WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Crossplay PS4 i Xbox One w War Thunder był błędem

W ostatnich miesiącach kwestia multiplatformowości najpopularniejszych gier była poruszana na każdym kroku. Czy to przy okazji Rocket League, Diablo 3, czy Fallouta 76, który oberwał chyba najbardziej. Dziś z kolei dowiedzieliśmy się, że chwilowy crossplay PS4 i Xbox One w War Thunder był błędem.

Całe szczęście Sony przy okazji umożliwienia zabawy w crossplayu w Fortnite zapowiedziało, że zacznie współpracować z innymi producentami, aby przenieść ją również na inne produkcje. O postępie w tym zadaniu nie słyszymy do dziś, ale ostatnio mogliśmy sądzić, że coś zaczęło dziać się w tej kwestii w War Thunder. Ten otrzymał niedawno możliwość łączenia się graczy Xbox One z PC… oraz (niespodziewanie) PlayStation 4. Zrobienie tego „po cichu” wydawało się logiczne dla Sony, bo po oświadczeniu, że ”PlayStation 4 jest najlepsze” lepiej nie wkładać ponownie kija w mrowisko. Okazało się jednak, że był to zwyczajny błąd.

Odpowiedzialne za War Thunder studio Gaijin Entertainment oświadczyło, że przy uruchamianiu crossplayu pomiędzy Xbox One, a PC wkradł się mały chochlik do aktualizacji serwerów. Owocem tego było możliwe połączenie się również graczy z PlayStation 4, co zostało już „naprawione”. Ten przykład w idealny sposób pokazuje, jak łatwo zatroszczyć się o multiplatformowość… przed którą Sony miało przecież już nie stronić. Gaijin zapowiedziało jednak, że coś w tej sprawie się dzieje, ponieważ „czekają na oficjalne pozwolenie”.

Czytaj też: Sony nie pozwoli na szeroki crossplay, ponieważ “PlayStation jest najlepsze”

Źródło: PSU