[Notka sponsorowana]

Coraz większą uwagę zwraca się na interaktywny przekaz informacji do klientów. Ta nowoczesna technologia pozwala nie tylko w szybki sposób zainteresować konsumenta, ale również pomóc mu w wyborze czy w rozwianiu wątpliwości, co pozytywnie przekłada się na budowanie marki. Zastanawiasz się, czy warto wybrać infokioski? Przeczytaj nasz poradnik.

Na czym polega atrakcyjność działania infokiosków?

– Budowę infokiosku bardzo często porównuje się do połączenia komputera z tabletem – wyjaśnia nam Krzysztof Kabaciński, specjalista ds. multimediów firmy MEON, firmy specjalizującej  się w najnowocześniejszych technologiach, która oferuje właśnie m.in. infokioski. – Taki kiosk składa się z dotykowego monitora umieszczonego w specjalnej konstrukcji. Większość z nich ma także głośniki. W środku zainstalowane jest oprogramowanie, które ma funkcję łatwego wyszukania przez użytkownika potrzebnych mu w danym czasie informacji, np. sprawdzenie mapy obiektu. Infokioski wykorzystywane są np. do rejestracji pacjentów czy uiszczenia opłat za zamówiony posiłek. Istotną opcją jest możliwość zmiany języka menu, co stanowi znaczne ułatwienie np. dla zagranicznych turystów” – dodaje.

Infokioski wykorzystywane na zewnątrz są na ogół z metalu, co przesądza o ich wytrzymałości na czynniki atmosferyczne i chroni przed rdzewieniem. Zazwyczaj mają także inne dostosowane parametry, np. ekran umożliwiający dobrą widoczność wyświetlanych treści nawet pod światło. Natomiast wewnątrz, np. w galerii handlowej lub urzędzie, często można zobaczyć narzędzia wyprodukowane ze szkła, w estetycznej, kolorowej obudowie.

Jakie jest zastosowanie infokiosków

Infokiosk może być użyty zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz wybranego obiektu. Często spotykany jest w punktach usługowych, takich jak muzea, biblioteki czy restauracje, a także w miejscach związanych z komunikacją publiczną, czyli na lotniskach oraz dworcach. Wszędzie tam stanowi źródło informacyjne o danej przestrzeni. Odwiedzający w prosty sposób, dotykowo, może na przykład przejrzeć mapę miejsca, w którym się znajduje lub wyszukać ciekawostki turystyczne.

Również w większych sklepach używane są infokioski, jako kasa do samodzielnej obsługi. Klient skanuje produkty, a przystępny panel krok po kroku przeprowadza go przez całą procedurę zakupu. Zalety infokiosków wykorzystano także jako sposób na szybkie wywoływanie zdjęć. Wystarczy przynieść ze sobą USB lub kartę pamięci ze zgranymi materiałami i samodzielnie wgrać fotografie, aby w szybkim terminie odebrać wywołane zdjęcia.

Kilka wskazówek, o których warto pamiętać przed podjęciem decyzji o zakupie infokiosku

– Wybór odpowiedniego dla naszych potrzeb infokiosku jest ważnym, z punktu widzenia jego późniejszej skuteczności, zadaniem. Warto zapytać wybraną przez nas firmę o możliwość wypożyczenia interesującego nas modelu na jedno wydarzenie, np. kilkudniowe targi, gdzie będziemy mogli przetestować i ocenić, jaki model będzie dla nas odpowiedni – radzi Pan Krzysztof.

– Przed zakupem lub wynajmem wybranego infokiosku warto przeanalizować, w jakim miejscu postawiony zostanie infokiosk oraz jakie treści chcemy na nim zaprezentować. Warto zastanowić się także nad wdrożeniem rozwiązań dla osób z niepełnosprawnością. Takie infokioski mają ekrany, które znajdują się na wysokości około 100 cm, co ułatwia korzystanie z nich np. osobom na wózkach inwalidzkich – dodaje ekspert.

Infokioski to świetne narzędzie technologiczne, dzięki któremu przedsiębiorcy czy osoby zarządzające różnego rodzaju punktami usługowymi mogą w prosty i skuteczny sposób dotrzeć do odbiorców. Szybki przepływ informacji to nie jedyna zaleta, atutem jest też ułatwienie klientom np. załatwienia ważnej dla nich sprawy lub zapoznania się z interesującą ich ofertą, co przekłada się pozytywnie na budowany wizerunek.

[Notka sponsorowana]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!