WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Bez kategorii

Duchowy następca kultowego Sensible Soccer?

Jeśli posiadałeś 16-bitowy komputer wyprodukowany we wczesnych latach 90. to bardzo możliwe, że grałeś w Sensible Soccer. Autor gry, (jak również słynnego Cannon Fodder), John Hare rozpoczął niedawno kampanię kickstarterową produkcji o nazwie Sociable Soccer, która ma trafić na PC, PS4 i Xbox One.

Hare twierdzi, że Sociable Soccer to duchowy spadkobierca Sensible Soccer. Chce, by ta „super-szybka, grywalna bez zbędnego oczekiwania i bardzo dopracowaną gra o piłce nożnej” jak najszybciej trafiła na nowoczesne platformy. W grę będzie można zagrać również przez Internet, z drużynami on-line uczestniczącymi w ligach. Nawet osoby sceptyczne wobec wszelkich zmian w remake’ach klasycznych produkcji muszą się zgodzić, że ten kierunek rozwoju nie powinien zepsuć produkcji. Z grą online współpracować będzie możliwość tworzenia przez graczy własnych avatarów.

W grze pojawić się ma też zaawansowana możliwość zmiany sterowania, czy niekonwencjonalne położenia kamery – oryginalne Sensible Soccer pozwalało jedynie na widok z góry, w nowej produkcji spoglądać na grę będzie można również pod kątem, jak w FIFA’ie, czy Pro Evolution Soccer. Sterowanie będzie można ustawić tak, by przypominało to z wyżej wspomnianych gier, chociaż w sumie ciężko jest sobie wyobrazić grę w Sensible Soccer z czymś więcej niż tylko joystickiem i pojedynczym przyciskiem. Pomimo tak małych możliwości w oryginalnej grze pojawiały się bardziej skomplikowane manewry – tutaj też mają być obecne.

Prace nad grą mają się zakończyć do grudnia 2016 roku. Głównym problemem zespołu Hare’a będzie tryb online, bo stanowi największe wyzwanie techniczne. Ponadto, o ile zapewnienie grywalności ma według twórców być „najłatwiejszą częścią” prac, to przekonanie współczesnych graczy do modelu kładącego nacisk na kontrolę i prędkość, nie zaś na graficzny realizm może być trudniejsze.

142d3889-e333-4532-a889-4c08efcbcc72

Jak zwykle w wypadku Kickstartera, poszczególne poziomy finansowania powiązane są z określonymi nagrodami. Sama gra kosztuje – w chwili obecnej – 12 funtów, co więcej osoby wspierające projekt podczas kampanii crouwfundingowej otrzymają dostęp do edytora fryzur i kolorów. Kolejne poziomy pozwalają na otrzymanie T-shirtów, wczesnego dostępu do gry, „miejsca” w predefiniowanej drużynie domyślnej. Za 5 tysięcy funtów można spędzić trochę czasu w Finlandii z zespołem twórców produkcji. W chwili pisania tego artykułu do końca kampanii pozostało 28 dni, a niemal 1100 zainteresowanych wsparło projekt kwotą prawie 20 tysięcy funtów.

[źródło i grafika: hexus.net]