[Artykuł sponsorowany]

SMS marketing to narzędzie promocyjne, które jednak zaczyna coraz bardziej dominować nad popularnym e-mail marketingiem, który jeszcze nie niedawna święcił prawdziwe triumfy. Okazuje się bowiem, że w dobie rozwoju telefonii komórkowej oraz powszechności smartfonów SMS-y są znacznie chętniej odbierane oraz czytane przez klientów niż e-maile. Czym SMS marketing góruje nad e-mail marketingiem i który z tych kanałów komunikacji bardziej opłaca się dziś wybrać?

SMS marketing pozwala szybciej i skuteczniej dotrzeć do odbiorcy

Żyjemy w czasach, kiedy trudno jest znaleźć osobę, która nie byłaby posiadaczem telefonu komórkowego. Stały się one tak powszechne, że dziś w Polsce na jednego mieszkańca przypada 1,42 telefonów. Telefon komórkowy to dziś jedno z nielicznych urządzeń, które każdy z nas ma przy sobie. Korzystamy z niego w domu, w pracy, w podróży oraz w każdym miejscu, w którym się aktualnie znajdujemy.

Nic więc w tym dziwnego, że decydując się na wysyłkę SMS-ów promocyjnych mamy zdecydowanie większe szanse na to, że zostaną one odebrane przez klienta oraz odczytane. Od tego natomiast już zaledwie jeden krok dzieli nas, aby dana osoba skorzystała z proponowanej oferty i powierzyła nam swoje pieniądze.

Decydując się na masową wysyłkę SMS-ów oraz korzystając z nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązań, do których należą narzędzia dostępne na stronie https://www.apifonica.com, możemy wysłać tysiące wiadomości tekstowych do naszych klientów w ciągu zaledwie kilku minut. To wygoda oraz pewność, że nasze wiadomości trafią do wszystkich zainteresowanych nimi osób.

SMS-y są chętniej czytane przez odbiorców niż e-maile

Kampanie e-mail marketingowe są mniej skuteczne od kampanii SMS-owych z bardzo prostego powodu: większość posiadaczy poczty elektronicznej nie ma do niej ciągłego dostępu oraz ogranicza się do jej sprawdzania 2-3 razy dziennie. Wysyłając mailingi promocyjne ponosimy także duże ryzyko, że nasza wiadomość zostanie przez system zaklasyfikowana jako spam oraz trafi do folderu, do którego nikt nigdy nie zagląda.

Telefon komórkowy mamy natomiast zawsze przy sobie, a o nadejściu SMS-a informuje nas sygnał dźwiękowy. Każda osoba po jego usłyszeniu natychmiast sięga po urządzenie oraz sprawdza, kto do niej napisał. Korzystając z narzędzi do masowej wysyłki SMS-ów dostępnych na https://www.apifonica.com mamy więc zdecydowanie większe szanse na to, że odbiorcy zapoznają się z treścią naszej oferty promocyjnej.

Statystyki nie kłamią!

Aby przekonać się o większej skuteczności SMS marketingu od e-mail marketingu warto także zapoznać się ze statystykami. Według nich aż 60% ludzi na całym świecie to posiadacze telefonów komórkowych, podczas gdy do Internetu dostęp ma zaledwie 40% naszej populacji. SMS-y mają także zdecydowanie wyższy współczynnik otwierania, który wynosi aż 98%. W przypadku wiadomości e-mailowych jest on niższy i oscyluje na poziomie ok. 30%.

Zarówno w wiadomościach SMS, jak i e-mailach nadawca zwykle umieszcza linki, które kierują odbiorcę na jego stronę internetową lub bezpośrednio do oferowanego produktu. Jeśli chodzi o współczynnik CTR (click through rate) tutaj także prym wiodą SMS-y. Okazuje się bowiem, że ok. 20% odbiorców klika w odnośniki zawarte w treści SMS-a, podczas gdy w przypadku e-maila robi to zaledwie 3% ankietowanych.

Jak widać, SMS marketing daje nam zdecydowanie większe szanse na wypromowanie swoich produktów i usług niż e-mail marketing, który jest od niego mniej skuteczny. Korzystanie z profesjonalnych narzędzi służących do masowego wysyłania SMS-ów promocyjnych dostępnych na https://www.apifonica.com to także zdecydowanie mniejszy koszt niż planowanie oraz przygotowywanie kosztownych kampanii mailingowych, które zwykle wymagają zatrudnienia grafików, copywriterów oraz dokładniejszego zaplanowania poszczególnych działań promocyjnych.

[Artykuł sponsorowany]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!