WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Dropbox likwiduje Mailbox i Carousel

W internecie, jak i w realu, wiele pomysłów nie wypala i czasem trzeba np. zamknąć niesprawdzający się serwis. Z „wygaszania” (jak by to powiedzieli nasi politycy) mniej popularnych usług i serwisów internetowych słynie Google. Niektóre z ich pomysłów działały przez kilka lat w fazie beta i zyskiwały nawet pewną popularność, żeby zniknąć nie doczekawszy się nigdy finalnej wersji. W ślady wyszukiwarkowego giganta idzie teraz Dropbox, który postanowił zlikwidować dwa duże serwisy.

Pierwszy z nich to Mailbox. Ten (jak sama nazwa wskazuje) klient poczty elektronicznej zostanie wyłączony już 26 lutego przyszłego roku, czyli za mniej niż trzy miesiące. Dropbox udostępnił już narzędzia pozwalające na eksport wiadomości czy kontaktów z zamykanego serwisu do usług konkurencji, jak Gmail, Inbox by Gmail, Outlook, czy iOS Mail. Sprawa jest o tyle ciekawa, że Mailbox nie jest autorskim projektem Dropboxa. Został on kupiony przez firmę w marcu 2013 roku. Przypomina to trochę niedawną sytuację z AMD kupującym SeaMicro i zamykającym je w około trzy lata po zakupie.

Carousel, czyli aplikacja do zarządzania zdjęciami, zniknie 31 marca. W tym wypadku firma Dropbox Inc. nie odsyła jej użytkowników prosto do konkurencji, ale oferuje możliwość integracji kolekcji zdjęć ze sztandarową usługą firmy, czyli dyskiem wirtualnym Dropbox. Narzędzie służące do przeniesienia zdjęć na dysk wirtualny ma się pojawić w przyszłym roku (dokładna data nie jest jeszcze znana). Przedsiębiorstwo mówi również o tym, że sposób w jaki użytkownicy korzystali z Carousel pozwolił wiele się nauczyć o preferencjach klientów i niektóre funkcje znane z aplikacji zostaną zaimplementowane w Dropboxie.

[źródło i grafika: venturebeat.com]