[notka sponsorowana]

Sieć VoIP nieustająco zyskuje na popularności, a tym samym wzrasta konkurencja na rynku operatorów VoIP, którzy prześcigają się w coraz to atrakcyjniejszych ofertach. By wybrać najbardziej korzystnego dostawcę VoIP, najpierw należy zrozumieć czym jest ta technologia i w jaki sposób pozwoli nam na obniżenie kosztów związanych z połączeniami – zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi.

Czym jest VoIP?

VoIP jest technologią umożliwiającą na przesył dźwięku za pośrednictwem Internetu. To dlatego VoIP nazywana jest także telefonią internetową czy telefonią IP. Koszt połączeń jest dużo niższy niż w przypadku tradycyjnych sieci. Co więcej, w obrębie sieci możemy dzwonić za 0 zł, bez względu na to, czy wykonujemy połączenia krajowe czy zagraniczne. To szczególnie istotne w przypadku firm prowadzących międzynarodowe biznesy. Korzystanie z sieci VoIP pozwoli znacząco zredukować koszt połączeń. Sieć ta opiera się na protokole IP. Za jej pomocą możemy łączyć się z telefonami komórkowymi, stacjonarnymi czy użytkownikami dedykowanych dla VoIP aplikacji. Nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu, wystarczy połączenie z Internetem i komputer bądź telefon.

Jak wybrać dostawcę VoIP?

Dostawcy VoIP ścigają się, by zaproponować jak najkorzystniejszą ofertę. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim, jeśli poszukujemy oferty VoIP dla firm, warto sprawdzić, czy połączenia w obrębie sieci są darmowe. Jeśli posiadamy kilka oddziałów w różnych miejscach, połączenia za 0 zł są niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Koszt połączeń – zarówno w kraju, jak i za granicę – zaczyna się od 0,04 zł za minutę połączenia. Warto dopytać, czy operator VoIP oferuje sekundowe naliczanie – to także pozwoli na zaoszczędzenie sporej sumy. By nie decydować się “w ciemno”, zobacz, czy dany dostawca VoIP umożliwia wykorzystanie środków testowych. W ten sposób sprawdzisz jakość połączeń, ich faktyczny koszt i łatwo porównasz te parametry z konkurencją. W przypadku częstych rozmów telefonicznych z klientami, połączenia powinny być w jakości premium, bez zakłóceń. Dopytaj operatora VoIP czy w Twoim abonamencie opcja ta jest uwzględniona czy dodatkowo płatna. Warto także przyjrzeć się dodatkowym udogodnieniom, jak automatyczna sekretarka, nagrywanie rozmów czy przekierowanie połączeń.

[notka sponsorowana]

    Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!