami, trzema najbardziej rozchwytywanymi grami od trzech wydawców i rankingu wydawców ogółem. Te statystyki nie są oczywiście precyzyjne i nie odzwierciedlają dokładnej popularności np. w formie odsłon wpisów. Pozwalają jednak rzucić okiem na ilość artykułów jakimi serwisy obdarzyły poszczególne pozycje. Wygląda na to, że PlayStation 4 i Electronic Arts zostali królami tegorocznego E3.

Źródło: Wccftech

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej